1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Globální oteplování není krize!

O tom, že se nejednalo o bezvýznamné setkání směšných klimaskeptiků a sebestředných klimapopíračů, svědčí účast reprezentativní plejády vědců zvučných jmen i témata jejich příspěvků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 8.3.2008 8:14

Re: Globální oteplování je krize zdravého rozumu

Mezi občany je čím dál větší počet jedinců, kteří jsou ochotni uvěřit, že daně vybrané zelenými magory budou užitečně využity ve prospěch... koho vlastně? ;-)

Jiří 7.3.2008 21:57

Globální oteplování je krize.

Pořadatelé této konference jsou  především ekonomové, kteří ku př. považují   hluk  a jeho neustálé zvyšování za  přínos lidskému společenství, projev  rozvoje a růstu ekonomiky.V odborných kruzích a se řadí mezi tak zvané Fachidioty. To není nadávka, to je jen označení lidí zaměřených pouze   jedním směrem, bez širšího rozhledu a nemohou být přínosem pro rozvoj  lidské společnosti.

lolec 7.3.2008 18:23

Re: Re: konečně svěží závan

ano ano hlavně že na současné oleářské firmy (ano těm taky platíš) nenadáváš

ZEPHIR 6.3.2008 9:30

Re: co je to " k normálu" ??

Tvoje teorie je dojemná, ale nevysvětluje, proč teda čistej vzduch neroztavil ledovce už ve středověku.

Šumavák 5.3.2008 23:49

co je to " k normálu" ??

Zelené Gronsko, zalesněná Sahara?Ledovec  v Krkonoších?

Vodní pára když zkondenzuje, tak už se tam moc nezdržuje. A navíc, ona nemůže kondenzovat, protože nemá dost kondenzačních jader. A ty v ovzduší chybí díky těm, co prosadili filtry na elektrárny, na auta, bojují proti polétavému jemnému prachu.....

A právě ten (chybějící) prach jednak odráží a jednak pohlcuje sluneční záření v atmosféře a tím omezuje jeho pronikání až k zemi a její ohřívání.

je li dot kond. jader ve vzduchu, kondenzuje voda daleko dřív a dokází k pravidelným ,mírným dešťům. Chybí-li, musí být nasycenost vzduchu daleko  vyšší, aby voda kondenzovala a pak vznikají najednou velké kapky, přívalové deště, záplavy.....

Ano , Grennpiss a zelení způsobili klimatické změny a i přispěl k oteplování. Tím že vyčistili vzduch !!!!

ZEPHIR 5.3.2008 22:11

Re: Re: Re: člověk bez základních fyzikálních znalostí

To je naopak zářný príklad tvé blbosti.

ZEPHIR 5.3.2008 22:07

Re: nejvetsi tvoritel sklenikovych plynu je vodni para asi 95%

To číslo jste sebral kde? Vodní pára naopak většinu záření odráží, jakmile zkondenzuje na oblaka. Globální oteplování probíhá nejméně posledních 150 let, za poslední rok se v trendu nemohlo změnit vůbec nic. Ostatně nedávné rekordní únorové teploty a pátá zima bez sněhu za posledních deset let hovoří o trendu dosavadního vývoje také docela výmluvně.

Stress popíračů je krásně vidět právě na tom, jak horečnatě se snaží do klimatických trendů zamontovat div ne počasí za poslední týden. Globální oteplování je dlouhodobý proces a i kdyby se zastavilo tento týden, bude zase nejméně 100 let trvat, než se klima vrátí k normálu, Antarktida se zalední a Sahara vrátí do původních mezí.

Libor 5.3.2008 21:44

Pro pana Lukese

Nesnazil jsem se spocitat zda pan Lukes ma cisla spravne. Neni to treba, protoze nejvetsi tvoritel sklenikovych plynu je vodni para asi 95%. Tudiz, i kdyby CO2 na Zemi vyrabeli jenom lide, je to jenom 5%. De facto, lide wyrabeji daleko mene a tudiz jejich prispevek je jenom asi 0.28% (paru pocitaje).

