13.5.2024 | Svátek má Servác


Diskuse k článku

SVĚT: Má lidstvo šanci?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Hoffman 30.11.2006 10:22

Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas s Pergillem

Jynx naprosto zretelne a nezakryte lakuje islam a muslimov na cierno, pricom argumentuje z kontextu vytrhnutymi historickymi udalostami a jednostranne zameranymi pokusmi o analyzu nabozenstva. Takto by som dokazal zhovadit AKUKOLVEK vieru, KTORYKOLVEK narod a LUBOVOLNU historicku epochu.

A presne to som sa snazil naznacit vo svojom prispevku, ze ste mu nerozumeli ma zas az tak netrapi. Tymto pozdravujem svojho verneho priaznivca 68:-P a na dnes diskusiu opustam, miera pritomneho sialenstva, ktoru tu dnes mozno pozorovat, presahuje limity mojej tolerancie.

Sysa 30.11.2006 10:21

Re: všude dobře, doma nejhůř

Sory ale Raje existovaly jen v socialistickém Československu a byly v nich vixlajvantové ubrusy na umakartových stolech. Pravdu díš, že svoje rozoumky mohu trousit tady a ne na Blízkém východě. A nepřestávám za to děkovat osudu, že žiji tady a ne tam. Že můžu trousit rozoumky. A že si můžu myslet, že myslím po svém.

Kopyto a Mňouk ze IV B 30.11.2006 10:20

No kdybych měl tu potřebu

vyargumentovat každému žvanilovi že je žvanil, musel bych mít život věčný.Svým omezeným životem dále nehodlám mrhat ani na vás....

Sysa 30.11.2006 10:15

Re: Re: Můj názor:

Souhlasím, ale proč tomu říkat víra. I když ...u slov v průběhu vývoje dochází k posunu ba i změně významu...takže.  Nekonec je jedno, jak se tomu řekne, podstatou je, která vyhraje.

30.11.2006 10:14

Re: Fanatismus...

děkuj Bohu, že můžeš být překvapen ;-D jsou i tací, co takové štěstí nemají ;-€

Byg 30.11.2006 10:14

Re: Re: Lidstvo má šanci!

Pokud přijmeme tezi, že existuje nějaká objektivní realita, tak dojdeme jednoznačně k závěru že VŠECHNA náboženství popisují téhož boha, tutéž "mystickou" realitu. Kdyby to tak nebylo, tak by každý člověk měl "svého" boha podle toho, v jakého by věřil.

IMHO jsou obě možnosti částečně správně - všechna náboženství popisují opravdu tutéž božskou podstatu (vědci už se pomalu pachtí k jejímu odhalení), ovšem zároveň každý člověk ve své mysli dává tomuto bohu svůj vlastní konkrétní "tvar". Lidé vyznávající jedno určité náboženství mají většinou tuto představu "boha" pochopitelně podobnou. Ale v podstatě hovoří všichni o tomtéž.

Jsem také přesvědčen, že tento univerzální "bůh" nám umožňuje sdílet určité hodnoty i přes kulturní odlišnosti - pravdu, lásku, dobro. Tyto hodnoty jsou skutečně univerzální, i když mnoho lidí žije v omylu, že "skutečné" hodnoty jsou např. kariéra, barák, bourák, manželka, milenka ... :_))

30.11.2006 10:13

všude dobře, doma nejhůř

fajn. Když se budeš rozhodovat, kde budeš žít - v křesťanské Evrpoě, nebo islámském Blízkém východě - kterou oblast si vybereš? .o))

svoje rozoumky můžeš tu trousit jen proto, že jsi ve svobodné zemi, kde pojetí lidských práv vychází z křesťanství. Na Blízkém východě si neškrtneš. Argumentuješ na úrovni 13 let.

Reklamy na colu i jiné věci vymývají mozek. Kdo je chce vnímat , vnímá, kdo ne, nemusí, nebo se aspoň o to může snažit. Pokud je v Evropoě zle a třeba v Somálsku nebo Iránu, či Indonésii líp, protože tam nejsou všudypřítomné reklamy, pořád nám naše společnost dává možnost volby se do tohoto i podobných rájů odstěhovat. ;-) Těším se Syso na reportáž z nějakého takového ráje ;-)

Foxtrot 30.11.2006 10:12

Re: konec krestanstvi!

Svatovítská katedrála je nádhernou stavbou, celonárodní památkou a symbolem Prahy. Jenže z jakých peněz bude hrazena její údržba? Kdyby byla katolická církev opravdu tím, za koho se vydává, po vyhraném soudním sporu (spravedlnosti bylo dosaženo) měla tuto památku darem převést zpátky na stát. Proč bych měl platit ze svých daní církvi? Já potřebuji ten kostel, katolickou církev nepotřebuji...

