29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Defurák 15.8.2008 15:03

Vážený pane Sláničko, ještě přidejte pár slov

o angažmá Izraele, jeho vojenských poradců - penzionovaných generálů a o dodávkách izraelských zbraní do Grizie - tedy o nadstandardní podpoře gruzijských "mladíků s krvavýma očima" trvající sedm let. Přidejte něco o gruzínském ministru obrany Kerezašvilim (29 let, izraelské občanství), o nadstandardních vztazích Sakašviliho s tvrdým jádrem amerických neocons, přidejte vůbec něco o neobyčejně silné židovské loby v Gruzii, která nyní začala opouštět potápějící se loď a utíkat zpět do Izraele. Když toto provedete, tak teprve potom bude Vámi podávaný obraz tohoto konfliktu blíže realitě.

Prostě z mladých hochů, kteří povzbuzováni svými poradci a sponzory při absenci jakékoli soudnosti zamávali rudým hadrem před býkem a byli jím zadupáni do prachu arény se navíc stali váleční zločinci a packalové, kteří nemají co dělat v čele státu, ucházejícího se o členství v NATO.

Pane Sláničko, jistý nechvalně známý politik pronesl tři zlatá slova "Učit se, učit se, učit se". Vezměte si je k srdci.

Michal Slánička 15.8.2008 18:04

Re: Vážený pane Sláničko, ještě přidejte pár slov

Vše do článku dostat nešlo, musel jsem celou řadu materiálu vynechat, ovšem i to co zmiňujete, nemění nic na mé teorii. Zda gruzínské vedení opravdu udělalo chybu bych ještě nehodnotil, musím říct, že následný vývoj hraje do karet spíše Gruzii, než že by hráo vše ve prospěch Rusů. Děkuji za Váš názor.

liberal shark 15.8.2008 13:09

vcelku souhlas

Autor má celkem pravdu, akorát by měl před studiem politologie zjistit rozdíl mezi tvrdým a měkkým i.

Gruzie sice postupovala na svém území podobně jako Rusové v Čečně, ale fakt ruské agrese proti cizímu státu a současné rabování a ničení po podepsání příměří je nezpochybnitelným válečným aktem a mezinárodní agresí. Rusové si navíc dotáhli proruské čečenské a osetinské bandity na špinavou práci.

Michal Slánička 15.8.2008 13:11

Re: vcelku souhlas

Omlouvám se za gramatiku.

liberal shark 15.8.2008 13:13

Re: Re: vcelku souhlas

Pravopis ...

Xaver 82.117 15.8.2008 15:04

Pravopis se snad nespletl?

Tak proč by se měl omlouvat?;-)

Pragensis 15.8.2008 16:56

Re: Re: vcelku souhlas

Pane Sláničko, Váš příspěvek do diskuze je výborný. Jenom vývoj událostí však ukáže, zda přestřelil gruzinský prezident nebo zda stalinští pohrobci odhalili předčasně svoje karty. S gramatikou či pravopisem se nijak netrapte. Nejdůležitější je obsah Vašeho článku. Oni někteří přispěvatelé ovládají zdánlivě dobře češtinu, ale přitom píšou různé nesmysly. 

janoryna 15.8.2008 13:03

postup gruzie je logický tehdy,

pokud USA si za ně bude  pálit prsty. jinak podle mne je gruzie v postavení miloševičova srbska a jižní osetie je kosovo. a když jsme hájili kosovská kápa, tak bychom měli stranit  i JO. za kosovo hraje usa a eu, za Jo rusko. 

emil 15.8.2008 12:55

Nikdo

se ani v článku a ani v diskuzi e nezmínil, že v době balkánských válek za pomoci ruských sil bylo vyhnáno dost Gruzínců z Osetie a Abcházie. Svět se zabýval jinou tragédií, daleko rozsáhlejší. Na území Osetie a Abcházie se nastěhovali Rusové (i do domů vyhnaných Gruzínců). Že Gruzie chce nazpět svoje území, je logické. Jen ta forma na začátek olympiády se moc nepovedla. Ale požadavek je to naprosto oprávněný.

Michal Slánička 15.8.2008 13:01

Re: Nikdo

Ano, to je pravda. A dodejme, že Abcházie deportuje zbylé Gruzínce po obsazení Kodorské soutěsky.

Dag Badman 15.8.2008 13:04

Re: Re: Nikdo

Odkaz?

Michal Slánička 15.8.2008 13:10

Re: Re: Re: Nikdo

Najdete to ve zpravodajství ČTK, gruzínská armáda raději pomáhala s evakuací civilistů. ;-)

Dag Badman 15.8.2008 13:11

Re: Re: Re: Re: Nikdo

A jak jste se to tedy dozvěděl?

Dag Badman 15.8.2008 13:12

Re: Re: Re: Re: Re: Nikdo

Pardon, nebyl by spíš odkaz na něco důvěryhodnějšího než jsou naše média? CNN, BBC, Reuters?

Michal Slánička 15.8.2008 13:16

Re: Re: Re: Re: Re: Nikdo

Tohle třeba najdete na ČTK, potvrdily to všechny zúčastněné strany.

Dag Badman 15.8.2008 13:20

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nikdo

Tak dejte odkaz, není to tak těžké.

