23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
dr Turnovský 9.1.2008 9:05

Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

Racku, nemůžete se sebrat a jít obdělávat "louku" tak to prostě nejde. když je něco vyjmuto z "obdělávané půdy" je skoro nemožné to změnit....administrativně samozřejmě, ale i prakticky to není záležitost jednoho roku., ale doby daleko, daleko  delší.

Kotec 9.1.2008 9:14

Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

No, ale většina této vyjmuté půdy je nadále zemědělskou půdou, jen není obdělávána a zarůstá plevely, popř. byla zatravněna v rámci dotací na zatravňování pozemků. Za zrůdnost ovšem považuji dotace do zalesňování (klidně i smrkem).

Ladislav N. 9.1.2008 9:15

Re: "Za zrůdnost ovšem považuji dotace do zalesňování (klidně i smrkem)."

Proč?

Kotec 9.1.2008 9:23

Re: Re: "Za zrůdnost ovšem považuji dotace do zalesňování (klidně i smrkem)."

Protože smrkových lesů opravdu málo nemáme a ze smrkového lesa se zemědělská půda už opravdu dělá špatně. Navíc výsadba smrkových lesů se týká hlavně těžko přístupných pozemků, kde se ovšem vyskytují většinou vzácné druhy rostlin a živočichů (což o smrkovém lese fakt říci nejde) a je často spojena s odvodněním.

pozorovatel123 9.1.2008 10:18

Re: Re: Re: "Za zrůdnost ovšem považuji dotace do zalesňování (klidně i smrkem)."

Mám pro ty moudré zelené otázku. Co absorbuje za jeden ror více CO2? 1Ha smrkového lesa nebo 1 ha louky av řepky olejné? Kolik CO2 se uvolní při péči o tyto dva hektary?

dr Turnovský 9.1.2008 9:17

Re: Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

asi jste dlouho nebyl na poli, nebo na louce. Samozřejmě, že to není zastavěno, ale změnit to není zas taková legrace. Prostě udělat z louky plnohodnotné pole si žádá čas, několik let, a zároveň velké množství peněz. A taky změnu administrace a kvot. A to je bohužel v dohledné době nemožné.

Kotec 9.1.2008 9:21

Re: Re: Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

Jak kdy, jak kde... ono se moc nedá mluvit obecně. Jinak na pole nebo louku chodím běžně, je to součást mého zaměstnání. :-)

www racek 9.1.2008 9:29

Re: Re: Re: Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

neříkám že je to rychlý proces. a taky neříkám, že regulační orgány v usa a unii neměly dost času reagovat. ale že číňané budou taky ctít požírat maso, mazart si chleba máslem a dětem dávat mlíko, že tohle nikoho nenapadlo, toť tedy trestuhodné. a navíc taky chtějí jezdit mopedem a někteří )zatím jen pár desítem milionů)  i autem ... což nám tedy ropu žene nahoru ... to netušil taky nikdo, zvláště analytici co si myslí že ropa vzniká na burze hrou tržních sil ...

takže, bude hůž. ty biopaliva zemřou samy ... alespoň tam, kde pro ně nejsou podmínky. někomu to asi vyjde, třeba švédům v jejich obrovské zemi plné lesů, těm ty zdroje asi stačí se i obnovovat ... ale to je fakt výjimka.

dr Turnovský 9.1.2008 9:29

Re: Re: Re: Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

ale jo, jsem jsem byl "ironický" ..víte já také vím o čem mluvím. Nejlepší by bylo zrušit administrativní omezení, kvoty a dotace....voni si farmáři poradí nejlépe, protože jsou v místě a vědí nejlépe, co je nejlepší.

Kotec 9.1.2008 9:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

Souhlasím s tím, že administrativní omezení, kvóty a plošné dotace do produkčního zemědělství (a mimo dobu konverze zřejmě i do ekologického) jsou zrůdnost. Bohužel to vypadá, že jejich rušení není v EU na pořadu dne.

www racek 9.1.2008 9:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

jasně, dneska ano, ale před 20 lety byla situace úplně jiná, kdby nebyla ta zemědělská politika eu, asi by nepřežil žádný farmář... takže by nebylo komu ta omezení snížit.

tak trochu o tom taky cosi vím, i když už ne dávno z praxe. ale cenami zemědělských komodit jsem se svého času dost zabýval.

Stredocech 9.1.2008 11:15

Racku, snad nechcete tvrdit, že by se v Evropě přestaly potraviny

pěstovat? To je přece nesmysl. Druhá věc je, že by se možná přešlo na extenzivní zemědělství s menšími výnosy (ale vysokou produktivitou práce) a část potravin by se musela dovážet.

