10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
outsider/ateista 4.1.2008 10:21

Re: Autore, a co to znamená "viditelný" a "slyšitelný"

Autor má pravdu, že PR směr k dnešní české společnosti církev nezvládá. 263 miliard, Svatý Vít, poklesky katolických i nekatolických kněží, to jsou správná sousta pro bulvár.

Autor má pravdu, že (on) nevidí denní užitečnou práci tisíců lidí, kterým se (nemedializovaná) pomoc druhým stala hlavním smyslem života. Tady bych mu doporučil, aby se lépe díval. Skromnost se špatně prodává, jakmile to začnete dělat, přestává být skromností.

jerry 4.1.2008 10:19

Re: církve už svoje řekly v minulosti,

Vy jste kriminálník?;-DR^

VVK 4.1.2008 10:19

Re: A aby to nešlo od desíti k pěti,

R^ Dobře že nejsem sám, koho to s....!R^

jerry 4.1.2008 10:19

Re: Víra je soukromý deficit poznání

Z které rudé příručky to je?;-D

jerry 4.1.2008 10:18

Re: Re: prošvihli to

Co by měla ODS z podpory Vatikánu?8-o

jerry 4.1.2008 10:16

Primitiv odpovídá-

Vy jste dobrovolně přijal marxisticko-leninský světový názor a ani nevíte proč. Důsledky jsou pro Vás jasné už z Vašeho stylu psaní. I mě  se vytýká arogance a oprávněně, ale jsem si toho na rozdíl od Vás vědom. Ve věcích víry projevujete totální neznalost , jenže Vy všechno už prostě víte. Měl bych Vám teď vynadat? Nebo si z Vás dělat legraci? Proč? Já mohu stále hledat, přemýšlet, vzdělávat se a to je naprosto skvělé, zatímco Vy jste už našel a to je to, co všichni materialisti /nemyslím ty typu Voltaira, ale ty marx-leninského typu/ -ubohost, závist a vlastní nespokojenost. Zkuste taky někdy přemýšlet.:-)

jerry 4.1.2008 10:09

Skvělý nápad,

ať politické strany financují dobrovolně pouze jejich příznivci. A co to takhle vztáhnout i na Masarykovu akademii p. Jelínka?:-)

Netřeba 4.1.2008 10:08

Re: Milý Streite

To nebylo v USA, ale v Praze, nebyli to ministranti, ale demonstranti, nebyly to sexuální praktiky, ale policejní brutalita zamířená proti budoucí poslankyni jakési pidistrany, která má víc funkcionářů, než řadových členů. :-)

Malý Aston 4.1.2008 10:08

Re: prošvihli to

Máte pravdu.ODS to přihraje Vatikánu a Vatikán zase na ODS.Já pořád říkal,že ta ODS nejsou komouši ale lidovci.:-D

-ferry- 4.1.2008 10:07

Církev? K čemu ...?

V roce 1999 jsem napsal článek o náboženství,který jsem rozdělil do pěti tzv,asociací.Budu citovat : "Pátá a poslední asociace je z dubna tohoto roku.Ve veřejnoprávním  rozhlase mluvil kardinál Vlk.Nemluvil o víře,o lásce ani o míru,což by dnes bylo velice aktuální.Pravil zhruba toto : My jsme si porovnali počet našich věřících s počtem obyvatel a porovnali to s NěmeckemZjistili jsme,že nás by to neuživilo".O co šlo? O to,že by si věřící sami měli platit svou církev,své kněží,své církevní kony.Počty pan kardinál neřekl a tak nevím,zda je hodně knězů,nebo málo věřících.Je možné,že pan kardinál zakalkuloval i tu nepříjemnost,že by se hodně věřících s vírou rozžehnalo,kdyby zjistili,že za ni musí platit.Možná,že právě možný počet odejitých je to,co církev děsí nejvíc.Z politického hladiska (neboť církev je politikum) by to byl veliký lapsus .../konec citátu/

