26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ludva 9.2.2009 17:34

Re: Ludvo

Myslím to tak, že se přijmou plošně na všechny druhy škol. Kdo se nedostane na FAMU, tak prostě půjde jinam. Samozřejmě, že přijmout neznamená dostudovat. Ale šanci by měli dostat.

Eva D. 9.2.2009 17:34

Re: Školství

Jste hodně rozhořčená. Asi osobní zkušenosti, tipuji.

To řešení se mi líbí, až na to přes hubu. Když člověk slýchá, jak se někteří rodiče těší, až skončí prázdniny a od dětí bude pokoj, lépe řečeno hodí je na krk škole, tak by jim tohle přál. ;-P

Schumacher 9.2.2009 17:34

Tajemství vzdělání.

Mozek není mrtvý stroj, ale neuronová síť neoddělitelně  propojená se softwarem.  Zatím co spoje v procesoru počítače se nemění zpracovávanými instrukcemi a daty, ani paměť se nezvětší ani nezrychlí, mozek se učením  mění. Učení je trénink. Spousta informací po letech zastará, ale výsledkem dobrého tréninku je výkonnější mozek s lepší pamětí, lepšími kombinačními schopnostmi a všeobecně lepšími vlastnostmi než týž mozek netrénovaný. Čím je mladší, tím je učenlivější. Pak záleží jak a čemu se učí a naučí. Dobrému nebo špatnému.

Puštík 9.2.2009 17:32

Autoritu si každý musí zajistit sám.

Především učitelům by toto mělo být jasné.

poste.restante 9.2.2009 17:31

Re: Souhlasím s autorem článku

Souhlasím s Vámi pokud se týče společnosti, úcty a slušnosti. Přidal bych morálku.

Pak ale příklady volte opatrněji. Ukládat si miliony a žádat o sociální příspěvky ....,  ...skartovat materiály, které mi nesedí a dostaly se mi do rukou omylem, atd..  ...to mi moc morální nepřijde.

dulcibelka 9.2.2009 17:31

Re: gratuluji

U vás tedy češtinář moc autoritu neměl, co?

Eva D. 9.2.2009 17:30

Re: Třeba to není jeho tatínek, ale jen manžel jeho matky

A nebo přítel, momentální a jeden z mnoha. Někdy se těm dětem nedá skoro nic vyčítat, když poznáte rodiče.....;-(

portwyn 9.2.2009 17:30

Re: Wulfe

Jo, tohle je ta situace, kdy se dítě o hodině začne vykecávat s kamarádem přes celou třídu. Já ho přesvědčím, že to nemá dělat, on to uzná, omluví se, ale zas třída 5 minut nepracuje. Za dva dny to udělá znova. Kdyby se podřídil pravidlu "na hodině matematiky se nebavím nahlas s Honzou o hokeji", je to jednodušší a efektivnější.

Fafa 9.2.2009 17:27

Ludvo

Pokud vím, tak na VŠ je v prvních ročnících více volných míst než bude maturantů. Předpokládá se, že se přijmou všichni, co projeví zájem.

Co ale podle Vas znamena "projevi zajem"? Podaji si prihlasku? Podle mne  projeveni zajmu treba o studium antickych dejin predpoklada, ze uchazec uz o antice ledacos vi. A pokud nevi, tak nema na bakalarskem studii misto. Taky doufam, ze treba na katedre rusistiky bakalarske studium nezacina vyukou azbuky.  

poste.restante 9.2.2009 17:25

Re: mě zastihl rok 89 v lavici páté třídy

Hajzlíci byli ve škole vždycky. Jsou a budou. I sociopati musí projít systémem základního školství. (Říkávám, že i Jack Rozparovač někde chodil na základku.)  Je třeba nastavit sytém tak, aby drobné excesy eliminoval, patologické jevy identifikoval (a následně řešil) a většině poskytl bezpečné prostředí pro život a práci (= ve škole výuku). Základem je označit špatné chování za špatné a jako takové potrestat. Většina dětí je schopna ve 4 letech pochopit, že čokoláda v obchodě se nebere bez placení. Tak proč by v 10 nechápali, že paní učitelce se do očí nesmí říct "Ty krávo" a to dokonce ani tehdy, pokud paní učitelka opravdu taková je.

