21.6.2024 | Svátek má Alois


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mirek 5.2.2007 22:30

Re: Re: Pane Doležale,

Oficiální zprávy o stavu ozonové díry z října 2006 říkají, že ozonová díra se stále zvětšuje. Takže lidi, nešiřte tu fámy. Pouze začátkem r. 2006 to vypadalo slibněji, ale pouze proto, že se úbytek ozonu měřil do té doby jen plošně, nikoliv v objemu. Freony jsou opravdu velmi stabilní a budou ozonové vrstvě škodit nejméně 100 let.

SÍLA ODSUDU 5.2.2007 10:28

ASI TAKTO

 Život je BOJ předem prohraný, ale bojovat je ho třeba......Možná máme nahradit dinosaury, aby  jednou na zemi byla opět ropa....Otázkou je, zdali urychlujeme proces sebezničení a podřezáváme si onu pomyslnou větev, nebo se staneme vládci přilehlého vesmíru s nevídanými možnostmi....Zatím se nám vesmírný osel chechtá a některé otázky sebezáchovy jsou SMĚŠNÉ.....

tutor 5.2.2007 10:26

je legrační jak věci neznalý český novinář-laik na klimatologii kladením řečnických

otázek na které si může klidně najít odpověd na i-netu (schválně mu nenapovím kde, jenom prozradím, že na Google je to na 4 kliknutí..) zpochybnuje zprávu renomovaných kacit, resp. její závěry. Dovolím si jenom 2 věcné poznámky:a) dikce celého zpochybnovaného dokumentu obsahuje proavděpodovnostní údaje a důležitější než jejich diskrétní hodnoty je TREND. b) otázka smysluplnosti akcí -resp. jejich proveditelnosti (autor článku toto snad podminuje existencí jediné totalitní diktatury(!) je stejná jako např. u zavedení pravidel silničního provozu, která si jsou na celém světě podobná někde se dodoržuji více jinde méně ale opět jde o nastartování TRENDU

Ivan Nový 5.2.2007 11:20

tutore,

víte jaký je problém googlování? Všem nabízí stejné odpovědi, všichni mají pak stejné informace a přicházejí na stejné věci, a a když se mýlí, tak všichni. Google je forma informační totality, lidé nemyslí, googlují.

Zebra 5.2.2007 12:02

Ano, pryč s gůglem, vystačíme si sami !

Znáte Saturnina, najmě pak nebohého manžela tety Kateřiny ? Se mi zdá, že to byl podobný týpek jako vy.

Ivan Nový 5.2.2007 12:23

Zebro,

už jste někdy něco užitečného vygoogloval, tedy něco, o čem ostatní neví?

Zebra 5.2.2007 12:33

Užitečného - každou chvíli.

Pokud považujete za užitečné jen to, o čem ostatní nevědí, pak máte problém, který vám nezávidím.

Alfons 5.2.2007 10:23

Kapitalizmus zhyne na změny klimatu,

na rozdíl od komunizmu. Ten je na klimatu nezávislý. O tom se Marx ani Lenin nikde nezmiňuje. Takže vlivem klimatu zahyne kapitalizmus a nastoupí komunizmus.

Ivan Nový 5.2.2007 11:23

Alfonsi,

dobytek už v komunismu žije, pase se, kde se mu zlíbí a válí se v potravě.

V.F. 5.2.2007 12:00

Re: Kapitalizmus zhyne na změny klimatu,

Jak to, že je komunismus nezávilý na klimatu? A co jeho 5 největších nepřátel : jaro, léto, podzim, zima a kapitalismus?

taky karel 5.2.2007 10:11

kdo za to mohl?

