18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Alex Juchelka 23.7.2006 15:19

Re: Re: Re: Zuzaně W.

:-)

Jirka Kolumberský 23.7.2006 12:42

Celkem dobrý článek, ale....

"Izraelská obranná invaze do Libanonu" ...to už je i mezi "politicky korektními " eufemismy docela silná káva :-D 

Alex Juchelka 23.7.2006 14:11

Re: Celkem dobrý článek, ale....

A jak by jste se prosim branil proti sousedu ktery by chtel vas dum se zahradou a hazel Vam kameny do oken a obcas i zapalenou fakuli do kuchyne? Volal policajty? Oni uz tam jsou - na hranici mezi Libanonem a Izraelem - a doposud nadelali pouze ostudu Spojenym narodum - zplodili asi ctyricet nemanzelskych deti o ktere se nechteji postarat - povezte nam Vase reseni? 8-o

Jirka Kolumberský 23.7.2006 14:33

Re: Re: Celkem dobrý článek, ale....

Chtělo by to si můj příspěvek přečíst celý, od nadpisu Celkem dobrý článek, ale....  s postupem Izraele zcela souhlasím, spíše mi zatím připadá málo razantní. Nicméně mě  udivují patvary typu "humanitární bombardování", či již uvedená "obranná invaze". Představme si, že za pár let budeme v duchu nové totality, tzv. politické korektnosti, nazývat zloděje: "poctivý člověk", vraha: "hodný člověk", sadistického pedofilního vraha: "zvláště hodný, děti milující člověk" atd. Jsem prostě toho názoru, že lze napsat invaze bez dalšího, každý normální člověk přitom chápe, že se jedná o nutnou obranu, v rámci které se odehraje uvedená invaze. Protože jinak se jedná o lingvistický protimluv.:-D

doktor 23.7.2006 12:22

Literatura k tematu

existuje také česky na Neviditelném psu - http://archiv.neviditelnypes.zpravy.cz/clanky/2002/10/25142_1_35_0.html - kde lze nalézt anglický web o této problematice - http://www.cactus48.com/ - případně přejít na český diskusní web - http://www.sprcha.com/.  Jak se zdá, vše je trochu jinak, než se zdá. Je to mnohem složitější. Pochopíte nenávist palestinských Arabů (a jiných tamních národů, na příklad Maronitů) vůči Židům, ale nepochopíte zpupnost a pocit nadřazenosti Židů vůči komukoliv. Že by genetická porucha?

Harpyje 23.7.2006 12:34

Re: Literatura k tematu

Maroniti jsou národ?

doktor 23.7.2006 18:49

Re: Re: Literatura k tematu

Ano, maronité jsou pravděpodobně potomci starověkých Chetitů. Jsou teorie, že potomky Chetitů jsou i Židé (prý po nich mají ten výrazný nos).

Harpyje 23.7.2006 20:24

Re: Re: Re: Literatura k tematu

Pravděpodobně? To je velmi přesvědčivý důkaz. Já jsem pravděpodobně potomek Piktů, protože jsem zrzka a maluju si obličej.

Systemove reseni 23.7.2006 11:42

ZNICIT IZRAEL

Oteplovač 23.7.2006 11:33

Pallywood - moc pěkný film

Těch ca 15 minut stojí za shlédnutí.

http://www.seconddraft.org/cur_invest.php

liberal shark 23.7.2006 6:15

2 možnosti

Děkuji autorovi za velmi kvalitní informaci. K eliminaci Hizballáhu a islamistického terorismu existují dvě cesty:

1) likvidace "darebáckých států" (Irán a Sýrie) masivním útokem mezinárodních sil s USA v čele a s tím spojená ztráta logistické podpory teroristům. Je nerealistické pokoušet se tam o instalaci demokracie, stačí jen zničit stávající režim a infrastrukturu.

