Čtvrtek 23. 5. 2024Vladimír polojasno10 °C

Diskuse k článku

SVĚT: Má lidstvo šanci?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 226
  • Poslední: 3.12. 2006 23:58
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Foxtrot 30.11.2006 10:12

Re: konec krestanstvi!

Svatovítská katedrála je nádhernou stavbou, celonárodní památkou a symbolem Prahy. Jenže z jakých peněz bude hrazena její údržba? Kdyby byla katolická církev opravdu tím, za koho se vydává, po vyhraném soudním sporu (spravedlnosti bylo dosaženo) měla tuto památku darem převést zpátky na stát. Proč bych měl platit ze svých daní církvi? Já potřebuji ten kostel, katolickou církev nepotřebuji...

VLK 30.11.2006 16:24

Re: Re: konec krestanstvi!

Prominte, ale ja tu katolickou cirkev potrebuji. Prave proto, aby se mi starala o svatovitskou katedralu. A vratte jim i ten majetek, ktery ji na tu katedralu vydelaval. Jednou jim ten majetek nekdo dal, nejaky kral ci jiny verici, tak je jejich. A pak se muzem bavit o tom, ze ji nechcem platit z nasich dani. A to tu pisu jako neverici.

ps 30.11.2006 17:17

Re: Re: Re: konec krestanstvi!

Tak to není tak jisté, že jim ten majetek někdo dal. Je všeobecně známo, že ve středověku byla dost rozšířená praktika falšování darovacích listin katolickou církví. Na darovací listinu šoupli značku Karla Velikého a bylo vymalováno, to byl velmi pádný argument, kterým se mohli v případě nějakého sporu ohánět. PRocházelo jim to, vzheldem k tomu, že kněží byli v té době jedni z mála   co uměli psát a číst.

Nordic 30.11.2006 12:47

Re: konec krestanstvi!

...Vy jste opravdu "komunisticky mongol"...

Skepticus Maximus 30.11.2006 9:03

Ale h/o/v/n/o, jde jen o bohatství a moc.

;-D

Dan 30.11.2006 8:56

:o)

Krásný, děkuju

Platon 30.11.2006 8:40

omyl

  Obávám se, že autor Bibli vůbec nečetl a čerpá pouze z velmi pochybně kritické literatury navíc nepravdivé. Hradba Jericha se skutečně zřítily v době příchodu Izraelitů. Z té doby je také doloženo velké zemětřesení v této oblasti běžné. Bible v celku pravdivě informuje o historii Levanty samozřejmě se zaměřením k Izraelitům. Právě z Bible byli poprvé známi např. Chetité (Hetejci) nebo Asyřané sic! , doložení pozdějším archeologickým výzkumem. Takto bych mohl pokračovat dál a dál. Autorovi bych doporučil, aby si Bibli nejprve přečetl a seznámil se s historií Blízkého východu. Bude asi překvapen nakolik je Bible pravdivá.

kapitán 30.11.2006 8:46

Re: omyl

Souhlas,

nemáme jiné stejně STARÉ literární dílo, které by OBSTÁLO tak dobře v historické kritice.

Mephisto 30.11.2006 8:58

Re: omyl

Já bych rozhodně nebyl překvapen tím, nakolik je Bible pravdivá v líčení historických skutečností. Zdá se mi přirozené, aby tomu tak bylo - sepisovali to lidé, kteří v těch dobách žili, nebo přinejmenším k popisovanému období měli mnohem blíž, než my. O to víc mě překvapuje každý jeden údaj v Bibli, který správný není! A ukazuje se, že takových nesprávných údajů je požehnaně... Ostatně i v otázce Jericha bych panu Reinišovi docela věřil. Pokud vím, nemluvil o pádu hradeb, ale o pádu samotného města (což je docela značný rozdíl! :-)) - a to, pokud vím, opravdu padlo opravdu mnohem dřív, než vyplývá z Bible...

Platon 30.11.2006 9:08

Re: Re: omyl

  S pádem měst je to vždy trochu zavádějící. Každé město totiž "padlo" mnohokrát, viz. Trója. Mělo li výhodnou polohu bylo pak znovu přestavěno a osídleno. To byl případ i Jericha. Historie je velmi těžké skládání střípků poznání z různých pramenů a někdy je nemožné se dobrat uspokojivé pravdy, ale faktem zůstává, že Bible je velmi důležitým zdrojem faktů o celém tehdejším Blízkém východě. Ještě bych upozornil, že mýtus není něco vymyšleného, ale literárně zpracovaná historická událost.