Michal Slánička 15.8.2008 13:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nikdo

Řekl jsem Vám, kde informaci najdete, hledat snad umíte.

Dag Badman 15.8.2008 13:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nikdo

Nic jsem nenašel. Můžete mi tedy prosím ten odkaz ukázat? Určitě by vás to stálo méně práce než psát ty další příspěvky :-)

JJ 15.8.2008 13:21

Re: Re: Re: Nikdo

V podstate dostali na vyber se stahnout, nebo zemrit na miste.

Malý Aston 15.8.2008 13:04

Re: Re: Nikdo

Podívejte se,kolik ženských vyhnalo své chlapy z baráků a létala letadla? Nelétala. Ono to vyhánění a nahánění jaksi patří k lidskému rodu.:-D

unh 15.8.2008 12:42

Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

kdyz prepadla Jizni Osetii Bude se muse stahnout tam kde byla a asi i za horsich podminek. Osetince a Abchazce si tim neziskala, ba naopak. Nadejny rozvoj se prerusil. Stalo to za to? Jediny primy zisk z toho ma McCain, ktery se predvadi. A pritom mel poradce placeneho Gruzinci. Mozna toho Saakashviliho primo nebo neprimo navedl. Gruzinci vsadili na bleskovou operaci, ale prepocitali se. Ted nesou dusledky. Takze to moc logicke nebylo.

Michal Slánička 15.8.2008 12:57

Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Gruzie nemohla překročit mezinárodní právo. Zaprvé reagovala na vraždy deseti civilistů v obci Nuli, šlo o občany Gruzie gruzínské národnosti, které zmasakrovali jednotky Jižní Osetie a mírové jednotky Ruska nezasáhli, i když k tomu měli mandát. Gruzínská intervence se nám nemusí líbit, ale šlo o reakci na bezpráví vykonaných na Gruzíncích. Zadruhé nemohl porušit mezinárodní právo, poněvadž Gruzie je stále celistvá, tedy Jižní Osetie je stále Gruzie, šlo tedy o zásah na území vlastního státu, nikoliv cizího. Vztah obou separatistických území se sice neměnil, ale vyjednávačským prostředníkem již nebude Rusko, které se ukázalo jasně jako zaujaté, nýbrž EU, což Gruzii rozváže ruce. Neřekl bych, že Gruzie doplatila na svůj krok, dosavadní vývoj ukazuje, že jí bude pomoženo vyřešit její neudržitelný vnitropolitický problém, který mimochodem Rusům vyhovoval. Věřte mi, že důsledkem bude pro Tbilisi zisk.

Malý Aston 15.8.2008 13:02

Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

A možná,že i máte pravdu.Stejně Gruzie nevládla na celém území a pár mrtvých? Tam je to normální.Všichni je budou litovat,Solana již poslal z Bruselu nějaké miliony EUR a další se přidají,fakt to bylo dobře připravené.A jak říkáte zisk je zisk.:-D

Dag Badman 15.8.2008 13:05

Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Od kdy se na vraždu civilistů reaguje těžkým dělostřelectvem?

liberal shark 15.8.2008 13:13

Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Od té doby, co bandité ostřelují policii z minometů a děl za souhlasného přihlížení ruských "mírotvorců".

tim 15.8.2008 14:31

Re: Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

pokud víme, ostřelovat začali Gruzíni. Měli ostřelovačské pušly USA a noktovizory. Zabili při tom 6 osetínských domobranců ..... Tehdy se začalo mluvit o tom, že chce šašlašvili vyprovokovat konflikt

Michal Slánička 15.8.2008 18:18

Re: Re: Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Máte špatné informace, první byl útok byl od jednotek Jižní Osetie na gruzínskou vesnici Nuli. Saakašvili jen reagoval na vykonané bezpráví na občanech Gruzie. Takže Gruzie konflikt nevyprovokovala.

Michal Slánička 15.8.2008 13:14

Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Moment, Srbsko a Rusko snad šlo na kosovské Albánce a Čečence s vařečkou? Tyto věci řeší všechny státy tále stejně, i když se nám to nelíbí, jen někdo jde k soudu - Miloševič, a jiný ne - Putin.

Dag Badman 15.8.2008 13:17

Re: Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Ale já se vás neptám, jestli nebo na koho šli někde jinde. Ptám se vás na konkrétní situaci. Vy říkáte, že měli právo zasáhnout. Já říkám, že neměli právo zasáhnout těmito prostředky. Obvykle se tomu totiž říká válečný zločin. Nebo by vám vyhovovalo řešení ala Srebrenica, kde mírové jednotky jenom přihlížely?

Michal Slánička 15.8.2008 13:25

Re: Re: Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Ale ony "mírové jednotky" opravdu jen přihlíželi i v Gruzii. Opět uvedu ten příklad gruzínské vesnice Nuli, kde bylo zabito deset gruzínských občanů gružínské národnosti, to se Srebrenicí můžete už srovnat. Měla si nechat Gruzi toto líbit od separatistů na vlastním území? Nebo měla ukončit existenci režimu, které podobné masakry gruzínských občanů umožňuje? Já se domnívám, že reakce z jejich pohledu byla logická a prostředky byly sice tvrdé, ale adekvátní - dodám bohužel.