30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pete Brich 15.7.2008 14:48

Ty celkové jsou v grafu 1, kde ten poměr je zhruba v poměru k počtu obyvatel.

Graf 2 je už ale zavádějící. PB

L.Metelka 15.7.2008 14:50

Re: Ty celkové jsou v grafu 1, kde ten poměr je zhruba v poměru k počtu obyvatel.

Proč? Je to jen podíl hodnot z grafu 1.

Chris Kelvin 15.7.2008 14:23

Re: S těmi grafy emisí na osobu a rok to myslíte vážně, pane Metelko, nebo si z nás děláte legraci jako s bojem proti globálnímu oteplování?

Musím konstatovat, že jsem nepochopil ani rétoriku, ani obsah Vašeho příspěvku. Ale třeba ho pan Metelka pochopí, nevím ;-)

i.h. 15.7.2008 13:38

Nedoufal jsem, ze si tu jednou

budou Metelka se Zimou nadavat, ale dockal jsem se. Jen tak dal, hosi !

honzak 15.7.2008 14:18

Re: Nedoufal jsem, ze si tu jednou

já bych pana doktora přivítal na palubě lodi JARO, LETO, PODZIM. Posádka se snaží bojovat s pyramidální blbostí ZIMY.

Honza42 15.7.2008 12:58

Nebejt toho debila Zimy, byla by na Psu strašná nuda.

;-D;-D;-D

4mb15 15.7.2008 12:21

Reakce na prispevek ctenare M. Zima - pokracovani

Dálší poznámky:

1) Teplárenský provoz vyžaduje snížení účinnosti turbíny (musí být buď kondenzační odběrová nebo protitlaká), což je u opravdu velkých zdrojů nežádoucí.

2) Velké bloky o výkonu 200 a více MW stojí zpravidla mimo hustou zástavbu (50 a více km daleko).  Výstavba (a provoz) těchto para/horkovodů je drahá.

3) Teplárny jsou zpravidla malé zdroje (Instalovaný výkon všech tepláren dodávajících teplo pro Prahu je dohromady jen 378,3 MW, pro okresní město s cca 30000 az 40000 obv. to bývají bloky do 50MW)

Tyto skutečnosti jsou natolik zásatdní a pro každého eergetika triviální, že prohlašuji že: autor s nickem M. Zima neví o energetice zhola nic a ještě svoji neznalost (nebo hloupost) troubí do světa.

nobody 15.7.2008 12:23

Re: Reakce na prispevek ctenare M. Zima - pokracovani

Nicméně nízkoteplotní odběr (voda pouštěná jinak do parních věží) nestojí nic a potřebuje akorát obyčejný čerpadlo. Se divim, že kolem Temelína nestojej lány skleníků .. 8-o

4mb15 15.7.2008 12:40

Re: Re: Reakce na prispevek ctenare M. Zima - pokracovani

Ano, pro malé vzdálenosti je možné obdobnými způsoby využití odpadního tepla pro značnou část aplikací, ale je to v celkové bilanci výrazně menšinové. Vy skutečnosti je Týn nad Vltavou obdobným způsobem vytápěn, ovšem v celkové tepelné bilanci JE to ani nestojí za řeč. Dokonce jsem nekde četl o elektrárně ve Skotsku kde je odpadní teplo používáno obdobným způsobem jak popisujete. Nicméně vybudování 100 km horkovodu do Prahy/Plzně je čirá utopie. Kdysi existoval projek na vytápění Brna z JE Dukovany (cca 45 km) a i tem byl zamítnut.

Uznávám, že závěrečný odstavec mého příspěvku nebyl zcela korektní, ale úroveň manipulace od M. Zimy přesáhla dle mého názoru všechny meze. (Prostě mě nas...)

Stredocech 15.7.2008 13:56

Lány skleníků se už v 60 letech začaly stavět u uhelných elektráren,

jenže elektrárny chtěly za to teplo moc. Argumentovaly tím, že když se ZAVÁŽÍ k dodávce tepla, musejí udržovat rezervní kapacity, což se prodraží.

