13.5.2024 | Svátek má Servác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 9.1.2008 9:52

Re: Re: Re: ach jo, pane Brezina...

děkuji. Takže další utopický melounista. Proč vlastně Jihočeská Univerzita (semeniště graduovaných melounistů) nevytápí areál řepkovým olejem, když je to tak výhodné? Že by olej tuhnul v potrubí k hořákům asi nebude ten hlavní důvod, že? Nebo ano?

JP 9.1.2008 9:52

Re: Re: Vy se FATÁLNĚ mýlíte!!!!!!

Kecy, kecy, kecy... sama zeleno-ruda propaganda. Uz jen cekam, kdy nas ve jmenu prirody, postizenych, homosexualu, cikanu  a dalsich udajnych mensin zacnete veset na kandelabrech nebo strilet v piskovnach. O nic jineho nez o MOC nad lidmi totiz vam prestrikanym bolsevikum nejde. Musim ale uznat, ze to mate daleko lepe vymyslene nez komunisti, protoze ti meli jako zakladnu jen udajnou delnickou tridu, ktera se casem vycerpala a hlavne vetsinou za nimi az tak nestala. Vy jste mnohem flexibilnejsi.

Al 9.1.2008 9:49

Kde jsou ty vesnice????

Když je to taková "velice prospěšná záležitost", tak proč už proboha na každé vesnici po celém světě se takové potřeby nekryjí už 40 let???? Kde jsou ty vesnice????

Osdpvěď: protože se to nevyplatí. Energetické (nákladové)  VSTUPY do zemědělství jsou takové, že produkce prostě NENÍ efektivní. Pokud vyrobíte ze 2 litrů nafty 1 litr bio-nafty, tak totiž RYCHLE DOJEDETE! Když z pole, na které zasejete 2 tuny, sklidíte 2 tunu obilí (polovinu) tak do roka UMŘETE hlady!!!!!

honzak 9.1.2008 9:48

bursík by měl

správně jezdit na dřevoplyn. Panský kočí by vždycky včas roztopil kotel (destilační) a kufr by byl plný sušených bukových špalíků. Odpadní popel (opravdu cenný zdroj minerálů) by se sypal na trávník před budovou ministerstva.

Jen tak na okraj - kde pan ministr tankuje ten čistý řepkový olej? Nebo že by to s sebou vozil?

dr Turnovský 9.1.2008 9:47

Re: Re: pane re to Vaše prospěšné spalování biomasy....

jenom dotaz....víte o čem mluvíte? Nebo jste ještě neviděl, jak se topí biomasou a co to všechno obnáší. Nemyslím, pochopitelně, kamna na chatě, ale nějakou firmu, kde by všechna technologie "jela na štěpky a dřevo"

JP 9.1.2008 9:47

Re: Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

Kecy, kecy, kecy... sama zeleno-ruda propaganda. Uz jen cekam, kdy nas ve jmenu prirody, postizenych, homosexualu, cikanu  a dalsich udajnych mensin zacnete veset na kandelabrech nebo strilet v piskovnach. O nic jineho nez o MOC nad lidmi totiz vam prestrikanym bolsevikum nejde. Musim ale uznat, ze to mate daleko lepe vymyslene nez komunisti, protoze ti meli jako zakladnu jen udajnou delnickou tridu, ktera se casem vycerpala a hlavne vetsinou za nimi az tak nestala. Vy jste mnohem flexibilnejsi.

PROKOP BUBEN 9.1.2008 9:46

JE SKUTEČNOSTÍ

ŽE ve světě umíraly děti bohužel  hladem i bez Bursíka a bylo by mnoho důvodů k dispozici, proč se tak dělo a zřejmě i děje.......Je pravdou, že geometrickou řadou množící se lidstvo bude čím dál závislejší na energii.......Kdo ovšem přinutí lidstvo jednak ke skromnosti a na druhé straně k tvůrčímu úsilí a racionální činnosti....