Myslim, ze se publikum muze uklidnit (nebo ne). Posledni vyzkumy ukazuji, ze globalni oteplovani minulo sve maximum. V roce 2007 se zeme v prumeru drasticky ochladila. Globalni ochlazeni bude mit daleko horsi nasledky nez otepleni.

JK 5.3.2008 21:37

Re: Re: k čemu diskuze,

I kdyz tento prispevek postrada jakykoli vtip i cokoli jineho, je pravda ze ledovce v Alpach a obecne ve vsech horach taji a zmensuji se. Zajimavy clanek na to byl v National Geographic minuly rok. Ovsem clanek se nezabira ani tak pricinou tani, chce jen dokazat ze se to deje.

ZEPHIR 5.3.2008 20:11

Re: požaduji prohlášení křídy za vzorek ideálního stavu

Nevím, jestli ideální ale asi by tehdejší země uživila podstatně víc lidí než dnes.

ZEPHIR 5.3.2008 20:06

Re: Re: Re: člověk bez základních fyzikálních znalostí

Blbost se neodmítá ale vyvrací- nevyvrácená blbost je pravda.

jm0 5.3.2008 20:03

Tady jde o klimatické změny, které jsou způsobeny lidskou činností a ty jsou jiného charakteru a krátkodobější.

a z těch změn, které přece teď všichni kolem sebe vidíme, jsou to jen některé? a které? nebo všechny?

všechny nejspíš ne, protože jsou tady i ty změny, kde "člověk s tím nic nenadělá" a o tom tu "nikdo nepochybuje".

Ladislav N. 5.3.2008 19:59

Re: Re: člověk bez základních fyzikálních znalostí

Tohle je zářný příklad tvé blbosti... o němž jsem se zmínil.

jm0 5.3.2008 19:56

Re: ZEPHIRovo zaklínadlo: dokud se nevrátí na hodnoty před sto léty.

no .. mně se hrozně líbil ten popis, jak to tu vypadalo před -90e6 lety. požaduji prohlášení křídy za vzorek ideálního stavu. nechť politici a státy světa napřou všechny síly k obnovení a udržení tohoto ideálního rovnovážného stavu, ze kterého bylo klima trestuhodnou produkcí skleníkových plynů drobnými hlodavci nezodpovědně a svévolně vychýleno.

Beldor 5.3.2008 19:55

Re: Re: Re: Je to opravdu mesnadné

To je samozrejmne blbost.Je jasne ze cele gronsko nebyla zelena zeme,ale prokazatelne tam bylo cca o 2-3 stupne tepleji nez dnes.Tyto teorie o PR ktere se vyrojily v posledni dobe jsou dost smesne. Btw:O tom jestli tam bylo tepleji proto ze bylo obecne mnohem tepleji nebo proto , ze island tehdy "omyval" nejaky teply proud uz muzeme pouze polemizovat...Rv

jm0 5.3.2008 19:50

Pokud budete místo argumentů svoje odpůrce nazývat fanatiky

no .. ne, že by to slovo v téhle a i jiných diskusích nebylo mnohokrát padlo, ale .. zcela obecné konstatování "zadarmo fungují akorát fanatici!" není, naprosto očividně není obmýšlení odpůrců názvem - dokonce se tam říká, že by "na tom spřízněnci zelených khmerů nevydělali a jejich učení by zašlo na úbytě", ergo, nejsou to - aspoň většinou - fanatici. to už tak člověku dá jazykovej cit .. i když, vlastně, jazykovej cit, to už je taky dneska pěknej atavismus: "Já tak normálně mluvim. .. Je to prostě o tom, že všechno se mění a antioteplovači by si na to mohli pomalu zvyknout."

rafp 5.3.2008 19:42

a

tady není svobodná diskuse

rafp 5.3.2008 19:39

Re: Je to opravdu mesnadné

ale jak tomu pomáhá kácení lesů kvůli pěstování biomasy to nevím.

