15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L.Metelka 5.2.2009 12:43

Re: Eniku

Oteplování, tedy změna teploty s časem, nepotřebuje žádné "normální klima".

L.Metelka 5.2.2009 12:42

Re: Tak si to shrňme

Jsem v práci a pracuju. Proč?

čtenář zdrojů 5.2.2009 12:40

Re: Tak si to shrňme

No tak například v Česku se otepluje. Nejteplejší byl rok 2007, pak 2000 a třetí nejteplejší byl rok 2008.

čtenář zdrojů 5.2.2009 12:39

Re: Eniku

Aha.;-D

Takže pokud mi už několik let roste roční příjem, tak mi vlastně příjem neroste, protože bych nejprve musel prokázat, co je to normální příjem. Ale normální příjem jako takový neexistuje, tudíž nemá smysl mluvit o zvyšování příjmu. Ve zkratce - zvyšování příjmů neexistuje. ;-D

jasan 5.2.2009 12:36

Re: Tak si to shrňme

nekde otepluje, nekde ne...   pokud pomineme skutecnost, ze to oteplovani jaksi nestoji za rec... kde se tedy otepluje "globalne"?

qwerty 5.2.2009 12:31

Re: Tak si to shrňme

Pane Metelko, opět kontrolní otázečka?  Stále jste na dovolené?  Anebo tady opět mudrujete v pracovní době za peníze daňových poplatníků?

JE 5.2.2009 12:30

Re: Eniku

Umíte číst? Enik napsal, že o oteplování či ochlazování by mělo smysl mluvit pouze pokud by existovalo nějaké "normální klima", k němuž se vztahujeme. Ale takové neexistuje, tudíž nemá smysl mluvit o oteplování. Ve zkratce - oteplování neexistuje. Tohle má Klaus na mysli. Tak nežvaňte!

chk 5.2.2009 12:24

Re: mamuti už jdou..

Tak ke změně nedošlo za 30 let, to jste se seknul skoro o dva řády. Ale poměrně rychla byla. Možná to by mělo být varování pro dnešek.

Jinak ta období, o kterých píšete.... to už je opravdu hodně dávno a podmínky na Zemi byly dost odlišné od dnešních.

žaba(k) na prameni 5.2.2009 12:17

Re: Tak si to shrňme

Ano, realita je jasná

V.K. není sice vědec přes klima, ale umí používat zdravý selský rozum. Na rozdíl od mnoha brčálových věrozvěstů.

A to některé  zelené náboženské vizionáře děsně s/e/r/e. !!

čtenář zdrojů 5.2.2009 12:15

Re: Tak si to shrňme

Zajděte si na oběd Vy. "Land and Ocean" není "only Land" nebo "only Ocean". Navíc jste dal odkazy ze srpna 2006. Dnes máme únor 2009.

Takže teplota na oceány je zde:   ftp://ftp.ncdc.noaa.gov/pub/data/anomalies/annual.ocean.90S.90N.df_1901-2000mean.dat

Teplota na kontinenty je zde:   ftp://ftp.ncdc.noaa.gov/pub/data/anomalies/annual.land.90S.90N.df_1901-2000mean.dat

L.Metelka 5.2.2009 12:12

Re: Docela by mě zajímal

Čtěte pořádně. Psal jsem PŘIBLIŽNĚ.

žaba(k) na prameni 5.2.2009 12:11

Re: mamuti už jdou..

Ano, Milankovičovy cykly jsou známé, Vlivy precese a nutace taky. Slunce taky pulsuje v jistých cyklech. Působí zde 2 síly proti sobě (gravitační a síla termojaderné reakce)

S tím CO2, taky máte pravdu, obsah CO2 kolísá v určitých mezích. (t.j. mění se v malých mezích). Pokud vím, paleontologové tvrdí, že nejvyšší obsah CO2 byl na konci siluru, kdy bylo extrémně teplo. A pak ta zemegula na zhruba milión let tvrdě  ochladla.  Pak přišel devon a znovu se oteplilo. A život šel dál, ale jiným směrem

Jenže problém je v tom, že t.zv. poslední "doba ledová" trvala v řádu desetitisíců let, a jak tvrdí paleontologové, ke změně došlo během cca 30 let, kdy podnebí (klima) se velmi rychle změnilo. Takže je skoro stejné, jako je to dnešní.

