29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
chk 5.2.2009 11:32

Re: mamuti už jdou..

Žaba(k)u, Milankovičovy cykly jsou snad dostatečně známé a CO2 se měnilo také, i když z různých příčin. Pohybujete se ale na podstatně delší časové škále.

žaba(k) na prameni 5.2.2009 12:11

Re: mamuti už jdou..

Ano, Milankovičovy cykly jsou známé, Vlivy precese a nutace taky. Slunce taky pulsuje v jistých cyklech. Působí zde 2 síly proti sobě (gravitační a síla termojaderné reakce)

S tím CO2, taky máte pravdu, obsah CO2 kolísá v určitých mezích. (t.j. mění se v malých mezích). Pokud vím, paleontologové tvrdí, že nejvyšší obsah CO2 byl na konci siluru, kdy bylo extrémně teplo. A pak ta zemegula na zhruba milión let tvrdě  ochladla.  Pak přišel devon a znovu se oteplilo. A život šel dál, ale jiným směrem

Jenže problém je v tom, že t.zv. poslední "doba ledová" trvala v řádu desetitisíců let, a jak tvrdí paleontologové, ke změně došlo během cca 30 let, kdy podnebí (klima) se velmi rychle změnilo. Takže je skoro stejné, jako je to dnešní.

Co s tím ???

chk 5.2.2009 12:24

Re: mamuti už jdou..

Tak ke změně nedošlo za 30 let, to jste se seknul skoro o dva řády. Ale poměrně rychla byla. Možná to by mělo být varování pro dnešek.

Jinak ta období, o kterých píšete.... to už je opravdu hodně dávno a podmínky na Zemi byly dost odlišné od dnešních.

žaba(k) na prameni 5.2.2009 13:34

Re: mamuti už jdou..

Ne, nesekl. Tohle bylo (údaj změny, minimální cca 30 let) uveřejněno v časopisu Popular Science v roce 2006 (konkr. číslo už nevím)

Byly u toho zajímavé postřehy a mapy. Hlavně zalednění a jeho ústup. (Temže byla prý tehdy přítokem Rýna a podobné kuriozity).

A směřovalo to na velký podmořský sesuv, zřejmě tektonický  poblíž Norského pobřeží. Uvolnila se tak údajně cesta Golfskému proudu,  atp.

Seznam použité literatury tam byl taky.

chk 5.2.2009 14:26

Re: mamuti už jdou..

Popular science asi vypadly dvě nuly.....

Jinak samozřejmě uspořádání jiné bylo, hladina moře nižší, Británie spojená s kontinentem, řeky tekly jinudy. Dneska ta stará řečiště odkrývají a člověk se opravdu nestačí divit. Změna samozřejmě rychlá byla díky těmto druhotným jevům, ale třicet let.... ne.

žaba(k) na prameni 5.2.2009 14:32

Re: mamuti už jdou..

Co je psáno, to je dáno, aneb jak jsem koupil, tak prodávám.

Pravila teta Kateřina

Ludva 5.2.2009 10:46

Re: mamuti už jdou..

Byla tu doba ledová. I když poslední mamuti vyhynuli  asi před 4 tisíci lety. Ty chlupy se jim hodily.

chk 5.2.2009 10:53

Re: mamuti už jdou..

Jaké období máte na mysli, Psí duchu......? Doba ledová skončila někdy pře šstnácti tisíci lety a od té doby jsou teploty (s krátkou výjimkou mladšího dryasu, který ale podle nejnovějších názorů mohl být způsoben pádem meteoritu, i když to mohlo být i poslední "vzepětí" ustupujících ledovců) velmi stabilní.

Ghost Dog 5.2.2009 11:12

Re: mamuti už jdou..

..tady nejde ani tak o konkretní období, spíš o to, zda by za nynějších podmínek byla tato fauna schopná přežít..tedy ne jen vliv teploty přímo na ně, ale i zdroje obživy..

..víme zcela přesně, jakou mají spotřebu zvířata podobného vzrůstu..otázka tedy je, jaká zde musela být teplota (průměrná), aby tato fauna měla dostatek zdrojů obživy a jestli na vyhynutí nemohla mít vliv právě nastupující doba ledová..

Ludva 5.2.2009 11:19

Re: mamuti už jdou..

Poslouchejte, Ghoste, napište si na Google heslo mamuti, počtěte si a potom něco pište.

chk 5.2.2009 11:34

Re: mamuti už jdou..

