29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V+H 15.7.2008 13:03

Re: Re: Prosím Vás, hlavně to nezkoušejte.

Kašlete na Írán, raději si vyždímejte fusekle:-D

Zofka 15.7.2008 12:59

Re: Re: Re: Ano, ta závislost,

Palivové články vyrábějí v Evropě asi jen 2-3 závody, přesně to nevím, ale v jednom jsem se byla podívat (ABB Stockholm). V Čechách není žádný, a pokud se nepostaví ještě pár desítek jaderek, tak by se nám ho asi ani nevyplatilo stavět :-)

Nicméně články si již dnes necháváme v jednom z těchto závodů vyrábět z našeho vlastního uranu (tedy uranu vytěženého v Čechách).

R. 15.7.2008 11:41

Re: Pane Zimo

Zajimavy smer uvazovani, takovy bilencne perspektivni ;-D Kdyz se kvuli jekotu zelenych zacne podnikat neco praktickeho k jakemusi omezeni emisi CO2, je ideologie globalniho oteplovani okamzite odvrzena a oznacena za zlovolnou manipulaci betonove lobby. Pane Zimo, nad Vasimi dusevnimi pochody nevychazim z udivu 8-o Proti cemu budete bojovat priste? GuD to mate jako Gott und Dementia?

M. Zima 15.7.2008 12:04

Není to poprvé,

co se s tím západním myšlením nedokáží Češi vyrovnat. BTW: Takové bilancování, jaké jsem popsal je v Evropě normální a samozřejmé. Naproti tomu Vy preferujete počty podle ČEZu. Zaplatil jste 10 Kč na kLause a držíte ústa a krok.

RomanL 15.7.2008 15:33

Re: Není to poprvé,

To bys rád, aby ostatní drželi hubu a krok, závistivá rudá lůzo, co? Ale máš leda smůlu a holou řiť, a dobře ti tak... ;-D;-D;-D

Petr 15.7.2008 9:21

Emise

Nejsem si tak docela jist, jestli ty zvýšené emise nejdou na vrub českým automobilistům, kteří zaplavují od poloviny 80.let Alpy? A tak se ani nedivím, že Jihočeské matky to kompenzují v Temelíně, a že rakouská vláda nás nemůže ani cítit...... pro ten automobilový smrad. Inu ta globalizace a dementalizace Evropy....

Corsini 15.7.2008 9:28

Re: Emise

To, co jste napsal, myslíte vážně? Pokud ano, tak na té dementizaci něco bude.

honzak 15.7.2008 9:39

Re: Emise

Správně! Smrdí jen česká auta. Třeba italská nebo holandská přímo voní a navíc je člověk v Rakousku nevidí!

Pán má mozkovnu vypláchnutou chlorofylem, neníliž  pravda?

I.Laengsfeld 15.7.2008 9:47

Re: Re: Emise

Pan  asi vi, ze vedci umi odlisit jak  nebezpecnou jadernou elektrinu v zasuvce (od te

zdrave,  obnovitelne)  tak i  skodlive ceske emise z alpskych silnic, ty jsou totiz jasne detekovatelne i pristroji za Zugstpitze ci nad Vidni ;-P

honzak 15.7.2008 10:17

Re: Re: Re: Emise

správně! Verfluchte bohmische schweinerei musíme v čele s pavlovcem zcela vymýtit! kuchtová to za pár euro zařídí....

Chris Kelvin 15.7.2008 12:18

Re: Emise

Automobilová doprava se na emisích CO2 podílí překvapivě malým podílem. Tuším okolo 15%.

Mard 15.7.2008 7:51

Ano je to překvapivé, že Metelka také má někdy názory se kterými lze souhlasit.

Jestli tomu rozumí nebo ne, to je jedno, to bychom pak nemohli mluvit (a psát) skoro o ničem, neboť kdo čemu rozumí dobře?!? :-)

Jura Jurax 15.7.2008 9:15

Re: Ano je to překvapivé, že Metelka také má někdy názory se kterými lze souhlasit.

No, článek obsahuje v podstatě grafy z definovaného zdroje.  Autor je nijak moc nekomentuje a vlastně žádný názor neprojevuje; tedy kromě názoru nasnadě jsoucího - totiž že JE snižují emise CO2.