Foxtrot 30.11.2006 10:08

Fanatismus...

Nebezpečím je fanatismus a fundamentalismus ve všech podobách. Fundamentalismus se objevuje i v křesťanském světě, není výsadou islámu. Nesmírně mě překvapují názory jako tyhle: http://memento.junweb.cz/  Opravdu středověk...

L8M 30.11.2006 10:03

Re: Lidstvo má šanci!

to je vtip? Jestli ne tak to chce léčení...

30.11.2006 10:02

Re: Re: Lidstvo má šanci!

fajn. Když se budeš rozhodovat, kde budeš žít - v křesťanské Evrpoě, nebo islámském Blízkém východě - kterou oblast si vybereš?,, :-)))

svoje rozoumky můžeš tu trousit jen proto, že jsi ve svobodné zemi, kde pojetí lidských práv vychází z křesťanství. Na Blízkém východě si neškrtneš. Ale to ve svých 14 ještě moc nechápeš ;-D

L8M 30.11.2006 9:58

Re: Re: konec krestanstvi!

Takto může mluvit pouze zapšklý křesťanský fanatik. Btw. žádná křesťanská církev neexistuje, existují katolící a tucty různých pretestantských církví a pravoslavná církev atd...

J. T. 30.11.2006 9:56

Re: Můj názor:

Omyl, všichni ti lidé chtějí Vaše dobro (a peníze). To je princip kmenového myšlení, který je lidem vlastní, neboť vznikl evolučně. Soboj memů a memeplexů (ideologií) je podstatou společenkého vývoje.

Ateista 30.11.2006 9:51

Re: Re: Re: Lidstvo má šanci!

...důkaz...?

Jsem "surový" matematik. Tedy je pro mne směrodatný pouze "pozitivní" důkaz. Skutečnost, že něco neexistuje, není možno dokazovat. Pokud ano, rád se to dozvím !

ufon 30.11.2006 9:49

Re: Lidstvo má šanci!

Kde dyl  ten tvůj Ježíš, když Hitler zakládal koncentráky?  Kde byl, když nám slovanům bylo násilně

vnuceno křešťanství. Ježíš možná byl, ale byl to zfetovaný schizofrenik,který svými cancy zblbnul

půl zeměkoule. Prober se je rok 2006 a ne 1600.

Skepticus Maximus 30.11.2006 9:45

Křesťanský chrám zbudovaný z obecních peněz má patřit obci.

Nebo ho snad ŘKC postavila z vlastních zdrojů či dokonce Vatikánských? Když v něm ten kult mrtvých chce provozovat své ujeté obřady, ať si ho pronajímá jako kterékoli jiné zájmové sdružení.

Děda 30.11.2006 9:45

Re: Lidstvo má šanci!

Kecy,kecy a nic víc než kecy, Když je bůh tak dobrý jakou mu děláš reklamu, tak proč dopustí všechna ta  svinstva která se dějí. Pravděpodobná tvoje odpověď bude , ženás zkouší, jo, takže zase kecy a kecy, hawk.

Sysa 30.11.2006 9:44

Re: Re: Můj názor:

Sory, kdybych to měla vyjmenovat všechno, tak to má kilometr

ufon 30.11.2006 9:38

Re: konec krestanstvi!

Křesťanská mafie vyhlazovala celé národy, povraždili víc lidí než Hitler se Stalinem dohromady,

roztahují se v cizích zemích jako doma.Vymrskat je bičem zpět do Vatikánu.

kapitán 30.11.2006 9:35

Re: Můj názor:

Zapomněl jste na to hlavní - na REKLAMY a marketing, tam jde hlavně o peníze a vymývýní mozků - jinak by se tolik COLY co nemá chybu neprodalo.

kapitán 30.11.2006 9:33

Re: konec krestanstvi!

Takto mluví pouze KOMUNISTA.

Kolikrát jste byl v Chrámu, že Vám vadí, že křesťanský kostel patří křesťanské církvi.

Sysa 30.11.2006 9:29

Můj názor:

Všechna náboženství posuzuji stejně - jako způsob oblbnutí co nejvíce lidí za účelem jejich ovládání. A je mi jedno jací lidé mi co vnucují. Katolíci, komunisté, svědci jehovovi, muslimové, mormoni, odéesáci, socani, protestanti, američtí puritáni, baptisté - všichni chtějí jenom moc a peníze. S vírou to nemá společného pranic. A studujte dějiny, tam se dovíte, jak dopadneme. Ne že bych se na to těšila.

kapitán 30.11.2006 9:29

Re: Komunistické strany jsou institucionalizovaným odporem civilizaci,

Souhlas

a právě proto neměl Klaus chodit žebrat ke komunistům pro podporu před presidentskou volbou.

