13.5.2024 | Svátek má Servác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mf 9.1.2008 7:19

Re: biomasa

Jasně. Tohle zná každý, kdo měl kdy co do činění s "děláním" palivového dříví, třeba po polomech. Ale to už jsme zase u selského rozumu a zkušeností, což se nenosí.

Netřeba 9.1.2008 7:14

Re: Brezina je demagog

Kterou republiku máte na mysli? Předpokládám, že tzv. první republiku. Dobře.

Napadlo vás, jaký zlomek aut proti dnešku tady jezdil? Na liho-benzínovou nebo olejo-naftovou směs tehdy asi nebyl nutno zažlutit řepkou celou republiku.

Když říkám celou, tak myslím kromě míst, kde stojí montovny šikmookých aut a všelijaké hypermarkety.

mf 9.1.2008 7:14

Re: Re: článek je přitažený za vlasy

Samozrejme, toto je duvod, proc se to vyplati sedlakovi EKONOMICKY, tedy za predpokladu onech subvenci. Jenze otazka smyslu biopaliv stoji tak, jestli se to vyplati ENERGETICKY, a to v mnohem vetsim systemu, nez je farma onoho sedlaka (vic lidi jezdi autem a spotrebovava potraviny nez je sedlaku, nemuzou byt vsichni sedlaci co si PRO SEBE vyprodukuji bionaftu... coz si zrejme prislusni zodpovedni neraceji uvedomovat, at uz z duvodu mentalnich, anebo z duvodu spravne smerovanych toku penez do urcitych penezenek; ze si to neuvedomuji nezodpovedni, tj. stop-temelinaci a jina intelektualni elita, neprekvapuje). A uz tady to zrejme hapruje - i bez ohledu na dalsi  ekologicke dusledky.

zk 9.1.2008 7:13

Re: Brezino ty jsi vážně demagog

Pletete si Mexiko s Kolumbií, ne? Kdy byla v Mexiku "partizánská" válka a o kterých kartelech hovoříte? Děti umírají v různých zemích a možná víc než v Mexiku. Ten článek si přečtěte ještě jednou a pořádně. Nebo máte hlavu jen na čepici, aby Vám nepršelo do krku? PS. Partyzánská válka ne partizánská!!

Netřeba 9.1.2008 7:09

Re: biomasa

Proboha to už nikam nepište! Někdo si toho všimne.

Víte jakou další  "ekologickou daň"  (tomu termínu nerozumím)  nám napaří na uhlí, plyn a elektřinu, aby se vyplatilo ve velkém pěstovat vrby za polárním kruhem? A umíte si představit, co taková  "ekologická"  větvička bude stát?

eTony 9.1.2008 7:08

Re: biomasa

potvrzuji, dtto olše.

lerak 9.1.2008 7:06

Re: Re: Re: Brezino ty jsi vážně demagog

Ale článeček jste možná četl. Evidentně vám ušlo oč v něm šlo. Mexičtí přemnožení  z.m.di nechť se postarají o sebe sami.

zk 9.1.2008 7:06

Re: Re: článek je přitažený za vlasy

Prosím, Vy raději nic nekomentujeRv

zk 9.1.2008 7:04

Re: článek je přitažený za vlasy

Sedlákovi se vyplatí pěstovat plodiny na biopaliva proto, že je to dobře dotované. KDyby tomu tak nebylo, pěstoval by klidně něco jiného. Stejně jako větrné elektrárny, kdyby nebyly dotované a obce za souhlas s jejich výstavbou nedostávaly nějaký ten milionek do obecní pokladny, "větrné mlýny" by se nestavěly, protože je to pořádně draný špás.Rv 

zk 9.1.2008 7:02

Re: Bioetanol

Tak jako kukuřice nebo jiné plodiny, potřebují i brambory pro pěstování nějaká pole, takže to co psal pan Brezina, platí i pro brambory. Až se budou brambory pěstovat pouze na výrobu biopaliva, co budete jíst Vy? Nebo snad máte ještě nějaký nápad?

zk 9.1.2008 6:58

Re: Deštné pralesy

Jo Pišto, ale teď se to děje v daleko větší míře a za souhlasu ekologistů, kteří dřívě toto odsuzovali a pralesy bránili téměř vlastními těly. Teď jim to najednou nevadí a jsou z "pěstování" biopaliv celý nadšení, jak zachraňují svět.   

zk 9.1.2008 6:56

Re: Brezina je demagog

Za jaké republiky se jezdilo na lihobenzínovou směs? Biopaliva jsou líh? A nakonec, ten článek není o Bursíkovi, ale o nesmyslnosti biopaliv, jejich pěstování, používání a vlivu toho všeho na celý svět.!!