dulcibelka 9.2.2009 17:24

Re: Nedostatek respektu...

pepošachisto, já si rozhodně nemusím dát líbit drzé a nemístné chování - pokud má policajt chuť mě buzerovat z titulu své funkce, musí tak učinit nadmíru korektně. Pokud se nezdrží osobních poznámek, jako ten debil "jak" tady nad námi, tak mu to dám sežrat., protože se, vašimi vlastními slovy, chová jako blbec. A to nemluvím o ceduličkách s pravopisnými chybami...Co s takovými tvory, kteří mají status "veřejného činitele", a chovat se neumějí?!

A samozřejmě nervní učitelka, která mlátí děti po zádech (aby se zařadily do fronty), si stížnost zasloužila. Tak se také (v mém případě) stalo. A byla z toho omluva. Bohužel se ta stará čarodějnice dosud neoběsila, pokud vím.

Ono se tady brečí nad nevycválanou mládeží - ale kde se má naučit dobrým mravům? Od dospělých, kteří mají "oprávnění" chovat se jako včelkou bodnutí? Neměli by jít příkladem, sakrapráce?!

Eva D. 9.2.2009 17:23

Re: pred autorem...

Odbory? Neberte si to osobně, ale fakt jste mě pobavil. Jedinou jejich starostí jsou ne příspěvky, ale prachy vůbec, všem stejně, ať děláš jak děláš.

A zrovna odboroví funkcionáři bývají na školách ti, které nějaké probírání výchovných problémů nudí a zdržuje. Proč?  Protože jejich jedinou starostí....;-)

mlady.k.70m 9.2.2009 17:22

gratuluji

 nemohu jinak konečně članek který stojí za přečtení  doporučuji  ministrovi školství ke studiu a všem ředitelum škol .Zajistit autoritu učitelum je prvo řadý ukol .Falešní obhajci dětských prav to dotahly v USA ke katastrofě jestli toto je náš cíl tak pozdrav buch !!Děkuji za članek >-:-D

Ludva 9.2.2009 17:20

Re: škola

Máte pravdu, bohužel ta nepostižitelnost se zdaleka netýká jen školáků.

František 9.2.2009 17:20

Souhlasím s autorem článku

Když rodiče "vzorně" vychovávají svého drzého dacana, tak to je opravdu nepříjemné a zlé.

Úcta, slušnost a pod. jsou pomalu v naší společnosti neznámé pojmy, bohužel. Já jsem kromě učitelského povolání také katolík, tak snad se vůbec nemusím zmiňovat o tom, jak naše média a potažmo celá společnost veřejně zfackovala přímo vicepremiéra pana Jiřího Čunka. Na to se také musíme jen dívat, další bohužel.

A po třetí: darebáci mají více svobody než ti slušní, další bohužel.

portwyn 9.2.2009 17:16

Asi 90% vědomostí

žáci zapomenou...problém je, že když vyberete (dejme tomu, že to poznáte) těch správných 10% a ostatní vynecháte, tak oni stejně zase zapomenou 90% z těch 10%...

Ledaže byste vzal zásadu "naučit méně věcí, ale víc do hloubky". Já bych byl pro, ale pak se dostanete do situace, že budete procvičovat věci, které děti už viděly (dejme tomu půl roku procenta). Tím se okamžitě dostáváte pod palbu, že děti nudíte...

Osobně dávám přednost procvičování na praktických věcech (laborky, problémové úlohy), ale to zas vyžaduje jistou sebekázeň a to je přece málo svobodné. Prostě začarovaný kruh.

