12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jasan 9.1.2008 9:20

Re: Ještě před několika

pokud nechapete rozdil mezi zalesnenim ba i zagolfovanim  a zemedelskou produkci, neni Vam moc pomoci.....

Kotec 9.1.2008 9:20

Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

Nemohu to komentovat jinak, než že z vás v posledním odstavci mluví modroptáčnost. Pro vaši informaci - v roce 2008 mají peníze na výstavbu silniční dopravní infrastruktury převýšit to, co se vybere ze spotřební daně. Takže na dotace do veřejné dopravy už jaksi nezbývá. Co to je dostatečný komfort? Mne po hodině jízdy v automobilu bolí zadek a po dvou hodinách celé tělo. Ve vlaku můžu jet klidně 8 hodin bez jakýchkoliv problémů (a ještě si přečtu knihu, noviny, nebo zpracuji nějaké věci na notebooku). A rychlost? V pátek, když jsme jeli z Beskyd, jsem ji viděl... v protějším pruhu na D1 kolona jedenáct kilometrů za šprajclým kamionem. Takže vše je relativní. Tím neříkám, že veřejná doprava funguje všude skvěle, ale váš příspěvek je pouze (bohužel nijak řídký) pokus degradovat ji na cosi podřadného, pro socky.

dr Turnovský 9.1.2008 9:17

Re: Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

asi jste dlouho nebyl na poli, nebo na louce. Samozřejmě, že to není zastavěno, ale změnit to není zas taková legrace. Prostě udělat z louky plnohodnotné pole si žádá čas, několik let, a zároveň velké množství peněz. A taky změnu administrace a kvot. A to je bohužel v dohledné době nemožné.

Šerlok Homeless 9.1.2008 9:15

Pravda, o Brazílii tam zmínka je. O tygrech nosorožcích a orangutanech taky.

Nějak mi z toho nevypoláývá, že tygři, nosorožci a orangutani žijí v Brazílii. Tropické deštné lesy se totiž, víme, kvůli "biopalivům" drancují jak v Brazílii, tak v Indonézii. (Y)

Ladislav N. 9.1.2008 9:15

Re: "Za zrůdnost ovšem považuji dotace do zalesňování (klidně i smrkem)."

Proč?

Al 9.1.2008 9:15

Tak to prosím dokažte v reálu!

Tak to dokažte v reálu - cena ropy 2x, cena elektřiny 3x (díky energii "ze Slunce" za 10x a větru za 4x, plynu za 3x)...

Pokud dokážete najít vzorec, který zajistí, že při nárůstu těchto vstupů energie NEVZROSTOU (při stejné efektivitě) ceny na VÝSTUPU, tak zasloužíte Nobelovku za ekonomii, fyziku i chemii DOHROMADY!

Ladislav N. 9.1.2008 9:14

Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

Vy jenom blábolíte. O motorech a požadovaných vlastnostech paliv nic nevíte, ale dovolíte si hlásat "převratné změny", které by měl občan povinně podle zelených magorů nadšeně vítat a jásat při tom s mávátky v ruce... ;-P

Kotec 9.1.2008 9:14

Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

No, ale většina této vyjmuté půdy je nadále zemědělskou půdou, jen není obdělávána a zarůstá plevely, popř. byla zatravněna v rámci dotací na zatravňování pozemků. Za zrůdnost ovšem považuji dotace do zalesňování (klidně i smrkem).

čtenář 9.1.2008 9:14

Re: Celá akce s biopalivy

Myslím, že máte pravdu. Dobře je to vidět na vztahu USA k Chavezovi. Pokud budou USA dovážet ve velkém motorový líh a sojový olej z Brazilie, bude kvůli tomu sice sama chudá Brazilie nucena dovézt 2x víc fozilní nafty, aby je vyrobila, ale Chavez by si jen těžko mohl dovolit ji začít vydírat, protože to by nikdy nevtěsnal do své polokomunistické ideologie a znemožnil by se před svými politickými souběžci jako Fidelem a dalšími. Takže za tuto cenu se USA tímto způsobem může bránit Chavezovu naftovému vydírání, i když to fakticky stojí větší spotřebu venezuelské nafty. Úplně ale nejhorší je to doprovodné téměř úplné vyhubení deštného pralesa na východě Brazilie, který by jinak automaticky odstraňoval z ovzduší celou polovinu CO2, které tam dodává člověk spalováním fozilních paliv. Je to všechno na hlavu, politika zelených je stejně iracionální jako třeba byla rasová teorie.

