28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 9.2.2009 16:28

Re: Kontrolní otázka

No, ono je kilo peří víc nadnášeno vzduchem, co vytlačilo, připustíme-li jeho nižší měrnou hmotnost, takže sorry - myslel jsem to dobře, ale blbě napsal. Je to obráceně,  pláču nad sebou ... ;-( vážím-li, měřím tíhu, tedy sílu, nikoliv hmotnost ...

mirda 9.2.2009 16:26

Re: není co dodat

V době výuky množin na I.stupni ZŠ jsem při přechodu dětí do 5. třídy dal všem jednoduchou úlohu: 15dkg salámu stálo 3 Kč. Kolik stojí 1 dkg? Minimum dětí napsalo, že to nejde vypočítat - neznaly ještě desetinná čísla. Většina počítala 15:3=5Kč. Žádné logické myšlení jen biflovačka a kreslení šištiček, což zabralo většinu času výuky.

pepašachista 9.2.2009 16:23

Re: Nedostatek respektu...

Je mi vás líto, vaše představy, že si nemusítenechat všechno líbit, jsou scestné. Policajt, krerý vám dal pokutu za překročení rychlosti je blbec a je nutno mu to patřičně dát najevo, učitel, který potrestá vašeho syna /dceru/ je nervní jedinec a musíme si na něho stěžovat. JÁ si nemusín nechat NIC líbit!!!

Karel 9.2.2009 16:23

Souhlasím

s p.t. autorem!  Je škoda rány, která padne vedle. A říkám to s plným vědomím toho, že i já jsem svého času byl drzým spratkem. A když mě tenkrát pančelka vyvlekla ze třídy na chodbu a tam do mne bušila jak hluchej do vrat, tak jsem si to fakt zasloužil.. A dodnes nevím, jestli to mámě napráskala, nebo ne. Asi ne, antož bych dostal vejřez od táty, a na to si nepamatuju ...

Dík za hezký článek.

P.S. Když jsme u té autority - nezdá se vám cucák Liška trochu mladý na tu funkci?

waupe 9.2.2009 16:22

mě zastihl rok 89 v lavici páté třídy

"že chci zpět nějaké rudé pořádky, které z žáků dělaly manipulovatelnou masu. " A musím říct,že proti následné výuce se změnil akorát žargon (přestalo se říkat soudružko učitelko a nahradilo se slovem paní),ale školství v následujících letech bylo úplně stejné.

Mimochodem ty pocity srabáctví, co popisujete,to bylo na školách vždy.Dnes se o nich jen víc mluví a jde s nimi udělat o trochu méně,ale byly tu vdycky. Moje paní měla zrovinka ve třídě případ kdy jeden kluk šikanoval kluky z nižších ročníků takovým způsobem až jednoho z nich dohnal k sebevraždě.On sám pak akorát změnil školu a v pohodě dostudoval, dneska už má ženu a dítě,.... žádný trest.....

Opravdu si myslíte,že tenkrát se to nedělo???? Nechápu jak si můžete na léta minulá  nasadit růžové brýle.Vždyť vám ještě tolik není?

portwyn 9.2.2009 16:19

Re: Hlavní problém je jinde

To ano, ale i pedagog má jen 1 pracovní sílu. Vyplýtvá-li ji na zbytečné řvaní, nezbývá na lepší věci.

Jakub S. 9.2.2009 16:19

Re: To se pletete

Ále vY*erte se na politiku. Ta otázka je pro mě jako fyzikou netknutého barbara z FF jasná, ať se ztrapním: za ideálních okolností vždycky stejně. Tady mě máte na tácu...

