11.5.2024 | Svátek má Svatava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 9.2.2009 14:39

Re: Dnes by Váš děd

Bohužel to už není humorné ani přehnané. Je to už  r e a l i t a .

Jakub S. 9.2.2009 14:38

Re: Naprostý souhlas s textem

Bodejť. Jura má jako dycky pravdu. Šak zme Moraváci. Synku pocem! Mosím ťa vychovat. Mařo, zavři dveři!!

poste.restante 9.2.2009 14:38

Re: Irelevantní

1. nemá cenu komentovat

2. Myšleno tři hodiny matematiky kdykoli během týdne (nikoli po sobě jdoucích) - ani by mě nenapadlo, že někdo může předpokládat takovou blbost.

3. O to právě jde. Každý se ohání slovíčky jako "zaujmout, přilákat pozornost, získat pro předmět"... Jenže jsou oblasti, které jsou prostě nezáživné a to pro kohokoli. Jsou předměty nezajímavé pro někoho. - Něoho baví dějepis, jiného chemie.

Jasně, že učitel musí vymýšlet různé formy výuky, způsoby jak udržet pozornost, atd.  Od toho je učitel a je za to placený.  Ale myslet si, že zaujmete 30 puberťáků hodinu za hodinou,  36 a více hodin týdně výukou je naprostá hovadina. Některé to prostě bavit nebude, jiní to pochopí napoprvé a měli by mít nějakou činnost, než je ti pomalejší dojdou a někteří jsou, bohužel, blbí a někde musí strávit čas, než jim bude 18.

jája 9.2.2009 14:37

Re: nic není černo-bílé

Já sama jsem měla taky syna dyslektika - ale nesváděla jsem na školu to, že nestačil probírané látce. Dala jsem ho do dyslektické třídy, kde je míň dětí a učitelé se mu mohli lépe věnovat - ale látku musel stejně stačit (jezdili jsme tam přes celé město roky). Takže co to chce namísto rozhlížení se kolem a hledání viníka? Každý den se s dítětem učit a vytrvat. Dělala jsem to 8 let, nahrála jsem mu učebnice na magnetofon a pouštěla jsem mu lekci, když jsem se vrátila s ním domů, protože nedokázal přečíst látku v učebnici. Chce to osobní nasazení a víru - ono se to nakonec někde projeví (syn je dnes na technice). Ale znovu opakuji, látku musí dítě stačit, jinak ho dejte do pomocné, nedá se nic dělat. nějaké paramenty znalostí snad pořád existují, nebo chcete mít Neználka, co umí jen protestovat a diskutovat a svádět své nedostatky na okolí?

portwyn 9.2.2009 14:37

PPP na 2 věci

Pedagogicko-psychologická poradna je víte k čemu. V 90% případů dá posudek, že dítě je nadprůměrně inteligentní a vyžaduje individuální péči (super doporučení, při 25-30 dětech ve třídě máte na 1 dítě průměrně 1,5 minuty za vyučovací hodinu). Poradna má význam především při odhalování poruch učení apod.

Nejlepší je, když dítě pošlete do poradny s tím, že se neustále předvádí před spolužáky a vynucuje si pozornost všech okolo. V poradně je dítě bez kamarádů, v cizím prostředí a zákonitě se soustředí na práci daleko lépe. Přijde s uvedeným kladným posudkem. Učitelka požádá psycholožku, aby také přišla pozorovat, jak se dítě chová ve vrstevnické skupině. Odpověď. "Nás kolektiv nezajímá, nás zajímá jedinec."

JirkaS 9.2.2009 14:37

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

Vážený Pedagogu, souhlasím s autorem i s Vámi. Jen si dovolím být poněkud skeptický k oněm užitečným funkcím Wordu. Každá nová verze mi příjde spíše jako downgrade té předchozí. Pokud po sobě člověk není zvyklý text ještě alespoň dvakrát přečíst, než jej někam odešle, může se mu stát, že pošle pěknou pitomost díky inteligentnímu wordovskému předvídání toho, co člověk chtěl napsat - a každá nová verze se víc a víc brání tomu, aby tam člověk napsal skutečně to, co chtěl. Z tohoto pohledu zlatá T602 :-) Nejhorší ze všeho jsou různá automatické číslování a podobné vymoženosti - pokud má ten text zůstat jen ve Wordu, tak je to fajn, ale pokud se to pak musí překlopit do jiného programu kvůli grafice a tisku (InDesign, Quark etc.), jsou přehnaně zruční wordovští uživatelé na zabití... 

Jinak ručně vedená kniha elektronické pošty je vskutku kreativní nápad :-D

Jakub S. 9.2.2009 14:36

Re: J.A.Komenský

Ale proboha.  N á r o d  ho vyhnal - ? Vzpamatujte se! - Historik

MLOK1 9.2.2009 14:35

KAM VEDE PŘEMÍRA PRÁV A ŽÁDNÉ VYŽADOVÁNÍ POVINNOSTÍ

vidíme nejlépe na stále vzrůstajícím problému s t. zv. "nepřizpůsobivými" občany. Ti mají pouze svá "práva". Ostatní mají na rozdíl od nich pouze povinnosti.

