10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Stredocech 9.1.2008 12:44

Takže je to tak, že silniční doprava dotuje přes spotřební daň na paliva,

silniční dań, dálniční známky a nově i elektronické mýto nejen sebe a železniční dopravu, ale i státní rozpočet jako takový.

Žádná hromadná doprava nemůže bohužel plně nahradit dopravu individuální a čím více budete usilovat o dopravní obslužnost, tím se rozdíl v ceně bude zvyšovat a nakonec spotřebujete dokonce i více paliv, než kdyby každý jel autem.

Podotýkám, že sám jezdím autem nerad a jen, když musím.

honzak 9.1.2008 9:52

Re: Re: Re: ach jo, pane Brezina...

děkuji. Takže další utopický melounista. Proč vlastně Jihočeská Univerzita (semeniště graduovaných melounistů) nevytápí areál řepkovým olejem, když je to tak výhodné? Že by olej tuhnul v potrubí k hořákům asi nebude ten hlavní důvod, že? Nebo ano?

MT 9.1.2008 11:04

Re: Re: ach jo, pane Brezina...

Zkuste treba www.biopoel.de, tam je docela podrobny navod jak motor prestavet a prodavaji se tam potrebne dily. Existuje nekolik systemu, s jednou nebo se dvema nadrzemi. Rozdilna reseni spocivaji hlavne v tom, ze je nutne rostlinny olej pred vstrikovacim cerpadlem zahrat na 75 az 85 stupnu, protoze pak ma srovnatelnou viskozitu s naftou. To se dela nekolika zpusoby, bud se napred jede na naftu a po zahrati chladici vody se vymenikem vyhriva nadrz s olejem a prepne se magnetickym ventilem, nebo se predehriva v palivovem filtru nebo nezavislym topenim nebo elektricky. Pred koncem jizdy se pak vyplachuje cerpadlo opet naftou, coz trva jen nekolik vterin. Na ruznych forech jsou seznamy motoru kde to funguje. Skoro vsude, ne zcela vhodny je jeden system vstrikovacich cerpadel a system common rail vyvinuty Fiatem. Sam jedno takove auto mam a funguje bezvadne. Podotykam, ze v Nemecku, kde je tankovani rostlinneho oleje LEGALNI. Je to docela zabavne natankovat pri nakupu v samosce. Technicky to tedy neni problem. Jestli se tim ovsem da spasit planeta je jina vec.

cca1 9.1.2008 8:48

Re: ach jo, pane Brezina...

R^!

Hans 9.1.2008 8:59

Re: ach jo, pane Brezina...

Bohužel zapomněl jste na jeden veliký problém, který spotřebovává tuny kvalitních derivátú a nazývá se světový. Něco se vyrábí v jižní Asii a letecky se to dováží do Amerik, Evropy a Austrálie pomocí Cargo letounú, které spotřebovávají tuny výše uvedeného paliva při startu. Byla by nutná dohoda, buˇpoužívat veliké nákladní lodě na jaderný pohon, nebo vyrábět na kontinentu spotřeby.

Kotec 9.1.2008 9:07

Re: Re: ach jo, pane Brezina...

S tím samozřejmě souhlasím. Navíc jak známo, segment letecké dopravy je také "dotován", i kdyby ne jinak, tak alespoň tím, že nemusí platit spotřební daně a většinou ani DPH.

Pepe 9.1.2008 9:07

Neschválená přestavba

Hlavně soudruh Bursík používá nelegálně přestavěné vozidlo. Ze zákona je změna druhu pohonu, považována za přestavbu. Pokud vím v současné době tuto přestavbu nemá nikdo schválenou ministerstvem dopravy. V případě že tuto přestavbu nemá žádná firma schválenou hromadně Ministerstvem dopravy, musí si zažádat o přestavbu individuální. A chtěl bych vidět jak projde u emisního testu na ÚSMD ohledně plnění EURO 3 nebo 4, podle toho co má zapsáno v TP.

Ladislav N. 9.1.2008 9:08

Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

Žádný moderní automobil nejezdí na jednoduchá "bio"paliva, resp. jenom do okamžiku vážného poškození motoru.  Takže bláboly o tom, že Bursíkův moderní automobil jezdí na prostý řepkový olej, si nechejte pro děti z mateřských škol.;-)

Přestaňte blábolit nesmysly o spotřební dani z ropných paliv a maziv, dáváte tak jenom najevo svou ekonomickou negramotnost.

