Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
prošvihli to
Když byla společnost totálně zmatená a roztříštěná v r. 1990 (zakládání nových stran, spolků, hledání hodnot)mohla církev katolická rasantně vystoupit s všelidskými hodnotami slušnosti a, nezlobte se, s primitivním avšak účinným desaterem, základem, chceme-nechceme, naší civilizace. Nemusím věřit v jednoho boha, ale ctít otce svého i matku svou ano... atd.
Dnes to nezná ani mládež, taky neví, jak se chovat v ničem...
Církev ihned přispěchala s nárokem na majetek... od té doby to fedruje neustále... V kostelích slyšíte o spasení, Kristu, zemřel za nás na kříži... více méně floskule, které moderního člověk neoslovují. Ač bezvěrec, chodím občas na kázání "pro posilu ve věcech lidských"... ale se mi nedostává. Ten apel: chovejte se k sobě slušně, "co nechceš, aby jiní nečinili tobě..." atd.
KDyž je společnost zkorumpovaná, nic nebrání knězi vzít stoličku a tepat neřády na schodech před kostelem... a pak vyzvat posluchače, ať vstoupí dovnitř, do společenství těch, kdo potírají či se vyhýbají zlu.
Nejvíc se podepsal sám VLk, zcela impotentní vůdce svých oveček...
Tak ať si nestěžujou. Majetek? To je taky hezký trik od ODS: z našich peněz vyplatí církev, a získaný majetek připadne komu? Kamarádům! Topolánku: každou získnou věc do veřejné dražby, jinak ti nevěřím ani slovo!!!!!
Ano, církev se hodlá obohatit vlastním majetkem,
jí ukradeným, ná úkor nás všech. V tomhle má Topol aspoň odvahu , tímhle si popularitu rozhodně nezíská. Ale na druhou stranu, církev skutečně svou šanci nějak prošvihla. Stále si myslím, že spousta lidí čeká na nabídku něčeho jiného, než je konzumní společnost. A pořád je šance oslovit je , dnes už zcela legálními prostředky.
Z filosofického hlediska
Nemám nic proti věřícím, ani proti víře ve smyslu NZ. Ovšem myslím si, že víra je o duchovním rozměru o pokoře. Církev ji takto od svých prostých věřících vyžaduje. Naopak církevní nomenklatura usiluje o materiálním (majetek) a silovém (politický vliv) rozměru. To je tak zřejmý rozpor, že jen hodně zaslepený člověk si jí může nevšimnou. Věřící tedy jsou zaslepení. Ne proto, že věří v Boha. Ale proto, že věří svým samozvaným falešným prorokům. Bible není o takových kompromisech, které jdou přímo proti PODSTATĚ učení. Proto u kriticky uvažujícího člověka, který není zrovna členem církevní nomenklatury má křesťanství jen velmi malou šanci.
Re: ale to ausgerechnet věřícím nevysvětlíš !
Jistě, pokud taky věří v právní stát a v nepřípustnost krádeže majetku.
Re: Re: ale to ausgerechnet věřícím nevysvětlíš !
Co se týče krádeže majetku, jsem pro jeho navrácení, nabídku odkoupení a udržby jen vybraných památek (ne každého kostela) a absolutní odluky církve od státu. Nikdy by to nebylo tak drahé jako současně nabízená varianta za cca 80 mld korun. No a máte pravdu. Co je prokazatelně církevní do února 48, vrátit církvi.
Re: Z filosofického hlediska
V podstatě máte pravdu. Jenomže ono se takhle zvrhne všechno, když to narůstá. A bez toho, aby to narostlo, tak by to nedosáhlo takového významu. A místo toho by narostlo něco jiného. A třeba by u kolébky evropské civilizace stáli kněží Zaharatušrovi.
Re: Re: Z filosofického hlediska
Dějiny ukazují, že říše i náboženství nejen narůstají, ale také upadají. Příčinou je vnitřní hniloba. Pokud jakákoli organizace ztratí svou vnitřní náplň, může být v konkurenci převálcována. Tak se to stalo s impériem komunismu a církev je válcována už nejméně 100 let. Stane se to i jí.
Re: Re: Re: Z filosofického hlediska
Ano. Ale církev předala podstatnou část své vnitřní náplně naší dnešní ateistické společnosti. A těm zbytkům, kteří se pídí po tom, co jí z její vnitřní náplně zbylo, nutně musí stačit taková církev, jaká dnes je. Církev je válcována. Ale nemáme právo jí brát její legitimní právo se tomu válcování bránit.
S tím naprosto souhlasím
Jen konstatuji, že při té obraně vylévá s vaničkou i dítě. V boji proti materialismu používá materialistických prostředků - peněz a moci. Podobně jako komunismus je založen na ideálech humanity a udržoval se pomocí teroru, tak křesťanství je založeno na duchovním odkazu NZ a církev jej brání materialistickými prostředky, které tento princip popírají. To dříve projde vebloud uchem jehly, než církev přesvědčí moderního vzdělaného člověka o své pravdě nepravdivými prostředky. Maximálně si někoho koupí a to není totéž.
