Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Církve neviditelné, neslyšitelné
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ver 4.1.2008 12:00Re: Re: ale naopak některé bohužel |
RZ 4.1.2008 11:55Re: ale naopak Například naučili Vaše předky číst a psát, že? |
jirka.s. 4.1.2008 11:53Re: "Přitom se blíží období, kdy se budeme muset potýkat s vlivy exotických náboženství" Sdílím vaši víru, ale komunismus není u nás rozhodně nic exotického! |
bouše 4.1.2008 11:50ale naopak si myslím,že církve mají stejný smysl jako spolek houbařů,,včelařů apod.když to někoho baví,tak proč ne!ale ostatní lidi s tím neobtěžovat(už takhle toho napáchali v minulosti neurekom) |
ver 4.1.2008 11:44"Přitom se blíží období, kdy se budeme muset potýkat s vlivy exotických náboženství" snad je má víra dost silná , že se nejedná o komunismus |
Šumavák 4.1.2008 11:35..a práce v něděli ! Já se poučil a hned od tohoto weekendu v neděli dobytek nekrmím! On se o něj postará bůh ! |
Karkul 4.1.2008 11:35Re: diskuse Trochu by to chtělo upřesnit, kdo byl v té době považován za kacíře a zda inkvizice měla vůbec právo či i chuť starat se o čechy.Je známo, že katolíky byly tehdy vesměs jen němečtí osídlenci ve městech a část šlechty a inkvizice tedy zastrašovala je. Ostatně současně třeba Karel IV. r. 1363 povolal do Prahy rakouského kazatele Konráda Waldhausera, aby kritizoval katolických nepravosti - tedy dle inkvizice kacíře ? České obyvatelstvo bylo tehdy stále směsí pravoslaví a pohanství, proto se tu Karel snažit vybudovat několik slovanských klášterů - nakonec s papežem dohodl jen jeden, a zřejmě proto ho vybudoval jako největší v Evropě. Ostatně i v této problematice se spíše věnoval získávání a zušlěchťování než zastrašování. |
jirka.s. 4.1.2008 11:32Chucpe! Nedávno tu byl uveřejněn článek Petra Adlera "Česká chucpe!" kdosi se v diskuzi ptal, co to ta (ten) chucpe vlastně je! Tak tedy: "Přímo extrakt chucpe vznikne když bard brdských lesů jelínek začne radit církvím, co by měly dělat, aby zvýšily svou prestiž a návštěvnost kostelů!" Větší chucpe by snad mohlo ještě vzniknout, kdyby se tohoto bohulibého úkolu ujalo prase vondruška! |
Šumavák 4.1.2008 11:29ale to ausgerechnet věřícím nevysvětlíš ! |
Šumavák 4.1.2008 11:27Kterýho boha? Já jich znám několik. Myslíte toho, jak se nudil a tak to tu rozsvítil? Co šest dní pracoval, sedmý odpočíval a pak už nikdy na nic nehrábl? |
meloun 4.1.2008 11:16Ono je to s těmi majetkovými požadavky trochu jinak. Církvím byly v 90.letech vráceny kostely a kláštery. Zejména u katolíků se zhusta jedná o cenné památky, které je nutno udržovat. Prostředky se původně získávaly především z výnosů hospodářství, která patřila k objektům, které církev vlastnila. Hospodářství vrácena nebyla, finance poskytované státem na údržbu památek nestačí, objekty chátrají, některé jsou poškozeny z předchozího období (teď si vzpomenu třeba na klášter v Oseku). Ač nevěřící, proti tomu vyrovnání nic nemám. |
Minutus 4.1.2008 11:12Re: církve už svoje řekly v minulosti, Zabíjení odsuzuji. Ale nemyslím si, že by církevní nomenklaturní kádry byly za vámi pozadu. |
Minutus 4.1.2008 11:09Z filosofického hlediska Nemám nic proti věřícím, ani proti víře ve smyslu NZ. Ovšem myslím si, že víra je o duchovním rozměru o pokoře. Církev ji takto od svých prostých věřících vyžaduje. Naopak církevní nomenklatura usiluje o materiálním (majetek) a silovém (politický vliv) rozměru. To je tak zřejmý rozpor, že jen hodně zaslepený člověk si jí může nevšimnou. Věřící tedy jsou zaslepení. Ne proto, že věří v Boha. Ale proto, že věří svým samozvaným falešným prorokům. Bible není o takových kompromisech, které jdou přímo proti PODSTATĚ učení. Proto u kriticky uvažujícího člověka, který není zrovna členem církevní nomenklatury má křesťanství jen velmi malou šanci. |
