29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
David 12.8.2009 22:21

adrenalin v Brně

Pokud chcete zažít adrenalin, jeďte do Brna . V části Bystrc ( u přehrady ) je křižovatka u OBI. Pokud jedete z části Komín po trati trolejbusu a  podaří se vám projet křižovatku bez zešílení, pak vám náleží titul PAN  ŘIDIČ.  Součástí křižovatky je totiž přejezd - sice šaliny - ale i tak.

O. M. 13.8.2009 0:10

Re: adrenalin v Brně

Ta křižovatka vypadá shora velmi zajímavě, nicméně, není to nic nepřekonatelného. Očekával bych ovšem, že světelná signalizace bude provázaná s tramvajema - buď aby si tramvaj udělala pro sebe zelenou (tak jako je to třeba v Praze Modřanech) anebo aby tramvaj občas musela zastavit, jako na každé křižovatce. To v Žilině to maj horší, tam T křižovatku přetínají vlakové koleje (vedlejší silnici) a dlouhej náklaďák se mezi koleje a křižovatku nevejde. Že by tam byla signalizace, která v případě hrozícího příjezdu vlaku hodí na hlavní červenou a umožní těm z vedlejší prchnout z kolejí, to ani ve snu.

honzak 12.8.2009 14:19

jen pro informaci

nezabezpečený přejezd (např. prakticky neužívaná lesní cesta) se špatnými rozhledovými poměry = POMALÁ JÍZDA. A tím PRODLOUŽENÍ JÍZDNÍ DOBY.

Ale zrušit takový přejezd je prakticky nemožné, neb majitel cesty se "toho přejezdu nevzdá, od nepaměti byl jeho rodu!" (A. Jirásek promine). Ale snad se blýská na časy, už se zase objevují přejezdy z uzamčenými závorami, které se otevírají jen na žádost (tedy na určitý čas, pomalá jízda je pak zacedena rozkazem).

cassul 12.8.2009 14:30

Re: jen pro informaci

Jo, to jsem jednou viděl, když jsem byl v lese na houbách. Přejezd trati a totálně zapomenuté lesní cesty, závora na visací zámek a cedule - klíč je u správce trati na nádraží cca 30 km daleko. U toho stál nechápavý chlapík, čuměl do navigace, za ním auto plné dětí a manželky, která mu nepřetržitě nadávala. ;-D

Novák 12.8.2009 17:00

Re: jen pro informaci

No, on je na lesní cesty už hóóódně dlouho zákaz vjezdu motorových vozidel přímo ze zákona, takže je otázkou, co tam vlastně dělal.

honzak 12.8.2009 18:30

Re: jen pro informaci

patří mu to! A ještě musel poslouchat "Boženu" z navigaci,která mu de facto nadává taky!

lída 12.8.2009 12:55

přejezdy

Všechny přejezdy jsou očíslované už od dob císaře Františka, tak jako mosty, podjezdy , nadjezdy atd. To že Radio žurnál má špatné informace není vina ČD, ale konkrétního člověka. Třeba i redaktora radiožurnálu, který si nepotřebuje ověřovat informace, tak jako si je nepotřebuje ověřovat autor tohoto článku. Totéž platí i pro zmíněnou nehodu. Štítky byly pravděpodobně míněny jako pomůcka pro informátora, ke snížení pravděpodobnosti chyby a omylu.

K druhému, poněkud odtažitému tématu - osvětlení Pražského hradu - nejsnáze vydělaná koruna je ta ušetřená. Krom toho nejde jen o 400 Kč denně, i když i to je dost, ale i o nějaké to kilo nespáleného uhlí, nevypuštěného CO2 a v nepolslední řadě taky třeba o příklad hodný následování - přesvětlené dálnice, bilboardy, budovy  a pod.

cassul 12.8.2009 13:05

Re: přejezdy

Jenže to je podle mě postavené úplně na hlavu. Ano, světelný smog je špatná věc, plýtvání energiemi a penězi je špatná věc, nejen v době krize. Ale Pražský Hrad je památka číslo jedna, přitahující tisíce turistů a tudíž přinášející značný profit - přímo i nepřímo.

Denně (nočně:-) ) vidím osvětlené haly a areály, kde není ani noha, desítky světel na vedlejších ulicích, kde celou noc neprojde ani človíček, vidím stovky úředníků, co nic nedělají... Vyhoďte dva zbytečné úředníky a ušetříme na osvětlení dvou Hradů, vypněte nesmyslné osvětlení vedlejších uliček a areálů a snížíme světelný smog mnohem výrazněji...

krmič 12.8.2009 13:15

Re: přejezdy

Tak s těmi uličkami pr! Nevím co byste říkal, kdybyste jimi v noci procházel. To je právě to opravdu užitečné osvětlení, za tím účelem bylo vymyšleno. I když plýtvání energiemi nemám rád. Naopak světelný smog považuji za krásný, vážně. Těch pár hvězdářů ať se jde vycpat.