Martin 9.2.2009 16:18

Re: Ad znalosti

No tak si to prosaďte. Dnes rozhodně odcházejí třeba z 7.tříd žáci s většími znalostmi, než žáci před 20 lety. Vy to ale nevidíte, protože oni mají ty znalosti jinak rozložené, prostě širší, na úkor hloubky v některých dílčích věcech. Pokud nestudují češtinu do takové hloubky, jako vy, což já nevím, jestli je pravda, ale připouštím to, tak náprava by byla možná ale jen za situace, že byste jim nastolilastejné podmínky - žádný internet, žádné počítače, velmi omezit rozsah televizního vysílání, skrýt reklamy na ulicích, omezit dostupnost "technických vychytávek", jako jsou mp3 přehrávače, a sposuat dalších věcí, které nemá smysl vyjmenovávat a které tenkrát nebyly. Proč? Prootže ač jsou to jednotlivě jednoduché, triviální věci, tak v celku tvoří velký balík informací a znalostí, které ty děti mají. Ať už jsou to užitečné věci nebo ne, tak prostě mají to v hlavách. Aby mohli studovat čestinu do stejné hloubky, jako tomu bylo před lety, musely by reálně absorbovat mnohem víc informací a znalostí. Netvrdím že je to nemožné, asi když to budou učitelé vyžadovat a budou mít na to páky, tak to půjde. Zkuste se nad tímhle taky zamyslet. Doba se neustále mění a měnit bude a tomu by se mělo přizpůsobovat i školství. I já budu schopen za 10 nebo 20 nebo 50 let najít důvody, proč to za mých mladých let bylo lepší, nebo proč my jsem byli chytřejší, než současná generace. Mě taky rozčiluje ta psaná mluva dnešních teenagerů (jako že "z5" je "zpět"), ale asi ne tolik, jako vás, vás jistě pohorší i nějaká jednotlivá hrubka v mém textu. Takže bych řekl, že se se všemi co mi na mé názory napsali nějakou výtku, i souhlasím, jen se neshodujeme v tom, kde je ta správná míra biflování a kdo za to může (já tvrdím, že počítače ne, spíš naopak, že pomáhají, že bez nich by to bylo horší). Protože musím jít něco dělat, tak nám všem přeji, ať naše školství neprodukuje úskočné zákeřné hlupáky z článku.

portwyn 9.2.2009 16:17

Re: Hlavní problém je jinde

To je chyba učitele. Žák má úkol zpracovat, prokázat jistou snahu. Kromě toho dát 5 za vypracovaný úkol (neopsaný) je hovadina.

jaroslav 9.2.2009 16:15

Re: Vychováváme generaci slabých idiotů

S příspěvkem plně souhlasím. Mělo by se zveřejnit jméno a adresa toho ukřivděného děťátka, aby jsme mu mohli projevit soustrast, jak s ním učitel zacházel. Ale že to je synáček někoho, asi si to každý domyslí, tak se musí chránit zákonem na ochranu osobnosti, tak to nikdo nesmí zveřejnit.  

Otče toho tohoto děťáťka nestyď se, a napiš jméno a  adresu. Budu ho litovat:-(Rv a učiteli fandit.V

Puštík 9.2.2009 16:14

To se pletete

Protěžování jedné strany vede i ke změně pravidel hry. Tedy pak ani dva stejné kilogramy libovolné látky se vždy nerovnají.

portwyn 9.2.2009 16:13

Já mám "nic moc paměť"

díla jsem se nazpaměť učil nerad a z Čj jsem míval dvojku - dobré slohy, špatný "literární dějepis". Opakuji, nejsem příznivcem přehnaného pamětního učení.

Ale kampaň proti biflování má za následek to, co píšu - neznalost základních věcí. Kritici školství totiž obvykle bojují minulou válku...V situaci, kdy děti umí nazpaměť jen málo, má další snížení znalostí za následek pokles k nule.

Jak 9.2.2009 16:12

Re: Nedostatek respektu...

Drahá Dulcibelko, nejsem a ani jsem nikdy nebyl příslušník, ale přesto se omlouvám a opravuji své tvrzení: Vy nejste slepice, Vy jste královna slepic.

chk 9.2.2009 16:09

Re: Kontrolní otázka

Já jsem nestraník a, světe div se, odpověď na tuto otázku (tedy správnou odpověď) by jakékoli členství neovlivnilo.

portwyn 9.2.2009 16:08

Re: Ad znalosti

Takže půjde na jinou SŠ, kde mu to tolerují, a soukromý gympl krachne...

ranbow 9.2.2009 16:07

Re: Kontrolní otázka

Můžu mít doplňující otázku - vy jste tu za stranu peří a nebo stranu železa? A  jaký je postoj Vaší strany k placení léčebních poplatků??? Jinak je to asi většině lidí putna...:-P

portwyn 9.2.2009 16:07

Re: Ad znalosti

No, tak zrovna TOHLE je napsané i v učebnici. A bylo i v těch, co jsme měli doteď. 30 let staré knížky u ruky nemám, tak tam nevím.

Tkže kreativní a samostatný žák otevře učebnici a bez problémů si to najde ;-)

Já to odvození dětem ukazuju, ale pro 90% dívek je jednodušší se to prostě naučit.

vita 9.2.2009 16:06

Re: No....