 Řekl bych,že na těchto svých slovech nemám co měnit.Církvi chce teď vláda nacpat pár set miliard.Jen proto,aby se Topolánek udržel u vlády.Podpora 13 primitivů,věřících ještě na ježíška mu za to stojí.Na Ježíška prý věří asi pětina Čechů.Lidovým novinám stálo za to napsat,že je to víc,než kolik lidí věří komunistům.Nedělejme si iluze o mentální úrovni našich politiků i novinářů. Živme dál ze svých daní tyhle naničhodníky... Gott mit euch ! ;-O8-o

jerry 4.1.2008 10:07

Ano, církev se hodlá obohatit vlastním majetkem,

jí ukradeným, ná úkor nás všech.:-) V tomhle má Topol aspoň odvahu , tímhle si popularitu rozhodně nezíská. Ale na druhou stranu, církev skutečně svou šanci nějak prošvihla. Stále si myslím, že spousta lidí čeká na nabídku něčeho jiného, než je konzumní společnost. A pořád je šance oslovit je , dnes už zcela legálními prostředky.:-/

sláva 4.1.2008 9:56

prošvihli to

Když byla společnost totálně zmatená a roztříštěná v r. 1990 (zakládání nových stran, spolků, hledání hodnot)mohla církev katolická rasantně vystoupit s všelidskými hodnotami slušnosti a, nezlobte se, s primitivním avšak účinným desaterem, základem, chceme-nechceme, naší civilizace. Nemusím věřit v jednoho boha, ale ctít otce svého i matku svou ano... atd.

Dnes to nezná ani mládež, taky neví, jak se chovat v ničem...

Církev ihned přispěchala s nárokem na majetek... od té doby to fedruje neustále... V kostelích slyšíte o spasení, Kristu, zemřel za nás na kříži... více méně floskule, které moderního člověk neoslovují. Ač bezvěrec, chodím občas na kázání "pro posilu ve věcech lidských"... ale se mi nedostává. Ten apel: chovejte se k sobě slušně, "co nechceš, aby jiní nečinili tobě..." atd.

KDyž je společnost zkorumpovaná, nic nebrání knězi vzít stoličku a tepat neřády na schodech před kostelem... a pak vyzvat posluchače, ať vstoupí dovnitř, do společenství těch, kdo potírají či se vyhýbají zlu.

Nejvíc se podepsal sám VLk, zcela impotentní vůdce svých oveček...

Tak ať si nestěžujou. Majetek? To je taky hezký trik od ODS: z našich peněz vyplatí církev, a získaný majetek připadne komu? Kamarádům! Topolánku: každou získnou věc do veřejné dražby, jinak ti nevěřím ani slovo!!!!!

Malý Aston 4.1.2008 9:45

Re: Ještě jedna věc,

Na to socky nikdy nepřistoupí.Členů mají včetně všech sekretariátů do jednoho Pendolína a platit přízpěvky od levičáků je vždy problém.Jiné politické strany na tom nejsou lépe.Zelených je do jedné telefonní budky,KDU má platících členů možná do dvou autobusů a ODS na tom nebude lépe.Všechny si proto platíme ze svých daní a jim se to líbí neboť když nemají,přijmou nový zákon a zase jsou v balíku.Jsem pro, aby nejméně 50% svých daní jsem mohl cíleně posílat tam kde uznám za vhodné.Já raději pošlu 50% svých daní své mamince nebo babičce jako příspěvek na důchod než daně cpát do státního rozpočtu,který podporuje nejen politické strany,církve a jiné darmožrouty ve státní správě ale nefachčenky.Dejte nám možnost a my se rozhodneme i bez Kalouska,Paroubka,Topolánka a Bursíka.KSČM nejmenuji,neboť ti tady hospodařili 41 let a stálo to za kulové.:-D

Gonzales 4.1.2008 9:37

A aby to nešlo od desíti k pěti,

tak i já protestuji a žádám, aby byla definitivně zastavena zvěrstva na zaměstnancích v tomto státě.

ja 4.1.2008 9:17

Autore, a co to znamená "viditelný" a "slyšitelný"

Znamená to podle Vás i něco jiného než množství prostoru okupovaného v médiích? Pak ovšem máte pravdu. Ale je oč stát?