Sysa 30.11.2006 9:17

Re: Re: Aha

 no to nás čekají věci nepěkné

Veselý 30.11.2006 9:16

Re: Komentář : autor je žvanil.

Pokud jste starší, musel jste mít ve škole marxismus. Mne tato problematika zaujala, protože můj učitel si dělal doktorát filosofie a společenské vědy nebyly jen o Marxovi, ale i o Nietchem, Platónovi, celém vývoji od starověku. Je fakt, že jsem již vše zapomněl, ale pomohlo mi to v životní orientaci. Bible byla tehdy kritizována a to mne přitahovalo. Popis, jak se válčilo mne dost zarmoutil, ale pochopil jsem, že nové války jsou podobné těm starým. Korán jsem se pokoušel číst, ale nezaujal mne tak, jako bible. Možná i proto, že nerozumím jeho souvislostem a jeho čtení je pro mne nudné, nic neříkající.

Kajan 30.11.2006 9:14

Komunistické strany jsou institucionalizovaným odporem civilizaci,

 tedy technické a neodvratné individualizaci a subjektivizaci jednotlivců, prostřednictvím účinků z obchodu, jako neoddělitelné vlastnosti lidského chování, tedy růstu na straně svobody jednotlivce ! Nevidím jediný důvod, proč by si mělo lidstvo nechat od komunistů líbit ničit to, co již dosáhlo ! Kdo to nevidí nebo neví, je prostě idiot a je ho nutno poučit, popřípadě izolovat !!! Dzp.

mongol 30.11.2006 9:13

konec krestanstvi!

Spor, ktery autor popisuje, bohuzel neskoncil jeste ani v Evrope. Klid bude teprve az lidi konecne prestanou verit VSEM starovekym nabozenskym pohadkam a metafyzickym nesmyslum vcetne krestanstvi. Podivejte se do Polska, kde uz pomalu vladne klerofasismus, a podivejme se na ceskou katolickou cirkev, ktera ve jmenu nejakeho sveho boha lacne zabavuje majetek (viz Svatovitska katedrala).

Krestanstvi je horsi nez komunismus a v dejinach napachalo mnohem vice skody.

BM 30.11.2006 9:10

Re: Re: Re: Re: Souhlas s Pergillem

Sudruh Hoffman, vcera si to riadne prehnal s chlastom na sekretariate, ked uz o pol piatej ventilujes svoju opicu.

Ak si si nevsimol autor nikde netvrdi, ze v mene krestanstva, alebo inej viery sa nepachalo nasilie. Akurat ze toto nasilie tieto viery nemaju kodifikovane v svatych textoch ako slovo bozie a ze SUCASNI vyznavaci tychto nabozenstiev i pripadne atavizmy typu "oko za oko" chapu len v historickom kontexte a nepraktizuju vo svojom zivote. Na rozdiel od mierumilovneho islamu, ktory ma koncept univeralneho dobra ako si spravne pochopil, a preto je 95% nasilia pachaneho na nevinnych ludoch v mene alahovom. Po opici si na VUML prespal tu cast, kde sa vysvetlovala dialektika islamu clovek = muslim, prasa alebo opica = Zid, american a neveriaci = pes.

Az pojdes znova na sluzobku za sudruhmi do Bruselu, tak sa ich opytaj, preco sypu peniaze Hamasu, ked OPEC ma ropu a islam pilier o ktorom si basnil ? Zeby boli ropni sejkovia ateisti ako ty sudruh ? Alebo maju na haku tvoj pilier.

Platon 30.11.2006 9:08

Re: Re: omyl

  S pádem měst je to vždy trochu zavádějící. Každé město totiž "padlo" mnohokrát, viz. Trója. Mělo li výhodnou polohu bylo pak znovu přestavěno a osídleno. To byl případ i Jericha. Historie je velmi těžké skládání střípků poznání z různých pramenů a někdy je nemožné se dobrat uspokojivé pravdy, ale faktem zůstává, že Bible je velmi důležitým zdrojem faktů o celém tehdejším Blízkém východě. Ještě bych upozornil, že mýtus není něco vymyšleného, ale literárně zpracovaná historická událost.

Sysa 30.11.2006 9:03

Re: Lidstvo má šanci!

Všechna náboženství posuzuji stejně - jako způsob oblbnutí co nejvíce lidí za účelem jejich ovládání. A je mi jedno jací lidé mi co vnucují. Katolíci, komunisté, svědci jehovovi, muslimové, mormoni - všichni chtějí jenom moéc a peníze. S vírou to nemá soplečného pranic. A studujte dějiny, tam se dovíte, jak dopadneme. Ne že bych se na to těšila.