Kotec 9.1.2008 9:13

Re: jo jo...biopaliva jsou super....

Co proti spalování biomasy? V lokálním měřítku je to velice prospěšná záležitost. Samozřejmě nemůže krýt energetické potřeby národa, ale energetické potřeby vesnice bez problémů.

Kotec 9.1.2008 9:11

Re: Re: Re: Souhlasím s vámi,ale

Samozřejmě, že ty ceny s tím souvisí, ale proč by měly růst na dvojnásobek?? Navíc ropa není jediným zdrojem energie (mimo dopravu a řekněme třeba výrobu umělých hnojiv je dokonce minoritním) a je jasné, že cenová relace jednotlivých zdrojů energie se bude do budoucna měnit, ropa zřejmě poroste nejrychleji, zemní plyn o něco pomaleji, uhlí ještě o něco pomaleji, jádro ještě pomaleji a FV a větrné elektrárny budou stagnovat nebo půjdou mírně dolů.

Šerlok Homeless 9.1.2008 9:09

Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

Ano. Na Sahaře, v Gobi, v Antarktidě, v Himálaji je neobdělávané půdy přehršel. Rovněž tak v tropických deštných lesích.

Al 9.1.2008 9:08

Re: Re: Souhlasím s vámi,ale

Tak já to zkusím vám to vysvětlit:

Náklady na dopravu (energie) je 3-4 % ceny potraviny. Zbytek jsou dejme tomu jen za "služby" (cena hnojiva a jeho energetická spotřeba, cena a spotřeba energie na výstavbu   továrny a technologie  na hnojiva atd. atd.). Proč s tím souvisí i služby a státní správu? Protože i díl této části ekonomiky SOUVISÍ s výrobou vašeho zeleného biopaliva (zemědělec žije v domě s rodinou, děti jezdí a chodí do školy, jeho bezpečí hlídá policie a dabě na to vybírá státní úředník). Také učitel zemědělce a dělníky v továrně na hnojiva nebo pesticidy chodil do školy a několik let studoval...

ZKRÁTKA: nelze "spočítat" spotřebu energie např. jen na traktor, orání a vláčení a pak demagogicky říct, že se "vložená energie vrátí za např. jeden měsíc". V ceně (cenové informaci) je určitý díl energie z CELÉ ekonomiky - producet biopaliva musí používat traktory, kombajny, nákladí auta, ale také musí někde bydlet, někde chodit do školy, také zaměstnaci výroby hnojiv včetně účetních a správců síte IT někde bydlí, jezdí do prácě a na dovolenou....

:-(TO VŠECHNO se počítá do ceny a ENERGETICKÉ spotřeby výroby biopaliva!!!!!!!;-(

Kotec 9.1.2008 9:08

Re: Re: Re: Re: děti

http://www.enviweb.cz/?env=obecne_archiv_fjafj/Auto_na_repkovy_olej_ma_standardni_jizdni_kvality.html

Ladislav N. 9.1.2008 9:08

Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

Žádný moderní automobil nejezdí na jednoduchá "bio"paliva, resp. jenom do okamžiku vážného poškození motoru.  Takže bláboly o tom, že Bursíkův moderní automobil jezdí na prostý řepkový olej, si nechejte pro děti z mateřských škol.;-)

Přestaňte blábolit nesmysly o spotřební dani z ropných paliv a maziv, dáváte tak jenom najevo svou ekonomickou negramotnost.

Řepku (semena) si můžete nasypat do polívky, ale když chcete jezdit na řepkový olej, tak musí mít vlastnosti použitelné ve spalovacích (vznětových) motorech. Navíc - do nákladů se počítá i energie ropy spotřebovaná na zemědělskou kulturu a sklizeň, ne pouze ta, kterou je nutno vynaložit na další zpracování jako palivo (resp. přídavek) do motorů.

Vaše ekonomická negramotnost je zřejmá i z posledního odstavce (donutit občany používat veřejnou hromadnou dopravu dotovanou z vybraných daní). Pokud by nefungovala individuální doprava a výběr daní z paliv a maziv, neměl byste z čeho dotovat ani tu vaši "hromadnou" dopravu, která není schopna zajistit dostatečný komfort ani rychlost, na níž jsou mnozí profesně závisí.

Pepe 9.1.2008 9:07

Neschválená přestavba

Hlavně soudruh Bursík používá nelegálně přestavěné vozidlo. Ze zákona je změna druhu pohonu, považována za přestavbu. Pokud vím v současné době tuto přestavbu nemá nikdo schválenou ministerstvem dopravy. V případě že tuto přestavbu nemá žádná firma schválenou hromadně Ministerstvem dopravy, musí si zažádat o přestavbu individuální. A chtěl bych vidět jak projde u emisního testu na ÚSMD ohledně plnění EURO 3 nebo 4, podle toho co má zapsáno v TP.