Majkkl 4.1.2008 9:10

Ještě jedna věc,

k tomu páně Jelínkovu tvrzení o tom, že by bylo dobré financovat církve procentem od věřících a pak že by se ukázalo, kdo vlastně církve podporuje. Tahle argumentace je použitelná úplně stejně pro politické strany - navrhněte za tu vaší ČSSD podobný princip a financujte se jen příspěvky svých členů. Jsem zvědav, jak dlouho vám to vydrží!

Majkkl 4.1.2008 9:07

Nemá důvod podporovat nijak zvlášť církve,

ale musím napsat, že to páně Jelínkovo žvanění mi leze silně na nervy! (Y)(Y)(Y)

Streit 4.1.2008 9:01

Re: Re: Jelínku, Váš první celkem rozumný článek. Berte však v úvahu, že církve decimované socialisty

Já zase myslel, že šlo o ty sexuální praktiky s ministranty. :-(

Streit 4.1.2008 8:57

Víra je soukromý deficit poznání

"Přitom se blíží období, kdy se budeme muset potýkat s vlivy exotických náboženství"

Potýkejme se nejdřív z vlastním. Pro ateisty je exotická jakákoliv slepá víra. Pro cizí náboženství budou exotická ta evropská. A nejvíc třenic, válek a zločinů ve světě přináší a vždy přinášely spory o konkrétní podobu víry. Přitom jde o co? V principu o h.vno, prakticky o zblbnutí co největšího počtu lidí v honbě za majetkem. Víru je třeba vytlačit z veřejného prostoru jako každou ideologii.

"Ne, církve by neměly být stavěny naroveň organizacím sportovců či zahrádkářů."

To by neměly. Výše citované spolky jsou totiž užitečné!

PetrK 4.1.2008 8:54

Tenhle makovec

snad bude kecat o všem a do všeho.

VVK 4.1.2008 8:42

Re: církve už svoje řekly v minulosti,

Boha nezabileš, ani nevyženeš, on si prosadí svou a ty budeš jen zírat! Saul z Tarsu byl človíček jako jsi ty a nakonec zvěstoval evangelium jako známý apoštol Pavel!!! Abys věděl, ani já si nenechám šlapat po svých právech!

Netřeba 4.1.2008 8:38

Re: . . . za svá práva a svobody jsem ochoten zabíjet.

Muslimové taky a katolicí nebudou výjimkou.

ll 4.1.2008 8:38

Re: Církve a jejich vliv na společnost

není jiného boha než Alláha, a Mohamed je jeho prorokem - to nevíte ??

Netřeba 4.1.2008 8:37

Re: Jelínku, Váš první celkem rozumný článek. Berte však v úvahu, že církve decimované socialisty

Tím praktickým životem církví v USA máte patrně na mysli tu skupinu zblblíků, kteří hystericky ječí a modlí se u jakési dálnice, která je označena běžným pořadovým číslem, ale podle nich se právě podle tohoto čísla jedná o jakousi cestu, po které kráčel Kristus.

Kde ten všude byl, to koukám  ;-D.

VVK 4.1.2008 8:30

Re: diskuse

Já osobně nechci žádnou inkvizici a nechci, aby se církev hrabala v restitucích a křivdách napáchaných komunisty. Chtěl bych jen aby si církve, nejen katolíci, uvědomili nebezpečí jaké hrozí naší společnosti a podle toho jednaly! Zbytečná práce v neděli je skutečně hřích a jsou na to odkazy v Bibli. Samozřejmě sjede-li můj bližní, jakýkoli člověk autem do škarpy, budu se i v neděli snažit mu t té škarpy pomoci! Spadne-li můj pes do nedokončené kotelny v neděli, jistě ho tam nenechám do podělka! Uklouzne-li kdo v neděli a upadne, samozřejmě ho nenechám ležet, ale pomůžu mu na nohy! Nikdy mě však nenapadne, abych šel v neděli přidávat zedníkům, nebo šel do práce. Vím, kdo je pravý Bůh a dost často pociťuji Jeho vedení a když něco zvořu, tak i jeho napomínání! Skutečně hlavním problémem společnosti je hřích a bezbožnost!

