Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SVĚT: Euthanasie - spor o právu odejít
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Sch.glosátor 11.4.2006 12:21kdy je nám jasné, že lepší to už nebude... To mi došlo hned jak jsem se narodil.... |
Skepticus Maximus 11.4.2006 12:21Re: Re: Trestat sebevraždu, toť myšlenka hodná křesťanského ducha! :-))) No a navíc celé to desatero atd. křesťané "převzali" z jiných náboženství, pokradli i trochu "pohanských" svátků a vůbec je radost s nimi žít |
Pavla B. 11.4.2006 12:17Re: Re: Re: Re: Re: Re: Roďochovi jménem Tomáš Jenom jestli to ale není tak, že do hospiců jsou ti, kdož si skutečně přejí Vámi popsaným způsobem dožít, a vedle nich ještě existuje jiná sorta nátur, kteří raději všechno skoncují hned a skočí z okna (pokud jim to zdravotní stav ještě dovolí). Vy znáte jenom pacienty z hospice. Ještě jsem si vzpomněla na případ z doslechu (vyprávěla mi známá - ošetřovatelka nemocných): vozíčkář, muž kolem čtyřicitky, kromě ochrnutí a všech průvodních jevů pobytu na vozíku jinak "zdravý" (dá-li se to tak říct) se nešťastnou náhodou těžce opařil. Byla to pro něj ta poslední kapka jak pokud jede o fyzické (další bolesti) tak psychické (další omezení schopnosti sám o sebe pečovat) strádání. Pokusil o sebevraždu - neúspěšně, už to nebyl schopný prakticky provést. Co byste radil v jeho případě (pokud možno bez Pánaboha - on myslím věřící nebyl)? |
I-Worm 11.4.2006 12:14Re: Re: Já myslím, že moc konzistentní nejsou jeden spravedlivý nestačil ani v Sodomě. A vůbec, není kněz, který z kazatelny hlásá, že prezervativ nemůže chránit před AIDS, taky tak trochu vrah? |
Tomas 11.4.2006 12:05Re: Re: Re: Re: Re: Roďochovi jménem Tomáš Jo je to problem, hospicu je malo... Vim ale o tom, ze se zacina praktikovat paliativni medicina i v nekterych nemocnicuich a ustavech. Prave na umirajicich v hospici muzeme videt, ze si clovek nepreje umele ukoncit zivot , ale dustojne dozit pri tlumene bolesti, mezi blizkymi lidmi, za dobre osetrovatelske a jine pece. |
jepice 11.4.2006 12:01Re: Re: Úžasně militantní příspěvek Nojo, každý asi soudí podle toho, jak se mu jeví lidi v jeho okolí. Já bych to se svými příbuznými klidně riskla i bez těch zákonných pojistek. |
Tomas 11.4.2006 11:57Re: Re: MÁ ČLOVĚK PRÁVO NA ZABITÍ ? Prave proto ze je Buh vsemohouci tak nejaky clovicek ho nemuze determinovat a videt mu tak do karet. Krestane ale veri ,ze je take nanejvys dobry (viz bible) a kdyz dopousti zle, je to k dobremu. Lehko se to rika zdravemu cloveku. Samozrejme v utrpeni clovek si tuto pravdu musi "vybojovavat". Musim vas uklidnit utrpeni je pro vsechny (verici i neverici). Clovek nepochopi ze napr. takovy Jan Pavel II tak trpel a spousta "darebaku zemre v klidu. Eutanazie neni, nastupuje-li nenavratne smrt a pouziju prostredky proti bolesti (ikdyz se uspisi). Pokud nastala mozkova smrt a odpojim ho od pristroju, kter zajist. jen vegetativni zivot, to take neni zabiti. Odkazuji na odbornou literaturu - prof.MUDr. Sipr, Vorlicek, doc Hach. Rozumim vasi skepsi plynouci z krusne zkusenosti. Presto musim tvrdit, ze dnes jiz bolest nemůže být důvodem k euthanasii. Že se o těchto řešeních málo ví i v lékařských kruzích je jiná otázka. A můj osobní pohled na věc je takový, že příklad Holanska nás musí před legalizací euthanasie varovat. Stanislav IP: 195.178.87.xxx Datum: 11.04.2006 10:49Skeptiku navštivte takové centrum třeba ve FN Motol v Praze a přestaňte blábolit. Znovu radím diskutujte o věcech kterým rozumíte a nepodkládejte falešné argumenty, bolest dnes nemůže být důvodem k euthanasii. Že se o těchto řešeních málo ví i v lékařských kruzích je jiná otázka. A můj osobní pohled na věc je takový, že příklad Holanska nás musí před legalizací euthanasie varovat, seznamte se prosím s tamní skutečnou situací a pak filosofujte! |