Vzájemná provázanost kombinované výroby tepla a elektřiny je jedním ze základních problémů této výroby. A nikdy tady NEJDE O ODPADNÍ TEPLO, požadována je pára či voda určitých parametrů, takže jejím odběrem poklesne výkon turbiny. V mnoha případech se to samozřejmě vyplatí ale není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát.

JJ 15.7.2008 14:10

Re: Re: Reakce na prispevek ctenare M. Zima - pokracovani

Temelinska rajcatka, to by byl prodejni trhak ;-D;-D;-D

Ladislav N. 15.7.2008 20:32

Reakce na JJ IP: 193.73.74.xxx

Proč ne? Já bych si je klidně koupil.

loiz 15.7.2008 21:12

Re: Re: Reakce na prispevek ctenare M. Zima - pokracovani

Najdete si na Google Maps elektrarnu Turkey Point na Floride. Kanaly  JZ od elektrarny co zavirany mnohonasobek plochy elektrarny jsou rezervace pro krokodyly, vyhrivane odpadnim teplem, ktere slouzi jako radiatory tercialniho cyklu.

http://www.fpl.com/environment/nuclear/about_turkey_point.shtml

M. Zima 15.7.2008 12:44

Musím Vám poděkovat, i když to nedělám rád.

Vašími oběma příspěvky vyvracíte (patrně nechtěně) onu báchorku o ekologičnost JE. Ta souvisí s účinností a tudíž s využitím paliva. JE je principielně, ať vezmete kteroukoli generaci, zastaralý koncept založený na ponorkovém pohonu. Konsekvencí je např., že je JETE pro Česko příliš veliká. A myšlenka rozšíření JETE je chorobný socialistický nesmysl, který se může zrodit pouze v hlavách soudruhů toužících po energetických Slušovicích. Když už se tak vyznáte, proč např. nezmíníte ztráty, ohřívání a elektrosmog vedením, které dosahují při typickém ČEZáckém exportu i k 20%-tům. Vašim příspěvkem jenom dokazujete, že, jak říká Janouch, myslíte 40 let stále stejně, ale tehdy bylo v Německu ještě Atomové ministerstvo, AK měl stát za každou vesnicí, malé reaktory měli pohánět auta a Amis podnikli let s reaktorem na palubě. Potom se začal přes organisace žen v domácnosti prosazovat rozum, ministerstvo zrušili a už tak nefantazírují. Tradičně pomalejší Čechy to drží déle a přidala se k tomu ještě jako národní vlastnost kriminelní energie, tak trefně ztělesňovaná ČEZem.

Corsini 15.7.2008 12:52

Re: Musím Vám poděkovat, i když to nedělám rád.

Člověče vždyť Vy jste bIbej jak Kuchtová! Nebo jste placený Transgasem?

To by jako měla stát uprostřed každého většího města stát kogenerační jednotka? A na vesnici by se domontovaly na wavky miniparogenrátorky s alternátorem? A aby to bylo čím pohánět, tak podat žádost o přijetí do Ruské federace?

M. Zima 15.7.2008 12:55

Splňujete přesně

představy spojované na Západě s "energetickým negramotem". (nemějte mi to za zlé, ode mě to není)

Corsini 15.7.2008 13:01

Re: Splňujete přesně

Myslíte představy těch západních energetických gramotů, kteří zaneřádili půl Evropy větrníkama?

Stredocech 15.7.2008 14:06

Re: Re: Splňujete přesně

R^R^R^

L.Metelka 15.7.2008 12:54

Re: Musím Vám poděkovat, i když to nedělám rád.

Ztráty, "elektrosmog", ohřívání - to je typické jen pro JE?

Ale  zpátky k článku: čím je, podle Vás, způsoben ten velký rozdíl v emisích uhlíku mezi Francií a rakouskem?

M. Zima 15.7.2008 13:07

Ty ztráty jsou

typické pro kšefty ČEZu, je to bezohledné drancování Česka a životního prostředí, jenom, když to hodí €. To je vzhledem k monopolnímu postavení nezodpovědné a totální selhání vládních klaunů včetně tzv. českých vědců.

