15.6.2024 | Svátek má Vít


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 6.2.2007 6:33

Re: "Nevýhodou rozumných opatření je, že nebývají dost okázalá. Výhodou, že nejsou bezzubým útokem na lidskou svobodu."

Není co dodat. Nátlakové akce ekoaktivistů i jejich vládní návrhy (viz Bursík, daně a poplatky) jsou jasným znakem, kam směřují...

Karim 5.2.2007 23:05

US Energy Secretary Sam Bodman zpravu IPCC vita.......

..pritom je republikanska administrativa prezentovana jako zidelogizovana atd atd. Patrne je to tim, ze zpravu pan Bodman precetl a premyslel o ni a zjistil ze NENI napsana zideologizovanymi  zelenymi fanatiky.

Proti panu Dolezalovi nic nemam skro nikdy. V clanku odsuzuje zideologizovane fanatiky obou stran a pak prohlasi IPCC za novy kostnicky koncil potlacujici vedecke poznani a terorizujici vedce jinych nazoru.  Mozna je to tim, ze si tu zpravu neprecetl tak jako pan Bodman a narychlo splacal clanek dle rovnice "kdo strasi ekologickymi problemy = zeleny totalitar".  To ze IPCC opravdu nikomu nic nenuti a jeji zpravu vita i p Bodman ktery se do nejakych omezovacich akci nehrne je ceskym popiracum jedno - jako za svejka - bijte je uberschwungama pres hlavu, vinny i nevinny, jednoho vedle druheho, vsichni jsou to madari".   

Kouzelny je rozdil elegantni reakce pana Bodmana a mistnich ucenlivych famulu vseveda - pana profesora. Prakticky rikaji to co pan profesor - kdo si mysli, ze muze byt souvislost CO2 a oteplovani je "blazen ktery uveril teorii globalniho oteplovani".  To se mi tedy opravdu jevi jako "velmi poctivy  a neideologicky pristup"   :-)

Porad je mozne ze nejlacinejsi je nedelat nic moc a cekat na to co prijde. Je take mozne, ze americka cesta nakonec by byla vice ucinna nez derave Kjoto. O tom vsak IPCC vubec NENI. IPCC je o tom ze neco muze roztat a ze se pak nejak zvedne hladina.    

I cloveku s minimalni znalsti chemie a fyziky by melo byt jasne, ze souvislost zde je - jde "jen" o to, jak je korelace silna, a co se vyplati proti tomu delat - snizovat produkci CO2 nebo riskovat stavbu hrazi ci masove stehovani.  Myslim si ze dojde nakonec na vsechno - jak kde.  BTW na Aljasce se uz stehuji, tam by asi meli svuj nazor na pana profesora - tedy kdyby o nem vedeli.  

takystavar 5.2.2007 23:33

Re: US Energy Secretary Sam Bodman zpravu IPCC vita.......

Z profesniho hlediska mne velmi potesilo, ze jste se zminil i o stavbe hrazi (resit to predpovidane zdvihani se morske hladiny). Jen bych rad jeste zduraznil, ze casu neni nazmar, musime zacit ted a hned ! Vzdyt do sta let ma to more se vzedmount nekolik centimetru ! ;-O

Karim 6.2.2007 7:27

Re: Re: US Energy Secretary Sam Bodman zpravu IPCC vita.......

No ja nevim, jestli se za 100 let zvedne hladina mori o 5 cm nebo o 63 cm.  Ocividne to nevi ani IPCC a ocividne se kryje tou 90% pravdepodobnosti. Nezivim se prognozovanim zmen klimatu.

Dale uznavam, ze i pokud se zvedne hladina o 63 cm, tak ze muze byt efektivnejsi spise investovat do boje proti nemocem a sazeni lesu a smirit se s naklady na stehovani.

Dokonce je mozne i to, ze za tu dobu budou napr Bangladesane bohatsi a bude jich treba mene a stehovani treba do jiznich Cech si hladce zaplati sami.

IPCC upozornuje, ze jestli k oteplovani dojde, tak to nebude az tak uplne zadarmo.  

takystavar 7.2.2007 7:41

Re: Re: Re: US Energy Secretary Sam Bodman zpravu IPCC vita.......

Byvse vnitrozemnim narodem by nam to zdvizeni se more primo asi tolik nevadilo. Ale Vase flipantni poznamka o Bangladesi by nas vyburcovat k tomu, ze se to nas take tyka !