Ivan Brezina 9.1.2008 9:45

Re: Dočetl jsem tu hovadinu až vykáceným brazilským pralesům díky nimž vymírají nosorožci a tygři :-)))

Mily Skeptiku, nic takoveho v textu netvrdim. Zrejme trpite tzv. funkcni negramotnosti - tedy spravne sice rozeznavate pismenka, ale smysl precteneho vam unika. Pisu o Indonesii, pak udelam odbocku k Brazilii a pak se vracim k indoneskym orangutanum. Vite, ono nekdy staci zapojit sedou kuru mozkovou nez zacnete nadavat...:-))

Fleischer 9.1.2008 9:43

Re: pane re to Vaše prospěšné spalování biomasy....

Lze to počítat i opačně: uhlí se musí vytěžit, roztřídit, dopravit z velkolomu až na místo spotřeby - to vše se musí zaplatit. Pak nastupují další náklady jako kotle, technologie na výrobu tepla, páry, elektriky. K tomu na rozdíl od biomasy ještě nastupují emise (nejen CO2), rekultivace poškozené krajiny, vysazování poškozených lesů. U atomové elektrárny: musí se vytěžit uran, uran se musí upravit (v zahraničí), musí zaplatit doprava tam a zpět. Doprava vyžaduje mimořádná opatření. Pak přijde to hlavní - co s odpadem, nikdo ho ve své obci nechce! Vybudování skladu mimo to stojídalší nemalé prostředky. Při veškeré manipulaci hrozíúnik radioaktivity (nehoda v elektrárně, při dopravě, při skladování odpadu). Závěr: vše má své klady a své zápory.

Al 9.1.2008 9:42

A ten váš blábol o svobodě volby

A ten váš blábol o svobodě volby - to jako je argument o čem???

Spotřebva energie v ekonomice je stejná, jako např. tok sluneční energie v ekosystémech:

Spotřebuje se (vyrobí) určitá energie. Ta energie se "rozpustí" (spotřebuje) v miliardách tržních interakcích (koupíte litr oleje- výrobce oleje koupí hnojivo- výrobce hnojiva zaplatí účetní- účetní koupí metráky uhlí na vytápění domu...). Každá KORUNA nákladů na výrobu biopaliv se takto "rozpustí" na SPOTŘEBU energie. Jestliže tedy olej vyjde 2x dráž, tak se při jeho produkci v celé ekonomice SPOTŘEBUJE 2x tolik energie!!!!

Baf 9.1.2008 9:38

mimo Pinďolíno, ICE a pár hlavních tahů veřejná doprava opravdu funguje více než podřadně

A jak rychle a s jakým komfortem se dostaneš z Horních Kotěhůlek na hlavní trať nebo železníční koridor? Na lokálce je ta rychlost a komfort "opravdu skvělá" a návaznost přípojů "ještě lepší". A některé příměstské linky "úplně super". Zkus někdy linku 381 PID.

Al 9.1.2008 9:37

Re: Re: Myslím, že i v tom se mýlíte

ad 1) Ne, ale při produkci BIOPALIV (o tom je diskuze?) sakra ano - a dokonce hodně

ad 2) Konečná cena benzínu je tvořena z asi 60% daněmi. Platí snad ale, že když ROPA bude 2x dražší, tak cena benzínu bude 2x nižší - no to asi ne, že?

www racek 9.1.2008 9:36

Re: Re: Re: Re: ach jo, pane Brezina...

s tím bych souhlasil:-D jenže, brzo jiná nebudou. i u nás.;-P

www racek 9.1.2008 9:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

jasně, dneska ano, ale před 20 lety byla situace úplně jiná, kdby nebyla ta zemědělská politika eu, asi by nepřežil žádný farmář... takže by nebylo komu ta omezení snížit.

tak trochu o tom taky cosi vím, i když už ne dávno z praxe. ale cenami zemědělských komodit jsem se svého času dost zabýval.

Kotec 9.1.2008 9:34

Re: Vy se FATÁLNĚ mýlíte!!!!!!