mf 9.1.2008 6:47

Re: Brezina je demagog

Polozme otazku jinak: PROC si prosadili evropsti zemedelci biopaliva?

honzak 9.1.2008 6:43

biomasa

učinil jsem o Vánocích pokus - v rámci odpočinku při bruslení na rybníku jsem olámal prokazatelně suché větve náletového břehového porostu (patrně nějaké vrby, či jejich ekvivalent) a chtěl si udělat oheň. To suché a vymrzlé dřevo skoro nehoří. Rychle roste, ale je tzv. jalové. Výhřevnost skoro nula, bez přetlakového vzduchu (mávání novinami) to okamžitě zhaslo.

Stejný pokus, konaný ovšem za polárním kruhem (Lonsdall), vyšel. Místní zakrslé vrby a olše rostou velmi pomalu a jejich větvičky o maximálním průměru malíčku dospělého muže uvařily večeři pro dva chlapy (bez přetlakového vzduchu). Pomatení melounisti by si měli POVINNĚ svoje nablblé návrhy nejprve vyzkoušet na svých dětech!

mf 9.1.2008 6:40

Re: článek je přitažený za vlasy

To, co jste napsal o sedlakovi, co si vylisuje pro vlastni potrebu z repky olej na vlastni bionaftu, nic nerika. Mozna jen to, ze pomoci traktoru lze vyprodukovat binaftu na pohon tehoz traktoru a k tomu pridat neco, co se proda a sni, zjednodusene receno. Kolik ale zbyde BIONAFTY na pohon neceho jineho, nez onoho traktoru? O to jde, pokud mi tedy neco podstatneho neuslo.

I. 9.1.2008 6:38

Brezina je demagog

Neprosadili si náhodu evropští zemědělci biopailiva dávno před Bursíkem? Nejezdilo se tady už za republiky na lihobenzínovou směs?  A dřív s tím přišla Amerika. To má Bursík prsty až tam? Brezinovy kecy se nedaj číst.

honzak 9.1.2008 6:35

Re: Re: článek je přitažený za vlasy

Vítejte v Grunbachu! Takže melounisti mají pravdu? Jenom proto že nemůžete vydýchat Brezinovy závěry, které jsou velmi, ale opravdu velmi pravděpodobné?

Biopaliva jsou OBROVSKÝ ŠVINDL. Stajně jako "obnovitelná" energie. Jděte milostivá laskavě příkladem a odpojte se od rozvodné soustavy a potřebnou elektřinu získávejte POUZE z obnovitelných zdrojů. V v lednu v 6:14 si nic neokomentujete!

mf 9.1.2008 6:31

Re: Deštné pralesy

Pišto, tohle je obzvláště pitomá reakce. Člověk by řekl, že jen naprostý ignorant může brát vážně různé bursíky a jiné zelené mamlasy (či po-mně-potopa vyčůránky? čert se v tom vyznej!). Přátelé, co takhle jít do školy, dávat tam pozor se něco dozvědět o základních přírodních zákonech, termodynamice, principech zachování a přeměn energie apod. Tyhle principy se nedají oblafnout ani řepkou, ani "termickou pyrolýzou", jak někde řekl v souvislosti s produkcí alternativních paliv náš drahý bionaftový vicepremiér. Podotýkám, že nejsem ani náhodou příznivcem neomezeného ekonomického růstu a trhu bez přívůlastků (ani jiného náboženství) - a to z naprosto stejných důvodů.

Tino 9.1.2008 6:22

Re: Bioetanol

 Ono to vyjde nastejno plus - mínus 1/2% jestli kukuřice nebo brambor. Jenže vy to chcete nějak vybruslit z tvrdých faktů, abyste neztratili tvář. :-/

Tino 9.1.2008 6:19

Re: Deštné pralesy

 Nemůžete strávit ta nepříjemná fakta, co? Obludnost vašich zelených teorií nás nezelené strašila již dávno před vědeckými důkazy dnes podávanými. Každý obyčejný selský mozek tyhle fakta už dávno ne vytušil, ale moc dobře rozeznal. Problém je v tom, že Zelenou politiku nedělají sedláci, kteří žijí v přírodě a s přírodou, ale zelenáči z městských sídlišť, kteří práci v přírodě a s přírodou nikdy nepoznali pro svůj vrozený odpor k práci jako takové! :-/

Anděla 9.1.2008 6:14

Re: článek je přitažený za vlasy

A vězte, že to přehlédl velmi rád.