Šumavák 4.1.2008 11:08A to se mýlíte! Ve svého syna já věřím! Ale ten "syn boží" , co kradl, bořil města, mineralizoval ženy, vraždil ty, co si nepomazali futra krví , ničil úrodu kobylkami a diktátorskými metodami si vynucoval poslušnost, ve mě budí nedůvěru! |
outsider/ateista 4.1.2008 11:04Re: Skromná katolická církev.... |
Šumavák 4.1.2008 11:03Však ona se tomu také katolická církev brání zuby nechty! |
VVK 4.1.2008 11:00Re: Primitiv odpovídá- Jen klid! Boha nelze vyhnat ani zabít! Mám s ním zkušenost, kdyby nebylo živého Ježíše Krista, už bych dnes nebyl mezi živými. On mě uzdravil z těžkého srdečního šelestu a občasné aritmie. Taky mě zbavil závislosti na alkoholu! Nenechte se proto zesměšňovat komunistickými pohrobky, to oni jsou primitivové a ne vy, nebo já! Z každého planého slova, rouhání a tupení jeho lidu budou takoví jako on skládat počet v den Soudu! Věřit či nevěřit je bohužel svoboda ponechaná člověku po vyhnání z ráje. Ježíš se vrátí a usedne na opuštěný Davidův trůn, ať se to takovým komunofašounům líbí, nebo ne! Již jsou odsouzeni. Soud spočívá v tom, že nevěří v Syna člověka! |
Šumavák 4.1.2008 10:59Nicméně, pokud PR aktivita slouží dobré věci, není důvod ji odmítat.... Co je to "dobrá věc" ? Kdo rozhodl že zrovna ausgerechnet tohle je "dobrá věc" ?? Ti co z toho žijí a tyjí? |
Šumavák 4.1.2008 10:56Skromná katolická církev.... to je něco jako studený oheň, suchá voda, pravdomluvný lhář a tak, jo? |
S/kepticus M/aximus 4.1.2008 10:48To je z příručky života, kterou Vaše rudá knihovna neobsahuje, jerry. |
Šumavák 4.1.2008 10:48ale zase mu bude patřit Boží království ! |
Šumavák 4.1.2008 10:43a aby i u nás církev rozhodovala o otevírací době obchodů..... |
Šumavák 4.1.2008 10:41nepletete si trochu víru s církví, která na ní parazituje? K čemu potřebuje pro Váš kontakt s Bohem ( je-li vševědoucí a všudypřítomný) církev? A vy jste gnostik nebo agnostik ? Píšete: "Já mohu stále hledat, přemýšlet, vzdělávat se a to je naprosto skvělé," To máte na mysli hledat, přemýšlet a vzdělávat se v rámci Vašeho náboženství, abyste mohl lépe mentorovat, ty co mají jiný názor? |
S/kepticus M/aximus 4.1.2008 10:40Lukáš Jelínek je evidentně historií nepoznamenaný pomatenec, který by rád viděl pojišťovnu věčného života spravovanou kultem mrtvých na každém rohu. |
outsider 4.1.2008 10:40Re: Církve a jejich vliv na společnost Nikdo nikoho nenutí pracovat v neděli. Každý zaměstnanec uzavírá (ať už písemnou nebo ne) smlouvu se svým zaměstnavatelem: budu dělat to a to, za takových a takových podmínek a za tolik peněz. Dohodnou se? OK. Nedohodnou? Oba se musí porozhlédnout někde jinde. Kdybych použil Vaše uvažování, napíšu: "Zaměstnanec, který nutí zaměstnavatele, aby mu platil odměny, příplatky, ..., je zločinec a sprostý vyděrač, na úrovni raketýra, ne-li vraha, a měl by skončit v kriminále!", ale já to neudělám |
Malý Aston 4.1.2008 10:37Re: Re: Re: prošvihli to Požehnání aby nikdy nedopustila vládu komoušů což je taková volovina jako to co jsem napsal a Vy jste to nepochopil. |
outsider/ateista 4.1.2008 10:27Re: Re: Re: Autore, a co to znamená "viditelný" a "slyšitelný" Já myslím, že jí (ti dole) neodmítají z principu, ale jen na to jaksi není čas. Žijou v jiném světě, který jim (my ateisté) můžeme jen závidět. |
lydie belostná 4.1.2008 10:25církve by měli platiti členové. jinak totiž je to zneužívání d emokracie a provokace terorismu. |
jerry 4.1.2008 10:23Re: Re: Autore, a co to znamená "viditelný" a "slyšitelný" Nicméně, pokud PR aktivita slouží dobré věci, není důvod ji odmítat. |
jerry 4.1.2008 10:22Re: Neexistruje sebemenší důvod, proš by církve měly mít "veřejnoprávní" statut Proboha, to jste utekl před komunisty? To byl omyl! Takové lidi si nechali utéct. Z Vás by byl církevní tajemník! |