V současné době by tato fauna především značně ohrožovala dálniční provoz ;-)

TTSO 5.2.2009 10:09

Ledovce v Rossově moři narůstají , tučnáci císařtí ubývají ale na vině je oteplení

Ledovce v Rossově moři  dlouhodobě narůstají  a nedávno byl článek ve světovém tisku i v LN, že tučnáci císařtí v této lokalitě ubývají ale na vině je dozajista globální oteplení ;-) a né fakt, že musí z místa kolonie do moře pochodovat o mnoho kilometrů víc než před deseti lety ....

zde link, že antarktidě možná  nedošlo k oteplení ale k ochlazení

http://www.worldclimatereport.com/index.php/2007/09/05/antarctica-warming-cooling-or-both/

Rex 5.2.2009 9:54

Pohled na plavající lední medvědy,

v severním ledovém oceánu je myslím postačující. Pro ty více natvrdlé připomínám, že to není  tak dlouho co tudy ti chlupáči chodili pěšky. A i kdyby podíl lidské činnosti na oteplování byl malý, tak nové energeticky šetrné technologie opravdu ale opravdu nic nepokazí. A že na nich někdo vydělá? To by snad taky nemělo vadit.

JE 5.2.2009 10:04

Re: Pohled na plavající lední medvědy,

Milej zlatej Rexi. Ekonomicky šetrné technologie jsou fofrníky a fotovoltaika, jejichž výroba spotřebuje více energie, než za dobu životnosti vyrobí (jinak by asi nepotřebovaly politicky nařízenou výkupní cenu ve výši 4 až 12 násobku ceny z klasických zdrojů), které způsobují blackouty, vyžadují obří investice do záložních zdrojů a do přenosových sítí, nebo biopaliva, díky nimž extrémně vzrostl deficit potravin ve třetím světě a hrozí hladomory?

para 5.2.2009 10:40

Re: Pohled na plavající lední medvědy...

JE nepodstrkuj nepodložené argumenty. Fotovoltaika i větrné elektrárny mají sice podstatně nižší energetickou návratnost  než dobývání a pálení uhlí ale dotace do nich jsou dávány na omezenou dobu v naději, že se nová technologie snad uchytí a bude alespon něco až to uhlí skončí úplně - své děti také posíláme do škol i když nevíme co z nich jednou vyroste....  Podotýkám, že jádro je na tom nyní s návratností ještě hůře jak ty větrné - má jen tu podstatnou výhodu že je zdrojem masivním a jeho dobudováním dnes se de facto to uhlí do něj alespon na jednu generaci můžeme naakumulovat. Později by si jaderky dnešních typů na sebe už ani nevydělaly a kdoví jestli budena kultivované odstavení těch dnešních? U těch větrníků pak zálaží především na lokalitě a dalších okolnostech a i tak s pohledu jen současnosti jsou nevýhodné ale nic jiného není a asi nebude pokud nenajdem a zprovozníme nějakou efektivní technologii. S biopakivy bych vůbec nesrovnával nebot ty současné jsou z hlediska ERoEI naprosto ztrátové http://www.esf.edu/EFB/hall/images/Slide1.jpg Hladomory ale hrozí a bude to jen horší. Deficit energie rovněž a celková stagnace ekonomik http://www.ceskenoviny.cz/tema/index_view.php?id=357243&id_seznam=5481 napovídá, že tolikrát vysmívaný vykolaps, jež už kdysi reflektoval "Římský klub" by nemusel být daleko. :-(

Honza42 5.2.2009 10:59

Re: Pohled na plavající lední medvědy...

Svět netrpí nedostatkem surovin, ale nedostatkem rozumu (čehož jste zářným příkladem).

Pokud mám dostatek suroviny, tak jakékoliv číslo ERoEI větší než 1 je vyhovující. Ty Vaše bludy kolem JE jsou fakt výživný. A jak to dělají francouzi s 70% podílem JE? Když postaví teď další, tak ji staví "z uhlí" nebo "z jádra" ? Aha.