2) teror teroristům - systematická teroristická kampaň tajných služeb proti radikálním islámským duchovním, školám a spolkům, které vychovávají protizápadní teroristy a hlásají nenávist a násilí

3) skrytá podpora mírumilovných duchovních a náboženských škol

Alex Juchelka 23.7.2006 7:54

Re: 2 možnosti

Vy musíte být jeden z těch, které George Will z Washington Post nazývá "so untethered from reality as to defy caricature."

Alex Juchelka 23.7.2006 9:25

Re: 2 možnosti

Pochybuji ze Liberal Shark je vzdalen skutecnosti sveta. Jeho navrh je zcela "in the realm of contemporary reality" chcete-li definici z jineho deniku, tri logicke moznosti. Ta treti eventualita jiz byla v minulosti praktikovana a skoncila neslavne. Prvni eventualita se mela uskutecnit na Hitlerovych nacistech ci Stalinovych Rudych gardach (podle zkusenosti se znalosti historie). Neslo to kvuli ruznym utlocitnym mirumilovnym idealistum. Druha eventualita je znemoznovana v demokraticke spolecnosti ruznymi utlocitnymi obranci osobnich svobod na ukor omezeni vlastnich. Ta treti moznost nema byt ovsem skryta avsak verejna - na rozdil od soucasne praxe teroristu, drive anarchistu. Obavam se ze zadna nebude pracovat pro lidstvo.

Mozek 23.7.2006 9:48

Re: 2 možnosti

1, Hele a co třeba lidskost? I V Iránu a Sýrii žijí lidi, nejen teroristi. A i kdyby byly tyto režimy zničeny, měla by tato území být nechaná na pospas chaosu? Aby tam vznikl nový Talibán? K čemu by takový kontraproduktivní útok byl?

2, s tímto bodem by se snad dalo souhlasit

3, s tím taky

liberal shark 23.7.2006 12:15

Re: Re: 2 možnosti

ad1 ) Lidskost je skvělá věc ale státy podporující terorismus jsou ve válečném stavu. Ve válce to bohužel vždy odnesou především nevinní civilní obyvatelé.

ad2) Tato možnost je zřejmě nejproveditelnější - omezuje ztráty civilních obyvatel a lze ji přesně zacílit.

ad3) Rovněž proveditelné, ale tajně. Veřejná podpora Západu by odsoudila umírněné kleriky k smrti.

ad4) kdo je tu vlastně Juchelka ?

Alex Juchelka 23.7.2006 2:37

Zidobijce Zuzana Wendy

Jsem prekvapen a zklaman ze Jste se projevila jako nepritel statu Izrael a Zidu. Vase argumentace kulha na obe nohy - pocinaji tim ze v one sporne oblasti Zide vzdy zili, a nemluve o tom ze tam byli a meli svuj stat davno pred tim nez Arabi se prohlasili za narod. Dale vystrkujete stat Izrael jako bolavy prst a zapominate na to - jak zde uz receno drive - ze i Ceskoslovensko vzniklo za podobnych okolnoti - a jak dopadlo? Jedina odpoved je necin mi co nechces abych ja cinil tobe. Ale jak se zda zadna stana v konfliktu toho neni schopna. A tak kde psana historie lidstva vznikla tam muze i skoncit - v Armaggedonu coz pokud si pamatuji je tam nekde kde se prave valci.

Zuzana W 23.7.2006 3:31

Re: Zidobijce Zuzana Wendy

Zkuste sam necinit jinym, co nemate rad a podepisovat se svym jmenem nebo aspon nickem a bude se tady lepe dychat. S poslednimi vetami ve vasem prispevku souhlasim, proto je situace nevyresitelna.  

Alex Juchelka 23.7.2006 9:12

Re: Re: Zidobijce Zuzana Wendy

Ale vzdyt to je me prave jmeno Zuzano W! Nedovede to pochopit ze v sirem svete mohou byt i dva jedinci stejneho jmena? Takze pak vznika otazka kdo uziva jmena jineho?

