30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Michal Slánička 15.8.2008 14:22

Re: a jestli

Zaprvé Rusové bombardovali i obytné čtvrti v Gori, o tom svědčí i české reportáže z místa. Buďte tedy objektivní. Mimochodem reportáž z Cchinvali odvysílala třeba ČT v hlavní zpravodalské relaci Události, ty informace jsou, jen pokud je chcete Vy sám vůbec vidět. Pokud je vyslovení názoru pro Vás manipulací, pak je mi Vás líto.

autore 15.8.2008 1:07

postup Gruzie logický není

provincie neovládala. Ted se obě entity zatvrdily. Nemohla nic získat, jen ztratit.

Jde tu o to, vysvětlit nemožné, zdůvodnit nezdůvodnitelné. Přitom na charakter gruzínského diktátora stačí Wilkipedia. Pokud si takhle modří svazáci představují demokracii, pánbůh s námi . Nic takového z Ruska známo není...

A Kosovo, kde je situace jiná protože Albánci měli ideu Velké Albánie a byli útočníci a provincii staletí od křesťanů čistili...

Pán je modrý svazák, myslí si, že má tedy v popisu práce jednu stranu účelově hanět, jednu chválit. Spící civilisté, zmasakrovaní invazní armádou, ho v nejmenším případěš nezajímají.  Provinili se pro USA svou geopoliticky  nepohodlnou existencí...  Rv

Mard 15.8.2008 1:27

Re: postup Gruzie logický není

Ano pravda. Něco jak svobodné volby v Gruzii, opravdu není v Rusku známo. To s Vámi naprosto souhlasím.

D 15.8.2008 6:55

Re: Re: postup Gruzie logický není

A ty svobodné volby v gruzii prosím vypadaly jak?

ach jo 15.8.2008 8:12

Re: Re: postup Gruzie logický není

s těmi svobodnými volbami v Gruzii - žertujete, nebo ukazujete světu, jaký jste trouba?

Michal Slánička 15.8.2008 11:37

Re: postup Gruzie logický není

Pane kolego, uvedl jste pr drobných nepřesností i lží. Takže se budu bránit. Zaprvé řešení konfliktu diplomatickou cestou bránilo Rusko, to je fakt, který nelze zpochybnit. Zadruhé hodnocení Saakašviliho prosím nechte historikům, mimochodem jak byste hodnoti Putina za zásah v Čečensku, kdy si počínal mnohonásobně brutálněji? Za třetí myšlenka Velké Albánie je nereálná, poněvadž ve chvíli, kdy by došlo k její realizaci, začal by konflikt nanovo, poněvadž by Srbové vtrhli do Kosova. A nyní k Vašim lžím. Než budete mluvit o masakru v Jižní Osetii, hovořte o masakru v obci Nuli, kdy bylo zavražděno 10 gruzínských občanů gruzínské národnosti. Gruzie tedy reagovala na bezpráví páchaných na svých občanech, kterému ruští mírotvorci jaksi nezabránili. Měřte oběma stranám stejným metrem, a nechte si své hloupé poznámky o "modrých svazácích". Bohužel jen pustě lžete o mé osobě a měl byste se stydět. Nediskutujte, když nejste schopen psát seriózní komentáře.

Pája 45 15.8.2008 23:59

Re: Michal Slanička

Když někomu doporučujete , "slaničko", aby nechal hodnocení Saakašviliho historikům, jak to myslíte, to si má 100 - 200 let počkat, to je totiž doba, kdy to již lze historiky hodnotit bez emocí atp. Proč jej mají hodnotit až historici? Každý si na něj může udělat názor již nyní, historici až později.

Olin 15.8.2008 0:33

Tohle jakousi logiku má

 - konečně, protože jinak se mi gruzínský přístup jeví nepochopitelný.

Nemám totiž čas na to, abych půl dne někde brouzdal a lovil (krajně nespolehlivé) zprávy na internetu, a v tom, co uvádí tisk a ČT jsou díry jak vrata do hangáru.  - proč například ČT připomíná, kolik těžkých zbraní jen ČR prodala do Gruzie, přičemž nás současně informuje o tom, že po Gruzii se projíždějí ruské kolony sem a tam a nikdo jim neklade odpor? Jak si to mám vyložit? Že gruzíni nevědí, kde to má spoušť? Nebo že jsou zbabělí jako Arabové? To snad přihořívá. Předchozí léta nás poučila, že umí hlavně vraždit.  Anebo mají v armádě jiné cíle, nám zápaďákům nepochopitelné? Třeba zbavit se svého prezidenta? - anebo kde se vzaly a kdo jsou ty oddíly, které okradly české novináře, když to nejsou gruzíni ani rusové? A nejsou náhodou oni tou hlavní ozbrojenou silou, která vyprovokovala bitvu o Cchinvali? A kdo vlastně vybombardoval Cchinvali? Gruzínská armáda? Jakto, že tedy byla tak rychle poražena? Jen aby to nebylo jako když nás ve škole učili, že korejskou válku začala jihokorejská armáda, která se druhého dne dala na útěk až k Pusanu...