Kotec 9.1.2008 9:07

Re: Re: ach jo, pane Brezina...

S tím samozřejmě souhlasím. Navíc jak známo, segment letecké dopravy je také "dotován", i kdyby ne jinak, tak alespoň tím, že nemusí platit spotřební daně a většinou ani DPH.

Šerlok Homeless 9.1.2008 9:06

Re: Ještě před několika

Tvrdí se leccos.

dr Turnovský 9.1.2008 9:05

Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

Racku, nemůžete se sebrat a jít obdělávat "louku" tak to prostě nejde. když je něco vyjmuto z "obdělávané půdy" je skoro nemožné to změnit....administrativně samozřejmě, ale i prakticky to není záležitost jednoho roku., ale doby daleko, daleko  delší.

Kotec 9.1.2008 9:05

Re: ad e)

Cena je dána vyššími požadavky na lidskou práci a nákladnou konverzí, ne vyššími energetickými vstupy. (A pokud řekněte, že vyšší lidská práce je přece taky víc energie, tak mi pak zodpovězte, jestli je skutečně třeba víc energie na vývoj nového operačního systému nebo na výrobu řekněme škodovky).

bd 9.1.2008 9:04

Re: Březina se zbláznil.

No, když si někdo myslí, že Indonésie leží v Brazílii, tak pak může plodit podobně chytré komentáře.;-D

dr Turnovský 9.1.2008 9:03

Re: Re: Re: ach jo, pane Brezina...

zatím to tak nevypadá......ale nevylučuji, že nějaký předpis bude. Přesto budem radši dávat ty paliva jiná....je to o poznání lepší a motor se tak "nešpiní"

Kotec 9.1.2008 9:02

Re: Re: ach jo, pane Brezina...

Bohužel mám o tomto pouze informace z Rakouska, kde nám to onen zemědělec přímo předváděl (ale v květnu). Nebyl to ale olej řepkový, nýbrž lněnkový. Upozorňuji, že v motorech se nevyznám, ale jistě si najdete vhodnou osobu, která vám tuto otázku zodpoví.

Kylchap 9.1.2008 9:02

Ještě před několika

lety se tvrdilo, že zemědělské půdy je nadbytek a je třeba ji zalesnit, zatravnit, zagolfovat a zabetonovat.

www racek 9.1.2008 9:01

Re: Re: ach jo, pane Brezina...

bu´dte ubezpečen, že massey fergusson tu záruku vbrzku na biopaliva rozšíří. prostě bude muset. tak jako výrobci aut. budou muset.

yton 9.1.2008 9:00

Re: Re: děti

Jo hlavně tygři v Brazilii!

www racek 9.1.2008 8:59

no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

ve světě je pořád dost neobdělávané půdy (u nás též) , jednak, a za druhé, za růst cen potravin může  kdo? no přece růst spotřeby v číně a indii... oni taky chtějí jíst maso a k výrobě masa je třeba obilí  ...

je to přece jen jinak.

to však nemění nic na situaci, že k produkci biolihu ve středních šířkách spotřebujeme tolik energie a hnojiv, že je to vlastně čistá ztráta. potravin produkujeme stále ještě slušný přebytek.

Hans 9.1.2008 8:59

Re: ach jo, pane Brezina...

Bohužel zapomněl jste na jeden veliký problém, který spotřebovává tuny kvalitních derivátú a nazývá se světový. Něco se vyrábí v jižní Asii a letecky se to dováží do Amerik, Evropy a Austrálie pomocí Cargo letounú, které spotřebovávají tuny výše uvedeného paliva při startu. Byla by nutná dohoda, buˇpoužívat veliké nákladní lodě na jaderný pohon, nebo vyrábět na kontinentu spotřeby.

tony 9.1.2008 8:58

Re: Souhlasím s vámi,ale

Vycházíte z chybného předpokladu, že když se jeden ze vstupů u složené ceny zvýší 2x, i celková cena se zvýší 2x. To prostě neplatí.

Al 9.1.2008 8:56

ad e)

Milý Kotec, zajdi do nejbližšího marketu. Cena eko-potravin je cca 2-násobná. Pokud připočteš dotce na eko-zemědělství, dostaneš se na cenu mnohem vyšší.

Kapeš to????