1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

SVĚT: Už zase provokují

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
strejda 7.3.2008 22:41

Re: Re: Re: Počet válek od r.1990 klesl o 80%

Začněte těmi 20 000 v současnosti.

strejda 7.3.2008 22:42

Re: Re: Re: Počet válek od r.1990 klesl o 80%

Umíte zacházet s vyhledávačem?Hodte si tam třeba počet válek. Píše o tom časopis GEO a další.Už s vámi nehodlám ztrácet čas.Rozšiřujte si obzory sám a pak oblažujte své bezprostřední okolí. No vidíte, jaká je vaše ochota.

arogant 7.3.2008 23:25

Re: Re: Re: Re: Počet válek od r.1990 klesl o 80%

Poučte se.Prospěje vám to.A nemusíte pořád někoho papouškovat, strýčku.

zdeněk 7.3.2008 21:56

Re: Počet válek od r.1990 klesl o 80%

Tohle mi nedá, slyšel jste o statisíci mrtvých ročně v dáfuru a v iráku? nebo počítáte pouze vojáky?

arogant 7.3.2008 22:04

Re: Re: Počet válek od r.1990 klesl o 80%

Umíte zacházet s vyhledávačem?Hodte si tam třeba počet válek. Píše o tom časopis GEO a další.Už s vámi nehodlám ztrácet čas.Rozšiřujte si obzory sám a pak oblažujte své bezprostřední okolí.

zdeněk 7.3.2008 22:27

Re: Re: Re: Počet válek od r.1990 klesl o 80%

poučujte jak chcete, na této zemi umírá v důsledku válek daleko více jak 20000 lidí ročně.. Bohužel..

zdeněk 7.3.2008 22:34

Re: Re: Re: Počet válek od r.1990 klesl o 80%

http://policy.euweb.cz/view.php?id=23

V Sůdánu za poslední 4 roky 200-400 tisíc obětí...

Bubla 7.3.2008 20:59

Uz zas provokuji

Clanek svědčí buď o slabomyslnosti autora nebo vysokých honorářích. 

Dědek 7.3.2008 20:19

Nejsem rusofil

ani náhodou ale mám takový dojem že v té oblasti mají rusové domů blíž než amíci.

Jan.Datek 7.3.2008 20:19

Autor objevil Ameriku

Tak pane tzv. redaktore vy jste pravdu objevil Ameriku. Předpokládát že jsme stádo volů a pitomců. Text toho vašeho střevního výplodu s bohatou mikroflorou tomu odpovídá.

J.G. Pašek 7.3.2008 20:35

Re: Autor objevil Ameriku

Nikdo to nemusí předpokládat . . . .

čtenář 7.3.2008 19:56

Litoši - bambulo,

tohle dělá americká ruské straně taky. Je to považováno za normální a běžné. Je to jejich vzájemná komunikace a je zcela trapné, když to komentuje někdo z pidipidipidipínkova.  ;-D

strejda 7.3.2008 20:24

Re: Litoši - bambulo,

Mýlíte se, nikdy jste neslyšel o asymetrickém modelu? V něm platí, že co mohu já a mí přátelé si nikdo jiný nesmí dovolit. Pak je jasné, že když mám loď tisíce kilometrů od svých hranic nesmí to vadit někomu, komu pluji pod okny. Ten musí držet hubu a krok. Je to militarista a já jsem mírotvorce. To je ovšem pouhá teorie pro jednoduché lidi. Praxe je zcela jiná, proto se v podobných případech jedná o více či méně přátelské pošťuchování. Žádná ze stran nestojí o konfrontaci, nestojí o ni ani z posádky lodi či letadla. Ztráty na obou stranách by byly zcela fatální. Komentování takových a podobných událostí v tisku svědčí buď o slabomyslnosti autora nebo vysokých honorářích. Neviditelný pes ale neplatí.

Vojenskomocenská světová situace se po cca 20 letech mění k rovnováze. Ten, kdo ji dokáže udržet za méně peněz v ní také bude nejvíce profitovat. O tom naši papíroví "stratégové" nemají ani ponětí. A i kdyby měli, nikoho nezajímají. Osud to těch pidipidipdínkovů. ;-D

čtenář 7.3.2008 20:34

Re: Re: Litoši - bambulo,

Já jsem rád, že už to zase rozjíždí Amerika a Rusko do normálu. Myslím, že to celý svět stálo příliš bolesti a zmaru, když skončila tzv.studená válka. A bolševik je taky v p*deli, takže budoucnost není zase tak černá.

strejda 7.3.2008 20:41

Re: Re: Re: Litoši - bambulo,

Souhlasím s Vámi, že obnovující se rovnováha moci je v současném světě požehnáním. Dvacetiletá asymetrie přinesla hodně neštěstí. Problém je ale v tom, že nestabilita čeká za rohem a mocenská rovnováha ani nerovnováha podle starého vzoru ji nevyřeší. Spotřeba světa stoupá tak rychle, že se zásoby surovin vyčerpávají, zhoršuje se životní prostředí, mění se klima. Globalizace znepřehlednila ekonomicko-mocenské vazdy atd. Ještě se hodně nasmějeme, hlavně my, zcela bezvýznamní hráči ve světě.