Re: Ano, církev se hodlá obohatit vlastním majetkem,
Majetek se dá nadělat jenom prací.Kolik práce udělali flanďáci? Začali fasovat stovku od turistů za návštěvu chrámu sv.Víta.Jestlipak za tu dobu aspoň vzali do ruky koště,aby v něm zametli?
Re: prošvihli to
Máte pravdu.ODS to přihraje Vatikánu a Vatikán zase na ODS.Já pořád říkal,že ta ODS nejsou komouši ale lidovci.
Re: Re: Re: prošvihli to
Požehnání aby nikdy nedopustila vládu komoušů což je taková volovina jako to co jsem napsal a Vy jste to nepochopil.
Autore, a co to znamená "viditelný" a "slyšitelný"
Znamená to podle Vás i něco jiného než množství prostoru okupovaného v médiích? Pak ovšem máte pravdu. Ale je oč stát?
Re: Autore, a co to znamená "viditelný" a "slyšitelný"
Autor má pravdu, že PR směr k dnešní české společnosti církev nezvládá. 263 miliard, Svatý Vít, poklesky katolických i nekatolických kněží, to jsou správná sousta pro bulvár.
Autor má pravdu, že (on) nevidí denní užitečnou práci tisíců lidí, kterým se (nemedializovaná) pomoc druhým stala hlavním smyslem života. Tady bych mu doporučil, aby se lépe díval. Skromnost se špatně prodává, jakmile to začnete dělat, přestává být skromností.
Re: Re: Autore, a co to znamená "viditelný" a "slyšitelný"
Nicméně, pokud PR aktivita slouží dobré věci, není důvod ji odmítat.
Re: Re: Re: Autore, a co to znamená "viditelný" a "slyšitelný"
Já myslím, že jí (ti dole) neodmítají z principu, ale jen na to jaksi není čas. Žijou v jiném světě, který jim (my ateisté) můžeme jen závidět.
Re: Re: Re: Re: Autore, a co to znamená "viditelný" a "slyšitelný"
Blbost, žijí ve stejném světě jako my. A jsou mezi nimi lidé stejně dobří a špatní jako my. A jako my si na nedůležité věci nenajdou čas. Podle nich nedůležité. Proto nemají čas.
Nicméně, pokud PR aktivita slouží dobré věci, není důvod ji odmítat....
Co je to "dobrá věc" ? Kdo rozhodl že zrovna ausgerechnet tohle je "dobrá věc" ?? Ti co z toho žijí a tyjí?
Skromná katolická církev....
to je něco jako studený oheň, suchá voda, pravdomluvný lhář a tak, jo?
Ještě jedna věc,
k tomu páně Jelínkovu tvrzení o tom, že by bylo dobré financovat církve procentem od věřících a pak že by se ukázalo, kdo vlastně církve podporuje. Tahle argumentace je použitelná úplně stejně pro politické strany - navrhněte za tu vaší ČSSD podobný princip a financujte se jen příspěvky svých členů. Jsem zvědav, jak dlouho vám to vydrží!
Re: Ještě jedna věc,
Na to socky nikdy nepřistoupí.Členů mají včetně všech sekretariátů do jednoho Pendolína a platit přízpěvky od levičáků je vždy problém.Jiné politické strany na tom nejsou lépe.Zelených je do jedné telefonní budky,KDU má platících členů možná do dvou autobusů a ODS na tom nebude lépe.Všechny si proto platíme ze svých daní a jim se to líbí neboť když nemají,přijmou nový zákon a zase jsou v balíku.Jsem pro, aby nejméně 50% svých daní jsem mohl cíleně posílat tam kde uznám za vhodné.Já raději pošlu 50% svých daní své mamince nebo babičce jako příspěvek na důchod než daně cpát do státního rozpočtu,který podporuje nejen politické strany,církve a jiné darmožrouty ve státní správě ale nefachčenky.Dejte nám možnost a my se rozhodneme i bez Kalouska,Paroubka,Topolánka a Bursíka.KSČM nejmenuji,neboť ti tady hospodařili 41 let a stálo to za kulové.
Skvělý nápad,
ať politické strany financují dobrovolně pouze jejich příznivci. A co to takhle vztáhnout i na Masarykovu akademii p. Jelínka?
Nemá důvod podporovat nijak zvlášť církve,
ale musím napsat, že to páně Jelínkovo žvanění mi leze silně na nervy!
Víra je soukromý deficit poznání
"Přitom se blíží období, kdy se budeme muset potýkat s vlivy exotických náboženství"
Potýkejme se nejdřív z vlastním. Pro ateisty je exotická jakákoliv slepá víra. Pro cizí náboženství budou exotická ta evropská. A nejvíc třenic, válek a zločinů ve světě přináší a vždy přinášely spory o konkrétní podobu víry. Přitom jde o co? V principu o h.vno, prakticky o zblbnutí co největšího počtu lidí v honbě za majetkem. Víru je třeba vytlačit z veřejného prostoru jako každou ideologii.
"Ne, církve by neměly být stavěny naroveň organizacím sportovců či zahrádkářů."
To by neměly. Výše citované spolky jsou totiž užitečné!