Šedovous 30.11.2006 8:25

Komentář : autor je žvanil.

Nejdřív se pustil do Marxe teď už rovnou do Bible a Koránu. Svými žvásty vyvolává otázku, četl to všechno vůbec ?

Mephisto 30.11.2006 8:49

Re: Komentář : autor je žvanil.

No, Stanislav Reiniš vypadá, že má svou životní filozofii dost dobře promyšlenou... Ale když někoho nařknete, Šedovousi, ze žvanění, a přitom se vůbec neobtěžujete konkrétně napsat, který z té slušné řádky argumentů, v článku obsažených, je nesprávný, či jinak vadný, pak jste žvanilem Vy sám, nemám pravdu? Když o něčem řeknu bez bližšího vysvětlování, že jsou to žvásty, znamená to, že to prostě nemá hlavu ani patu, je to jen takové plácání, bez žádných konkrétních tvrzení, na která by mělo smysl reagovat... Ale to rozhodně není případ tohohle článku, že ne? Hlavu a patu rozhodně má, a argumentů je tam řada.

Kopyto a Mňouk ze IV B 30.11.2006 10:20

No kdybych měl tu potřebu

vyargumentovat každému žvanilovi že je žvanil, musel bych mít život věčný.Svým omezeným životem dále nehodlám mrhat ani na vás....

Mephisto 30.11.2006 11:24

Re: No kdybych měl tu potřebu

Jo, to souhlasí. Jenomže ten článek NENÍ žvanění. Argumentovat s rozumnými myšlenkami MÁ smysl. BTW, podobně ubohou argumentací prezentujete než něco (velmi nelichotivého) o sobě... Ale - užijte si to ;-)

Veselý 30.11.2006 9:16

Re: Komentář : autor je žvanil.

Pokud jste starší, musel jste mít ve škole marxismus. Mne tato problematika zaujala, protože můj učitel si dělal doktorát filosofie a společenské vědy nebyly jen o Marxovi, ale i o Nietchem, Platónovi, celém vývoji od starověku. Je fakt, že jsem již vše zapomněl, ale pomohlo mi to v životní orientaci. Bible byla tehdy kritizována a to mne přitahovalo. Popis, jak se válčilo mne dost zarmoutil, ale pochopil jsem, že nové války jsou podobné těm starým. Korán jsem se pokoušel číst, ale nezaujal mne tak, jako bible. Možná i proto, že nerozumím jeho souvislostem a jeho čtení je pro mne nudné, nic neříkající.

Knazo 30.11.2006 10:25

Re: Komentář : autor je žvanil.

Potvrzuji, že je žvanil a že to vůbec nečet.

On popisuje dějiny tak, že vždy někoho něco napadlo a tím se změnila celá doba a tím šel vývoj vpřed. Teď tady píše o boji svobodného myšlení se starověkým myšlením a je z toho cítit, že si myslí, že "svobodné myšlení" je nejvyšší a konečnou fází vývoje lidského myšlení a nic dalšího už nikdy nepříjde. Lidé ve starověku byli na druhé straně tak ňák od přírody porobení a nesvobodní, vůbec je třeba nenapadlo, že by mohli někam jít a něco dělat, zkrátka úplní trotlové.

Jo, to je ta bída filosofie...

Sch. glosátor 30.11.2006 7:48

Prdlajz vidění.

Diktoval to s obdobným účelem jako Karl Marx psal Komunistický manifest. A protože byl negramot, diktoval to co si pamatoval nebo nechal přečíst z Tóry. A kde si nepamatoval, vyplnil vzletnými frázemi. Nebýt oné bohaté vdovy která si ho vydržovala jako chovného kozla, až do smrti by pásl velbloudy.

A.S. Pergill 30.11.2006 7:40

Mohamedova diagnóza

Když do Mohamed bral šestiletou Aišu, tak to žádný rozruch nevyvolalo: Politické sňatky tohoto druhu byly tehdy běžné a podobné bychom našli i u našich královských rodů. Když ovšem při dosažení jejích devíti let prohlásil, že s ní začne sexuálně žít, tak to vzbudilo značnou vlnu nevole i mezi jeho skalními příznivci, protože bylo zvykem, že se na tohle čekalo až do puberty (v tehdejších podmínkách tak 14-15 let, Aiša odpovídá cca 2.-3. třídě ZŠ). Takže Mohamed narychlo zorganizoval další "návštěvu archanděla Gabriela" a vypleskl súru, podle které je taková věc normální a správná.