Pokud je někdo parazit, tak to jsou OZE. Ty se "samy ze sebe" nikdy nepostaví. Schválně zkuste tavit křemík energií z fotovolt. článků bez dotací. Další články by nikdo nezaplatil. Spirála smrti. Během tří výrobních cyklů by cena rostla k nekonečnu.

honzak 5.2.2009 10:07

Re: Pohled na plavající lední medvědy,

"tak nové energeticky šetrné technologie opravdu ale opravdu nic nepokazí" - to jsou které? Jako že budu např. při rafinaci křemíku topit dřevem? nebo budu do pohonných hmot rvát nesmyslné biopřísady? Nebo snad budu budovat plynové elektrárny jako chytří rakouští soudruzi?

Václav 5.2.2009 10:14

Re: Pohled na plavající lední medvědy,

Ale no tak. Z historických pramenů lze dohledat, že Vikingové pěstovali v Grónsku obilí. Myslíte, že v té době byl už ne zase tak vzdálený pól pod ledem? Asi také dost těžko. Jenže tenkrát to bohužel nikdo nemohl natočit a tak to dnes nemůžeme omlátit oteplovačům o hlavu. když se podíváte na rekonstrukci teplot takových 100 tisíc let zpět, tak uvidíte, že to určitě není poprvé, co chlupáči na severu mají plavecké cvičení. A také jsme naopak měli ledovce až u Sněžky. A pokud jde o ty energeticky šetrné technologie tak tam hodně optarně, protože to je ledaskdy jen tunel na peníze daňových poplatníků. Jestli Vám to nevadí, tak mě ano.

TTSO 5.2.2009 10:23

Re: Pohled na plavající lední medvědy,

lední méďové jsou na nejvyšších stavech za posledních 100 let a utěšeně jich přibývá, dokonce se objevují jejich míšenci s neledními medvědy což značí že se v klidu vrátí tam odkud vyšli před cca 100,000 lety jako méďové hnědí pochodující z asie do ameriky a zpět přes béringovu úžinu

4 utopení ední medvědi pochází z nejrychleji rostoucí skupiny ledních medvědů a byly to mladé kusy vytlačené z teritoria starších, překvapené silnou bouří.

Ekologoságové tvrdí, že medvěd lední je pitomé zvíře, které ustupuje po tajícím ledu do jeho prostředka a čeká až si bude moci zaplavat, ve skutečnosti se prostě lední medvědi stáhnou k pevnině o několik týdnů dřív, ( pokud bude nutno se stahovat) ......

vvrn 5.2.2009 9:42

nebojte se

když přestane být oteplování   in  , začnou zase s okyselováním a budeme jim říkat   o k y s e l o v a č i .

TTSO 5.2.2009 10:25

Re: nebojte se proto se objevila KLIMATICKÁ ZMĚNA

obrana před Klimatickou změnou je popularizována zejména v době kdy je tak chladno, že GO zní jako výsměch

žaba(k) na prameni 5.2.2009 10:30

Re: nebojte se

A taky by se mohli najít noví proroci, a katecheti, co by bojovali proti GZ (globálnímu zasolování)

Silnice se totiž  v zimě solí.

No a tak je třeba vyrobit hokejkové grafy, nějaký ten panel pro OSN a strašit třeba hrozící totální ledvinovou kolikou lidstva.

Ještě tak zblbnout europejské komisaře. Barróso to prý  podpoří, protože to je tak kolosální kravina, že se s tím musí už konečně něco globálně dělat.

A bude zase krásnej šolich pro notorická netáhla a lehkoživky a zatraceně dobře placenej.

Ghost Dog 5.2.2009 9:31

dokud se perou, je to dobrý ..

..jak to tak sleduji, existuje několik skupin zabývajících se změnou klimatu..tyto skupiny mají své podskupiny..každá tedy dvě..

..skupina teoretických a počítačových modelistů - podskupina alarmistů: na počítačových modelech se nám snaží dokázat, že naše činnost je nerozvážná, a že vypouštíme příliš mnoho plynů..nejstrašnější ze všech těch plynů je oxid uhličitý..dále se nám snaží pomoci v našem nelehkém bytí návrhy opatření proti oteplování, jelikož zvýšení teploty o 0,64°C značí již téměř jistou celoplanetární katastrofu..

podskupina popíračů: vše, co se nám alarmisté snaží říci zesměšňují a na jiných modelech a zřejmě jiných počítačích naopak dokazují, že zvýšení teploty o 0,64°C není nic nenormálního..