Zuzana W 23.7.2006 15:24

Re: Re: Re: Je to jasne, zadne otazka nevznika.

Tomu neverim, ale i kdyby to byla pravda, kdyz jste videl, ze sem Alex Juchelka pise, (podstatne driv nez jste se tady objevil), mohl jste shodu jmen davno vysvetlit. Vy naopak obcas vystupujete nejen pod jeho jmenem, ale i celou jeho pravou adresu a tel. cislem, ktere jste ukradl, coz je sproste a podle a divim se pravidelnym prispevatelum, ze proti tomu neprotestuji. Z takove situace se normalni clovek nemuze radovat i kdyby tisickrat s nazory praveho Juchelky nesouhlasil. Radost z toho muze mit jenom hodne mala duse.

Ukrast nekomu identitu a pak to svadet na okradeneho je vyse zmineneho 'charakteru' veru skvelou ukazkou.

to bude polizanice 23.7.2006 1:55

Muze tomu rozumet Bush

Tedy, muze tomu vsemu rozumet Bush ozbrojeny jen odbornici na CSLA v sedesatych letech? Myslim, ze z titulu nekompetence je chybne rozhodnuti na jeho strane jiste. A vi uz vubec, kdo je prezident Mexika?

Tana Zajicova 23.7.2006 1:43

Road to hell

Ty židovsko-křesťanské ideály mají význam v momentě, kdy proti sobě bojují dva státy (soustátí) vyznávající +- totožné pojetí morálky. V okamžiku, kdy se střetnete s něčím, co tuhle morálku neuznává (a islám něco takového bezpochyby je), tak ji prostě musíte odhodit stranou jako zátěž.

Tahle Vase citace ukazuje jasne na to, ze Vas uhel pohledu je informovan pouze politickym chapanim. Takove formulace je mozno aplikovat politicky. Zacnete -li je pouzivat k vykladu nabozenske moralky, narazite brzo na zed. Napriklad John Bolton (americky ambasador v UN) na otazku reportera proc lezi prekazky k dohode o 'ceasefire', odpovedel:'Jak je mozno vyjednat 'ceasefire' mezi statni entitou, ktera je demokraticky zvolena a entitou, ktera je teroristickym gangem?'  Do teto odpovedi Vase porozumeni pasuje presne.

V otazkach nabozenske moralky je Vase porozumeni zcela nedostatecne. Krestanska moralka (zidovsko -krestanska tradice) se nevztahuje pouze na krestansky svet, ale na svet jako takovy. Lidska dustojnost a ucta k zivotu zahrnuje vsechny, nejenom ty, kteri se k teto krestanske tradici hlasi. Je tudiz zcela nepripustne povazovat muceni zajatcu za moralni jenom proto, ze zeme ze ktere pochazeji muceni nejen provozuje, ale nema s nim moralni problemy.

Zneuzivani deti k zabijeni (a jejich zabijeni) je stare jako lidstvo samo. Ani Rekove ani Rimane a samozrejme Aztekove se zabijenim a obetovanim deti nemeli zadne problemy. Byla to prave zapadni civilizace, ktera zacala dite chapat zcela odlisne. Proto zabijeni deti zneuzitych a obetovanych k ucelum zabijeni, tato civilizace povazuje za odporne.

Vase omlouvani usmrcovani deti ve valecnem konfliktu tim, ze jsou stejne zneuzivany vlastnimi rodici a statem k zabijeni, je tragedii Vaseho vlastniho lidstvi.

Alex Juchelka 23.7.2006 2:18

Re: Road to hell

Tol bych i podepsal, s tím, že naše vlastní neochota zabíjet děti byla samozřejmě již dávno kompromitována a podle vašich křesťanských ideálů se přes všechnu rétoriku řídíme jen velmi zřídka...