Zachování rodinných farem o malé rozloze s drahou produkcí je jiný problém. Ty se bez dotací neobejdou jde ovšem o to , zda je dotovat chceme a proč vlastně bychom to měli dělat.

Další varianta je ochrana evropského zemědělství proti vnější konkurenci při ponechání volného trhu uvnitř, což je cesta, která se mi jeví jako nejlepší.

Šerlok Homeless 9.1.2008 9:09

Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

Ano. Na Sahaře, v Gobi, v Antarktidě, v Himálaji je neobdělávané půdy přehršel. Rovněž tak v tropických deštných lesích.

www racek 9.1.2008 9:21

Re: Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

no, dotace na zatravňování a za neobdělávání jsou obvyklé v celém vyspělém světě, brachu. dočteš se i v junge fronte či rudém právu. tak to prostě je. a přebytky obilí se občas spalují ...

jo jasně, druhá možnost je dodat chudým a hladovým. akorát se zdá, že je to velmi kontraproduktivní. jim se pak nevyplatí produkovat ty svoje ... 

JE 9.1.2008 10:08

Re: no, stejná demagogie jak z tý druhý strany

Článek se vůbec nezabývá cenami potravin, zabývá se a) energetickou účinností , b) produkcí skleníkových plynů, c) dopady zakládání plantáží na ekosystém.

tony 9.1.2008 8:54

Březina se zbláznil.

Nosorožci a tygři v Brazili? To ostatní je stejně věrohodné?   

bd 9.1.2008 9:04

Re: Březina se zbláznil.

No, když si někdo myslí, že Indonésie leží v Brazílii, tak pak může plodit podobně chytré komentáře.;-D

Ivan Brezina 9.1.2008 10:03

Re: Březina se zbláznil.

Mily tony, nic takoveho v textu netvrdim. Zrejme trpite tzv. funkcni negramotnosti - tedy spravne sice rozeznavate pismenka, ale smysl precteneho vam unika. Pisu o Indonesii, pak udelam odbocku k Brazilii a pak se vracim k indoneskym zviratum. Vite, ono nekdy staci zapojit sedou kuru mozkovou nez zacnete nadavat...:-))

Kotec 9.1.2008 8:41

ach jo, pane Brezina...

a) Bursíkův automobil, o který se stále otíráte, jezdí na skutečný řepkový olej, ne na MEŘO nebo bioetanol. Čili veškerá fakta, která ve článku píšete, se toho automobilu prostě netýkají, včetně oněch procent na konci, o které je prý ten automobil horší než Klausův.

b) Jeden z problémů tzv. velkých automobilů, mezi něž Klausův vůz patří (otázka zní samozřejmě, do jaké míry je do jeho zásluhou), je výrazně vyšší spotřeba nežli mají vozy běžné a tím i vyšší spotřebování neobnovitelných zdrojů, vyšší příspěvek ke globálním změnám klimatu a vyšší emise. Je jasné, že to je potřeba nějak zohlednit, např. v spotřební dani k palivům (která mimochodem už několik let zůstává stejná bez ohledu na inflaci, zatímco jízdné veřejné dopravy stále zdražuje).

c) Studie v článku uvedená je jen jedna z mnoha, ono totiž u biopaliv strašně závisí na tom, kdo je používá a jak. Zemědělec, který si sám lisuje olej a prodává ho ostatním ve vesnici, jistě bude mít podstatně lepší bilanci energie než průmyslová výroba bioetanolu v USA spojená s dopravou na obrovské vzdálenosti. Obecně v podmínkách ČR u běžného pěstování řepky platí poměr přibližně 1:3-5, tj. 1 kWh energie investovaná na zisk 3-5 kWh v palivu. U MEŘO je ovšem poměr již horší.

d) Strana zelených vůbec nepropaguje biopaliva způsobem, který se jim snaží Brezina vnutit. Vůbec si nemyslí, že je to ten zázrak, který pomůže vyřešit globální oteplování apod. Biopaliva jsou podle (nejen) mého názoru spíš slepá a módní cesta, která nedokáže vyřešit problém jako celek, ten dokáže jedině omezení individuální automobilové dopravy ve prospěch dopravy veřejné. To je sice pro mnohé nepopulární tvrzení, ale je to tak, elektromobily, vodíkové články a jiné alternativy jsou v nedohlednu nebo je jejich použití velmi omezené. Samozřejmě, po roce cca 2020 zřejmě dojde k výraznému nárůstu podpory a výzkumu alternativ s tím, jak se bude zdražovat ropa, ale otázka je, zda už nebude na udržení současného stylu kapánek pozdě.

dr Turnovský 9.1.2008 8:47

Re: ach jo, pane Brezina...

několik věcí.....kolik je vypsaná dotace na to, že si místní farmář pořídí linku na zpracování řepky....a komu to bude prodávat? Ono totiž do takových těch lepších traktorů je zakázáno lejt cokoliv jinýho než schválená paliva výrobcem, jinak propadá záruka. No a třeba u MF to není ani bionafta, ani další "ekologická" paliva......taky vůbec není jasné, kolik je potřeba ha na provoz linky. Ono to není jen tak. Třeba nám džemovací linka, jede jen 3 dny v roce.....to díky kvotám a tak.

ps. Chápu, že to jsou velmi podružné věci o kterých se snad ani nebudeme bavit, že ano.