Ladislav N. 5.3.2008 19:36

Re: pf IP: 129.11.77.xxx

A jak to souvisí s tématem článku a klimatickými změnami na Zemi a jejich historií? Nijak, že? ;-P

jm0 5.3.2008 19:35

Re: Re: Mega,

.. možná by se dal uspořádat nějaký další protestní megakoncert?

jm0 5.3.2008 19:29

to není přesně to, co by měly větrné elektrárny rády

.. no, to povítejte tomu větrníkáři, kterej na vichru vydělal pěkných pár tisíc .. sice to nebylo komu prodat, ale koho by to zajímalo, když je to ekologický ..

jm0 5.3.2008 19:23

Re: Re: Re: Heartland Institute

ježíšikriste, do čeho zasahujou??? tím, že říkají "není třeba jim brát ty prachy"?

ZEPHIR 5.3.2008 19:18

Re: člověk bez základních fyzikálních znalostí

..Jasně, Ládíku. A ty tabletky berete?

jm0 5.3.2008 19:14

Re: Re: jsou strašně agresívní

ano. prohlásí-li Satan Klaus, že možná není tak úplně jistá míra vlivu člověka na globální oteplování - pardon - na globální změnu klimatu, znamená to naprosto nepochybně, že absolutně popírá, že "člověk si životní prostředí prasí" .. např. určitě myslí, že lít nfatu do moře po tankerech je bezva fór, hajzlik jeden!

jm0 5.3.2008 18:57

nemá se současným stavem pramálo společného

ano, i mnoho dalších lidí si to myslí

;)

jm0 5.3.2008 18:53

Re: Re: Re: Za čí peníze tam jel Klaus?

a co pracující inteligence? nezapomínejte na pracující inteligenci!!!

jm0 5.3.2008 18:51

Re: proc ne

NENÍ to globální oteplování!

Jsou to GLOBÁLNÍ KLIMATICKÉ ZMĚNY!

Sledujte pečlivěji aktuální linii!

jkotek 5.3.2008 18:50

Re: Re: Re: Ale z čeho budou obyvatelé na březích Rýna či Rhony brát vodu?

Se stehovanim problem nebude. I pri zvyseni hladiny mori o 30 metru behem nasledujicich 100 let dojde k nepatrnemu zvyseni prirozene migrace obyvatel. Jiz dnes se kazdy rok prestehuje 150 milionu obyvatel. Takze prirozenou cestou se behem 100 let prestehuje 15.000.000.000 obyvatel. V tom se ohrozena pul miliarda to hrave ztrati.

Co se tyce pestovani potravin - pri otepleni (a zvyseni vlhkosti) je mozne pestovat plodiny na dosud neurodnych a promrzlych planich.

xx 5.3.2008 18:45

Re: Re: konečně svěží závan

 a ještě Barosso tiše zkásne každého z vás o 3 EUR týdně. A pak se konečně to klimo ochladí ;-D

Talián 5.3.2008 18:36

Re: Mega,

Vždycky se najde někdo, kdo na to jde zásadně špatně. Profesor Parkinson těmto jedincům věnuje náležitou pozornost. V podstatě jde o to, jesli v případě očekávatelné bouře na moři budeme stavět lodě schopné odolávat bouři, nebo se zaměříme na hledání příčin proč k bouřím dochází a budeme hledat prostředky, jak jim předcházet. Co z toho má větší naději na úspěch je evidentní. Zatím lidstvo stavělo lodě víc a víc odolné bouřím a jen málo jedinců to zkoušelo opačně. Díky tomuto racionálnímu postoji je mořeplavba relativně bezpečná a splehlivá. Ovšem situace se mění a dnes by se asi programově čelilo bouřím.