Pavla B. 11.4.2006 11:55Re: Já myslím, že moc konzistentní nejsou Samozřejmě není věřící jako věřící, leckdo je starozákonní kruťas jako by Bůh v podobě svého Syna na na zem nesestoupil:-), ale vezmeme-li jako takový ukázkový vzorek třeba minulého papeže: on byl pro trest smrti? A taky se jevil jako dost přesvědčený pacifista. Akorát s metodou plodných a neplodných dnů to nějak švindloval:-) |
O.K. 11.4.2006 11:49Já myslím, že moc konzistentní nejsou Pak by totiž byli i proti trestu smrti a zabíjení ve válkách, což je ani nenapadne. |
k93 11.4.2006 11:47Útěk od péče Za euthanasií se skrývá také to, čemu se v americké literatuře říká "útěk od péče". Takový pacient je příliš zatěžující i pro personál, nejen pro příbuzné, a pokud nemá vše kryjící pojistku, kdo má zhájem na tom, aby žil? |
Helena 11.4.2006 11:46Re: MÁ ČLOVĚK PRÁVO NA ZABITÍ ? To jste trochu přehnal. Dávat dohromady eutanázii a zabíjení mentálně a jinak postižených lidí . Eutanazie je dobrovolná volba člověka, ať už na základě jakéhokoli důvodu, a nemá to absolutně NIC společného s vyvražďováním "nepohodlných" lidí!!!!!!! |
Helena 11.4.2006 11:43Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MÁ ČLOVĚK PRÁVO NA ZABITÍ ? Proboha a kdo kdy dokázal, že je? Neuvěřitelně mě překvapujete.... |
chetgar 11.4.2006 11:41Re: Trestat sebevraždu, toť myšlenka hodná křesťanského ducha! :-))) no to je samozřejmé, třeba hned jak Mojžíš slezl z hory, VyVolení chvilku putovali pouští a pak na Boží příkaz vyvraždili Jericho do posledního "Palestince" :o)) nicméně ono "Nezabiješ!" se táhne nejen Starým, ale i Novým zákonem a Desatero vůbec je základem křesťanské (i postkřestanské) morálky. Taky ateistické Česko ho má vesměs ukotveno v zákonech - třeba se přímo stanovuje, že vraždy a krádeže jsou špatné. Nepřímo vidíte, že nevěra se vám při rozvodu přičítá k tíži (Nesesmilníš), jak se špatný vztah k rodičům může vymstít při dědění (přímí potomci jsou dědici ze zákona, leda by byli vyděděni, pokud nedodržují "Cti otce svého a matku svou"). Taky se u nás v neděli nemaká (někteří teda nemakají vůbec :o))... |
I-Worm 11.4.2006 11:40Re: Trestat sebevraždu, toť myšlenka hodná křesťanského ducha! :-))) Je nemorální zabít toho, kdo tělesně trpí. Zato je záslužné zabít toho, kdo se modlí nesprávným způsobem. Pokud možno, upálením. |
Pavla B. 11.4.2006 11:37Re: euthanasie, sebevraždy, potraty Díky, dokázal jste skvěle zformulovat přesně to, co se mně honí hlavou a nedokázala jsem to tak pregnatně vyjádřit. Skutečně, věřící jsou alespoň konzistentní ve svém odporu k antikoncepci, interrupcím, asistované reprodukci, vraždám, sebevraždám i euthansaii (podle nich má na vše, co souvisí se vznikem a zánikem života koncesi Bůh a nikoliv člověk), na rozdíl od naší pomatené legislativy. |
chetgar 11.4.2006 11:35Re: Re: Stanislave nechte toho pábení vy skutečně znáte přání VŚECH trpících? Matka Tereza je proti vám amatér, smím vám říkat Bože??? |