Ta nase hraz, kolem cele republiky bude muset byti ale mnohem vyssi, nez tech 5 ci 63cm, abychom nakonec jeste neutonuli v "mori lidstva" (sea of humanity).

clay 6.2.2007 0:11

Re: US Energy Secretary Sam Bodman zpravu IPCC vita.......

jo jo, další trotl taky "organicky" používáte BTW, tak to muší bejt pravda. Ale jak vysvětlíte jinou souvislot? Tu, že oteplování vždy předcházelo zvýšení koncentrace CO2? Nejprve se oteplovalo a pak rostlo CO2.

Karim 6.2.2007 7:35

Re: Re: US Energy Secretary Sam Bodman zpravu IPCC vita.......

Tak prognozovanim klimatu se nezivim, nedovedu presne odpovedet.

Na druhou stranu znam spoustu lidi, kteri maji za vedecky prokazane, ze souvislost mezi rakovinou a kourenim neni. Jsou to ovsem take lide ponekud mimo obor  a jdou proti vetsine lidi, co se tom odborne zabyvaji.  Vim taky o par lidech, kteri verili ze pri michani acetonperoxidu kavovou lzickou se jim nemuze nic stat.

Rekl bych ze kazdy veri cemu chce. Pokud je totalne mimo obor jde mu to o neco lepe.

Mne globalni oteplovani netesi, ale teorie hypoteza, ze zvysovani obsahu sklenikovych plynu muze prerust v globalni oteplovani mi z ruznych pricin pripada jako velmi velmi pravdepodobna.  

Pierre 5.2.2007 20:53

Omluva

Pane Doležale,dovolte,abych se Vám omluvil. Mám již averzi,alergii,vztek na to Vaše věčné:"Autem censeo,vraťme s omluvou Sudety Sudeťákům" a na Vaše nevyřízené účty s p.Klausem. Pokud  ale zapomenete na politiku a věnujete se reálným problémům,musím obdivovat Váš realistický pohled na věc.(Nevídaná věc u humanisticky vzdělaného člověka)

L8M 5.2.2007 17:47

ehm

"Bohužel se z vědeckosti stala už taky ideologie (viz např. bolševický „vědecký světový názor“). "

Tak tohle je tedy fakt žblemst pár exceláns....8-o

L8M 5.2.2007 17:24

ehm

"Bohužel se z vědeckosti stala už taky ideologie (viz např. bolševický „vědecký světový názor“). "

Tak tohle je tedy fakt žblemst pár exceláns....8-o

Ivan Nový 5.2.2007 17:28

L8M

Vědci dnes podvádějí více, či méně, než dříve?

L8M 5.2.2007 17:48

Re: L8M

a o tom to je? Ve vědě se vašnosti na každý podvod (nebo i omyl, vědci se kupodivu taky mýlí) přijde: dřív nebo později...

Ivan Nový 5.2.2007 18:34

L8M,

při množství poznatků jaké se produkuje dnes, tak ne.

takyvedec 6.2.2007 0:03

Re: Re: L8M

Bohuzel, nekdy sice az prilis "pozdeji" ale take nekdy i velmi brzo,ale s timse take nevytahuji.

Neni tomu tak dlouho, co cely (zapadni) svet silel "co s nama bude" az prijde zlom tisicileti a s nim tzv. "milenium bug" ktery zkrze pozirani vsech pocitacu znici nasi civilizaci "as we know it". Nepamatuji si, ze by nejaky vedec verejne vystoupil a prohlasil cely ten pojem za naprosty nesmysl. Vsichni se vezli. V jedne "male" zemi jsem to prozil. Na pripravy celit tomuto ocekavanemu nadeleni byly vynalozeny miliardy dolaru (ne korun). A tak, dobre pripraveni, jsme to vse prezili. Lec do dnes vetsine unika, ze i ti co se vubec "nepripravili", at jiz z "blbosti" ci z nouze, prezili take a zrovna tak dobre, jenom ale podstatne levneji. Ale pokud se to nevi, tak se stale mysli, ze to byly "dobre utracene penize" (money well spent).

To ale "odbornici" vsech smeru, shamani to dnesni civilizace, se stejne k tomu nepriznaji, nebot jako ostatne vzdy, po cele trvani lidstva na zemi, na vseobecne blbosti vsech oni urcite nepotrati.

občan 5.2.2007 17:21

Co nás čeká?

