27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VladaPing 11.4.2006 15:32

Re: Re: Re: Jo jo, to je jedna z verzí.

Nemám slov..:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D;-D;-D;-D;-D;-D

jepice 11.4.2006 15:28

Re: Re: Re: Pokracovani..

Lépe je tu být jednou jepicí než duplicitním Alexem Juchelkou.

J A Ronovsky 11.4.2006 15:22

Kdyby tak slo od zradla a chlastu odstavit Alexeje Juchelku.

To by se nam zde ulevilo, ale pocitam, ze s jeho blbostma budeme muset vydrzet az do jeho uplneho konce.

jepice 11.4.2006 15:08

Re: Jepice

jen pro ten dnešní den stojí za to žít...

Alex Juchelka 11.4.2006 15:02

Jepice

zije pouze jeden den - proc se zucastnuje teto diskuze?

jepice 11.4.2006 15:01

Re: Mila Jepice:

Pan Ulč celkem přesně popsal skutkovou podstatu, kterou měl na mysli, a ta se dá vyjádřit  dvouslovným termínem asistovaná sebevražda. Ten jsem navrhla jako východisko pro další diskusi, protože termínu eutanázie jsou přisuzovány i jiné skutkové podstaty /viz Váš příspěvek/, což potom poněkud mate.

Alex Juchelka 11.4.2006 14:58

Re: Re: Pokracovani..

Ale vždyť nemáte pravdu, Ulč se sám v článku dotýká *různých* aspektů euthanasie, jeho výčet je ale neúplný. Navíc někteří diskutující nemají ani v základních pojmech týkajících se euthanasie jasno. Nikdo Vás přece nenutí abyste diskutovala pouze o nacistických programech, apd. **** BTW *jepice*?!? Proč zde vůbec k takovému tématu diskutujete, milostivá? Nemyslíte, že to je tak trochu provokace vůči těm, kdo musí do špitálu s odjištěnou pistolí...? ; )

Zuzana W 11.4.2006 14:54

Mila Jepice:

Spocitejte si, kolikrat pan Ulc ve svem clanku pouzil slovo euthanasie.

Prelozila jsem (jako tako ;-) anglicky text pana Juchelky, ale k debate radeji nic - padly na me deprese ze vzpominky na rodinne zazitky za totality. Nemuzu bez emoci o teto veci diskutovat.

Alex Juchelka 11.4.2006 14:51

Re: Alexi,

to je OK...

Zuzana W 11.4.2006 14:48

Alexi,

pouzila jsem Vas anglicky text, sorry. Odpojte me od pristroje. ;-)

jepice 11.4.2006 14:47

Re: Pokracovani..

Možná bychom se mohli věnovat pouze tématu Ulčova článku - asistované sebevraždě. Pak není nutné používat slovo eutanázie vůbec.

jepice 11.4.2006 14:42

Už tady myslím někdo poznamenal

že v hospicu se už jaksi z logiky věci těžko setkáte s někým, kdo tam nechce dožít.

Zuzana W 11.4.2006 14:39

Pokracovani..

Pasivni euthanasie. Urychleni smrti zadrzenim nebo odpojenim podpory nebo leceni = odpojeni masiny nebo zastaveni lecebnych procedur, dodavky jidla a vody - pricemz dojde k dehydrataci a vyhladoveni k smrti.

Dobrovolna euthanasie. Tento typ euthanasie se obvykle provadi na zadost umirajiciho. V techto pripadech se obvykle pouziva sebevrazda za pomoci lekare (viz prvni bod).

Zuzana W 11.4.2006 14:37

Rychle cesky ;-)

Sebevrazda za asistence lekare. Tento termin je zpravidla pouzivan v pripadech, kdy lekar poskytuje pomoc ohledne sebevrazdy ( e.g. predpis na smrtelnou davku ua spani, nebo davku toxickeho plnu nebo obojiho), takze mu usnadni ukonceni jeho zivota.