I když - v grafech pro Rakousko nejspíš nebudou započteny emise za elektřinu, kterou Rakousko dováží (ledaže by dováželo škaredý atomový temelínský bezemisní proud, ale to by Radko Pavlovec určitě nepřipustil), takže v reálu by na tom Rakousku bylo ještě hůř, než grafy ukazují.

Corsini 15.7.2008 9:29

Re: Re: Ano je to překvapivé, že Metelka také má někdy názory se kterými lze souhlasit.

A naopak by měla být odečtena vyvezená energie z Francie.

honzak 15.7.2008 7:20

zírám!

"databázi ročních emisí CO2 po jednotlivých zemích, zhruba od počátku 19. století"  moc by mě zajímalo, kde ti dobří badatelé vzali podklady pro to 19. století. Že by daně za prodej uhlí?

L.Metelka 15.7.2008 8:42

Re: zírám!

Odkazy na literaturu a zdroje těch dat máte na http://cdiac.ornl.gov/trends/emis/meth_reg.htm, něco málo k metodice na http://cdiac.ornl.gov/trends/emis/factors.htm

honzak 15.7.2008 9:16

Re: Re: zírám!

moje skromné znalosti angličtiny mi říkají, že pánové popsali metodiku zjiš´tovní množství CO2 z jednotlivých paliv (což bylo jest očekávati). Ale nepopsali, jak zjiš´tovali množství černého a hnědého uhlí, které se spálilo v Portugalsku v roce 1849. Tam vidím zakopaného psa, dosažitelné údaje budou představovat zlomek celkově spáleného paliva. I kdyby Královské portugalské veličenstvo zavedlo daň ze spáleného uhlí, tak bodrý lid bude erár šidit (jak činil, činí a činiti bude). Souhrnně řečeno - údaje o emisích v počátcích 19. století jsou vytaženy z křišťálové koule.

Tím nechci práci pánů zlehčovat, patrně měli seshora patřičnou objednávku a dostali zaplaceno.  Když mi někdo dá dost peněz, tak udělám studii o vlivu produkce plyšových medvědů na emise CO2 taky:-D

L.Metelka 15.7.2008 9:19

Re: Re: Re: zírám!

Nemyslím si, že by data ze začátku 19. století byla úplně špatná, rozhodně ale nejsou tak přesná, jako data z poslední doby. To je, mimo jiné, i důvod, proč jsem vzal data až od roku 1950...

honzak 15.7.2008 9:55

Re: Re: Re: Re: zírám!

však jsem taky Vaši práci nekritizoval. Bude-li diskuze o změnách klimatu vedena v technické rovině, tak bude mít určitě přínos. Bude-li "moderována" soudruhy z brusele, tak v nejhorším případě rozpoutá horkou válku.

Na politicích (a jim sloužících vědcích) mi nejvíc vadí jedna věc - dělají ze mě napříč politickým spektrem většího blbce než jsem. A to nejen v klimatologii....

Corsini 15.7.2008 9:33

Re: Re: Re: zírám!

Ono to uhlí se možná dá ještě nějak vysledovat, jelikož si ho kdekdo nenakopal za domem. Ovšem, jak by se dalo, byť velmi zhruba, odhadnout množství spáleného dřeva, netuším.

I.Laengsfeld 15.7.2008 9:41

Re: Re: Re: Re: zírám!

Je li  vliv clovekem produkovaneho CO_2 na klima  diskutabilni i dnes - jaky smysl  maji presne udaje o emisich toho  plynu z dob, kdy byly radove nizsi?  Kdy bylo radove mene  lidi  (tedy globalne...  ve stredni Evrope  na venkove jich naopak bylo vic) a meli radove mensi (tedy v te stredni Evrope... v Africe jsou  ty pozadavky asi i dnes stejne)  pozadavky na vytapeni

Corsini 15.7.2008 10:01

Re: Re: Re: Re: Re: zírám!

Minimálně by to bylo užitečné na ukázku těm, kteří nás chtějí minimálně o to jedno století vrátit zpět.

Jura Jurax 15.7.2008 10:28

Re: Re: Re: Re: zírám!

No, možná nějaký odhad - v klimatu dané země je potřeba na člověka dané doby tolik a tolik gigajoule tepla, a teplo se tehdy vyrábělo výhradně spalováním, takže CO2 bylo uvolněno cca tolik a tolik ... ale tohle je jen můj nápad; profesionálové v daném oboru by jej nejspíš rozcupovali vesele se chechtajíce... :-D

Historik 15.7.2008 16:11

S tím dřevem lze např. zjistit, že na Slovensku se ho začalo nedostávat

už v 18 století.

ginANDtonix 15.7.2008 6:37

To je prima porovnani! Jenom skoda...

