15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N 5.2.2009 18:31

Re: Kdopak by se tepla bál?

Jezusmankote, podívej se, v jakých různých klimatických podmínkách se pěstuje řada zemědělských plodin a kolik různých odrůd bylo právě kvůli tomu vyšlechtěno.... 8-o

para 5.2.2009 18:18

Re: Kdopak by se tepla bál?

Jasane moc by mě zajímaly který ty kultivary pšenky, kukuřice či rýže snesou rozsah 2 stupnů průměrného klimatu beze změn výnosů a kvality - popátrám po tom - dobrej typ. A k tomu strašení - nekupuj denní tisk, nekoukej na TV a nečti NP - nic znepokojivého o ekonomických trendech se nedovíš a nikdo Tě hned tak nevystraší.... zahraj si na ignoranta - pak bude tak jak bude.

A ty klimatické změny co jsou v pohybu stále - mášli na mysli ty Milankovičovi a pod. - tak i ty v minulosti kde jaký živočišný druh bud přiměli ustoupit nebo jej vyhubily či vyzdvihly k rozkvětu event připravily niku pro druh docela nový.... Vyhrávaly pravidelně jen lepší technologie a strategie. Nevím ale nic o tom, že by ale vyhrávalo ignorantství.;-)

L.Metelka 5.2.2009 18:18

Re: Kdopak by se tepla bál?

Každý stupeň změny teploty odpovídá změně nadmořské výšky skoro o 200 m. Za posledních 50 let se u nás oteplilo asi o 1,2 st.C., což odpovídá změně výšky o cca 200-250 m. Ale zatímco na podzim skoro žádný tend není, na jaře a v létě v některých měsících stouply teploty i o 2-3 stupně. To odpovídá změně výšky o nějakých 500 m. Jistě nikdo nebude tvrdit, že třeba v 1000 m n.m. na horách je stejná vegetace jako v 500 m n.m.

doktor 5.2.2009 17:59

V USA prý 70% lidí věří kreacionismu,

který zase věří, že Bibli je třeba brát doslova, žádná evoluce nebyla, všechny rostlinné i živočišné druhy byly (každý zvlášť) stvořeny za týden Pánem Bohem, a naše Země a s ní celý vesmír existují necelých 6.000 let. Rád bych viděl, jak tito věřící debatují o klimatologii, případně paleoklimatologii.

Karel K 5.2.2009 17:40

Re: Kdopak by se tepla bál?

Ano, máte pravdu, je to hrozné, skoro se z toho člověku dělá průjem. Takže  ale o hnojivo ani vlhkost v půdě se bát nemusíme. Pochopitelně kování mečů musí přestat, valstně ne, lidstvo bude muset bojovat o jídlo a tak se budou hodit. 

 Moje žena byla u kartářky a t  jí řekla, že se budou dít hrozné věci. Je spolehliví jako metelka - má prý teď na kredenci nový počítačový model, který je daleko lepší než křišťálová koule.

Osobně myslím, že se strachujete zbytečně, už je pozdě = podle ní ta katasrofa přijde už za pět let. Teď už nám nepomohou jen modlitby, ani odpustky, co půjdou Gorovi do kapsy, ty moc lidi nenadchly. 

Nu vot, što paděláješ?

Petr Brodský 5.2.2009 17:38

Drahé Qwerty

Diskuze není svědectví.V diskuzi jsou důležité argumenty, nikoliv autorita. Proto zde můžete diskutovat anonymně čili s nulovou autoritou. Vaše argumentace je ovšem klasickým, již 2500 let známým příkladem chybné argumentace zvaní argumentace ad hominem. Snažíte se dokázast, že Váš oponent je špatný a myslíte si, že by z toho mělo plynout, že nemá pravdu. Jenomže to je Váš logický omyl

Petr Brodský 5.2.2009 17:38

Drahé Qwerty

Diskuze není svědectví.V diskuzi jsou důležité argumenty, nikoliv autorita. Proto zde můžete diskutovat anonymně čili s nulovou autoritou. Vaše argumentace je ovšem klasickým, již 2500 let známým příkladem chybné argumentace zvaní argumentace ad hominem. Snažíte se dokázast, že Váš oponent je špatný a myslíte si, že by z toho mělo plynout, že nemá pravdu. Jenomže to je Váš logický omyl.

jasan 5.2.2009 17:35

Re: Kdopak by se tepla bál?

no, kdyz bude Karel alespon trochu rozumet zemedelstvi, tak bude vedet ze skvele kecate. Ono totiz u vsech p;lodin jsou k disposici kultivary s ruznymi vlastnostmi, ze.... coz asi netusite...