K tomu Rakousku a Francii toho moc říci nemohu, zatím jsem ty statistiky nestudoval, nevím, zda jsou v tom i nízkoemisní auta (ve srovnání s Německem a Rakouskem), nebo výpočty podle Vašeho systému, nepřípustně idealisující JE, atd. Pokusit se na to blíže podívat mohu až odpoledne, teď musím pomalu na oběd, takže se na čas omlouvám.

L.Metelka 15.7.2008 13:12

Re: Ty ztráty jsou

Ano, bezohledné drancování uhlí, to máte pravdu...

V těch datech jsou zdroje uhlíkui rozdělené na tuhá, kapalná a plynná paliva, na výrobu cementu a podobně. S nízkoemisními auty nebo JE to nemá nic společného, ta data popisují jen celkové emise z daných zdrojů. Fakt se na to podívejte a důkladně.

Corsini 15.7.2008 13:17

Re: Ty ztráty jsou

Hmm, to v Německu to je jiná, že. Tam se v uhelných elektrárnách topí pouze uhlím z ohleduplně drancované krajiny, nejlépe na druhém konci světa.

L.Metelka 15.7.2008 13:24

Re: Ty ztráty jsou

Zimo, co víc drancuje krajinu? Krmení pro 2000 MW uhelku nebo pro 2000 MW jaderku?

R. 15.7.2008 14:22

Re: Re: Ty ztráty jsou

Setrte dech, se Zimou je to marne Rv

4mb15 15.7.2008 13:25

Re: Ty ztráty jsou

Přezhraniční odchod s elektřinou (a nejen ČEZu) je dán liberalizací trhu s elektrickou energií v rámci celé EU. V podstatě totiž nikdo nemůže zakázat někomu něco vyvážet. tohle je obchod s tím nemé energetika jako taková co dělat.

Stredocech 15.7.2008 14:18

Německé plány na masivní výstavbu UHELNÝCH elektráren jsou

patrně výrazem "energetické gramotnosti," včetně ničení celých obcí pro pokračující těžbu uhlí :-D:-D:-D.

Když se zeleným magorům podařilo soudními obstrukcemi téměř zastavit výstavbu jaderek v USA, nahradily je také UHELNÉ elektrárny.

Neexistuje totiž jiná alternativa k jádru než pokračující spalování fosilních paliv, přičemž ropa a plyn jsou drahé a nedostatkové.

A Rakousko např. svou spotřebu elektřiny neustále zvyšuje.

honzak 15.7.2008 15:14

Re: Re: Musím Vám poděkovat, i když to nedělám rád.

Abychom si to ujasnili, doktore:

hodná elektřina z německých uhelných elektráren a větrníků prochází vodiči a transformátory elektrizační soustavy BEZEZTRÁTOVĚ. Pára z německých chladících věží spořádaně kondenzuje ve stratosféře a německý "elektrosmog" (asi harmonické kmitočty a spínací rušení) se spořádaně utlumí do 100 metrů od rozvodny. Jinak v Německu a Rakousku prostě NELZE.

A zima to musí vědět, postavil si elektrárnu z Merkuru!

Stoura 15.7.2008 13:06

Re: Musím Vám poděkovat, i když to nedělám rád.

Využití paliva v JE je lepší než v jakémkoliv jiném zdroji. Z tuny jaderného paliva se vyrobí asi 100000 víc energie než z tuny kvalitního uhlí. To severočeské nebo biomasa dávají poměr skoro jedna k milionu. ;-P

nobody 15.7.2008 13:15

Re: Re: Musím Vám poděkovat, i když to nedělám rád.

Ovšem zapomínáte, že toho hnědýho uhlí je ve sloji 100% zatimco uranu v rudě běžně jen pár desetin procenta ;-) a že i ten uran projde velmi náročnym procesem než se dostane do těch tabletek ze zirkonia a jiných exotických materiálů.

Corsini 15.7.2008 13:19

Re: Re: Re: Musím Vám poděkovat, i když to nedělám rád.

Hnědého uhlí je ve sloji 100 %? Opravdu?