Prosím o vysvětlení od zde přítomných mudrců!!!! Který šibal mohl za

globální oteplování a ochlazování této planety než jsme se zde jako

lidstvo objevili??? Těch změn už bylo tolik!!! Nebo nebylo? Když my

lidi jsme tací lumpové co ničíme tuto krásnou modrou planetu, tak to

teprve musel být obrgauner!

hodne neRath 5.2.2007 10:01

V rozhodnutí, které bylo takto učiněno, se snoubí přízračná blbost s neuskutečnitelnými ambicemi

velmi presne. Jako opravdu velice horky komentar dodavam, ze v tomto pripade doufam, ze OSN bude stejne efektivni jako v Srebrenici...

Ivan Nový 5.2.2007 11:25

Hodne ne Rathe,

OSN bude bohužel úspěšnější, něco rozbít je snadnější.

Marek 5.2.2007 9:56

plácání ekologů do vody

A co když je to tak, že naše planeta byla již tisíce let "podchlazená" a nyní se její teplota vrací na NORMÁL? Všechno kolem globálního "oteplování" je jen mlácení prázdné slámy

alef 5.2.2007 13:48

Re: plácání ekologů do vody

je pravda ze planeta byla dlouhou dobu podchlazena..ostatne o dobe ledove slysel asi kazdy. Existence ledovce na Kilimanzaru v africe nebo v Alpach je vlastne takovy maly zazrak. Jde spise o to ze pri soucasnem tempu oteplovani (at uz je to apriori kvuli nam nebo ne) mu jeste vydatne pomahame produkci sklenikovych plynu. Nejde ale jenom o to. Smutny je fakt, ze podminky k zivotu se za poslednich par desitek let dosti znacne zhorsily (coz je patrne zvlaste ve mestech) a to az do te miry ze je lide zacali povazovat za standart (inverze, nepruhledny, smradlavy vzduch, nepitna voda v rekach apotocich) Navic nam pozvolna dochazi ropa a uranu v cechach jiz bohuzel poskrovnu..K tomu se nam tedy "prirozene" otepluje planeta, posouvaji se klimaticke pasy a na mnoha mistech  diochazeji podzemni zasoby pitne vody. No a my se hadame, kdo za to muze....:-D

krmič 5.2.2007 14:14

Re: Re: plácání ekologů do vody

Už jsem vám to jednou psal. Jste velmi mladý člověk, jak můžete vědět, že se podmínky života ve městech zhoršily? Opak je pravdou, já si to na rozdíl od vás pamatuji.

alef 5.2.2007 14:56

Re: Re: Re: plácání ekologů do vody

no pro mne se rozhodne zhorsily. Je tu vic smradu a spiny, jezdi kolem nas jeden kamion za druhym osobaku je tolik ze nemaji kde parkovat.Vsechno zive pokrykl asfalt abeton voda v potoce sice nazabiji kachny dotykem ale ja bych se tam nekoupal.Jak uz jsem Vam jednou odpovidal ano jsem mlady a to hlavne duchem na rozdil od Vas ktery si zvykl a nechce jiz nic menit neb predpoklada brzky konec...my ostatni a nase deti budou zit nadale. apropos kolik tedy pamatujete pane krmič? 40 let? 50let? 60? takze bolsevismus...nebo jste snad pobyval i jinde a mate moznost alespon geografickeho srovnani kdyz uz ne casoveho (prominte ale 60 let je z hlediska zemskych pochodu lusknuti prsty)

Ladislav N. 6.2.2007 6:19

... Re: plácání ekologistů do vody

Vy jste hlavně hloupý. Za posledních 17 let se stav životního prostředí, čistota vod, vzduchu, vypouštění odpadů apod. skutečně podstatně a velmi zlepšil.