Řepku (semena) si můžete nasypat do polívky, ale když chcete jezdit na řepkový olej, tak musí mít vlastnosti použitelné ve spalovacích (vznětových) motorech. Navíc - do nákladů se počítá i energie ropy spotřebovaná na zemědělskou kulturu a sklizeň, ne pouze ta, kterou je nutno vynaložit na další zpracování jako palivo (resp. přídavek) do motorů.

Vaše ekonomická negramotnost je zřejmá i z posledního odstavce (donutit občany používat veřejnou hromadnou dopravu dotovanou z vybraných daní). Pokud by nefungovala individuální doprava a výběr daní z paliv a maziv, neměl byste z čeho dotovat ani tu vaši "hromadnou" dopravu, která není schopna zajistit dostatečný komfort ani rychlost, na níž jsou mnozí profesně závisí.

Kotec 9.1.2008 9:20

Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

Nemohu to komentovat jinak, než že z vás v posledním odstavci mluví modroptáčnost. Pro vaši informaci - v roce 2008 mají peníze na výstavbu silniční dopravní infrastruktury převýšit to, co se vybere ze spotřební daně. Takže na dotace do veřejné dopravy už jaksi nezbývá. Co to je dostatečný komfort? Mne po hodině jízdy v automobilu bolí zadek a po dvou hodinách celé tělo. Ve vlaku můžu jet klidně 8 hodin bez jakýchkoliv problémů (a ještě si přečtu knihu, noviny, nebo zpracuji nějaké věci na notebooku). A rychlost? V pátek, když jsme jeli z Beskyd, jsem ji viděl... v protějším pruhu na D1 kolona jedenáct kilometrů za šprajclým kamionem. Takže vše je relativní. Tím neříkám, že veřejná doprava funguje všude skvěle, ale váš příspěvek je pouze (bohužel nijak řídký) pokus degradovat ji na cosi podřadného, pro socky.

Baf 9.1.2008 9:38

mimo Pinďolíno, ICE a pár hlavních tahů veřejná doprava opravdu funguje více než podřadně

A jak rychle a s jakým komfortem se dostaneš z Horních Kotěhůlek na hlavní trať nebo železníční koridor? Na lokálce je ta rychlost a komfort "opravdu skvělá" a návaznost přípojů "ještě lepší". A některé příměstské linky "úplně super". Zkus někdy linku 381 PID.

Džejpí 9.1.2008 10:06

Re: Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

Dobře. Tak vy jezděte vlakem a ostatní, kterým to vyhovuje, nechte jezdit osobními auty. Svoboda volby se tomu říká. Jestli, tak jako já, berete svobodu volby za jednu z nejvyšších, ne-li úplně nejvyšší, hodnot naší společnosti, pak je problém vyřešen. Obávám se ale, že tomu tak není. Diktatura je ten systém který vám zřejmě nejvíce vyhovuje. Že?

M.Novák 9.1.2008 14:26

Re: Re: Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

To je docela demagogie, to s tou svobodou. Mě např. baví cestovat malým letadlem. Ale velmi to obtěžuje některé občany, kteří si postavili nové vily na krásných pozemcích u letiště a tak silně proti mé svobodě používat letadlo protestují. A teď babo raď, kdo má právo na své straně? Já ve jménu svobody cestování? Nebo oni ve jménu svobody - práva na klid a ticho??  

Džejpí 9.1.2008 15:58

Re: Re: Re: Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

Ano, použil jste demagogii ve své argumentaci. K určení hranic mezi svobodou jednotlivců nám slouží obecně uznávané  a závazné normy - zákony. Bude-li vaše letadlo překračovat "hlukovou normu" pro obytnou oblast v místě těch vil, pak porušujete zákon a nemáte tudíž právo svou svobodnou volbou narušovat právo jiného dané mu zákonem. Doufám že to není moc složité. Auta musí splňovat mnoho technických podmínek pro svůj provoz. To že někoho z jízdy autem bolí zadek, mezi tyto omezující normy určitě nepatří... To na vysvětlenou.