Naše děti jistě, ale cizí? Ty které nejsou vidět na CNN, ty se zabíjejí již delší dobu - jsou třeba součástí 'collateral damage' v konfliktech které dnes vedeme a jejich smrt je zcela marginalisována. Když to tak zvážíme, tak my také nemáme se zabíjením dětí problémy.

Navíc, kdybyste v této, křesťanstvím inspirované, myšlenkové linii pokračovala, aniž byste se začala zabývat politikou, troufám si trvrdit, že byste byla nejpozději po svém pátém komentáři označnána za levičáka... BTW, právě proto, že Israel starozákonním způsobem bombarduje města a infrastrukturu v Libanonu, není součástí naší civilisace a to, že my tuto činnost omlouváme a totéž děláme v Iráku, apd. je důkazem, že konvergujeme spíše k israelské posici. To dnes musí být nezaujatému pozorovateli naprosto jasné... :-/

Alex Juchelka 23.7.2006 2:29

Re: Re: Road to hell

možná, že to není israelská posice per se, ale prostě všeobecná regrese do zvířecího stavu, vyvolaná pocitem ohrožení... V takovém případě budu stále kritikem Israele, neboť jeho hranice se od jeho vzniku konsistentně pouze rozšiřují a řeči o ohrožení jeho existence jsou, ve srovnání s údělem Palestinců, apd. značně plané. Totéž platí o nás po 9-11... Zde je to komplikováno hlavně tím, že protestantská nátura je jistě od přírody víc racionální, ale nesmí být propojená se sionismem, to je pak tragédie... Amerika bez israleské lobby by na události z 9-11 zřejmě reagovala mnohem racionálněji a hlavně efektivněji.

Mozek 23.7.2006 9:53

Re: Re: Road to hell

Nikdo v Iráku žádná města nebombarduje. Bombarduje teroristy ve městech a to je podstatný rozdíl

Jiri Janecek Seattle USA 23.7.2006 7:56

Israelska civilizace povazuje za odporne zabijet?

Byla to prave zapadni civilizace, ktera zacala dite chapat zcela odlisne. Proto zabijeni deti zneuzitych a obetovanych k ucelum zabijeni, tato civilizace povazuje za odporne

challenger 23.7.2006 1:08

Text má pouze jedinou vadu na kráse

... a touto vadou na kráse je ničení libanonské infrastruktury a zabíjení civilistů. Je evidentní, že většina izraelských armádních operací zvláště v prvních dnech války byla namířena na ničení mostů, ničení elektráren a důležitých bodů libanonské infrastruktury. Ovšem Hizballáh bojuje spíše stylem gerilly, na které podobná taktická opatření nemohou mít prakticky žádný vliv, což mimochodem dokazují i neutuchající (i když značně neefektivní) raketové útoky minomety a kaťušemi. Naopak - vraždění civilistů bude mít za následek zesílování faktického vlivu organizace Hizballáh, která ráda přijme nové rekruty, kterým izraelci vyvraždili rodiny. Je jasné, že celý konflikt měl za úkol zatáhnout Libanon do regulérního válečného konfliktu, kdy by měl Izrael záminku k tomu celý Libanon okupovat, čemuž se zuby nehty brání libanonská vláda, která však skutečně nemá kontrolu nad svým vlastním územím. Kdyby mě někdo vyvraždil rodinu, čapl bych kalašnikova a neměl bych slitování s žádným izraelcem. A to nevěřím v Alláha. Cílem izraelských operací tedy není likvidace geril organizace Hizballáh, nýbrž eskalace konfliktu na konvenční válku, ve které by měl Izrael technickou i početní převahu. Cílem může být i změna politických poměrů v samotném Izraeli, kdoví.

Zde je trochu toho naturalistického pohledu na celý konflikt: http://fromisraeltolebanon.info/ - pochopitelně stejné obrázky bychom mohli vidět v mnohem menším měřítku i z měst severního Izraele.