Vaše hlásání, že je tomu naopak, může platit snad jen pro autodopravu v zatížených obcích - ale i ta vykazuje podstatně nižší množství jedovatých škodlivin na jednotlivé vozy, než pamatujeme z doby před 20 lety. Viz vznětové motory a kvanta kouře, o kouřících trabantech a dvoutaktových motorech ani nemluvě.

socioog 5.2.2007 9:16

kdyz uvazime, ze ropa vznikala miliony let

a zakonezrovala v sobe n¨miliony let slucëcni energie, tak je snad jasne¨, ze uvolnenim teto energie behem nekolika desitek let, vznikne otepleni, jehoz pricin se vedci snazili dopatrat. Jednou na stopu v sedesatych letech, mne doslo, ze jezdime vlastne na mrsinu a ze takove zuzitkovani behem celych tretihor zakonzervovaneho slunce, projevujici se vyrobou tepla at uz pro auta ci pro topeni jako takove, , drive nebo pozdeji ¨zpusobi nerovnovahu, jejiz dusledky halt jizdnes pocitujeme.

Nechapu, ze tak inteligentni clovek  jako je pan Dolezal se nad timto prostym faktem nedokaze zamyslet a zbytecne nemlzit. Ubira to na jeho veruhodnosti v zalezitostech, na kterymi se zamyslet dokaze. Jen nechapu, co je na mem tematu tak slozite. K tomu neni zapotrebi ani matematiky ani empirie. Jen odvahy myslet trochu jinak nez drtiva vetsina v tehdejsich sedesatych letech... Coz by po padesati letech melo byt mozne... Ekologicke mysleni je mimochodem opak marxismu-leninismu, ktery dle zakladni  teze svych autoru hodlal nahradit vykoristovani cloveka clovekem vykoristovanim prirody.

Na vystave Lovci mamutu to jeji autori postbolsevicky vyjadrili takto "vynalezem ohne pry clovek dokazal vnutit prirode sve mysleni". Tato cartesinska teze je sice zakladem i Marxova uceni, lec jiste ne motivem vzniku civilizaci. Dle meho nazoru praveky soucastnik Vestonicke Venuse predevsim chapal ohen jako DAR, nikolik jako prostredek "ovladnuti". Pkud se marxocarteisnismu nezbavime, tak zmizi Benatky pod vodou. Coz nam, RImanovi, Dolezalovi ci Klausovi muze byt fuk, Benatcanum nikoliv.  

Olda 5.2.2007 13:16

Re: kdyz uvazime, ze ropa vznikala miliony let

A jak vznikla ropa?

Ladislav N. 6.2.2007 6:11

Re: kdyz uvazime, ze ropa vznikala miliony let

Asi uniklo vaší pozornosti, že zemské klima neohřívá teplo uvoněné z fosilních paliv, ale sluneční energie dopadající na Zemi.

Jako podnět k napsání dlouhého textu/blábolu takové přesvědčení asi stačí... ;-D

čtenář 5.2.2007 8:40

Otazník byl odstraněn

již před několika léty zfalšováním závěrů expertní vědecké komise, která měla pro IPCC vyhodnotit do té doby existující měření. Jména těch, kteří do textu svévolně zasáhli, aby ho mohli politicky využít ve svůj prospěch, jsou známa. Na "Psu" o tomto dosti nehorázném případu psal tenkrát p. Březina.

Karim 5.2.2007 8:11

Konference nikomu neradila, co konkretne delat, jenom potvrdila.....

ze se v praxi ukazuje silna spojitost narustani teploty na zemi a prudkym narustem podilu sklenikovych plynu v ovzdusi.  Vedci nikomu - na rozdil od zelenych aktivistu -  nedoporucuji aby prestal jezdit autem svitit, lyzovat nebo letat nebo cokoliv jineho.  Ani netrvrdi, ze se z cele zeme stane poust nebo polopoust.  

Mluvci konference VYSLOVNE uvedla, ze konference neradi nikomu co delat, ze dalsi postup je politickou otazkou. Je pravda, ze kjotsky protokol neni prilis konstruktivni - na zapade se tvorba sklenikovych plynu nakladne omezuje tak ze se narocne provozy stehuji na vychod (Cina, Indie, Rusko), kde je plytvani energiemi a tvorba sklenikovych plynu na jednotky vyroby jeste mnohem horsi.  Takze celkova bilance dusledku kjotskeho protokolu muze byt celkem mizerna - pokud se nezapoji vsichni. Coz se urcite dlouho nezapoji.  