walter 4.1.2008 8:18

církve už svoje řekly v minulosti,

doufám, že jejich vliv bude neustále slábnout. Vyhrožování islámem neberu, je mi jedno jestli bude moji duši (a tělo) znásilňovat ajatolla či kněžour v černém. Oboum bych doporučoval mě moc neštvat, za svá práva a svobody jsem ochoten zabíjet.

Pišta 4.1.2008 8:12

Re: Re: Neexistruje sebemenší důvod, proš by církve měly mít "veřejnoprávní" statut

Jenže indiány neokradli komunisti po roce 1948. Restituce se týkají majetku ukradeného komunisty a předtím nacisty, který komunisti zapoměli vrátit.

Magor 4.1.2008 8:12

diskuse

Z článku samotného a z uvedených reakce není jasné zda autoří vůbec chápou, v čem spočívá hlavní důvod existence církve.To zaprvé.Zadruhé český antiklerikalismus má své kořeny už v době před první světovou válkou,ale celkem úspěšný pokus o totální lividaci církví(zejména katolické) udělali až bolševici.Zničili církevní školství a tak do roku 1989 mohl zájemce o kněžství získávat vzdělání jen v semináři pochybné úrovně v Litoměřicích.Dodnes řídí u nás katolickou církev v podstatě amateři.Církev trpí perzonální nouzí zaviněnou komunistickým terorem.Pro toho pána,který srovnává církev s komunisty jedna informace.Nejtvrdší inkviziční nařízení vyžadující likvidaci kačířů vydal nejpopulárnější Čech Karel IV.

VVK 4.1.2008 8:07

Církve a jejich vliv na společnost

Souhlasím s autorem článku, církve nemají vliv na společnost. kdyby tomu tak bylo, neděla by se zvěrstva na zaměstnancích v tomto státě. Především by se nepracovalo v neděli! Je třeba vymezit práci v neděli místo, jaké měla před rokem 1989. Pracovat v neděli by se mělo jen na místech, kde toje nezbytné, jako je třeba zdravotnictví, doprava, energetika, nebo policie, ostraha objektů atd. Není nutné aby jely fabriky, stavební práce, obchod, atd. Práce v neděli tam kde to není nutné je hřích, zločin vůči Bohu, a měla by být tvrdě postihována!!! Zaměstnavatel, který nutí zhaměstnance pracovat v neděli je zločinec na úrovni otrokáře, ne-li vraha, a měl by skončit v kriminále!. V naší zemi to jde od desíti k pěti právě kvůli nesmyslné práci v neděli! Dám na to krk, že kdyby se nepracovalo v neděli, podotýkám, tam, kde to není nutné, Bůh by vylil své požehnání na naši zemi a nastal by silný ekonomický vzestup a prosperita. Dokud však se bude v neděli pracovat, Bůh zadrží požehnání a nastane totální propad, který už nikdo nezastaví! Na Slovensku už existuje zákon o víře a svědomí, na jehož základě věřící nejsou povinni pracovat v neděli. To je počin správným směrem! Není náhoda, že Slovensko ekonomicky roste! Další příčinou propadu naší země je totální bezbožnost a urážky vůči samotnému Bohu! Zamyslete se nad tím, než bude pozdě, než budete muset poslouchat vytí muezinů a svištění biče drába, abyste sklonili hlavy směrem k Mekce! Toto není sranda, nebudete-li věřit v pravého a jediného Boha, budete mít co dělat s Islámem!

Veselý 4.1.2008 7:47

Re: Neexistruje sebemenší důvod, proš by církve měly mít "veřejnoprávní" statut

V USA se můžete stejným způsobem zastávat indiánů. Budou vám vděčni. Ale nevím zda nebudete mít problém s americkými soudy.