Zkrátka: nemám nejmenší sympatii pro tu záhadnou vládu a armádu, a velmi si nepřeji, aby na slova autora článku došlo a Evropa se nechala do této války vedené podle zvrácené kavkazské "logiky" zatáhnout.

Olin

Jakub S. 15.8.2008 0:59

Ano, Oline: otázky, otázky, otázky.

Spousta podivných, samo o sobě téměř nepochopitelných či nevysvětlitelných faktů. Nějak jako by tam byl jiný, alternativní vesmír: díváme se, vidíme tohle a tamto, registrujeme to, je těch detailů spousta, zaznamenáváme je, fotografujeme, zachycujeme - a  c e l e k - ? Logiku toho všeho? Nechápeme...

Mard 15.8.2008 1:31

Re: Ano, Oline: otázky, otázky, otázky.

Ještě jeden zajímavý fakt doporučuji ke zvážení. Gruzínská armáda zaútočila na odštěpeneckou provincii v noci ze čtvrtka na pátek a už v pátek odpoledne tam najelo 250 tanků a 2000 členů pěchoty 58 ruské armády. Vydat pro 250 tanků ostrou munici a palivo, zajistit logistiku přesunu, napsat rozkazy, zajistit regulovčíky, stravu, ošetřovny, průzkum terénu, atd. v takto krátké době je zcela vyloučené. Navíc prý jsou na území Gruzie vojska z čečenského prostoru. To je velice podivuhodné.

Olin 15.8.2008 1:51

Re: Re: Ano, Oline: otázky, otázky, otázky.

Přesně tak!! To všechno jsou varovné signály, které by nás měly držet v ostražitosti před informacemi a "informacemi" z kavkazského bojiště. Dokud tu posloupnost událostí někdo pořádně neprozkoumá, neměli bychom se v Evropě ani hnout!

J. 15.8.2008 2:41

Re: Re: Re: Ano, Oline: otázky, otázky, otázky.

Ani hnout ? Dokude se take neprobudime do podobneho "obdivu", jako uz jednou pred 40 lety ? 

Olin 15.8.2008 17:10

Re: Re: Re: Re: Ano, Oline: otázky, otázky, otázky.

Jako před čtyřiceti lety? To je naprosto stupidní rádobyvarování. Ale já už jsem votrlej. Když jsem byl mladej, starší generace nás neustále strašila před německými revanšisty, přitom za Šumavou už bylo dávno SRN a nehrozilo od něj absolutně žádný nebezpečí. Varování před návratem ruský "nohy" do Prahy je stejně aktuální, jako varování před Napoleonem.

Mirek F. 15.8.2008 7:16

Re: Re: Ano, Oline: otázky, otázky, otázky.

Řekl bych, že každá armáda dislokovaná v nestabilní oblasti má připraveny plány pro zásah a reaguje rychle. Na tom nic divného neshledávám.

DJing cheb pako 15.8.2008 2:04

Podivejte se na datum

tohoto komentare ;-P

Jakub S. 15.8.2008 0:30

Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

Borek@exil 15.8.2008 0:47

Re: Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

Souhlas...Gruzie proste donutila vsechny hrace k odkryti karet. Hop nebo trop. Ma to svou logiku. Saakasvili vzal skalpel a tvrde riznul do bolaveho mista. Ted je potreba hnis z otevrene rany dukladne vymackat, jinak dojde k otrave krve a rade postupnych amputaci z tela cele Evropy....

Olin 15.8.2008 0:55

Re: Re: Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

Jenomže, Borku, v Evropě se diskutuje o tom, nakolik a zda vůbec je Turecko v Evropě. Ale Gruzie už vopravdu není v Evropě!...myslím že začíná tam, kde skončila daleká plavba Argó, tedy pro Evropany na konci světa. A Kavkaz je v tomto stavu kam až lidská paměť sahá, proč by tedy měly tamní poměry náhle Evropu otrávit?