...Jenom skoda, ze nejsou ty grafy okomentovany a interpretovany "napojenim" na historicke udalosti. Napriklad: Francouzska a rakouska krivky koreluji az do roku cca 80, potom se trendy zacinaji lisit. jaka je toho pricina? Clanek velmi jemne naznacuje (tim, ze je publikovan), ze koncem 70. a zacatkem 80. let ve Francii zesilil podil jadra na vyrobene energii. Je to opravdu tak? Skoda, ze neni k dispozici casova rada podilu jadra na celkove energeticke bilanci techto statu. To by vse vyjasnilo. Dale se mi zdaji zajimave poklesy okolo roku 73, 79 a 91. Je mozne  pokles v 73. a 79. vysvetlit svetovou ropnou krizi? A jak na tom jsou ostatni staty? Neslo by uverejnit link primo na tabulky, kde se data vyskytuji? Taky by me zajimalo, jak se tato cisla  emisi uhliku meri. Pokud je rozdil mezi Francii a Rakouskem skutecne tkvi v podilu jadra na celkove energii, potom musi byt rozdil mezi tim, jakou elektriku obe zeme pouzivaji. Vime, ze Francie ma z jadra cca 80% a vime, ze Rakousko jadro nema. Zde se docitam, ze Rakousko ma vyrovnanou bilanci elektriny (vyprodukuje totez, co spotrebuje) a zaroven ma stabilni spotrebu uhli. Zatimco tady se pise, ze spotreba uhli ve Francii od 80. let klesla na 1/3. Tak to vypada, ze je to opravdu tak: stavte jaderne elktrarny a budete lepe vydelavat na emisnich odpustcich EU.

Vsechna cest dr. Metelkovi (ktereho mivam plne zuby za to, ze hloupe diskutuje s hloupymi komentatory). Prinaset na pretres nova fakta je spravna vec hodna skutecneho vedce!

david 15.7.2008 7:14

Re: To je prima porovnani! Jenom skoda...

Nejdříve budu korigovat tvrzení o energetické soběstačnosti Rakouska: Rakousko "dováží"  část své spotřeby, většinou nakontrahované v polských uhelných elektrárnách a to přes nás. Pro  ilustraci se podívejte na statistiky  ČEPSu (www.ceps.cz), POZOR záporné číslo u hodnot znamená export, ne import. Ono totiž kdyby někdo prohlásil zápornou hodnotu přeshraničního přenosu za dovoz elektřiny tak padne argument odpůrců rozšiřování naší elektrárenské kapacity a to ten, že jsme exportérem elektřiny.

Na pana Metelku mám dotaz: Jsou v grafech započítány emise, které vznikají výrobou elektřiny pro Rakousko v zahraničí?

JJ 15.7.2008 14:15

Re: Re: To je prima porovnani! Jenom skoda...

Ne, je to zrejme z jeho komentare.

L.Metelka 15.7.2008 8:40

Re: To je prima porovnani! Jenom skoda...

Dobrý den. Data pro jednotlivé státy jsou na http://cdiac.ornl.gov/trends/emis/tre_coun.htm

Petr 15.7.2008 11:28

Re: To je prima porovnani! Jenom skoda...

V té tabulce o rakouské "vyrovnané bilanci elektřiny" chybí právě údaje za poslední dva roky, kdy už spotřeba (ten trend je tam vidět) převýšila výrobu.

Miroslav Zikmund 15.7.2008 4:25

Co to na nás zkoušíte?

Proč na nás proboha vytahujete čtyři stejný grafy, mezi kterými je rozdíl pouze v tom, že jejich hodnoty jsou různě pronásobený konstantou a podělený mezi sebou? To jako abyste toho měl víc?

Dělá to na mne dojem, že důvodem je, aby v tom článku bylo alespoň něco a to jenom kvůli té první větě - jako klimatolog bych se neměl vyjadřovat k jaderné energii - což si máme přeložit - a vy ostatní nekecejte do mojí klimatologie.

Mohl jste to napsat takto a mohl jste si ušetřit námahu (pokud jste ovšem nekreslil ty grafy v práci, to by bylo záslužné)