Papír, že jste schopen - a prokázal jste to - se učit. Maturita z matematiky pak znamená papír, který dokládá, že jste schopen logicky uvažovat a z dat vyvovozovat jiná data.

To je ovšem ideál - v současnosti je maturitní vysvědčení papír, který nedokládá pranic a nemá hodnotu ani toho papíru.

Jura Jurax 9.2.2009 16:06

Re: Ad znalosti

Chcete naznačit, že patnáctiletý gymnazista nezpočítá okamžitě zpaměti 280:14 8-o8-o8-o To nemá na gymplu co dělat!!!

ranbow 9.2.2009 16:05

Re: Je to o povaze

No právě - kdo je tu slabší a vůči komu - žáci ho k sebevraždě tímhle způsobem nedohnali. Možná, že kdyby to udělal ještě tak 2-3 krát, tak si řekli že u si takovýho Ramba koledovat o problémy nebudou, a seděli při vyučování tiše jako pěny s rukama za zády. Takže spíš připosranej ředitel co počítá roky do důchodu,aby to na tý židli ještě vydržel, a musí tedy dbát na dobré jméno školy, přidala se nějaká agilní soudružka která to zveřejnila jako týrání mládeže, zaúřadovala komise která se zabývala oprávněnými stížnostmi našich občanů ,  učitele samozřejmě nikdo nepodržel...,Potrestat ho možná nikdo asi nechtěl, ale jak jsem psal nahoře, tenhle stát dovede jedincovi pěkně otrávit život...

Ivanhoe 9.2.2009 16:05

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

A Vy si wulfe myslíte, že děcko na základce je schopno posoudit, co se má a co se nepotřebuje naučit? Stát je povinen poskytnout svému dorostu takovou kvantitu a kvalitu informací, která mu dovolí se v budoucnu začlenit do společnosti, využívat svá práva a plnit své povinnosti. Toto penzum bylo pojmenováno základním vzděláním a jeho obsah i rozsah je nutno stanovit pro všechny stejně (jak se s tím kdo popere, je už pak věcí jeho talentu, vůle, a také rodinného zázemí). Je nesmysl, aby se někdo už v páté třídě odmítal učit dějepis s tím, že přece bude jednou elektrikářem a dějepisné poznatky k výkonu tohoto povolání potřebovat nebude. Klobouk dolů před tím, kdo už v tom věku ví, čím bude, a také se tím stane! Jenže - víte, on třeba i ten elektrikář někdy půjde k volbám, a třeba i jeho hlas, nepodložený žádnými vědomostmi o tom, co bylo, způsobí, že se k moci dostanou zase takoví, kteří budou zavírat i za to, že někdo vypadá, že si nemyslí to, co je nařízeno... - třeba - a právě zrovna - i Vás, který se jen tak nějaké autoritě nepodřídíte, pokud se s ní nedokážete ztotožnit!

No a, samozřejmě, jakmile toto základní vzdělání máte, se po něm (a přiznejte si, že i díky němu) můžete rozhodnout vzdělávat se dále tak a jedině tak, jak chcete Vy, a nikdo nemá právo Vám nařizovat něco jiného. Stačí si vybrat tu správnou střední školu (a dostat se na ni, pochopitelně - pokud jste však dobře zvládl základní vzdělání a nejedná se o uměleckou školu, vyžadující speciální talent, neměl by to být problém).

Znovu ale zdůrazňuji: právo učit se jen to, co chci, je nezadatelné, ale platí až po základce!

P.S. - a pozor na ta i/y - není třeba, aby zde všichni věděli, že jste se kdysi rozhodl uplatnit své domnělé právo nenechat se naučit shodu přísudku s podmětem...

chk 9.2.2009 16:04

Re: Kontrolní otázka

Roste to na slepicích, na husách... Škube se to. Dere se to. Dříve to přispívalo k šíření lidové slovesnosti.

portwyn 9.2.2009 16:04

Re: Svoboda končí

Jsem pro zrušení povinné školní docházky. Nicméně pokud bych mohl vyjádřit názor, tak jen kretén nechá dítě místo vzdělání jen si hrát. Vychová tak s největší pravděpodobností parazita.