Skepticus Maximus 11.4.2006 11:34Trestat sebevraždu, toť myšlenka hodná křesťanského ducha! :-))) Jinak, kdo slyšel Boha, když říkal to "Nezabiješ"? Bible je plná , zvláště Starý zákon, toho "zabiješ" a to z velice nehumánních důvodů |
Veet 11.4.2006 11:32Re: Většina diskuitujících Pane Stanislave jste ..... protože opravdu nevíte o čem mluvíte. - Současná medicína dokáže potlačit některé bolesti drogami znecitlivujícími dočasně nervy a zbytek bolestí pouze celkovým útlumem. Dlouhodobé bolesti se nepotlačují vůbec, protože to nelze bez komplexní intoxikace pacienta zbytkovými jedy z drog ( tedy utišujících preparátů ). Současně dlouhodobé užívání těchto preparátů snižuje citlivost organismu k nim a nutí k podávání stále vyšších dávek, které lehce za tři až čtyři měsíce překročí dávky jinak smrtelné. Mimo jiné i krátkodobé užívání silnějších preparátů tlumících bolest vede cca v polovině případů k žaludečním vředům. Tohle všechno jsou ovšem známé věci a Vy lžete a záměrně lžete. - Já osobně považuji člověka za svéprávnou bytost. Pokud nechce žít, tak na to podle mne má právo ( ať si kdo chce co chce říká ). Pokud mu to právo rozhodovat o o sobě vezmete - a to chcete - tak z něj děláte otroka. Nic jiného ( a ani nic lepšího ) to není, jde jen o pokus ovládat tvrdě životy jiných osob. ( Máte z těch zákazů asi potěšení, že ? Dívat se na někoho, jak kvůli Vám musí tpět i když nechce je jistě povznášející pocit, fuj. ) Ostatně i z křesťanského hlediska pokud dotyčný odmítá z libovolných důvodů dar života, tak jej odmítá a jde o "reklamační spor" mezi ním a bohem, tak co do toho kecají jiní ?!!! - nesmysly o příbuzných přemlovajících radostně a v pohodě žijícího dědečka, aby se nechal zabít a teze že by na to přistoupil jsou nesmyslem a nesmyslem zůstanou. |
Harpyje 11.4.2006 11:32Re: morální právo na důstojnou a milosrdnou smrt (dignified and merciful death) se dostalo do textu Všeobecné deklarace lidských práv, kterou OSN přijala v dávném již roce 1948 Styd´te se, Vy hulváte! |
chetgar 11.4.2006 11:29Re: Re: Re: MÁ ČLOVĚK PRÁVO NA ZABITÍ ? zkuste si taky uvědomit, že té povídačce o Adamovi a jeho žebru nevěří každý. trochu tolerance (nebo míň sebestřednosti :o)) |
Saymore Hirsch 11.4.2006 11:29Neuveřitelně plodný bělošský stařík Ulž Ten Ulž, ten toho opravdu naškrábe jak nadržený kocour. Neuvěřitelné množství, spíš ho podezřívám, že část z toho, jako například tento článek jsou jen nějaké zeditované školní poznámky okopírované někde z Netu. |
chetgar 11.4.2006 11:28Re: MÁ ČLOVĚK PRÁVO NA ZABITÍ ? pokud je člověk chápán jako svéprávný jedinec, má plné právo nakládat se svým životem, jak je mu libo, třeba se zabít. když v tom chce pomoci, je to podle mě taky jeho právo. úspěšnost medicíny s tím nemá co dělat, felčaři vám přinejlepším zajistí, že přežijete, ale nezajistí vám, že budete skutečně ŽÍT, a to je sakra rozdíl. |
chetgar 11.4.2006 11:24euthanasie, sebevraždy, potraty de facto jde o to, jak velká je svoboda jednotlivce (má člověk právo se zabít?) a v jakém věku mu tato svoboda vzniká. křesťanský pohled je jasný - člověk nemá právo zabít sebe, protože Bůh pravil "Nezabiješ!". Takže člověk nesmí zabít sebe, svého nemocného blízkého ani nenarozené dítě, poněvadž i ono jest za člověka považováno. Česká legislativa je nerozhodná - lze se "zbavit" nechtěného plodu, a to i tehdy, když ke zplození nedošlo nezákonným způsobem (násilím, incestem apod.), ale nelze