Nechci tím říci, že je mi to jedno, když je to daleko, ale ptám se, zda se opravdu dotýká tento zmíněný prezident našich zájmů.

Jakub S. 15.8.2008 1:02

Re: Re: Re: Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

Bohužel dotýká. Jednoznačně. A prostor mezi kavkazskými hřebeny se většinou opravdu pokládá za evropský. A hlavně - má s Evropou společnou historii - křesťanské kořeny. S Arménií. Dokonce o tři století starší než ty naše, víte.

Olin 15.8.2008 1:16

Re: Re: Re: Re: Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

Vím. Vím že se evropocentricky mýlíte. MY máme v Asii duchovní kořeny - židovskokřesťanské náboženství - ne ONI v Evropě.

...a společné historie se nedohrabete. Schválně - hrabejte. Evropská civilizace, když se teprve rodila, a modifikovala si křesťanství do toho pozoruhodně dynamického myšlenkového konceptu, jak ho známe, byla už dávno od Asie a jejích kultur odtržena. Vlivy byly sporadické a bez kontinuity.

... a do evropského zorného pole dostalo Kavkaz až ruské vojsko a následná ruská imperiální vůle. Především to byla Vojenská silnice. Asi jako železnice dostala "do Evropy" Bajkal.

exulant 15.8.2008 1:30

Re: Re: Re: Re: Re: Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

Tedy Oline, vy znite presne jako pan Chamberlain kdyz se vratil z Mnichova domu. Taky zachranujete mir do dlouhe budoucnosti. I kdyz s odstupem desetileti nefandim spanelskym republikanum a jejich podporovatelum v Ceskoslovensku, to ze u Madridu se bojuje za Prahu melo hodne do sebe.

Olin 15.8.2008 1:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

No, já si to nemyslim. To bylo komunistický heslo a u Madridu bojovali za komunistickou Prahu komunisti a jejich tehdejší sympatizanti.  Zbytek Evropy věděl dobře, že ve Španělsku není žádná strana hodna podpory a budoucnost to ukázala jasně: běda kdyby podpořili nehodného proti nehodnému! Vždyť neutralita Španělska za války byla jedna z těch kapek, která spolurozhodla o tom, že Hitler proti všemu logickému očekávání nevyhrál, a tedy si zavařil na katastrofu. Tolik ke Španělsku.

Ale srovnání Gruzie s Československem kulhá na všechny možný nohy, protože Československo se zrodilo z vůle velmocí, tedy zejména i Británie, hranice byly garantovány týmiž, naše divize zase ležely coby spojnec v týlu jejich nepřítele. Gruzie se zrodila z "vůle" Ruska, garantuje ji SNS, a jejich vojsko je nám celkem naprd (jestli teda někdo za oceánem neuvažuje o Íránu). Ničím si nás nezavázali a nic jsme pro ně neudělali. Nevidím žádný důvod, proč bych měl věřit, že těm lidem tam je nebo bude líp pod vlastními darebáckými elitami, než pod ruským medvědem. Měli bychom si zachovat vznešený odstup a když hrozit rusku, tak spíš proto, aby si nemysleli, že nás nezajímá co kde pečou. Ani rusové nejsou naši kamarádi.

Pokud jde o samo právo, pak jsem zdrženlivej, protože nechci nikomu skočit na špek. Informacím nevěřím.

divana 15.8.2008 4:18

gruzie se zrodila z vůle ruska ??

8-o8-o8-o8-o8-o

Pája 45 15.8.2008 22:34

Re: OLIN

Takže ve Španělsku, cituji: "nebyla  žádná strana hodna podpory a budoucnost to jasně ukázala", proto dala Evropa přednost fašizmu před demokracií, tak jsi to myslel, "oline", že.  

Měl by jsi zajít do školy a omluvit se dějepisáři za tvé bláboly, cituji: "Gruzie se zrodila z vůle Ruska". Dál to nemá ani cenu komentovat!

Pája 45 15.8.2008 22:26

Re: Jakub S.

Kde jste se to "jakube" učil, že, cituji: "prostor mezi kavkazskými hřebeny se většinou opravdu pokládá za evropský". Buď je součástí Evropy nebo není. Podle zeměpisného dělení není součástí Evropy. A ani s těmi křesťanskými kořeny bych to na tom Kavkaze nepřeháněl (včetně severních svahů a podhůří Kavkazu.

Koho myslíte tím "ty naše kořeny" a od kterého roku má "Kavkaz" křesťanské kořeny a od kdy je má Česko?