M.Novák 9.1.2008 16:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

I letadla musí splňovat mnoho daných technických podmínek. Hlukový certifikát patří mezi doklady povinně přítomné na palubě. Takže vaše argumentace o mé demagogii je neplatná. Svým příspěvkem jsem chtěl jen říci, že co se jednomu zdá únosné, druhému již nevyhovuje. A to bez ohledu na zákony. Zákony by pak měly sloužit pro spravedlivé posouzení oné únosnosti.

Ovšem máme-li všichni svobodu individuální autodopravy, máme ji i svobodu individuální dopravy letecké. Každý ovšem podvědomě cítí, že technicky, organizačně i "ekologicky" by rozšíření tohoto způsobu přepravy bylo neúnosné. Ovšem automobilová doprava je dnes již velmi blízko neúnosnému stavu, bez ohledu na svobody jednotlivce.

MT 9.1.2008 11:27

Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

Naopak, na cisty rostlinny olej, tak jak si ho muzete koupit na smazeni v samoobsluze jezdi pro prislusne uprave palivoveho systemu, nikoli vsak samotneho motoru drtiva vetsina i tech nejmodernejsich vznetovych motoru. Zadejte si na google hledat "Pflanzenölumbau" a najdete tam 5600 odkazu vcetne stovek dilen, ktere tuto prestavbu (v Nemecku legalni). Nabizeji. Prave probehla tiskem zprava, ze rostlinny olej v Nemecku jeste nebude v roce 2008 zatizeny spotrebni dani. Davaji na tuto techniku zaruku a tvrdi, ze zvysuje zivotnost motoru. Zdravim

Pepe 9.1.2008 12:45

Re: Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

No vždyť říkám, změna druhu paliva je přestavba podléhající schválení Ministerstvem dopravy nebo pověřeným úřadem v ČR. Nikdo ji v ČR nemá povolenou. Takže asi tak.

MT 9.1.2008 13:44

Re: Re: Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

No ja jsem jenom reagoval na Ladislava N., ze zadny moderni motor nejezdi na biopaliva. Honzak, ze by chtel odkaz na motory, ktere tak jezdi. Jezdi, ale v Cechach se to nesmi, to nema s technikou nic spolecneho, staci kdyz rozhodne prislusny ourad a povoli to nebo holt ne.

gogo 9.1.2008 8:40

ten nápad o ekologickém pěstování

řepky se mi líbí. Na něm se dá krásně demonstrovat, jaký je to nesmysl.

Kotec 9.1.2008 8:43

Re: ten nápad o ekologickém pěstování

e) To jsem ovšem nepochopil. Ekologické pěstování znamená daleko nižší energetické vstupy (méně pesticidů, méně pojezdů mechanizace) za cenu určitého snížení výnosů a tím lepší, nikoliv horší energetickou bilanci? (Náročnější je to pouze na lidské pracovní síly.)

Al 9.1.2008 8:56

ad e)

Milý Kotec, zajdi do nejbližšího marketu. Cena eko-potravin je cca 2-násobná. Pokud připočteš dotce na eko-zemědělství, dostaneš se na cenu mnohem vyšší.

Kapeš to????

Kotec 9.1.2008 9:05

Re: ad e)

Cena je dána vyššími požadavky na lidskou práci a nákladnou konverzí, ne vyššími energetickými vstupy. (A pokud řekněte, že vyšší lidská práce je přece taky víc energie, tak mi pak zodpovězte, jestli je skutečně třeba víc energie na vývoj nového operačního systému nebo na výrobu řekněme škodovky).

Al 9.1.2008 9:32

Vy se FATÁLNĚ mýlíte!!!!!!

;-(;-(;-(Vy se FATÁLNĚ mýlíte!!!!!!;-(;-(;-(

Lidská práce je přece taky víc energie - ANO to tedy je! Není vůbec "čistá" a "ekologická". Upletení lidového košíku ve Rakousku je věc ekologická a čistá? NE!!! Protože ten "človíček" žije v Rakousku - chodil a jezdil zde do školy (spotřeba ropy a zněčištění), žije v obrovském a drahém domě (obrovská spotřeba energie na jeho výrobu a výstavbu a znečištění), jezdí na nákupy do Vídně (mercedesem - obrovská spotřeba energie a znečištění) a o vánocích letadlem na Kanáry...