legálně pomoci zemřít babičce v posledním stadiu rakoviny. plod do toho technicky "kecat" nemůže, babička může stokrát souhlasit a přes to je legální provést potrat a zároveň nikoli euthanasii. *** pokus o sebevraždu trestný není. mnohem konzistentnější je postoj zemí, které euthanasii i potraty povolují, případně těch, které obojí zakazují. podle mého skromného názoru je pořadí morální problematičnosti následující - 1. potrat (jedná se o zbavení života "shluku buněk" s potenciálem stát se plnohodnotným člověkem, který se ovšem technicky nemá šanci k tomu vyjádřit); 2. euthanasie (pomoc nemocnému, který se svou smrtí souhlasí a žádá ji, dobrovolnost na obou stranách); 3. sebevražda (jedna strana, která už samotným aktem vyjadřuje dobrovolnost svého konání). |
Pavla B. 11.4.2006 11:15Re: Re: Re: Re: Roďochovi jménem Tomáš No, taky jsem se ve svém okolí setkala s případem těžce nemocného člověka s nesnesitelnými bolestmi (asi mu je léčili špatně), který se marně snažil získat místo v hospici, bylo tam plno. Pokud budou kapacity pro všechny, kteří to potřebují - ať tedy dožívají týdny nebo i měsíce nadopovaní drogama tak, že jim stejně bude všechno fuk (na duchovní útěchu při bolestech způsobenou nádory moc nevěřím). Vy se svou vírou v Boha v tom možná vidíte nějaký smysl, já ovšem ne. |
Tomas 11.4.2006 11:12Re: Re: Re: Re: Re: Re: MÁ ČLOVĚK PRÁVO NA ZABITÍ ? Prave ze ne, kdyz bojuji proti eutanazii, kterou pokladam za spatnou . A ze uznavam Stvoritele, tak myslim ze jeste nikdo nedokazal ze Buh neni. |
Tomas 11.4.2006 11:03Re: Re: Re: Roďochovi jménem Tomáš Mate a nemate pravdu. Jsou zarizeni, kde dokazi "uspokojit" vsechny potreby tezce nemocneho. Mate pravdu v okresních špitálech bych nechtel umirat. Muze byt dilci kruta skutecnost byt duvotem k zabijeni tezce nemocnych. Nemame se snazit spise na jinem poli pece ? |
Skepticus Maximus 11.4.2006 11:03neomezenému blbovi Tomášovi Mě nezajímá čeho jsou tzv. odborníci schopni, protože praxe je zaprvé jiná a zadruhé udržování života za každou cenu je pro mě naprosto nepřijatelné, stejně jako to, abych to někomu zakazoval. V tom je mezi námi rozdíl, já si neosobuji právo rozhodovat o životě či smrti druhých. Pomatenci jako Vy se ovšem opírají o své náboženské představy a pokřivenou morálku. |
Tomas 11.4.2006 10:59Re: Re: MÁ ČLOVĚK PRÁVO NA ZABITÍ ? Napr. proto, ze clovek tezce nemocny je jak na houpacne (dnes chci zit, zitra smrt, dnes chci zit..), dopurucuji si precist napr o 5 fazich umirani od KUBLER-ROSOVE. Pravo "nebit zabit" nemuze prece zaviset na subjekt. prozivani, ale musi byt ukotveno v zakone na zaklade listiny zakl. lidskych prav... A to nemluvim o moznych zneuziti... Odkazuji na odborniky v onkologicke, paliativni medicine (Vorlicek, Svatosova, Sipr....) |
Skepticus Maximus 11.4.2006 10:54Re: Re: Stanislave nechte toho pábení V Motole jsou snad všichni nevléčitelní pacienti z ČR, kteří touží po co nejdelším dožití na drogách? |
O.K. 11.4.2006 10:52Jenom poznámečka "Advent křesťanství znamenal podstatnou změnu. Došlo k zatracení aktu sebevraždy a sebevrahům byl odepřen křesťanský pohřeb." - no jak kterému. Arcivévodu Rudolfa křesťansky pochovali do posvěcené země. Měl holt protekci - když osobně intervenuje sám papá Kaiser Franz Josef, to jdou ty křesťanské zásady rychle stranou. O euthanázii se dnes bavit nebudu, jak tak koukám na osoby a obsazení, asi by mi hráblo. |