Jako jedinec mohu pro přírodu udělat,že přestanu jezdit a produkovat zplodiny,nevyužívat všechny domácí elektrospotřebiče a tím šetřit enrgií,konzumovat potraviny vypěstované v okolí a nevyužívat dopravu kamiony,prostě snížit svou životní úroveň a věřit, že největší znečišťovatel na světě, USA, si také sníží svou životní úroveň, že obyvatelé Číny a Indie se vzdají svého snu na západní životní úroveň a nebudou chtít přetěžovat přírodu, atd. Myslím, že pokud neuvidím názorný příklad od vlád všech zemí, tak i přesto, že tuším, že lidstvo svým chováním spěje k záhubě, nebudu v tomto pionýr. O přírodu strach nemám, ta se z toho dostane i bez člověka, mám strach o své potomky. Co je čeká?

Karim 5.2.2007 17:37

Re: Co nás čeká?

Pravda je, ze priroda nejak preklepala i horsi veci.  Detem kupte roubenku navic - treba ji vyhodne prodaji Bangladesanum nebo Holandanum. A pomalu je zvykejte na dietu z datli a velbludiho mleka.

Prakticky se toho uz moc delat neda.  I pri omezeni tvorby sklenikovych plunu bude asi oteplovani vetsim nebo mensim tempem pokracovat.  Odnesou to asi hlavne chude ploche primorske staty.

Cina, Rusko, ani Indie se kvuli Bangaldesi asi nejak moc omezovat nebudou.    V USA mozna zacnou sazet vice stromu, s radikalnim snizenim spotreby paliv se moc pocitat neda.  Snnad by pomohla synteza alkoholu z rostlinnych zbytku - zvysene pestovani zelene by stahovalo nejake CO2 z atmosfery zpet.  

macecha zlá 5.2.2007 17:49

Re: Re: Co nás čeká?

Mozna i zvysena konzumace zelene .. a kdyz nebude tak leci i fernet.

mik 5.2.2007 22:09

Re: Co nás čeká?

Kdyz snizime spotrebu energie tak ji CEZ akorat bude mit vic na vyvoz, ktery budeme dotovat ze svych dani. To si pomuzeme ;-€

Karim 5.2.2007 17:14

Smutna zprava pro pana profesora a dalsi ceske popirace - US republikani vitaji zpravu IPCC....

US Energy Secretary Sam Bodman said he accepted the conclusions of the scientists. "We're very pleased with it. We're embracing it. We agree with it," he said.  "Human activity is contributing to changes in our Earth's climate and that issue is no longer up for debate." But he said that a unilateral US programme to cut emissions might damage the US economy and send business overseas.

Zda se ze US Energy Secretary Sam Bodman si na rozdil od ceskych plasaku a lacinych pisalku zpravu precetl a premyslel o ni.  Zpravu skutecne nepsali zeleni totalitari ani posuci - psudobadatele postizeni zelenym nabozenstvim. Divali jste se na BBC? Solomonova vypadala jako normalni a fanatismem nepostizeny clovek - na rozdil od jednodussi sorty ceskych popiracu.

IPCC rika zhruba toto - je jiste ze se v atmosfere hromadi sklenikove pluynuy a je jisyte ze se zeme otepluje. Je pravdepodobne, ze tyto jevy souvisi. Dale je pravdepodobne, ze i pri povlovnem zvysovani teploty (at uz bude zavinene cimkoliv, prosim) dojde urychlenemu roztavani ledovcu.

To posledni by melo byt pochopitelne pro kazdeho, kdo ve skole uveril, ze cerna barva se na slunicku ohriva mnohem vice nez bila. Pri roztavani ledovcu nastane posilujici zpetna vazba - cim bude vetsi plocha otevreneho more, tim rychleji se bude more ohrivat a tim rychleji bude odtavat zbyvajici ledovec. Vracet se to bude dost tezko.   Pokud Bangladesani behem padesati let zbohatnou, tak mohou zacit vykupovat "holandske" roubenky v Krkonosich a na Sumave. I Klausovci treba na prodeji sve chaloupky slusne vydelaji.  Na vsem jsou nejake plusy a minusy.  Mozna v Cechach uchyti pomeracovniky a datle.  Faktem je, ze problemy by meli cis nejakou pravdepodobnosti  budou mit v prvni rade primorske staty.   

Zajimave je, ze v USA si Energy secretary cte zpravu bez zbytrecne hysterie a pak napise ze ji vita, zatimco u nas se ze zpravy dela nejaky pavedecky zelene teroristicky kostnicky tribunal. 

