13.5.2024 | Svátek má Servác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
tony 9.1.2008 8:54

Březina se zbláznil.

Nosorožci a tygři v Brazili? To ostatní je stejně věrohodné?   

Ladislav N. 9.1.2008 8:54

Re: Re: ach jo, pane Brezina...

Zelení magoři budou jezdit na primitivních samohybech s jednoduchým dieselovým motorem, do kterého se dá jako palivo použít i přefiltrovaný a předehřátý olej po smažení hranolků a řízků. ;-D

honzak 9.1.2008 8:52

Re: Re: Re: děti

opravdu? Není chyba v tom, že jsou řazeny do nezelených logických souvislostí?

Těším se na ten odkaz o bursíkově motoru na řepkový olej. Opravdu se zájmem si ho přečtu.

dr Turnovský 9.1.2008 8:50

Re: Re: ach jo, pane Brezina...

v kavárně, kde se slézají o tom nebyla ani zmínka, všechno funguje to furt a zima na tom nic nemění....i kdyby se změnila viskozita, je to jedno :-)))

honzak 9.1.2008 8:49

Re: Souhlas - za takový článek by se nemusel stydět ani Klement Gottwald nebo Marie Benešová.

kup si auto s dieselovým motorem a zajeď si na dynamometrickou brzdu. 2x. Jednou se standardním palivem, podruhé s tou směskou. Uvidíš.

Zebra 9.1.2008 8:48

Milý honzaku,

Zdá se mi pořád lepší psát totální kraviny (což zhodnoceno honzakem rozhodně nepovažují za důvod k pláči), něž olamovat zmrzlé porosty, snažit se z nich rozdělat oheň a nevyhnutelný neúspěch pak ještě veřejně prezentovat. Ovšem, každý je svého osudu strůjcem, že.

cca1 9.1.2008 8:48

Re: ach jo, pane Brezina...

R^!

honzak 9.1.2008 8:47

Re: ach jo, pane Brezina...

byl by nějaký odkaz na technický popis dieselového motoru, který jezdí na ČISTÝ řepkový olej? I v zimě?

Kotec 9.1.2008 8:47

Re: Souhlasím s vámi,ale

Nevím, proč by ceny státní správy, služeb apod., prakticky všeho nesouvisejícího s dopravou, měly růst na dvojnásobek, pokud vzroste cena ropy na dvojnásobek. Máte pocit, že ceny těchto věcí se u nás v porovnání s rokem 1999 stejně jako cena ropy zšestinásobily (po opravě na klesající kurs dolaru cca ztrojnásobily?) A i např. u potravin se ví, že cena dopravy dnes činí směšných 3-4 % ceny potraviny, samozřejmě v průměru. Proto se vyplatí takové zrůdnosti, jako vození komodity XY přes půlku Evropy, kde do toho přidají nějakou přísadu, jinak to zabalí a pak to převezou zpět, aby to tam zase prodali. Proto se na severní Moravě prodává máslo z mlékárny Stříbro a ČB a v ČB zase máslo z mlékárny Olomouc.

dr Turnovský 9.1.2008 8:47

Re: ach jo, pane Brezina...

několik věcí.....kolik je vypsaná dotace na to, že si místní farmář pořídí linku na zpracování řepky....a komu to bude prodávat? Ono totiž do takových těch lepších traktorů je zakázáno lejt cokoliv jinýho než schválená paliva výrobcem, jinak propadá záruka. No a třeba u MF to není ani bionafta, ani další "ekologická" paliva......taky vůbec není jasné, kolik je potřeba ha na provoz linky. Ono to není jen tak. Třeba nám džemovací linka, jede jen 3 dny v roce.....to díky kvotám a tak.

ps. Chápu, že to jsou velmi podružné věci o kterých se snad ani nebudeme bavit, že ano.

Mejla 9.1.2008 8:46

Souhlas - za takový článek by se nemusel stydět ani Klement Gottwald nebo Marie Benešová.

Autore, doložte mi to snížení výkonu. A také rozdělení světa na bohatý Sever a chudý Jih je hantýrka extrémní levice celého světa.

S/kepticus M/aximus 9.1.2008 8:44

Jste tak ulhaný normálně nebo jen při potírání v "ekologické" ideologie?

Kotec 9.1.2008 8:43

Re: ten nápad o ekologickém pěstování

e) To jsem ovšem nepochopil. Ekologické pěstování znamená daleko nižší energetické vstupy (méně pesticidů, méně pojezdů mechanizace) za cenu určitého snížení výnosů a tím lepší, nikoliv horší energetickou bilanci? (Náročnější je to pouze na lidské pracovní síly.)