..skupina ekonomická - podskupina tlekačů: tleskají alarmistům, protože se jim zadařilo a vybudovali si svoje podniky na bázi strachu z tepla..vyrábějí neekonomické větrníky, solární panely na ohřev vody, pěstují průmyslové rostliny na MEŘO a biolíh a vyrábějí i jiná užitečná zařízení, která kupujícího vyjdou hodně draho..nedílnou součástí je i blokování výstavby jakékoliv jaderné elektrárny, to by nemohli vydělávat...

..podskupina ťukačů: tito opovážlivci si před tleskači ťukají na čelo, aby dali jasně najevo, co si o tleskačích myslí, nejraději by zastavili vývoj tím, že podřežou ty krásné větrníky, zalesní opět plochy tak pracně vykácené pro pěstování průmyslových plodin a horují za výstavbu nových jaderných elektráren..ach, jak nezodpovědné, ještě by snad chtěli, aby lidstvo začalo uvažovat racionálně...

L.Metelka 5.2.2009 9:48

Re: dokud se perou, je to dobrý ..

Takže k těm "modelistům": ti se snaží namodelovat klima co nejreálněji. Nesnaží se dokázat, že "vypouštíme příliš mnoho plynů", ani nemohou nic v tomto směru dokazovat. Jestli 0,64°C je nebo není katastrofa, to už vůbec není věc "modelistů" a dokonce ani klimatologů, tím se zabývají lidi z dalších oborů.

Máte to hodně popletené...

Ghost Dog 5.2.2009 9:59

Re: dokud se perou, je to dobrý ..

..já mám na popletenost nárok, nejsem vědec..horší je, když to mají popletené ti vědci..otázka je, která že to skupina vědců to má popletené..

..a trochu úsměvu do té katastrofické doby..:-D

JE 5.2.2009 10:00

Re: dokud se perou, je to dobrý ..

No pane kolego, právěže pan kolega Kutílek je tím, který je oprávněn hodnotit otázku, zde těch "0,64°C" je moc, říká, že není. Navíc dodává, že mezi klimatology zdaleka není shoda, že to bude těch "0,64" a že dominantní jsou antropogenní příčiny. Pouze ti, kteří mají jiný názor, jsou umlčováni, je jim vyhrožováno vyhazovem, jsou jim odmítány publikace, zamítány granty, jsou zesměšňováni v médiích, jsou exkomunikováni z IPCC atd atd - na vše jsou důkazy, mnohokrát byly zveřejněny odkazy i zde v diskusích na NP - prostě nejsou politicky korektní!

L.Metelka 5.2.2009 10:16

Re: dokud se perou, je to dobrý ..

Přesněji řečeno, pan kolega Kutílek je oprávněn hodnotit, zda je nebo není těch 0,64°C moc v pedologii. To je obor, ve kterém pracuje. Co to znamená třeba pro hydrologii, to bych nechal hydrologům, co to je pro energetiku bygh nechal energetikům, co je to pro zemědělství bych zase nechal na lidech z toho oboru.

Pokud má někdo jiný názor, ale jen o něm kecá (jak je zvykem), samozřejmě ničeho nedosáhne. Pokud ten svůj názor jasně zdůvodní, doloží, zdokumentuje apod. (tedy jak to odborná práce žádá), skočí po tom kdejaký prestižní časopis. Problém není v tom, co ti lidé tvrdí. Problém je v tom, jak a zda to dokážou doložit. Žádný lepší časopis nevezme článek, kde se bude jen kecat o tom, jak to ti druzí mají špatně, ale bez důkazů...

Ghost Dog 5.2.2009 10:24

Re: dokud se perou, je to dobrý ..

..ale o tom to všechno je..laickou veřejnost nezajímá, jestli za posledních dvacet let stoupla teplota o 1°C a za dalších padesát stoupne (klesne) o daalší stupeň..nás zajímá, co to pro nás znamená a co bude znamenat právě v tom zemědělství, energetice, hydrologii a třeba i cestovním ruchu..

..my nekritizujeme práci klimatologů, my si uvědomujeme, že věda se neustále vyvíjí a že co platilo včera, zítra bude překonáno..my kritizujeme způsob, jak vědci dopustí, aby se s jejich prací nakládalo...

L.Metelka 5.2.2009 10:28

Re: dokud se perou, je to dobrý ..

http://www.ipcc.ch/ipccreports/ar4-wg2.htm

Ghost Dog 5.2.2009 10:31

Re: dokud se perou, je to dobrý ..

..díky, zkusil jsem tu čínštinu..nic moc...