Novák 12.8.2009 17:04

Re: přejezdy

No, až kvůli tomu světelnému smogu jednou ti hvězdáři přehlédnou asteroid, který se na nás bude řítit a který bychom mohli třeba na jeho dráze nějak odvrátit, tak bude "vymalováno" a bude pokoj na nějaký ten milionek let. :-D

krmič 12.8.2009 20:29

Re: přejezdy

Scifi jak vyšité. Pošlete to Hollywoodu, miliony vás neminou.

Jenda 12.8.2009 23:37

Re: přejezdy

Jiste. Ti hvezdari jsou totiz uplne blbi a stale pouzivaji jen ty stare hvezdarny vprostred mest.

Nelde 12.8.2009 10:39

Kritika řešení je snadná

Souhlasím, že to řešení je laciné a velmi malé. Nicméně je to reakce na skutečné problémy, kdy díky ohlášení špatného přejezdu došlo k problémům. Přejezd nemá určitě svoje inventární číslo - mají ho jednotlivé položky. Tyhle čísla bude znát jen účetní. Dále se dá přejezd číslovat podle trati - číslo plus kilometr. Jenže to budou znát jen železničáři, nikoi silničáři nebo záchranka. Opačně - číslo podle silnice nebudou znát železničáři. Navíc většinou nevíte na které jste silnici a na kterém kilometru. Navíc některé přejezdy jsou celkem blízko u sebe.

Ono je vcelku jedno, jaké číslo tam napíšou, podstatné je, že člověk, který provádí tísňové volání dokáže rychle určit a jednoznačně udat, který to byl přejezd. Což tohle číslování splňuje.

Osobně mě děsí to množství přejezdů. Zejména když většina je bez závor a bez signalizace.

cassul 12.8.2009 11:33

Re: Kritika řešení je snadná

To je o penězích. Máme nejhustší železniční síť na světe (děkujeme Vaše císařské a královské Apoštolské velčenstvo Františku Josefe I) a nikdo nikdy nezaplatí úpravu všech přejezdů.

Honza 12.8.2009 12:37

Re: Kritika řešení je snadná

No řekl bych, že reálná cena zřízení zabezpečení přejezdu závorami a signalizačním zařízením (bez několikanásobného předražení vlivem korupce) je celkem zanedbatelná a kdyby ČD chtěly skutečně investovat do této oblasti jen nepatrné procento z peněz, které se tam každoročně rozkradou a prošustrují, tak už u nás dávno není jediný nechráněný přejezd. Jenomže žijeme v reálném světě a proto se neutrácí za to, co je skutečně potřeba, ale za to, na čem se můžou příslušní úředníci nejvíc nakapsovat ...

cassul 12.8.2009 12:44

Re: Kritika řešení je snadná

ČD s tím nemají nic společného, kolaje si pronajímají od SDŽC, těm patří i všechno kolem tratí. Ale jinak souhlasím.

honzak 12.8.2009 13:43

Re: Kritika řešení je snadná

další všeználek! Máš vůbec tušení, kolik stojí jen elektrická přípojka ? Těžko, jinak bys takovou kravinu nemohl napsat...

Jenda 12.8.2009 12:40

Re: Kritika řešení je snadná

Zachovavat nejhustsi zeleznicni sit je jak zachovavat hustou sit zajezdnich hostincu se stajemi pro kone a povozy.

cassul 12.8.2009 12:43

Re: Kritika řešení je snadná

Souhlas - tak zkuste navrhnout zrušení nějaké Bohem ztracené lokálky v horách, kde jezdí jedna babička. To zase bude křiku...

kůrovec 12.8.2009 21:03

Re: Kritika řešení je snadná

Osobně mě děsí to množství přejezdů. Zejména když většina je bez závor a bez signalizace. Já bych to pojal opačně,osobně mě děsí to množství volů , co se na přejezdu nepotřebují rozhlédnout a jedou jako k ohni,A tak je to i v jiných případech.Lidé žijí a konají ,jako v akčním filmu.Jenže tam se hrdina po srážce s autem , nebo po pádu či skoku ze třetího patra zvedne a jediné , co se přihodilo je , že mu vypadla žvýkačka , že ano ?

Bivoj 12.8.2009 21:44

Re: Kritika řešení je snadná

Osobně mě děsí to množství přejezdů. Zejména když většina je bez závor a bez signalizace

A to množství křižovatek bez semaforů tě neděsí? A co těch bez vyznačený přednosti?

