Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Kdo má zájem na reinterpretaci druhé světové války
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Vintr 3.6.2020 23:57Kdyby chtěli Američani zastavit Rusy, stačilo by jen přiškrtit kohoutek s válečnou pomocí, kterou jim dodávali. Rusi potřebovali americké suroviny a techniku až do konce války. Například bez americké oceli by nevyrobili polovinu tanků. To by asi třeba bitva u Kurska dopadla jinak. |
J. Jindra 3.6.2020 16:39On někdo říká, že máme být vděční jen Rusům? Další překrucování, přímo zde. Problém, jak říkají autoři, že hlavní zásluha na porážce Německa je náhle zamlžována. Přitom 3/4 německých sil bojovali proti Rusku, další fronty mely výrazně menší rozměry i význam. |
Z. Lapil 3.6.2020 17:31Nemusíme (ba až nesmíme) být za osvobození vděčni jen Rusům. Ale stejně tak nesmíme být vděčni jen Američanům a už vůbec nesmíme zaměňovat Rusko a Sovětský svaz, stejně jako není dobré zaměňovat Německo a Tisíciletou Říši. Mmch v souvislosti s aktuální kauzou Koněv jsem potkal zajímavou myšlenku: rokem 1968 Sovětský svaz ztratil právo na naši vděčnost. |
Z. Mikulášek 3.6.2020 13:25Brilantně napsáno, absolutní souhlas, plně podepisují. Nic na tom nezmění zcestné blábolení zdejších protiruských fanatiků. |
B. Hamal 3.6.2020 13:38Souhlas |
J. Olejník 3.6.2020 13:23Skvělý článek výstižně popisuje mnoho myšlenek, které byly již publikovány: - Orwellovská myšlenka potřeby ovládnutí minulosti pro získání budoucnosti. - Jestliže nás v r.39 okupovali nacisté, pak v r.68 nás okupovali komunisté. - V r.1948 se žádný komunistický puč nestal, o svobodu jsme přišli demokratickým způsobem. - Cílené zapomínání na příčinnost událostí a občasnou záměnu příčiny a důsledku. - Myšlenková manipulace pomocí "symetrizace" viny tj. česky "co jsme si, to jsme si" nebo "podaná ruka". Je to však vyvažovaní hříchů, které nejdou vyvážit. Jeden popis německé viny, viz odstavce o genocidě a vraždění, které se staly oficiální německou státní politikou a o masové podpoře německých obyvatel, čtu poprvé. Popis má obrovskou nejen argumentační, ale hlavně pravdivou sílu a jsem nadšen, jak je výstižně formulován.Svět už zažil hodně hříchů i genocid, ale původci toho zla se s tím nechlubili, nebyla to jejich oficiální státní politika. Jejich režim se často jmenoval lidově demokratický (dnes máme pro změnu liberálně demokratický)a i v dobách jeho krutovlády měl nějakou malou nebo větší opozici. To však není případ Německa, viz článek. Děkuji ! |
P. Urban 3.6.2020 16:26Nacistické Německo se genocidou také nechlubilo. (Výjimkou bylo vyhlazení Lidic). Naopak, šlo o přísné státní tajemství. Lidé s opozičními názory v Německu existovali. A bylo jich dost. Všechny nacisté zavřít nemohli a ani nezavřeli. Spokojili se s tím, že znemožnili, aby se z těchto lidí vytvořila skutečná opozice. To ovšem platilo i o poválečných lidově demokratických režimech. Kde tady byla jaká opozice? (A nepleťte si poválečné "lidové demokracie" s normalizačním socialismem.) |
J. Zima 3.6.2020 16:50Vy se mýlíte. Puč se v roce 48 stal. Gottwald s podporou Svobody to sice zahrál jako že demokraticky, ale kdyby se to nezdařilo, tak sovětské jednotky byly připraveny v Polsku a východním Německu. Stalin to Gottwaldovi sám nabízel. Beneš to dobře věděl a protože nechtěl další krveprolití 3 roky po válce, tak ustoupil. Jediný rozdíl by byl, že rok 68 by nastal už v roce 48. |
P. Krasny 3.6.2020 12:58Takže osvoboditel podle vás zatýká a do lágrů odvléká občany osvobozené země? Osvoboditel krade a znásilňuje. Nevím co ve VK hulíte, ale musí to bejt dobrej matroš. |
P. Krasny 3.6.2020 13:00A to se zdaleka netýkálo jen Československa. Zkuste se trochu dovzdělat o tom, jak se ti vaši "osvoboditelé" chovali v Polsku a v pobaltských republíkách. |
D. Marynel 3.6.2020 16:16OK :):) |
J. Vintr 3.6.2020 12:57Nadpis by měl znít jinak. "Kdo má zájem na zachování stávající interpretace druhé světové války?" Je to pokračovatel režimu, který od začátku překrucoval historii ve svůj prospěch a stavěl na tom "právo" okupovat "osvobozené" země. Ten zájem evidentně stále trvá a proto se Rusáci tak čertí, když si někdo dovolí ty jejich lži trochu poopravit (ne zcela vyrátit, jak by se správně tři čtvrtě století po válce slušelo). |
P. Krasny 3.6.2020 13:01Rusáci nemají nic jiného čím by se mohli prsit, proto to tak je. |
V. Podracký 3.6.2020 12:37Děkuji autorům, mluví mi z duše a asi všem poctivým lidem, kteří nechtějí přepisovat dějiny. V odpovědi na některé komentáře tvrdím, že přece autoři nepopírají americkou pomoc SSSR. Diskuse o tom, kdo by bez koho mohl válku vyhrát je ubohá. Spojenci by bez jednoho z nich, zvláště bez SSSR, válku nevyhráli. |
L. Severa 3.6.2020 13:21Ovšem SSSR by bez spojenců válku vyhrál ? |
M. Moravcová 3.6.2020 13:32To přece pan Podracký nikde netvrdí. Právě naopak. |
J. Jurax 3.6.2020 15:51Těžko říct, ono byste musel zavést hodně kdyby předpokladů. Kdyby Británie padla nebo uzavřela nějaký mír, kdyby Hitler nevypověděl USA válku, kdyby ... Ale ve výsledku - kdyby SSSR nevyhrál, byli bychom v opravdu velikém průseru a jako národ bychom dnes patrně neexistovali a grosdojčes rajch by tu byl nejspíš dosud. Kdyby sám vyhrál, byli bychom v tom menším průseru, v němž jsme v existující realitě opravdu byli, a spolu s námi by témže průseru byla celá západní Evropa až po Biskajský záliv. A budovala by komunismus. |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |
D. Marynel 3.6.2020 16:19Ovsem SSSR bez spojencu by valku take nevyhrali to je naprosto jasne . |