Déle než vědomosti vydrží dovednosti a ještě déle pracovní návyky, ale to jsme zas u té kázně...

Uncle K 9.2.2009 17:13

Škola za to nemůže

Je tomu pravda dávno,co jsem opustil školní lavice,nicmně dodnes mi ve vzpomínkách vystupuje moje třídní učitelka,které jsme říkali Soumarka.Dodnes si vzpomínám,co jsem byl za parchanta a jak mi s chutí dala,nebo dávala pár facek.Dodnes jsem ji za to vděčný,neboť tím vše končilo a neřešilo se to přiblblým pohovorem se s.ředitelem atd.Naproti tomu,si dodnes docela pamatuji pravidla čes.pravopisu,německá nepravidelná slovesa,která do mne nalila v hodinách nepovinné němčiny a spoustu knížek,které jsem na její popud přečetl.Škoda,že tu dámu už nikdy neuvidím,neboť když jsem v r.1966 opouštěl 9.třídu,bylo ji něco přes 50.Přestože jsme jako vejrostci byli schopni téměř všeho,nikdo z nás by si asi nikdy nedovolil této učitelce a ani jiným jejím kolegům tykat,nebo jim dokonce nadávat.Možná tak kilometr od školy a v místě kde by to rodiče neslyšeli,neboť by patrně následoval fyzický trest,zvíci několika facek! To až dnešní generace rodičů,kteří si nesou v sobě zakódovaný úzus:ta učitelka je kráva,co proti tobě má?, je schopna vychovávat podobné spratky.Naštěstí tito spratkové neobrací svoji neomalenost jen vně rodiny,takže jsme čas od času svědky toho,jak chráněný synek zmydlí nejprve bráchu,pak mámu a nakonec i fotra,protože je přece hrdina a ten fotr už ho dlouho sere! Tedy jaká vejce nasadíme,taková se vyklubou kuřata...

xx 9.2.2009 17:13

škola

Problémů ve školství ji vícero. Tohoto případu se dotýká špatně nastavený systém, kdy nevychovaný žák musí dochodit ZŠ a uvědomí si svoji nepostižitelnost. Normální žáci  musí trpět vedle těchto individuí a mnohdy jsou jimi ještě trápeni. Situace se částečně změní na střední škole, či učilišti, odkud může být žák odejít. V ten okamžik znejistí a začne se zklidňovat. Nemůžete vyhodit příliš žáků neboť žák je nositelem financí pro školu, tudíž vašim živitelem a klientem. Škol je mnoho a žáků málo. Tělesný trest není špatným řešením, ale ne v afektu a ne učitelem. Ten je ve škole od učení. Fyzické potrestání by musela vykonávat osoba k tomu určená. např. školní strážník. Autor má pravdu píše-li o pseodohumanismu nebo falešném individualismu.  Metodická pracoviště možná vnímají stav  věci, nikdo nenajde odvahu do problému řiznout. Třeba by byl označen za milovníka starých pořádků. 

Ludva 9.2.2009 17:11

Re: Kontrolní otázka

Ale došlo, sám jsem tuto otázku vícekrát položil při odvození chyby vážení způsobené vztlakem vzduchu.

Fafa 9.2.2009 17:08

Vltavo

kdyz uz jsme u toho, tak jde o pocty a soucasne i o plochost krivky. Pokud vybirame z lidi, kteri jsou nad urcitou kvalitativni hranici, tak zvyseni poctu techto lidi dosahnete (pri zachovani stejneho prumeru) bud zvysenim n cele populace nebo plossi krivkou.