U toho ostatniho blabolu neni prilis jasne, jak to jako ma souviset s trvale probihajici klimatickou zmenou, ktera je v pohybu stale.

A uz vubec neni jasne, co s tim ma chudak Karel delat, kromne toho se prizpusobit...

strcte si to straseni do brusele...

Karel K 5.2.2009 17:24

Re: Kdopak by se tepla bál?

Ale   bude, oteplování  bylo vždycky a bude, stejně jako ochlazování, s tím už Metelka  ani Václav Klimatolog nic nenadělají, zaplať pánbůh. 

Ovšem pokud se v Kanadě enormně tj. o ty tři stupně oteplí, tak to bude zlé, protože to už u nás my i Metelka budeme přímo usmažení.

para 5.2.2009 17:16

Re: Kdopak by se tepla bál?

Jo takhle to vypadá Karle K. jednoduše a na malichernej problém - vid?. Podívej se ale na klimatickou mapu třeba jen Čech a srovnej ji s plodinami které kde rostou. Zjistíš, že už pouhý stupínek jen z hledistka teploty znaméná velké přesuny a dva stupně pro řadu plodin je být či nebýt - a na tom jsme závislí. Ono nejde totiž jen o teplotu ali i o půdní vlhkost, roční chod srážek.... Ve chvíli když možnosti úživnosti porovnáš s rostoucí populací tak už těch úsměvů asi tolik nevyloudíš. Další háčky jsou ale i v okolnostech energetických.... Hnojení stojí moc energie - je drahé - recese a úbytek zdrojů zas jen na cenu přitlačí.... - jíst budou chtít i nezaměstnaní....... a budeme tu mít něco moc ošklivého s čím se takto masívně lidstvo nikdy nesetkalo. /nikdy na Zemi nebylo skoro 7miliard "vážených spotřebitelů"..../. A to různé frakce rodu homo zatím ještě válčí,kujou meče...  v lepším případě např Davoském  se dohadují krčíc rameny.... Zatímco klimatický vlak už se pomalinku, sotva znatelně ale s cca 100-letou setrvačností dal do pohybu.:-(

lary 5.2.2009 17:16

Re: Kdopak by se tepla bál?

Čtete špatné zdroje. Bude tam vedro, že budou chcípat mouchy. Říkal to Al Klimatolog. Ten vidí oteplování všude.

Ludva 5.2.2009 17:07

Re: Tak si to shrňme

Myslel jsem, že se bavíme o GLOBÁLNÍM oteplování.

Ludva 5.2.2009 17:05

Re: Ano, třeba v dohledné době uznají, že oteplování není tak vážné a nebezpečné,

Vliv člověka tady určitě je, jen se přesně neví jak velký a jaký je podíl jednotlivých činností. Jednoduchý pokus. Zalesněte poušť, zaveďte tam vodu a porovnejte mikroklima. Jak to asi dopadne ? Nebo si porovnejte teplotu ve městě a v lese.

čtenář zdrojů 5.2.2009 17:01

Re: Kdopak by se tepla bál?

Váš známý se nejspíš těší zbytečně. Žádné oteplování totiž neexistuje, jak v Davosu potvrdil největší odborník na podnebí prof. Václav Klimatolog. A kdyby se v Kanadě přece jen oteplilo, tak to bude lež, protože Václav Klimatolog žádné oteplování neviděl, nevidí a neuvídí.;-)

Karel K 5.2.2009 16:20

Kdopak by se tepla bál?

Můj známý v Kanadě tam má momentálně -20 stupňů Celsia. Už se ani nemůže   dočkat, až tam bude mít za sto let jen -17 stupňů, i když, pravda, v létě tam bude mít místo +20, "hrozivých" +23 stupňů. :-):-):-):-):-)

rošt 5.2.2009 16:08

Re: Tak si to shrňme

A Vy zapomínáte dodat, že taková výměna by trvala i při Vámi avizovaných katastrofických změnách teploty několik set let. Za tu dobu by se oba dva státy bez problémů přizpůsobily.

L.Metelka 5.2.2009 16:07

Re: Tak si to shrňme

Tak až budete mít něco k tématu, nezapomeňte to sem zase napsat.