čtenář 7.3.2008 21:04

Re: Re: Re: Re: Litoši - bambulo,

Nicméně se zdá, že globalizace bude potlačena. Terorismus byl nejspíš posledním projevem globalizace (míním tím její spontánní stránku). Teď se do toho vloží velké státy a globalizace skončí v "Guantánamu". Na krku tak zůstane téma - změna klimatu a hyperspotřeba. Aspoň bude práce pro kreativní lidi.  :-)

strejda 7.3.2008 21:31

Re: Re: Re: Re: Re: Litoši - bambulo,

Myslím, že se mýlíte. Globalizace neskončí. Je již tak daleko, že ji nikdo zastavit nedokáže. Zkuste jen rozmotat vlastnické struktury velkých světových firem. Je to řetězec bez konce. Had, který požírá vlastní ocas. Terorismus je jen její součástí, tou temnou a zcela neprůhlednou. Je to jen popis bez definice. Pro někoho terorista, pro druhého hrdina. Na své hrdiny si nikdo sáhnout nedá.

brána 7.3.2008 19:36

Konečně správný příspěvek

do našeho klubu rozvoje vojenskostrategického plánovní.

Pete Brich 7.3.2008 19:06

Kromě domečku s bílou kupolí, jehož obsluha se celá vejde do jednoho civilního letadla,

tu pořádnou základnu armády USA potřebujeme jako sůl!!

PB

Gyula 7.3.2008 17:59

Jedi ano, druhi nie

Pripadáte mi ako psychicky vadný, americká expanzia a vývoj nových zbraní je v poriadku, ruska nie.

ziralek 7.3.2008 18:46

Re: Jedi ano, druhi nie

Tady v Čechách jsme vadný všichni, ale od bratrů si radit nenecháme;-P

honzak 7.3.2008 18:47

Re: Jedi ano, druhi nie

bazsom az mazagnyat! (či jak se to správně maďarsky píše)

zet 7.3.2008 19:18

Re: Re: Jedi ano, druhi nie

Baszom az anyát, resp. slušnejšie az angyalát, te hép;-)

honzak 7.3.2008 19:37

Re: Re: Re: Jedi ano, druhi nie

děkuji velmi srdečně! Praxi v používání maďarských nadávek / kleteb jsem ukončil v roce 1975

Leon 7.3.2008 17:56

Atomové trosky nám padnou na hlavu

Fysikální zákony jasně hovoří, že na vzestupné dráze radarem zjištěná iránská balistická raketa s  atómovou hlavicí bude zasažena buď :

a) výjimečně ještě snad nad Černým mořem a její trosky dopadnou do prostoru Karpatského oblouku  b) nad Panónskou nížinou a pak její trosky dopadnou nám v Česku na hlavy c) nad Německem a potoms nad  její trosky dopadnou do Severního moře

V každém případě pújde o trosky rádioaktívní, které v širokém okruhu zamoří životní prostředí.

Ve skutečnosti tato radarová ochrana není, ani zdaleka určena pro ochranu evropského teritória, ale má hrát ofenzívní úlohul: Především získávat podrobná data o leteckých pohybech na teritóriu evropské části Ruska.VV

jirka.s. 7.3.2008 18:16

Re: Atomové trosky nám padnou na hlavu

A to je snád špátně? ;-D

Leon 7.3.2008 18:40

Re: Re: Atomové trosky nám padnou na hlavu

Jirka s. : Nikdy není na závadu mít skutečné poznatky, pújde jen o přístup k nim a jejich vyhodnocení a co s nimi - na to se Vás Amerikáni jistě nebudou dotazovat

pbla 4020  : Zdá se, že český jazyk považujete za archaický blept, který nemusí mít svoji jasnou logickou výstavbu, které napomáhají k tomu určené větné členy a zažité slovní zvraty ( př.  tchoř zamořil široké okolí svým pachem)VV

pbla4024 7.3.2008 18:43

Re: Re: Re: Atomové trosky nám padnou na hlavu

Tedy jedna sestřelená hlavice nemůže zamořit široké okolí, tak?

strejda 7.3.2008 20:25

Re: Re: Re: Re: Atomové trosky nám padnou na hlavu

Co je široké okolí?

pbla4024 7.3.2008 18:21

Re: Atomové trosky nám padnou na hlavu

Není tvrzení "v širokém okruhu zamoří životní prostředí" oxymoron? Množství štěpné látky v hlavici nepostačí k zamoření širokého okolí. Buď může platit "zamoří" nebo "široké okolí", nikoli obojí najednou.

Ps.: Jako reference zde mohou sloužit odborné články o vlivu radiace na zvířenu v okolí Černobylu.