Muze byt take pravda, ze misto omezovani sklenikovych plynu by se daly najit obory, kde marginalni uzitek investic by byl vesti - specielne pri relativne nizke ucinnosti kjotskeho protokolu.  Je take hypoteticky mozne, ze za 50 let bude Banglades tak bohaty, a ze Bangladesanu bude mne, takze se Bangaldesane jednoduse prestehuji do Svycarska, nebo ku Klausum na chalupu  do jizniuch cech. Stat se muze leccos. 

Na druhou stranu popirani souvislosti mezi tvorbou sklenikovych plynu a oteplovanim je pouze dalsi zbytecna libustka, kterou se zviditelnuji  "myslitele" typu pana profesora, Ing Rimana a dalsich.  Je to celkem smesny kapric spadajici do takovych "zertiku": jako oznacovani tunelu za podnikani, pana Swchwarzenberga za neloajalniho obcana a zradneho cizaka, a reditele klimatologickeho ustavu za "blazna ktery uveril globalnimu oteplovani".

Smesny a trapny vyplod "notorickych popiracu oteplovani" byly pak pomatene populisticke vykriky p. Rimana a podobnych mudrcu ku snizeni spotrebni dane na beznin a naftu.  Slo by o odbourani jednoho z mala ekonomicky ucinnych nastroju, ktery brzdi skodlive externality spalovani fosilnich paliv.  

klobouk 5.2.2007 8:31

Re: Konference nikomu neradila, co konkretne delat, jenom potvrdila.....

Ocenuji Vasi snahu uvest veci na pravou miru, obavam se vsak ze je to snaha marna (noseni drivi do lesa, hazeni perel ...). Pan Dolezal, ac v leccems oponent VK, ma s nim to podstatne spolecne - presvedceni o tom ze prave on vidi veci tim jedinym (ale opravdu jedinym) spravnym pohleden. Nebude to dlouho trvat a objevi se teorie, ze i klimaticke zmeny nejsou vlastne nic jineho nez empiricke potrvzeni hospodarskych teorii, protoze kdyz vsichni zapneme vsechna chladici zarizeni dosahneme zadouciho vysledu:

1. Vznike poptavka po velkem mnozstvi chladicih zarizeni, coz je mohutny impuls hospodarskemu rozvoji. (Produkce, rozvoj, inovace ...)

2. Zastavime oteplovani a je vysoce pravdepodobne ze ho i obratime, cimz vznikne poptavka po velkem mnozstvi oteplovacich zarizeni, coz ..... (viz punkt 1)

hodne neRath 5.2.2007 10:03

Re: Re: Konference nikomu neradila, co konkretne delat, jenom potvrdila.....

jo, neradej. A proto vydali doporuceni pro "policymakers"...

Zebra 5.2.2007 10:11

U hodneneráthů se "summary" překládá jako doporučení ?

wbgarden 5.2.2007 8:05

Ekopošuci

Poručíme větru, dešti...

alef 5.2.2007 13:05

Re: Ekopošuci

no nezlobte se ze Vam beru porekadlo ale Amis a cinani rozhodne umi porucit vetru a desti a taky to delaji...mam zato ze jde o proud energie vypustenych do ionosfery, cimze se ovlivni deje v atmosfere...cinani to loni priznali a byl s tim velky problem protoze okolni staty burcovali proti tomu aby jim cina brala nazbytne deste a posouvala jena svoje vyprahle uzemi..:-D..(zrejmne mi chybi par technickych detailu ovsem v zasade si za tim stojim)

krmič 5.2.2007 14:20

Re: Re: Ekopošuci

Teda vy do toho vidíte ;-) Tušíte vůbec, co je ionosféra?

doxtan 5.2.2007 7:48

dovolím si oponovat

Závěry této zprávy nejsou bezzubým útokem na lidskou svobodu, naopak nás mohou velmi ťafnout