Euthanasie o niz clovek nerozhodne sam.  Obvykle se popisuje jako pripad, kdy je clovek v bezvedomi, nebo neschopen sam rozhodovat mezi zivotem a smrti a povolana osoba rozhodne za nej.

Nedobrovolna euthanasie. Pripad, kdy si nemocny preje zit, ale je proti svoji vuli usmrcen.

Aktivni euthanasie. Zahrnuje zpusobeni smrti druheho cloveka primou akci (zasahem) at uz s vyslovnou zadosti toho cloveka nebo bez ni. Priklad tohoto typu euthanasie:  predavkovani prasky proti bolestem.

jura 11.4.2006 14:36

díky

Děkuji za Váš článek, který zasvěceně píše o problému, jenž absolutně nemohou pochopit "moralisté", kteří se se skutečným lidským utrpením nikdy nesetkali. Jsou lidé, kteří umírají i více jak 5let, přejí si skon, protože jejich život už se životem nemá nic společného a jsou sami sobě prokletím. A nábožensky odůvodňovaný nesouhlas již po objasnění Jidášovi role ve smrti Krista již také neobstojí.

ilna 11.4.2006 14:35

Re: Dědeček a babička ujídají z chlebíčka.

Nechci euthanazii pro dědečka a babičku ( o tu se vzorně starám), ale pro sebe, budu-li na tom jednou tak, že ji budu cítit jako vysvobození.

ilna 11.4.2006 14:32

Re: muj nazor

Rozumný názor. Já mám takovou vzájemnou dohodu se svou kamárádkou.

jepice 11.4.2006 14:31

Re: Útěk od péče

Vámi nadhozený problém je strašně široký - může se jednat o pacienta v dlouhodobém kómatu bez prokazatelné mozkové činnosti, nebo taky může jít o člověka, který je duševně zcela fit a chce žít, avšak trpí nevyléčitelnou nemocí a léčba mu může prodloužit život o několik týdnů... Chcete po nás řešení?  Nějak se to našeho tématu netýká.

opas 11.4.2006 14:26

muj nazor

Mám dohodu se svou ženou: Pokud by někdy trpěla bez možnosti uzdravení a požádala mne o to, donesu jí třeba i do nemocnice pistoli, nabiju ji a odjistím. Zbytek by byl na ní. Ona by pro mne udělala totéž.

Protože pokud by se někdy opravdu chtěla zabít, kdo jsem já, abych její rozhodnutí hodnotil?

zirje 11.4.2006 14:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MÁ ČLOVĚK PRÁVO NA ZABITÍ ?

sice se zpožděním, ale přece. Alespoň občas se v pozitivisticko-technokratické doslovnosti a hulákání po důkazech ozve rozumný hlas, díky.

jepice 11.4.2006 14:22

Re: Euthanasie - spor o právu odejít

Milý pane, přečtěte si úvodní článek a zjistěte si, o čem se tu mluví. Téma je asistovaná sebevražda, které můžete říkat eutanázie nebo nemusíte, ale to základní je, že to je dobrovolný odchod ze života.

jepice 11.4.2006 14:18

Re: Re: Re: MÁ ČLOVĚK PRÁVO NA ZABITÍ ?

Milý Tomáši, vraťte se k Ulčovu článku. Tady se mluví o asistované sebevraždě. To, jak nacisté nazývali svá zvěrstva, sem nepatří. Slovo eutanázie za to nemůže. Koneckonců ho klidně můžeme vynechat.

Alex Juchelka 11.4.2006 14:11

Re: Re: Re: Re: Když už se autor pouští...

Mýlíte se samozřejmě Vy, viz uvedené kategorie euthanasie v diskusi výše... Pokud najdete nějaké prameny, které vysloveně omezují euthanasii na situace, které jste uvedl, rád se nechám poučit... : )

TOMAS 11.4.2006 14:11

Re: Re: MÁ ČLOVĚK PRÁVO NA ZABITÍ ?