Jinak o mě se starat nemusíte, doporučil bych Vám ale nějaké studium, třeba základů všeobecné klimatologie. Moc by Vám to prospělo...

qwerty 5.2.2009 16:00

Re: Tak si to shrňme

Ne, nemám.  Pokouším se Vám pomoct.  Závislost je jakákoliv činnost, kterou nedokážeme jednoduše zastavit.  A závislost je samozřejmě vždy škodlivá.  Takže jestliže dokážete přestat hyperaktivně diskutovat a komentovat následující články po dobu následujícího měsíce na téma globálního oteplování, hluboce se vám omlouvám za chybnou diagnózu.  Ve volném čase a díky ušetřené energii pak můžete třeba napsat nový článek a to klidně populární nebo do vědecké komunity.

AD 5.2.2009 15:53

Re: Tak si to shrňme

zadny prusvih by nenastal, i pri fantastickem oteplovani 2,2 stupne za sto let by to trvalo tisicileti, coz je doba kterou si pri dnesni rychlosti rozvoje lidstva stezi dovedeme predstavit

L.Metelka 5.2.2009 15:48

Re: Tak si to shrňme

Máte něco k tématu článku?

qwerty 5.2.2009 15:47

Re: Tak si to shrňme

Je to opravdu nálepkování?  Jste závislý na internetu nebo ne?  Věnujete se této své závislosti v pracovní době nebo ne?  A jinak očekávat cokoliv kvalitního na téma tohoto komplexního problému formou anonymního chatu pod články na webu Lidových novin považuji za dětinské.

L.Metelka 5.2.2009 15:34

Re: Tak si to shrňme

Pokud tedy stejně jako qwerty nemáte k tématu co napsat, neb se v tom (stejně jako on) nevyznáte, nezbývá Vám (stejně jako jemu) vycházet z ideologie a vylepšit ji ještě nálepkováním lidí.

qwerty 5.2.2009 15:27

Re: Tak si to shrňme

Pan Metelka tady operuje na základě autority, kterou mu dává jeho zaměstnavatel, tedy veřejná instituce.  Já osobně sleduji NP několik let a troufnu si odhadnout, že příspěvky pana Metelky jdou co do počtu do tisíců.  Jelikož jsem toho názoru, že kvalita osobnosti má zásadní vliv na důvěryhodnost touto osobností prezentovaných informací, vznážím tady tyto otázky.  Rozhodně nemám zájem kohokoliv umlčet či snad udávat.  Na to máme jiné universální systémy, které nás "narovnávají" ať se nám to líbí či nikoliv.  Závěrem by se tedy dalo říci, že názory člověka, který se chová neeticky (když systematicky a dlouhodobě porušuje pracovní morálku) a zároveň je psychicky nevyrovnaná osobnost (závislost na internetu je již klasifikována jako duševní porucha) jsou pro mě méně důvěryhodné.  Každý kdo tedy informace od tohoto pána bere či nebere vážně, by měl do svého vyhodnocování zařadit také tyto skutečnosti.

L.Metelka 5.2.2009 15:08

Re: Otázka pro pana Metelku

Něco je třeba tady.

Schumacher 5.2.2009 15:06

Ano, třeba v dohledné době uznají, že oteplování není tak vážné a nebezpečné,

e není způsobeno člověkem. A mohli by odtroubit protioteplovací opatření. Jenže to neudělají v důsledku efektu již vynaložených nákladů a "závažných sociálních dopadů" při zrušení protioteplovacích projektů a veřejných zakázek.

emersonskej 5.2.2009 15:03

Re: Přečtěte si taky toto:

Svět se už nejspíš vážně zbláznil.... ;-€

alefnula 5.2.2009 14:58

Re: Otázka pro pana Metelku

No, tak moc si se statistikou zase nerozumím. Jen jsem chtěl vědět, jestli jste někde neviděl graf globálních teplot očištěný o vliv El Nino a La Nina, příp. jestli to vůbec jde.

honzak 5.2.2009 14:58

Re: Otázka pro pana Metelku

zajímavé! Asi by měl někdo erudovaný zjistit, co je příčina a co následek. Bude to šichta....

L.Metelka 5.2.2009 14:50

Re: Otázka pro pana Metelku

Trochu to vidět je, ale ne jako dominantní prediktor. Ostatně - obojí data jsou k mání volně na internetu, můžete si je stáhnout a zkusit to...

alefnula 5.2.2009 14:48

Re: Otázka pro pana Metelku

Pochopitelný pro velmi mírně poučeného laika.

Jako vysvětlení mi to připadá příliš jednoduché, dá se to vyvrátit bez složitého počítání? Studoval někdo vliv obou jevů na globální teplotu? Jsou nějak vidět na datech GISS?

"Na každou otázku existuje jednoduchá, snadno pochopitelná, nesprávná odpověď..." :-)