O. M. 12.8.2009 23:48

Re: Kritika řešení je snadná

Není nejmenší důvod, proč by záchranka a silničáři nemohli lokalizovat přejezd podle čísla trati a kilometráže, když na to mají v operačním středisku počítače. Stejným způsobem jsou značeny i výjezdy na dálnicích, takže no problem.

většina je bez závor a bez signalizace.

Omyl, takové přejezdy jsou jen na lokálkách a na účelových pozemních komunikacích s velmi malým provozem (obvykle polní cesty), protože takový přejezd je nevýhodný i pro vlak (pokud takový přejezd je na silnici typu okreska, musí fíra zpomalit a v některých případech jet éměř krokem).

Ludva 12.8.2009 9:19

Levné řešení

Zatímco řidiči se buzerují kvůli staršímu obvazu v lékárničce, tak české dráhy beztrestně usmrcují spoustu řidičů na nechráněných přejezdech. Pokud je zabezpečení závoramy drahé, tak navrhuji : U přejezdu nechť vlak zastaví, vystoupí průvodčí s plácačkou a zastaví dopravu než vlak přejede. Vlaky stejně jezdí tak pomalu a nespolehlivě, že pár minut navíc to nevytrhne.

zk 12.8.2009 10:49

Re: Levné řešení

já navrhuji vám, nechte se nejprve vyšetřit na psychiatrii a pak se vraťte do základní školy a doplňte si gramatiku jazyka českého, vy "závoramy":-D:-/Rv

Ludva 12.8.2009 12:19

Re: Levné řešení

Až někdy dospějete, tak třeba pochopíte nadsázku. A překlepy se tady vloudí snadno.

Patron Divný 12.8.2009 14:45

Re: Levné řešení

To je fakt zajímavý překlep, když Y a I nejsou na klávesnici vedle sebe.

Ludva 12.8.2009 16:02

Re: Levné řešení

Jestli si myslíte, že forma je důležitější než obsah, tak si projděte všechny diskuze a spočítejte všechny gramatické chyby. A tetelte se radostí, že budete mít z diktátu jedničku. Mimochodem v zahraničí je jim celá naše stupidní gramatika ukradená. Škoda, že neprošel rozumný návrh z 90tých let na zrušení tvrdého y.

krmič 12.8.2009 20:36

Re: Levné řešení

Obsah těchto diskusí (nebo snad diskuzí?) je naprosto nedůležitý. Takže forma je zajisté důležitější - vypovídá něco o autorech příspěvků.

Který jazyk na světě používající latinku postrádá tvrdé y? Zase bychom byli v něčem průkopníky!

Marat 12.8.2009 12:26

Re: Levné řešení

Ludvo, České dráhy na přejezdech nikoho neusmrcují. Nepodstrkujte vinu jiným za nezodpovědné darebáky.

Ludvo, České dráhy nenesou zodpovědnost za nezodpovědné a darebácké řidiče. Jsem řidič  ze staré školy (Řidičák III: třídy od 56 r.). Nedokáží si představit, že bych nerespektoval semafor na nechráněném přejezdu. To že se blížíme k přejezdu tak nas upozorňnují značky v rozestupu tuším 80 metru. Dráha nenese zodpovědnost za ty, kteří nerespektují povinost zsatavit a zůstat stát, když bliká semafior. Kdys také bylo v ČSR spousty nechráněných železničních přejezdu a dokonce bez semaforu, ale nepamatují, že by docházelo ke strážkám vlaku s auty. V nynější době to je nejméně jednou týdně a ti mrtví nikoho nevzrušují. Nic nepomůže proti nezodpovědnosti těch řidiču, ani když budou do autoškoly chodit pět let a zaplatí za ní desetkráte více co nyní. Opravdu nechápu ty nehody na železničních přejezdech.

 To se neděje ani nikde jinde na světě, ani v Europě.

Jenda 12.8.2009 12:38

Re: Levné řešení

Samozrejme ze nepamatujete. Tehda se o tom nepsalo, takze se k vam doneslo tak maximalne kdyz se to stalo nekde hodne blizko vaseho bydliste.

A tady se nemluvi o pripadech kdy blikaji cervena svetla a presto nekdo vjede na koleje. Tady se mluvi o pripadech kdy si vesele blika bile svetlo vyvolavajici do kraje, ze zadny vlak nejede, ridic se v ramci moznosti poskytovanych neposekanym krovim kolem trati rozhledne, vjede na koleje ... a smete ho vlak.

Teda, smete ... vzhledem k tomu, ze prumerna rychlost vlaku v CR je tak mozna padesat kilaku v hodine ...