Veškeré své služby (policie, úředníci, učitelé, kuchaři v restauraci....) nakupuje od dalších takových "ekologických" človíčků se stejnou SPOTŘEBOU ENERGIE.

Takže říkat, že lidská práce , NENÍ spotřeba energie, je naprostý a hloupý omyl. Je to naprostý nedostatek lidského ROZUMU. Jed to nejen nepochopení, je to DEMAGOGIE.8-o

Kotec 9.1.2008 9:34

Re: Vy se FATÁLNĚ mýlíte!!!!!!

Ne, nemáte pravdu. To, že práce něco stojí, znamená, že ten člověk něco vydělá. A už je jeho svobodnou volbou, za co ty peníze utratí. Nelze plošně říct, že když jich má víc, že nutně to bude utrácet za věci, které jsou mnohem méně šetrné k životnímu prostředí, že nutně má větší spotřebu energie apod.

Al 9.1.2008 9:42

A ten váš blábol o svobodě volby

A ten váš blábol o svobodě volby - to jako je argument o čem???

Spotřebva energie v ekonomice je stejná, jako např. tok sluneční energie v ekosystémech:

Spotřebuje se (vyrobí) určitá energie. Ta energie se "rozpustí" (spotřebuje) v miliardách tržních interakcích (koupíte litr oleje- výrobce oleje koupí hnojivo- výrobce hnojiva zaplatí účetní- účetní koupí metráky uhlí na vytápění domu...). Každá KORUNA nákladů na výrobu biopaliv se takto "rozpustí" na SPOTŘEBU energie. Jestliže tedy olej vyjde 2x dráž, tak se při jeho produkci v celé ekonomice SPOTŘEBUJE 2x tolik energie!!!!

Kotec 9.1.2008 15:18

Re: A ten váš blábol o svobodě volby

Nesmysl. Peníze se nerovnají energii. 1 kWh získaná ze sýru, z koně, z ropy, z uhlí a dřeva stojí naprosto rlznou částku.

JP 9.1.2008 9:52

Re: Re: Vy se FATÁLNĚ mýlíte!!!!!!

Kecy, kecy, kecy... sama zeleno-ruda propaganda. Uz jen cekam, kdy nas ve jmenu prirody, postizenych, homosexualu, cikanu  a dalsich udajnych mensin zacnete veset na kandelabrech nebo strilet v piskovnach. O nic jineho nez o MOC nad lidmi totiz vam prestrikanym bolsevikum nejde. Musim ale uznat, ze to mate daleko lepe vymyslene nez komunisti, protoze ti meli jako zakladnu jen udajnou delnickou tridu, ktera se casem vycerpala a hlavne vetsinou za nimi az tak nestala. Vy jste mnohem flexibilnejsi.

Al 9.1.2008 10:02

Teď jste se ODHALIL. Že by měl ten Klaus přece jenom pravdu????

Nejde ani tak o přírodu nebo o CO2. Jde vám o moc.

Takže když človíčkové začnou "žít ekologicky" - v malých bytech, chodit pěšky a vyvolení na kole, pracovat na poli a dělat ekologické košíky, jíst předražené kopřivy (na bio-paliva z obilí budou jezdit v autech jen zelení dozorci a papaláši). VŠICHNI lidé a človíčkové se k tomu DOBROVOLNĚ a radostně připojí -  a ty co by snad remcali, už nějak přinutíte NEDOBROVOLNĚ.

Že by měl ten Klaus přece jenom pravdu????

jm0 9.1.2008 10:26

Re: Teď jste se ODHALIL. Že by měl ten Klaus přece jenom pravdu????

samozřejmě, že dobrovolně

po převýchově

Gonzales 9.1.2008 10:53

Re: Re: ad e)

Jste totálně mimo. Velmi neobratně žonglujete s termíny a na konci té vaší rovnice jste nic nedokázal. Ještě na tom "modelu" trochu zapracujte.

S/kepticus M/aximus 9.1.2008 8:35

Dočetl jsem tu hovadinu až vykáceným brazilským pralesům díky nimž vymírají nosorožci a tygři :-)))

Drsnější nejsem.