Ivan Nový 5.2.2007 17:29

Je to jednoduché,

nebudou hledat způsoby jak oteplování zabránit, ale jak se na něj připravit.

macecha zlá 5.2.2007 17:50

Re: Je to jednoduché,

Jo, asi zvednou instalovanej výkon klimatizačních jednotek na dvojnásobek, aby pomohli ..

Buhehe chlemst 5.2.2007 15:13

Správně

Lidstvo způsobuje gloglobální katastrofu, oteplování, vyhynutí, odlesnění, zapouštnění atd, atd, atd. Nutno lidstvo vyhubit!! Nejlépe použít ZHN!!!(Y)

milan 5.2.2007 16:22

Re: Správně

Trefil jste hřebíka do palice. Jediné, co se dá pro přírodu udělat, je omezit lidskou populaci. Příroda už na tom pracuje.

Saša 5.2.2007 15:05

Podle článků z počátků 70. let

měl být dnes Ostravský Hrušov zápolím mořského přístavu. Již před dvěma lety totiž měla hladina moří stoupnout od 100 m, a to vše kvůli globálnímu oteplování. A v roce 2010 neměl v Československu být žádný zelený porost vyšší než 2 m - všechny lesy měly být již odumřelé a nahrazeny jen křovinami.

portwyn 5.2.2007 15:34

Re: Podle článků z počátků 70. let

Sašo, zdravím. Na druhou stranu, lesy se podařilo zachránit pomocí čistších technolgií. Ty přinesla kombinace ekonomického, legislativního a morálního tlaku. V těch zemích, kde se žádná opatření na ochranu přírody nedělají je to zpravidla horší (viz některé oblasti ex-SSSR). Takže poplašné prognózy typu "vše je ztraceno" jsou stejný nesmysl jako křik "klííííd, všechno je oukej".

AeroKarel 5.2.2007 15:41

Re: Re: Podle článků z počátků 70. let

Ano, souhlas. Je jen škoda, že rozumný hlas ekologů zanikne ve vřesku ekologistů.

milan 5.2.2007 16:17

Re: Re: Podle článků z počátků 70. let

Pokud jsem se učil v dějepise, tak lesy spalované ve jménu průmyslové revoluce, zachránilo až využívání fosilních paliv. To platí doposud. Jaké čistší technologie jste do doby využívání jádra měl na mysli ?

portwyn 5.2.2007 16:30

Re: Re: Re: Podle článků z počátků 70. let

Reagoval jsem na Sašovu zmínku o článcích ze 70. let (račte dohledat). To se netýká KÁCENÍ lesů v dobách průmyslové revoluce, ale ODUMÍRÁNÍ lesů v 70. letech. Pomohlo například odsiřování. Jáderná technologie se také hodí.

Karim 5.2.2007 17:24

Re: Re: Podle článků z počátků 70. let

Je to tak - dle clanku ze sovetskeho rtisku bylo Aralske jezero OK - hlavne ze se plnil plan pestovani bavlny, aby se tato nemusela dovazet od kapitalistu. Aralske jezero se zacalo vzpamatovavat az v poslednich dvou letech - kdyz se nesmyslne hospodareni omezilo.

In the meantime jej zhruba pulka vyschla, a krajem se honi solne boure, ktere zpusobuji astma a zvyseny pocet pripadu rakoviny plic. U kazdejho kroku je dobre se pokusit spocitat, jestli nakonec nejake plundrovani nezpusobi vetsi skody nez uzitek.

Nejvesti plundrovani je u zdroju, ktere nejsou privatni a  "patri vsem". Nestara se o ne soukromnik, tak se plundruji. Jde napriklad o tresky, tunaky, reky, cisty vzduch. Protoze se tyto veci nepodarilo zahrnout do kuponove privatizace, tak se staty obcas sejdou a snazi se resit, jak z toho neco zachranit.  K tomu patri i zprava IPCC o globalnim oteplovani.

I.L. 5.2.2007 17:34

Re: Re: Re: Podle článků z počátků 70. let

Co to povidate, Aral existuje uz jen na mapach. Vzniklo  nove, male jezero

Severni Aral  -  zahrazenim zalivu v usti  Syr Darji. Hlavni cas Aralu

je ale  uz jen slany maly zbytek puvodniho jezera, a dale vysycha. Diky irigaci

tam ted zrejme zkulturnuji to vyschle dno trochu - ale o vzpamatovani jezera

nemuze byt nejmensi reci