Co s tím ???

L.Metelka 5.2.2009 12:10

Re: Tak si to shrňme

Pokud je to neuchopitelný proces pro Klause, je to jeho problém...

To, že teplota klesá nebo stoupá není možné nazývat oteplováním nebo ochlazováním? Co jiného je oteplování nebo ochlazování než změna teploty jedním nebo druhým směrem?

O oteplování nebo ochlazování jako o změně teploty s časem pochopitelně lze mluvit, i když žádný normál neznám a dokonce i když ani neexistuje.

Pavel 5.2.2009 12:10

Re: Docela by mě zajímal

Jestli vám dobře rozumím, tak ze Země odchází stejné množství tepla, jaké přijímá, a přitom se ohřívá? Pane, honem na patentový úřad, právě jste totiž objevil perpetuum mobile!

čtenář zdrojů 5.2.2009 12:10

Eniku

Klaus jasně řekl, že žádné oteplování neexistuje.

Jinak pokud jde o klima na Zemi, tak příčiny změn jsou celkem fundovaně popsány. Chce to ale trochu číst a neplácat obecné bláboly "o mnoha neuchopitelných faktorech"

Pro začátek Vám doporučuji vygooglovat si tato hesla: Milankovičův cyklus, Skleníkový efekt, Sluneční činnost ...

L.Metelka 5.2.2009 12:06

Re: Docela by mě zajímal

To není zrovna dobrý příklad. Pokud chcete nějakou analogii s klimatem, tak byste musel také odvádět z hrnce přibližně stejné množství tepla, jaké do něj přechází z toho hořáku...

Ale pak by Vám teplota vody nestoupala...

Zephir 5.2.2009 12:05

Re: Tak si to shrňme

Ach jo, je tomu právě naopak. Voda má mnohem větší tepelnou kapacitu než atmosféra, proto ledovce tají, i když se v poslední době oteplování zpomalilo.

http://superstruny.aspweb.cz/images/fyzika/global_warming/ocean_temp1.gif

http://www.giss.nasa.gov/research/news/20060925/

Nechtěli byste si všichni zajít na oběd? Už vám to oteplování začíná motat hlavy.

Enik 5.2.2009 12:03

Re: Tak si to shrňme

Pan president Klaus má totiž jasno v jedné podstatné věci, vývoj klimatu na Zemi není izolovaným procesem, nýbrž procesem závislým na mnoha faktorech jejichž původ a míru vlivu neznáme. Z tohoto pohledu je vývoj klimatu naprosto neuchopitelným procesem, který není možné hodnotit lidskými měřítky. Zvyšování nebo snižování teploty atmosféry nebo jiné změny klimatu jsou tak mimo schopnosti a možnosti lidského posudku. To, že momentálně teplota na Zemi stoupá nebo klesá tak není možné nazývat oteplováním nebo ochlazováním. To by bylo možné jedině v okamžiku, kdy bychom znali "normální" stav klimatu na Zemi. Normální klima ale neznáme. Za "normální" není možné brát nějaký statistický průměr. Normální prostě neexistuje. Proto také nemůže existovat nenormální oteplování nebo ochlazování. Klima na Zemi je součástí procesů v celém vesmíru. Pokoušet se vesmír spoutat do statistik je absurdní, dětinské a pošetilé!

Ludva 5.2.2009 12:02

Re: K tomu středověku, Vikingům atd.

I teď je tam tepleji než u nás - našel jsem místo, kde je nyní plus 9 oC. Jasně, že je to vliv moře.

Pavel 5.2.2009 11:55

Re: Docela by mě zajímal

Když postavíte na hořák hrnec studené vody, tak se voda ohříva, i když teplota plamene je stejná. Proč?