Ladislav N. 9.1.2008 8:54

Re: Re: ach jo, pane Brezina...

Zelení magoři budou jezdit na primitivních samohybech s jednoduchým dieselovým motorem, do kterého se dá jako palivo použít i přefiltrovaný a předehřátý olej po smažení hranolků a řízků. ;-D

www racek 9.1.2008 9:01

Re: Re: ach jo, pane Brezina...

bu´dte ubezpečen, že massey fergusson tu záruku vbrzku na biopaliva rozšíří. prostě bude muset. tak jako výrobci aut. budou muset.

dr Turnovský 9.1.2008 9:03

Re: Re: Re: ach jo, pane Brezina...

zatím to tak nevypadá......ale nevylučuji, že nějaký předpis bude. Přesto budem radši dávat ty paliva jiná....je to o poznání lepší a motor se tak "nešpiní"

www racek 9.1.2008 9:36

Re: Re: Re: Re: ach jo, pane Brezina...

s tím bych souhlasil:-D jenže, brzo jiná nebudou. i u nás.;-P

honzak 9.1.2008 8:47

Re: ach jo, pane Brezina...

byl by nějaký odkaz na technický popis dieselového motoru, který jezdí na ČISTÝ řepkový olej? I v zimě?

dr Turnovský 9.1.2008 8:50

Re: Re: ach jo, pane Brezina...

v kavárně, kde se slézají o tom nebyla ani zmínka, všechno funguje to furt a zima na tom nic nemění....i kdyby se změnila viskozita, je to jedno :-)))

Kotec 9.1.2008 9:02

Re: Re: ach jo, pane Brezina...

Bohužel mám o tomto pouze informace z Rakouska, kde nám to onen zemědělec přímo předváděl (ale v květnu). Nebyl to ale olej řepkový, nýbrž lněnkový. Upozorňuji, že v motorech se nevyznám, ale jistě si najdete vhodnou osobu, která vám tuto otázku zodpoví.

Ladislav N. 9.1.2008 9:14

Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

Vy jenom blábolíte. O motorech a požadovaných vlastnostech paliv nic nevíte, ale dovolíte si hlásat "převratné změny", které by měl občan povinně podle zelených magorů nadšeně vítat a jásat při tom s mávátky v ruce... ;-P

Kotec 9.1.2008 9:27

Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

JÁ ŽÁDNÉ PŘEVRATNÉ ZMĚNY NEHLÁSÁM. To jenom poloviční analfabeti, jako jste vy, kteří umí psát, ale zjevně neumí číst (kde ve svém příspěvku hlásím převratné změny??), takové věci tvrdí. Ano, tvrdím, že biopaliva jsou slepou uličkou a že jediným v současné době realizovatelným řešením je zásadní omezení individuální automobilové dopravy, a to nejlépe výrazným snížením dotací do výstavby nové silniční infrastruktury ve prospěch železniční, vyrovnání platby za dopravní cestu mezi nákladní silniční a železniční dopravou, omezením jízdy kamionů o víkendech, adekvátním zvýšením spotřební daně o inflaci za poslední 3-4 roky a vytvořením kvalitní sítě veřejné dopravy pomocí krajských integrovaných systémů (Praha + střední Čechy jako jeden systém, ne dva) sdružených v celostátní síti.

JP 9.1.2008 9:47

Re: Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

Kecy, kecy, kecy... sama zeleno-ruda propaganda. Uz jen cekam, kdy nas ve jmenu prirody, postizenych, homosexualu, cikanu  a dalsich udajnych mensin zacnete veset na kandelabrech nebo strilet v piskovnach. O nic jineho nez o MOC nad lidmi totiz vam prestrikanym bolsevikum nejde. Musim ale uznat, ze to mate daleko lepe vymyslene nez komunisti, protoze ti meli jako zakladnu jen udajnou delnickou tridu, ktera se casem vycerpala a hlavne vetsinou za nimi az tak nestala. Vy jste mnohem flexibilnejsi.