Al 9.1.2008 8:42

Re: Souhlasím s vámi,ale

A i kdyby se za 20 až 40 let efektivita výroby např. biolihu zlepšila tak, že se skutečně vyrobí o něco víc nergie, než spotřebuje, tak to stejně BUDE NA NIC. Kdyby se totiž z VEŠKERÉHO obilí vyráběl "bio"-benzín (a my byli všichni vegani na bázi jetele a trávy z louky), tak to nahradí JEN několik % spotřeby pohonných hmot!

Takže biopaliva JE a BUDE naprosto slepá ulička, zrůdnost, která vše jen zhorší a nevyřeší NIC!!!

Kotec 9.1.2008 8:41

ach jo, pane Brezina...

a) Bursíkův automobil, o který se stále otíráte, jezdí na skutečný řepkový olej, ne na MEŘO nebo bioetanol. Čili veškerá fakta, která ve článku píšete, se toho automobilu prostě netýkají, včetně oněch procent na konci, o které je prý ten automobil horší než Klausův.

b) Jeden z problémů tzv. velkých automobilů, mezi něž Klausův vůz patří (otázka zní samozřejmě, do jaké míry je do jeho zásluhou), je výrazně vyšší spotřeba nežli mají vozy běžné a tím i vyšší spotřebování neobnovitelných zdrojů, vyšší příspěvek ke globálním změnám klimatu a vyšší emise. Je jasné, že to je potřeba nějak zohlednit, např. v spotřební dani k palivům (která mimochodem už několik let zůstává stejná bez ohledu na inflaci, zatímco jízdné veřejné dopravy stále zdražuje).

c) Studie v článku uvedená je jen jedna z mnoha, ono totiž u biopaliv strašně závisí na tom, kdo je používá a jak. Zemědělec, který si sám lisuje olej a prodává ho ostatním ve vesnici, jistě bude mít podstatně lepší bilanci energie než průmyslová výroba bioetanolu v USA spojená s dopravou na obrovské vzdálenosti. Obecně v podmínkách ČR u běžného pěstování řepky platí poměr přibližně 1:3-5, tj. 1 kWh energie investovaná na zisk 3-5 kWh v palivu. U MEŘO je ovšem poměr již horší.

d) Strana zelených vůbec nepropaguje biopaliva způsobem, který se jim snaží Brezina vnutit. Vůbec si nemyslí, že je to ten zázrak, který pomůže vyřešit globální oteplování apod. Biopaliva jsou podle (nejen) mého názoru spíš slepá a módní cesta, která nedokáže vyřešit problém jako celek, ten dokáže jedině omezení individuální automobilové dopravy ve prospěch dopravy veřejné. To je sice pro mnohé nepopulární tvrzení, ale je to tak, elektromobily, vodíkové články a jiné alternativy jsou v nedohlednu nebo je jejich použití velmi omezené. Samozřejmě, po roce cca 2020 zřejmě dojde k výraznému nárůstu podpory a výzkumu alternativ s tím, jak se bude zdražovat ropa, ale otázka je, zda už nebude na udržení současného stylu kapánek pozdě.

gogo 9.1.2008 8:40

ten nápad o ekologickém pěstování

řepky se mi líbí. Na něm se dá krásně demonstrovat, jaký je to nesmysl.

Al 9.1.2008 8:36

Souhlasím s vámi,ale

V trvrzení "ropa za 100 dolarů, až bude za 200 dolarů, tak nebude co řešit a biopaliva se stanou jasnou alternativou pro spalovací motory" je jeden z největších omylů...

Jediné, co situaci trochu zlepší je věda, výzkum (včetně využití genetiky a GMO) a následné zvýšení efektivity výroby biopaliv- jedině pak to nebude tak zrůdně neefektivní. Jenže tomu vůbec nepomůžou ty obrovské dotace, které tu zrůdnost udržují při životě - dotace ten stav naopak prodlužují a konzervují! (Kdo by investoval do vědy a nových technologií, když stačí vykřičet/ dostat patřičnou dotaci dle libosti, že?)

Kámen úrazu je v tom, že když se zvýší cena ropy (třeba na 200), tak se také zvýší cena vstupů do výroby biopaliv - náklady na dopravu (nejen traktorů a techniky, ale také na dopravu pracovníků v zemědělství, pracovníků ve výrobě hnojiv, dopravy jejich účetních, jejich učitelů, lékařů, úředníků....atd. atd.), zvýší se náklady na výrobu hnojiv a pesticidů, ceny služeb, ceny státní správy atd. atd. atd. - zkrátka V CELÉ EKONOMICE se všechno zvýší v závislosti na zvýšení ceny té ropy  na 2x... Pak zjistíte, že i cena biopaliv se taky zvýší 2x (a to neuvažuji růst ceny další elektrické energie "vyráběné" ve solárních panelech za 10x až 20x vyšší cenu)!