Tahle epizoda jednoznačně dokazuje, že Mohamedova "navštívení" byla předstíraná, a že celý Korán není nic jiného, než promyšlený podvod. Mohamed před svým náboženským "osvícením" také léta studoval různé náboženské víry, především křesťanství a iudaismus, takže i to svědčí, že šlo o vědomé a promyšlené aktivity, ne nějaké halucinace.

kapitán 30.11.2006 8:32

Re: Mohamedova diagnóza

Ale já bych tomu przniteli děvčátek jeho halucinace nebo nějaké vytržení nebral.

Netřeba 30.11.2006 7:14

Pokud se opakovaně stane co píše autor:

"Naši náboženští fanatici se navzájem vyhubili v několika dávných náboženských válkách a zbyli ti volnomyšlenkáři . . . "     nic tak strašného se vlastně nestane.

Jenže ono se to tak nestane.

Nicméně lidstvo jako živočišný druh má stále ještě šanci. Avšak pod pojmem "lidstvo" má pan Reiniš zřejmě na mysli euro-americký způsob života a k tomu ojedinělé ostrůvky křesťanů kdesi v Asii -  VIZ 250 (slovy dvěstěpadesát) přítomných na včerejší mši papeže v Turecku. Zdroj: Zprávy ČRo 2.

čtenář 30.11.2006 7:47

Re: Pokud se opakovaně stane co píše autor:

Za tím slovy 250 je především třeba vidět hyperpřísná bezpečnostní opatření. Takhle dopadnou všechny instituce, včetně náboženství.

Víra není obřad, není to instituce.

kapitán 30.11.2006 6:21

Není Boha kromě Boha

Bůh je prý jen JEDEN a podle slov Papeže v Turecku věří Křesťané a Muslimové ve STEJNÉHO Boha - tak proč by měl Bůh Křesťanů zastavovat Islám, který BOHA vyznává - Není Boha kromě Boha.

A.S. Pergill 30.11.2006 7:44

Re: Není Boha kromě Boha

JHWH=!Bůh=!Alláh

Jejich atributy jsou natolik různé, že jejich ztotožnění není možné. Totožnost křesťanského božstva s tradičním židovským a islámského s předchozími jsou jen propagandistický trik, který měl snižit riziko represí ze strany přívrženců původních božstev.

kapitán 30.11.2006 8:29

Re: Re: Není Boha kromě Boha

Takže Papež, když říká v Turecku: Vyznáváme stejného BOHA, tak používá podle Vás starej křesťanskej TRIK ???

J.G. Pašek 30.11.2006 15:25

Re: Re: Re: Není Boha kromě Boha

Ano, je jeden Bůh pro všechny stejný . . . . malér je negramotný Mohamed prorok a ty jeho bláboly které diktoval a jeho nohsledové pisálkové napsali do koránu.

68 30.11.2006 5:46

A pak už dost.

Přesto že je někdy obtížné brát vážně náboženství, jehož věřící tráví značnou část každého dne se zadky výš, než jsou jejich hlavy, je třeba brát je vážně přinejmenším v souvislosti s učením p. Freuda, když už ne i jinak. Jeví se totiž ti věřící také jako vysoce sexuálně infantilní. Přes veškeré jejich “mačo” pozérství to vypadá, že se přímo hrozí možné své  “jisté nedostatečnosti” a možné mužské konkurence u “svých” žen. (Zahalit, zabalit.) A jako v tanečních, děvčata na jedné straně, chlapci na druhé, jenže v tomto případě chlapci mají v rukách Kalašnikov. Ale to je utěch lidí jen taková zvláštnůstka. Pikantnost.

ValVlk 30.11.2006 4:57

Lidstvo má šanci!