Kolemjdoucí 9.2.2009 17:07

Skolstvi drive a dnes

Krasny, vystizny a bezchybny clanek! Absolvoval jsem celou zakladku v minulem rezimu a par spoluzaku ze tridy bychom mohli nazyvat "grazly". Asi jako vsude. Avsak tu vetu jak se stalo v dnesnim pripade by se neodvazil rict uciteli ani ten nejvetsi vytecnik. Za to dam krk. Podle me je toto vysledek prilisne liberalizace zakladniho vzdelavani, destruktivni cinnosti vselijakych pomatenych pseudohumanistu, politickych korektu, zeleneho ksindlu a vsi te lidskopravni pakaze, kteri maji plnou hubu PRAV pro kazdeho, ale nikdo uz nemluvi o POVINNOSTECH. Jsme toho ostatne svedky nejen ve skolstvi ale ve spolecenskych vztazich vubec. Mirne telesne tresty na skoly patri (facka, pohlavek, pravitkem pres prsty, vykrakani za pejzy apod.), pokud je uzitel pouziva stridme a zaslouzene. Takove napomenuti dela divy - v pozitivnim smyslu! Bylo tomu tak vzdycky a bylo to v poradku. Jsou to totiz jedine tresty, kterym tzv. grazlove rozumi a hlavne je mozne je uplatnit bezprostredne po prestupku. Pokud bude v zakladnim skolstvi za spravnou reakci popotahovan a verejne dehonestovan a nicen ucitel namisto grazla, je upadek spolecnosti neodvratny. On vlastne uz zacal.

chk 9.2.2009 17:04

Re: Kontrolní otázka

R^

chk 9.2.2009 17:03

Re: Kontrolní otázka

"...hmotnost není váha..."

Jenže přesně o tom moje úloha byla. To Vám nedošlo.....?

Niky 9.2.2009 17:03

Re: mě zastihl rok 89 v lavici páté třídy

R^

Niky 9.2.2009 17:02

Re: mě zastihl rok 89 v lavici páté třídy

R^R^

Fafa 9.2.2009 17:01

Frantisku

asi ctete jine internetove diskuse nez ja. Na internetu jsou Americani jsou velmi oblibenym obetnim berankem, cilem kritiky a tercem pohrdani. To ale jenom na okraj.

Pokud jde u universitni vzdelani ve Statech, tak ano, je velmi propracovane a jejich elitni university prevysuji zbytek sveta. Ale i u universit plati ta plossi Gaussova krivka. Co je ovsem nejhorsi, tak ochota prumerneho americkeho studenta na te universite tvrde pracovat je podstatne mensi nez ochota studentu, kteri prisli na studia ze zahranici. Chapu, existuje tam rozdilny mechanismus vyberu, ale i tak je to dost desiva zkusenost.

maarcy 9.2.2009 17:01

Re: Ad znalosti

Proboha! Kde jste ty chytráky potkal? A kde to rozložili, tedy ty vědomosti? Ty musí být v takové hloubce, že se tam bez kyslíkového přístroje nikdo nedostane. A ty hlavy bych zevnitř taky vidět nechtěla... 

Petra neomi 9.2.2009 17:00

Re: Nedostatek respektu...

Jistě, že si nemusí nechat nic líbit.... Udělala přestupek, dostane pokutu, ale policajt se musí chovat korektně, pokud se tak nechová, tak má dulcibelka nepochybně právo říct, co si o něm myslí. Zrovna tak učitel... pokud je na něj dítě drzé, může to nějak systémově řešit, ale nesmí na něj vztáhnout ruku, jinak má problém. Zákaz tělesných trestů má stejnou platnost jako omezení rychlosti ve vesnici, je to stejná norma a vyžaduje stejný respekt.  Nebo to máme chápat tak, že v jednom případě byste porušní pravidel tvrdě trestal a v jiném mu fandíte?

portwyn 9.2.2009 16:58

Re: Ad znalosti

Paní Petro, znám několik dívek, které v logickém Ma/Fy uvažování převyšují chlapce ve třídě. Nicméně většina dívek dává přednost pamětnímu učení a já jsem tak strašně diskriminační, že jim to povoluju. Možná je to málo multikulti, ale jim to vyhovuje a více se snaží.

vltava 9.2.2009 16:57

Re: Petre

Přesně, nejde o plochost křivky, ale o počty...