Ne, nemáte pravdu. To, že práce něco stojí, znamená, že ten člověk něco vydělá. A už je jeho svobodnou volbou, za co ty peníze utratí. Nelze plošně říct, že když jich má víc, že nutně to bude utrácet za věci, které jsou mnohem méně šetrné k životnímu prostředí, že nutně má větší spotřebu energie apod.

www racek 9.1.2008 9:33

Re: pro pana Kotce...samozřejmě

no, kotle elektráren spálí všechno, jsou i spalovny odpadu, tohle je oparvdu vyřešeno. problém jsou jen ekonomika získávaní zdrojů. tedy, pálit se dá bez problémů obilí, což se uvažovalo i u nás loni, sbírat klestí znamení kwh za 1000 korun ... ale kácet lesy a štěpkovat a pálit asi problém nebude. tedy, není asi dost lesů. no jo, lazebník sibiřský asi tady nebude...

Kotec 9.1.2008 9:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

Souhlasím s tím, že administrativní omezení, kvóty a plošné dotace do produkčního zemědělství (a mimo dobu konverze zřejmě i do ekologického) jsou zrůdnost. Bohužel to vypadá, že jejich rušení není v EU na pořadu dne.

Al 9.1.2008 9:32

Vy se FATÁLNĚ mýlíte!!!!!!

;-(;-(;-(Vy se FATÁLNĚ mýlíte!!!!!!;-(;-(;-(

Lidská práce je přece taky víc energie - ANO to tedy je! Není vůbec "čistá" a "ekologická". Upletení lidového košíku ve Rakousku je věc ekologická a čistá? NE!!! Protože ten "človíček" žije v Rakousku - chodil a jezdil zde do školy (spotřeba ropy a zněčištění), žije v obrovském a drahém domě (obrovská spotřeba energie na jeho výrobu a výstavbu a znečištění), jezdí na nákupy do Vídně (mercedesem - obrovská spotřeba energie a znečištění) a o vánocích letadlem na Kanáry...

Veškeré své služby (policie, úředníci, učitelé, kuchaři v restauraci....) nakupuje od dalších takových "ekologických" človíčků se stejnou SPOTŘEBOU ENERGIE.

Takže říkat, že lidská práce , NENÍ spotřeba energie, je naprostý a hloupý omyl. Je to naprostý nedostatek lidského ROZUMU. Jed to nejen nepochopení, je to DEMAGOGIE.8-o

Kotec 9.1.2008 9:30

Re: Myslím, že i v tom se mýlíte

1) U nás se vyrábí elektřina z ropy? Plánuje se to snad?

2) Proč ani cena benzínu nekopíruje světové ceny ropy (natož celá ekonomika)?

dr Turnovský 9.1.2008 9:29

Re: Re: Re: Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

ale jo, jsem jsem byl "ironický" ..víte já také vím o čem mluvím. Nejlepší by bylo zrušit administrativní omezení, kvoty a dotace....voni si farmáři poradí nejlépe, protože jsou v místě a vědí nejlépe, co je nejlepší.

www racek 9.1.2008 9:29

Re: Re: Re: Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

neříkám že je to rychlý proces. a taky neříkám, že regulační orgány v usa a unii neměly dost času reagovat. ale že číňané budou taky ctít požírat maso, mazart si chleba máslem a dětem dávat mlíko, že tohle nikoho nenapadlo, toť tedy trestuhodné. a navíc taky chtějí jezdit mopedem a někteří )zatím jen pár desítem milionů)  i autem ... což nám tedy ropu žene nahoru ... to netušil taky nikdo, zvláště analytici co si myslí že ropa vzniká na burze hrou tržních sil ...

takže, bude hůž. ty biopaliva zemřou samy ... alespoň tam, kde pro ně nejsou podmínky. někomu to asi vyjde, třeba švédům v jejich obrovské zemi plné lesů, těm ty zdroje asi stačí se i obnovovat ... ale to je fakt výjimka.