Každopádně, je to svinstvo, na kterém mají odpovědnost obě strany rukou společnou a nerozdílnou: jak Hizballáh, tak izraelská armáda. Vítězem celého konfliktu bude samozřejmě Írán ať už konflikt dopadne jak chce, už tím, že půjdou nahoru ceny ropy.

Alex Juchelka 23.7.2006 2:26

Re: Text má pouze jedinou vadu na kráse

Zase Vase mysleni je nejak na strane agresora - pro ktereho by Jste vzal Kalasnikovou vrazdici zbran a sel strilet Izraelce. Nemyslite ze Izraelci maji take pravo se branit? Ze na ne nikdo nestrili rakety a nezabiji je? Mensi ztraty na zivotech v Izraeli jsou proto ze maji vsude "protiletecke kryty" a ziji ve stavu oblezeni po leta. Pouzivate komunisticke argumenty ze povazujete agresora a jeho obet za stejne - vraha a jeho obet za stejne zodpovedne za zlocin. Tento psychologicky trik ma vazne nasledky a jsou jej schopni pouze nekteri lide kteri mysli ponekud odlisne, lide "zvlastniho razeni" - nedovedou rozlisit dobro od zla - pro ne je vse dobre co vyhovuje jim, vzit Kalasnikova a jit strilet a vrazdit jine. Pod vlivem nevyrovnanosti mozku a nemoznosti logicky myslet. Civiliste vzdy a vsude od zacatku psane historie sveta byli nevinne obeti valek. Jedine reseni je sledovat vyzvu - nedelej jinemu co nechces aby ti on delal totez. Ale tohoto nekteri lide nejsou schopni - obzvlaste takovi kteri jsou ochotni vzit Kalasnikovou vrazdici zbran do ruky a jit strilet jine - do te doby nez ho zastreli ti jini. Mir? Nikdy. Kalasnikov - ano. Zvracena moralka toho kdo to hlasa. 

jonáš 23.7.2006 8:07

Re: Re: Text má pouze jedinou vadu na kráse

A u vás zřejmě kromě zvrácený morálky i totální ztráta identity ;-)

Alex Juchelka 23.7.2006 9:31

Re: Re: Re: Text má pouze jedinou vadu na kráse

Mou moralku nezabijes - povazujete za zvracenou? I rest my case. Ujistuji Vas ze ma identita nahore podepsana je naprosto spravna jmenem i obsahem.

challenger 23.7.2006 11:50

Re: Re: Re: Re: Text má pouze jedinou vadu na kráse

Nezabiješ - zlatá slova. Zvláště ten zabitý plod v děloze tím šrapnelem, který můžeme vidět zde - http://fromisraeltolebanon.info, to je vskutku krutý válečník a nebezpečný terorista. Tyhle emigrantské nuly miluju. Sedí doma v Miltonu v Austrálii pěkně na zadku a mají plnou hubu odplaty a rádobyspravedlivých keců a knížecích rad kdo a jak se musí bránit. Juchelkovi by nejspíš prospělo, kdyby si dělostřeleckou baráž vyzkoušel na vlastní kůži, aby získali správný náhled kdo koho vlastně zabíjí. Něco jako pan Buchert z Mladé fronty Dnes. To je taky takový zapálený humanista.  Anebo máte přehled, kolik z těch 500 libanonských civilistů bylo příslušníci hnutí Hizballáh, popřípadě kolik jich Hizballách volilo? A kolik příslišníků ozbrojených geril vlastně ti stateční izraelští letci a dělostřelci eliminovali, když furt lítá na Izrael tolik kaťuší?

Věřím, že kdyby někdo vyvraždil Juchelkovi rodinu, bude dál sedět v Miltonu na zadku, papat hamburgery a vykládat, jak je to všechno strašně spravedlivé. Anebo by zvedl kotvy a vybral si nějakou jinou prosperující zemi, o jejíž prosperitu se nezasloužil, vlastenec jeden....;-D