Jediná šance lidstva je v tom, že bezvýhradně uzná Bibli za Boží poselství světu a učiní neprodleně pokání ze svých, už do nebe volajících hříchů. Autor článku nemá pravdu a bezostyšně napadá Bibli, která je Božím Slovem. Autorovi zřejmě nestačí, že za něho Ježíš Kristus, Boží Syn vykrvácel v hrozných bolestech a ponížení na kříži Golgoty a proto mu plive do tváře. Bible a Bůh nemohou za to, že si ,,neomylná" a rádoby pravá - středověká Katolická církev, (ne ta současná)vyložila Písmo po svém a mocní středověku je použili ke zotročení prostého lidu. To Bůh určitě nechtěl! Nechtěl, aby se stavěly katedrály a kláštery a současně lidi žili v děrách a neměli co do huby! Bible je skutečně psané Boží Slovo! Starý Zákon ukazuje na příchod Mesiáše - Ježíše Krista. Nový zákon je už o Něm a Jeho učení. Současným, zarytým, až fanatickým ateismem jsou vini právě takoví chudáci jako je pan pisatel článku. Nejhorší je, že oni svým lžím věří a nikdo s nimi nehne! Národe Český vzpamatuj se! Navrať se k pravému Bohu zjevenému na kříži, než bude pozdě! Jinak přijde islám a budete muset poklekat směrem k Mekce, jinak dostanete bejkovcem po zádech! Islám je krutý, nekompromisní a neuznává neutralitu! Možná, že právě takoví ateisti jako pisatel výše uvedeného článku budou biti o to víc! Dostanou tak to, co si zaslouží!Pisatel jde jasně do pekla a ve své  zlobě chce s sebou strhnout snad celý národ, proto píše takové sprosté lži a bláboly. Stojí psáno: Bůh je světlo a není v něm nejmenší tmy. Ježíš ve Zjevení říká: kdo ke mě přijde, toho nevyženu ven! Vždyť On je láska! Lidičky pochopte to!Bůh miluje každého, opravdu každého člověka a nemá zájem na smrti ani jednoho! Bůh však nenávidí hřích! Čiňte proto pokání a poproste Ježíše o odpuštění a vedení. On to rád udělá, vždyť On je stále živý. On je stále tentýž, včera, dnes, až navěky! Bůh je mocen zastavit islám, i klimatické změny a katastrofy! Bez pokání celého lidstva to však neudělá, nemůže! Proto že je Svatý a přísahal při sobě samém!

68 30.11.2006 5:13

Re: Lidstvo má šanci!

Co doporučujete kromě toho, co jste vyjmenoval.  (A co s takovým Skeptikem Maximem Vaingloriousem?)

kapitán 30.11.2006 6:19

Re: Lidstvo má šanci!

Bůh je prý jen JEDEN a podle Papeže v Turecku věří Křesťan´a Muslimové ve STEJNÉHO Boha - tak proč by měl zastavovat Islám, který BOHA vyznává - Není Boha kromě Boha.

Byg 30.11.2006 10:14

Re: Re: Lidstvo má šanci!

Pokud přijmeme tezi, že existuje nějaká objektivní realita, tak dojdeme jednoznačně k závěru že VŠECHNA náboženství popisují téhož boha, tutéž "mystickou" realitu. Kdyby to tak nebylo, tak by každý člověk měl "svého" boha podle toho, v jakého by věřil.

IMHO jsou obě možnosti částečně správně - všechna náboženství popisují opravdu tutéž božskou podstatu (vědci už se pomalu pachtí k jejímu odhalení), ovšem zároveň každý člověk ve své mysli dává tomuto bohu svůj vlastní konkrétní "tvar". Lidé vyznávající jedno určité náboženství mají většinou tuto představu "boha" pochopitelně podobnou. Ale v podstatě hovoří všichni o tomtéž.

Jsem také přesvědčen, že tento univerzální "bůh" nám umožňuje sdílet určité hodnoty i přes kulturní odlišnosti - pravdu, lásku, dobro. Tyto hodnoty jsou skutečně univerzální, i když mnoho lidí žije v omylu, že "skutečné" hodnoty jsou např. kariéra, barák, bourák, manželka, milenka ... :_))

Sysa 30.11.2006 12:06

Re: Re: Re: Lidstvo má šanci!

Obávám se, že tyto universální hodnoty je možné sdílet pouze do té doby, než půjde o podstatu tzn o "jídlo" a o přežití "kmene" - pak zvítězí silnější - ten, kdo první zapomene ne společné universální hodnoty a upřednostní "kmenové" hodnoty. A teď je to islám, kdo vyhrává. O božské podstatě se můžeme začít dohadovat až s plným břichem.