Zebra 9.1.2008 9:27

Re: Re: Souhlas - za takový článek by se nemusel stydět ani Klement Gottwald nebo Marie Benešová.

a pak si kup třeba Saaba nebo Forda s benzino/etanolovým motorem a proveď stejný pokus.

dr Turnovský 9.1.2008 9:27

pro pana Kotce...samozřejmě

Kotec 9.1.2008 9:27

Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

JÁ ŽÁDNÉ PŘEVRATNÉ ZMĚNY NEHLÁSÁM. To jenom poloviční analfabeti, jako jste vy, kteří umí psát, ale zjevně neumí číst (kde ve svém příspěvku hlásím převratné změny??), takové věci tvrdí. Ano, tvrdím, že biopaliva jsou slepou uličkou a že jediným v současné době realizovatelným řešením je zásadní omezení individuální automobilové dopravy, a to nejlépe výrazným snížením dotací do výstavby nové silniční infrastruktury ve prospěch železniční, vyrovnání platby za dopravní cestu mezi nákladní silniční a železniční dopravou, omezením jízdy kamionů o víkendech, adekvátním zvýšením spotřební daně o inflaci za poslední 3-4 roky a vytvořením kvalitní sítě veřejné dopravy pomocí krajských integrovaných systémů (Praha + střední Čechy jako jeden systém, ne dva) sdružených v celostátní síti.

dr Turnovský 9.1.2008 9:27

pane re to Vaše prospěšné spalování biomasy....

 pokud to někdo, jako my má jako odpadní produkt, tak je to ekonomicky o trošku lepší, než štěpkování pro výtopny a jejich dovoz kamkoliv. Pokud se podíváte na to z hlediska ekonomického, tak Vám mohu říci, že i elektřina je levnější, než spalování biomasy.

jenom si to spočítejte radši sám. Ano zní to lákavě, vyrazíme do lesa, sebereme klestí a bude teplo, ale tak to nefunguje. Musíte mít na to člověka, který musíte zaplatit, pily, štěpkovače, dopravu......a to jste jenom na začátku. Pak Vám k tomu nastupují další náklady, jako kotle, technologie na výrobu tepla, páry, elektriky...podle toho, na co budete chtít štěpky užít...prostě to je furt ztrátové.

Al 9.1.2008 9:23

Myslím, že i v tom se mýlíte

Pokud platí stávající EFEKTIVITA energií, tak:

ROPA - cena vzroste 2x, ELEKTRICKÁ ENERGIE z větru je cca 4x dražší než z jádra nebo uhlí, ze slunce je cca 10x dražší, PLYN (navázán na ropu) - 2x dražší. Nákladově jedině rozumná je energie z jádra - tu si ale zelení ZAKÁZALI (důsledkem bude kritický nedostatek elektřiny s jejím neustálým závratným růstem!).

KDE tedy vidíte energii tak levnou, že vyváží závratný růst ceny a nákladů uvšech ostatních, tak aby jak v celé ekonomice (ve školách, nemocnicích, domovech důchodců, vytápění domů, cen potravin.... a při výrobě BIOPALIV) NEBYLO všechno dražší 2x a více???8-o

Kotec 9.1.2008 9:23

Re: Re: "Za zrůdnost ovšem považuji dotace do zalesňování (klidně i smrkem)."

Protože smrkových lesů opravdu málo nemáme a ze smrkového lesa se zemědělská půda už opravdu dělá špatně. Navíc výsadba smrkových lesů se týká hlavně těžko přístupných pozemků, kde se ovšem vyskytují většinou vzácné druhy rostlin a živočichů (což o smrkovém lese fakt říci nejde) a je často spojena s odvodněním.

www racek 9.1.2008 9:22

Re: Re: Ještě před několika

vono se to i dotuje ...

www racek 9.1.2008 9:21

Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

no, dotace na zatravňování a za neobdělávání jsou obvyklé v celém vyspělém světě, brachu. dočteš se i v junge fronte či rudém právu. tak to prostě je. a přebytky obilí se občas spalují ...

jo jasně, druhá možnost je dodat chudým a hladovým. akorát se zdá, že je to velmi kontraproduktivní. jim se pak nevyplatí produkovat ty svoje ... 

Kotec 9.1.2008 9:21

Re: Re: Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

Jak kdy, jak kde... ono se moc nedá mluvit obecně. Jinak na pole nebo louku chodím běžně, je to součást mého zaměstnání. :-)