Takový Walter Gretzky trval na tom, že malý Wayne musí nejdřív dodělat střední školu...

chk 9.2.2009 16:03

Re: Kontrolní otázka

Vážím samozřejmě za stejných podmínek, klidně v nadmořské výšce asi 250 m a mírně sníženého tlaku. Ale železo je špatná odpověď :-)

Petr 9.2.2009 16:03

Re: Kontrolní otázka

Co je to peří,něco jako duté vlákno?;-D

vita 9.2.2009 16:03

Biflováním si trénujete paměť.

Byl jsem postižen učitelem zeměpisu, který ty státy a hlavní města vyžadoval. A taky nás přinutil se je naučit - ne že bych je mockrát v životě potřeboval, i když jsem asi tak třikrát - čtyřikrát ve svém dlouhém postgymnaziálním životě sklidil obdiv nad znalostí Togo - Lomé nebo Lesotho - Maseru (to jsem musel dokonce ohajovat, neb mi bylo nevěřeno, že tak neslušné město může existovat).

Ale naučil jsem se při tom učit skutečně důležité věci, které se člověk MUSÍ nadrtit, protože mu musí okamžitě naskočit. Pro každého jsou jiné - ale všichni Ešanovi studenti už věděli - papírky, na jedné straně klíč, na druhé hodnota a hraje se pexeso. Nebo v tramvaji pokud si člověk sedne. Na zastávce. Kdekoli. Na vojně při Volno v tvaru...

Martin 9.2.2009 16:02

Re: Ad znalosti

Ale tak já bych rozhodně za biflování neoznačil malou násobilku nebo to, že 100 procent je celek. nebo jak přibližně těžký je litr vody (naopak bych vyžadoval, aby věděli, proč je jen "přibližně" 1kg těžký a podle čeho se jeho hmotnost mění) nebo převody mezi jednotkami (pravidleně mě nadzvedává ze židle zpravodajství v televizi, nevzpomenu si konkrétně, ale jde o to, že třeba řeknou, že daná sluneční elektrárna vyrobí za rok XXX kilowatt energie. To bych nejraději šel a milého redaktora kopnul do hlavy. Samozřejmě má říct, že daná elektrárna vyrobí za rok XXX kilowatthodin energie, mluví li o množství vyrobené energie. A podobně v tomto duchu. Takové základy samozřejmě nezpochybňuji, ani nějakou úroveň biflování (tím odpovídám i ostatním), jen si myslím, že (za mě) toho biflování bylo zbytečně moc - věci, které po skončení školního roku již nikdy nepoužiji. Je hezké vědět, jak se jmenovala a kdy se narodila první milenka nějakého méně známého básníka,ale ne když je to na úkor "duležitějších" věcí, jako třeba to, že mě měli naučit elementární základy současného práva - ne abych byl právník, ale abych se orientoval v systému - jak funguje, co a jak kde vyřídit a zařídit atd. Nebo jak si na internetu najít nějaký bezplatný program, který zrovna potřebuji k něčemu a jak ho nainstalovat a použít. To je podle mě dnes základní vzdělání, a když zbyde čas, tak lze zabíhat do detailů o věcech, které nepotřebuji - aby se ze mě stal také "kulturní člověk". Tohle píšu s vědomím, že se to asi nesetká s pochopením, je to prostě můj názor. To co je a není důležité, je samozřejmě subjektivní. Ale já věřím, že s tou současnou situací, na čemž jsme se asi shodli, se bude něco dělat (myslím tím to nerespektování učitelské autority - já bych si, stejně jako autor článku, v životě ke svým učitelům a profesorům nedovolil (a ani nechtěl dovolit) zlomek toho, co dnes běžně vidíme ve zprávách)

Petr 9.2.2009 16:02

Re: No....

A proč ne? Opravdu si myslíte že lze všechny, všechno a ve stejný čas(tj.do 18 let) naučit? Co znamená maturita? Lepší uplatnění protože máte papír a schopnost se učit.Vědomosti které budete v zaměstnání potřebovat se musíte stejně naučit v praxi.Naše představa vzdělání je "rakouskouherská", Američané (kterými tady řada pohrdá) mají představu jinou,přesto Nobelových cen získali víc.

portwyn 9.2.2009 16:00

Re: Ad znalosti

No tak kdybyste tohle chtěl po dětech na II. stupni, tak jste fakt magor. Musíte jim to zjednodušit. Jde o princip, ne o setiny.

Jura Jurax 9.2.2009 16:00

Re: Kontrolní otázka

Jinak samozřejmě to železo, nevážil-li jsem ve vzduchoprázdnu.