čtenář zdrojů 5.2.2009 11:50

Re: Tak si to shrňme

stagnuje pouze teplota oceánů. A to díky tomu, že před deseti lety dominoval teplý jev El-Niňo, zatímco loni dozníval studený La Niňa. Teplota nad kontinenty stoupá dál.

čtenář zdrojů 5.2.2009 11:48

Re: Doporučuji také

mě v tom "vědeckém" pojednání chybí vysvětlení, proč se v posledním století tak výrazně mění objem CO2 v atmosfeře. Jaké přírodní procesy se najednou změnily, že se změnila i bilance CO2?

Ludva 5.2.2009 11:40

Re: Tak si to shrňme

Ono se v posledních deseti letech nějak otepluje ? Mám dojem, že to stagnuje. A právě toto měl asi Klaus na mysli.

čtenář zdrojů 5.2.2009 11:40

Re: K tomu středověku, Vikingům atd.

Jižní část Gronska je ale teplá i nyní. V létě tam občas bývá až +20°C. Loni se to tam stalo asi 5x.

chk 5.2.2009 11:39

Re: Doporučuji také

"...CO2 je tedy „něčím” velmi úspěšně vázán a  napadá mě zase jenom jeho depozice ve vodních sedimentech..."

Není nad vědecké pojednání :-)

znachy 5.2.2009 11:38

Re: Obrovsky ohlas?

K modernimu politickemu nabozenstvi se nevyjadruju, protoze k tomu nejsem kompetentni. Kdyby se tim ridili vsichni, ubylo by mnoha nesmyslnych prizpevku v diskuzich.

Wlasta 5.2.2009 11:38

Re: dokud se perou, je to dobrý ..

Vy toho o pedologii asi moc nevíte. Pokud byste totiž věděl, tak byste také věděl co ovlivňuje půdotvorné procesy a hydrologický režim je jeden z nejdůležitějších faktorů.

A ještě si dovolím popznámku k "prestižním  časopisům". Skutečné prestižní časopisy zanikly v době, kdy se hodnocení vědecké práce chopili úředníci. Nejdříve citační indexy, pak impaktované časopisy, pak citační index v impaktovaných časopisech a co bude dalšího? Úředník hodnotí vědeckou práci (které nerozumí) podle berličky a tou je citační index. Vždyť je to tak jednoduché, na konci práce dodáte seznam publikací, které v rámci práce na grantu vznikly, úředník je ohodnotí nějakým indexem, sečte výsledek a má hotovo. Obsah článku jej nezajímá. V současnosti to znamená, že je přetlak článků do určité skupiny periodik a redakce si může vybírat a vybere si co, to co bude znamenat větší náklad, větší citovanost, větší impakt faktor. Pak také může být jedno jestli je práce podložena důkazy nebo není, pokud nezapadá do představ redakce tak neprojde.

Ludva 5.2.2009 11:36

Re: para IP: 86.49.13.xxx

Není to jedno, může se to projevit ve volbách. U nás, jak se zdá, se Bursíkovým zeleným už ochlazuje. A těmi buzeracemi s ekologickými kamny v chatách a chalupách se, doufejme, pohřbí velice rychle.

čtenář zdrojů 5.2.2009 11:35

Tak si to shrňme

Pan Kutílek tvrdí,  že se otepluje, ale že za to nemůže CO2. 

Pan Metelka tvrdí, že se otepluje, a  že  za  to  může  CO2.

Pan Klaus v Davosu prohlásil, že žádné oteplování neexistuje.

Pan Klaus přitom vychvaluje pana Kutílka, jako toho správného vědce. Kritici antropogenního vlivu na oteplování by si měli ujasnit nejdříve sami mezi sebou, zda se otepluje či nikoli. Abych řekl pravdu, tak skuteční vědci (nikoli ideolog Klaus) o oteplování nepochybují, protože data jsou jasná. Kutílek s Metelkou se přou jen o příčinu oteplování a nikoli o realitu. Realita je totiž jasná.

chk 5.2.2009 11:34

Re: mamuti už jdou..

V současné době by tato fauna především značně ohrožovala dálniční provoz ;-)