Opravdu je eutanazie dobrovolna svobodna autonomni volba cloveka, ktery je v tezke depresi.

opravdu si to myslite? A ze to to ma mnoho spolecneho s vyvrazdovanim "nepohodlných" lidí, tak to se podivejte do nazi deutschland ,Frau Helen .

TOMAS 11.4.2006 14:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Roďochovi jménem Tomáš

Vite , je zajimave , ze pacienti v hospici nezadaji o zabiti. Pokud se tak vymejcne stane, je to otazka spise spatne dg. paliat. lecby.

Myslim ze stoji za to se snazit a zdokonalovat tuto cestu, nez umoznovat "zdanlive" jednodiusssi cestu eutanazie.

Alex Juchelka 11.4.2006 14:02

Re: Euthanasie - spor o právu odejít

Opravdu? Zákon, který prošel parlamentem? Mohl byste zde uvést odkaz na ten zákon? Děkuji!

Alex Juchelka 11.4.2006 13:58

Zmatena diskuse

jeste vetsich pomatencu co tady zvani. V zaklade jde o to zda verite Leninovi a jeho uceni ze clovek je pytel hoven - nebo vselijakym nabozenstvim ze po smrti vase dusicka bude nekde nejak existovat. Ale i tak sebevrazda nebo vrazda euthanasii se praktikovala co existuje psana historie, a ruzne nabozenstvi ale hlavne zastanci nazoru o lidech jako pytlich hoven ji vzdy pouzivali - viz upaleni Jana Husa, zastreleni rodiny ruskeho cara a postreleni papeze bulharskou KGB. Tak o cem se tady tak vehementne prete?

Zuzana W 11.4.2006 13:58

Re: Re: Proc se Snek neobrati

na secretary of state? Na otazky evropskych politku ohledne zasahu v Iranu odpovedela, ze neni vyloucen. Ze tady Aston v psim strucne pise o Hershovi jako o levicackem novinari a jeho clanek vydava za famu je pro Sneky asi bible svata. Hersh je predevsim investigativni novinar, ktery kritizoval zrovna tak demokratickeho Clintona:

'Hersh strongly criticised the aerial destruction of the Al-Shifa pharmaceutical factory, the largest pharmaceutical factory in Sudan, which provided about half the medicines produced in Sudan, by United States aircraft during the Bill Clinton presidency, on August 20, 1998.'

http://en.wikipedia.org/wiki/Seymour_Hersh

Tomas 11.4.2006 13:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Roďochovi jménem Tomáš

Vite, lehko se odpovida me zdravemu cloveku.

 Snazil bych se , aby nalezl smysl zivota, aby byl mezi lidmi, kterym na nem bude zalezet (partnerka...), aby nalezl praci, ktera ho bude uspokojovat aby se proste citil uzitecny. LVim, lehko se to rika, ale dovest to v praxi k uspechu je tezke, ale mozne.

   Znam napr. priklad muze ktery ochrnul a jiz nemohl provozovat svuj sport.  A tak zacal malovat a poslouchat hudbu a tim sobe (moc hezky kreslil, to objevil az ted) i druhym delal radost. Protoze ochrnuti tela se "zvrhlo" casem nebyl jiz schopen malovat ani udrzet sluchatka walkmana, ale dokazal se usmat, dotknout ruky druheho ......, a den pred smrti dokonce chtel leky k posteli, aby nemusel budit v noci sestru.  Ten clovek se podstatne zmenil z puvodniho sobce a mozna naznacil sobe i druhym, ze utrpeni "muze" mit v zivote smysl.

Muf 11.4.2006 13:52

Euthanasie - spor o právu odejít

Pouze bych rád podotknul, že první zemí na světě, kde zákon o euthanasii vstoupil v platnost, není Nizozemí, ale Německo.  Výhod tohoto zákona  bylo využito v Ústavech pro duševně slabé, nejen v Německu, ale i v Rakousku.  Zákon o eauthanasii prošel parlamentem a byl podepsán říšským kancléřem, vítězem voleb.   Jeho jméno bylo Aholf Hitler.