Pišta 9.1.2008 6:09

Deštné pralesy

Deštné pralesy v Brazilii, mizely dávno předtím, než se vůbec začalo mluvit o bionaftě. Krásná ukázka demagogie.

Ladislav N. 9.1.2008 6:06

Re: Snížit celkovou spotřebu pohonných hmot je velmi jednoduché

Kambodžu už jsme tady odkazovali mnohokrát, i výsledky, jichž dosáhli tamější eko-komunisté...

kanuk 9.1.2008 4:11

Bioetanol

Jak jsem uvedl, před válkou se v ČSR jezdilo na lihobenzinovou směs, kde líh se vyráběl z  brambor. Považuji za velkou hovadinu, že líh pro biopaliva se dělá z kukuřice, protože kukuřice potřebuje podstatně teplejší podnebí a konkuruje jiným obilninám. Zatím co brambory je možno pěstovat v podnebí mnohem chladnějším, kde s jinými obilninami konkurují velmi málo. Ale ony v tom mohou být zapleteny i jiné okolnosti.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 9.1.2008 3:25

Re: Re: pozor

To se nemuze stat.

Prijde Mrtvice k Bursikovi, klepne ho a on nic. Tak ho klepne podruhe, on zace nic. Klepne potreti, Bursik porad nereaguje. Pak se Mrtvice chyti za hlavu: "Ja krava pitoma, vzdyt ja jsem Mozkova!"

NevericiTomas 9.1.2008 3:24

Re: Re: Re: Brezino ty jsi vážně demagog

No ja jen ze funkcni gramotnost se pozna mimo jine i tak, ze je subjekt schopen chapat sdeleni obsazene v textu. Kdyz se nekdo zasekne na dilcim detailu a unika mu smysl celeho, je nekde chyba.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 9.1.2008 3:19

Re: nic nového pod sluncem

Ano, jako prvni auto jsem vlastnil Tatru 57A, ktera mela v technicke prirucce napsano "Automobil jezdi na zakonnou smes benzin-benzol-lih." Ovsem kolik ceho v te smesi bylo, to tam nepsali. Ja s tim samozrejme jezdil na tehdy jeste dostupny benzin Normal, protoze to bylo uz 40 let po datu vyrobeni onoho vozu.

Abonent 9.1.2008 3:17

Snížit celkovou spotřebu pohonných hmot je velmi jednoduché

Ale tohle je přeci dávno teoreticky vyřešeno, vážený Ladislave N. !

A dokonce i v praxi vyzkoušeno : auta budou pouze státní, jejich používání se bude řídit dlouhodobým plánem, v zájmu celé společnosti.

Viz první a zatím želpříroda jediný opravdu ekologický stát, založený a vedený podle nejlepších doporučení Zelených (soběstačné zemědělské komunity, odstranění zbytečné spotřeby a plýtvání vůbec atd. apod.) :

http://www.galenfrysinger.com/killing_fields.htm

sep 9.1.2008 3:03

článek je přitažený za vlasy

   jestliž se sedlákovi vyplatí vylisovat z řepky olej a používal ho místo nafty (zelené, tedy jen částečně zatížené spotřební daní), něco to říká. Pokud autor článku vidí souvislost pouze mezi pěstováním energetických plodin a růstem ceny potravin, pak patrně přehlédl to, že v USA byl v roce 2007 velmi suchý rok, a že pokles produkce hlavně díky přírodním vlivům - celosvětová podprůměrná produkce se potkala s poklesem zásob z období po sklizni 2006 a toto je hlavním akcelerátorem cen. Počasí bude vždy ovlivňovat výši zemědělské produkce, pokud je nadúroda, pak zpravidla ceny klesají blízko k nákladové ceně nebo až pod ní, a bez ohledu na to že třeba následující sklizeň je průměrná až podprůměrná, cena většinou zůstává nízká. A u komodit, jejichž cena je už dva roky nízká, klesají osevní plochy, a pokud se to ještě sejde s počasím, je to jako s cenami letos. Rád si přečtu Vaše články, ale tenhle už má blízko k argumentaci ekoblbců.

Ladislav N. 9.1.2008 2:52

Re: Nabijeni akumulatoru techto aut muze snadno jiz brzo regulovat nevyvazenou evropskou energetickou soustavu zatizenou vetrniky.

Nabíjení akumulátorů je proces s vysokými energ. ztrátami. Už vidím, jak si majitelé luxusních (=drahých) elektromobilů či hybridů zapínají nabíjení akumulátorů ne podle toho, jak potřebují, ale podle toho, jak fouká vítr...  o dálkovém  ovládání  dobíjení  z  centrálního energ. dispečinku ani nemluvě... ;-D;-P