;-(Takže budeme tam, kde jsme byli... ;-(

honzak 9.1.2008 8:36

Re: Honzak sice psal o dřevu suchém,

až se naučíš chápat smysl psaného textu a informace v něm obsažené, tak začni oponovat. Píšeš totální kraviny, kopytníku!

Minutus 9.1.2008 8:36

Nevadí, že půda leží ladem, když potravin je dost

Konečně tedy může být větší plocha zalesněna, což je vynikající pro její regeneraci  také pro životní prostředí. Propagace biopaliv, jak vyplývá z článku, který mimochodem vypadá velmi seriózně je bublina, která brzy splaskne.

S/kepticus M/aximus 9.1.2008 8:35

Dočetl jsem tu hovadinu až vykáceným brazilským pralesům díky nimž vymírají nosorožci a tygři :-)))

Drsnější nejsem.

Kotec 9.1.2008 8:31

Re: Re: děti

V článku je sice možná hodně logických argumentů, ale bohužel je jejich logika značně omezována naprosto nelogickými souvislostmi, do nichž jsou řazeny.

dr Turnovský 9.1.2008 8:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biopaliva

ale to je přeci normální....každý se chová ekonomicky výhodně, ani farmáři nejsou charita.

Zebra 9.1.2008 8:31

Honzak sice psal o dřevu suchém,

nicméně nalámal a snažil se zapálit dřevo obsahujicí vodu ve skupenství pevném i.e. zmrzlou. Což dokázal tím, že mu to nehořelo. Suché dřevo hoří a je jedno jestli vyrostlo rychle nebo pomalu,

Svým poukazem na absenci znalosti, které nabývá každý normálně vyvinutý kluk max. do 8 let a navíc snahou použít vlastní blbost jako další důkaz zločinného spiknutí ekologistů dokázal navíc (nikoliv ovšem poprvé a zřejmě žel ani naposledy) těžkou ztrátu soudnosti dostavující se při spatření slov jako ekologie, zelený, Bursík, aj....qed.

Fleischer 9.1.2008 8:26

Re: Re: Biopaliva

Nebo tím, že je nadbytek potravin. Naopak paliv je (a hlavně bude) nedostatek.

eTony 9.1.2008 8:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biopaliva

ano, o tom není sporu, zúrodnit půdu je činnost na několik let, nejsem sice farmář, ale něco mi v hlavě uvízlo ze školních let. Jenže, pane Turnovský, znám několik konkrétních případů postupu opačného, kdy z půdy úrodné se stala dotační "pastvina nebo louka".

Kolombo 9.1.2008 8:26

Re: Na tzv. biopaliva asi jednou přece jen dojde (až budou mizet ropné zásoby)

Zatím se dá z dosavadního vývoje usuzovat, že za 200 let bude doprava vypadat úplně jinak, zdrojem energie nejspíš nebude ani nafta, ani biopaliva. Spíš nějaký velice účinný akumulátor a k němu palivový článek s účinností blížící se 90%. Plus rekuperace energie při brzdění.

zcr 9.1.2008 8:26

Re: Deštné pralesy

No a teď je pro jejich mizení dotovaný důvod. :-|

Zdenek M. 9.1.2008 8:25

Re: Re: Re: Deštné pralesy

Nevím jak Vy, Pišto, ale já vidím jistý "nepatrný" rozdíl mezi deštným pralesem v Brazílii a Šumavskými lesy sežhranými kůrovcem.

dr Turnovský 9.1.2008 8:24

Re: Re: Re: Re: Re: Biopaliva

to bohužel nemá se zemědělci nic společného...to se rozhodlo jinde. Kvoty farmáře poškozují, stejně jako spotřebitele. Totiž ty dotace nepokryjí ztráty objem výroby, kterou je slušný farmář schopen prodat. Ale to je na samostatný článek a ne příspěvek.

Kolombo 9.1.2008 8:22

Re: Re: Re: Re: Biopaliva

Co kdyby se podobně jako zemědělci dohodli výrobci čehokoli jiného - několik velkých firem by si dohodlo ceny automobilů, praček, počítačů - rozdělili by si objemy výroby a už by jen dojili případné zákazníky. Vstup do oboru jiným by úspěšně zablokovali pomocí cechovních pravidel, jejich dodržování by posuzovali dosavadní členové. Co vy na to? Není "zemědělské politika" jen cenový kartel?