      Smutné je, že různí ouředničtí rozumprdové neustále poučují učitele o tom, co všechno nesmí. Ale už jim neřeknou, jak vychovávat spratky, kteří ničemu jinému nežli pár pohlavkům nerozumí a citlivý přístup učitele považují za směšnou slabost.

Zu 9.2.2009 14:34

Re: Potlesk pro autora článku,neboť ...

Souhlasím ve všem s pisatelem článku i s komentářem zorra, učím na univerzitě, takže hrůza základního a středního školství na mne nedoléhá, ale poznámka o úrovni znalostí absolventů amerického školství je trefná a hluboce pravdivá. Ještě bych profackovala vedení školy, protože se mělo kantora zastat, fuj, je to děs.

zorro 9.2.2009 14:34

Potlesk pro autora článku,neboť ...

...pod vše, co jste napsal, se můžu podepsat s čistým svědomím.Reforma školství vychovává nové a sebevědomé,komunikativní hlupáky,znající a odvolávající se jen a pouze na svá práva, neznajíc své povinnosti.Pokud tenhle zelený trend bude pokračovat,ze škol odejdou poslední a slušní páni kantoři a nahradí je ukecaná sorta nových a chápajících,kteří nebudou mít nároky na chudáčky v lavicích a tito je posléze zadupou do země.A jakmile naše děti začnou učit mateřskému jazyku učitelé z Ukrajiny,Mongolska či Bulharska,potom národ pochopí,jakého zvěrstva se v těchto časech dopustil na mládeži a dětech.Amerika - náš vzor, tak už jen chybí ta střelba, protože "úroveň" znalostí už americká je.Howk.

portwyn 9.2.2009 14:29

Dnes by Váš děd

byl pravděpodobně obviněn v lepším případě z šikany, v horším z pedofilie.

Hlavně nebýt s dítětem sám v kabinetu, není-li učitel sebevrah.

portwyn 9.2.2009 14:28

Hlavní problém je jinde

Totiž v tom, že v řadě tříd, je úplně jedno, jestli učíte dobře nebo špatně - v tom kraválu vás prostě 2/3 dětí neslyší.

Pokud mne děti poslouchají, naučím je obvykle požadované dovednosti a dokonce je to někdy i baví. Pokud mne neposlouchají, zvrhne se hodina v mé izolované výkřiky ve snaze přehlušit ten kravál. Kvalita výuky pak pochopitelně upadá. NIKDO ale není fyzicky schopen 45 minut  řvát jak tur a ještě tak, aby to dávalo smysl. Nevěříte-li, vyzkoušejte si.

poste.restante 9.2.2009 14:27

peníze a zase peníze

Souhlasím s adne. Pokud bude moci škola vyloučit žáka ze studia jako tomu bylo v jedné z těch dvou študáckých komedií (Nikdy nevím jestli škola, základ života či Cesta do hlubin ...), pak si žák i rodiče, které to bude stát peníze navíc, dají lepší pozor, kde jsou hranice slušnosti.

Na základní škole je to obtížnější, ale i tam by se to dalo.

Problém je, že i současná legislativa v podstatě umožňuje škole konat - kontaktovat sociální odbor, podagogicko-psychologickou poradnu, atd.  Ale školy samy to nedělají ve strachu z negativní publicity, která je může stát existenci.  

Kromě toho - chtete-li poslat dítě na diagnostiku, musí s tím souhlasit rodič, mnohdy těžce nejevící zájem. A na střední škole si po dosažení 18 let píší studenti omluvenky sami. Musí souhlasit i s tím, že bude škola informovat rodiče o jeich studdijních (ne)úspěších. Tak kde potom jsme?

Jak 9.2.2009 14:26

Re: nic není černo-bílé

Mámo,tvrdíte že " každý učitel má možnost si kázeň vynutit" - s Vaším hyperaktivním géniem od dvou let jezdícím na koni - jak? Copak toto dítě poslechne na mluvený pokyn? Ovšem že ne, je přece "hyperaktivní", což omlouvá, že nevychovaný spratek lítá po třídě jako blázen. A plácnout ho učitel nemůže, to byste byla přesně ta, kdo by lítal po soudech a tvrdil, že dítko utrpělo nevratnou škodu na své psychice...... 

Ludva 9.2.2009 14:25

Re: Ludvo

Pokud vím, tak na VŠ je v prvních ročnících více volných míst než bude maturantů. Předpokládá se, že se přijmou všichni, co projeví zájem. Jakási laťka zůstane mezi bakalářským a magisterským studiem. Takže předpokládám, že akademické  tituly nezískají úplně všichni. Samozřejmě že zůstane omezený počet míst na některých oborech. Jinak doufám, že poptávka si sama vybere. Už teď studuje řada studentů třeba dvě VŠ najednou.

portwyn 9.2.2009 14:24

Irelevantní

1. tazatel není dítě

2. na ZŠ snad nikde ne jsou ani 2, natož 3 vyučovací hodiny M za sebou.

3. Procvičováním převodu m2 - ha (jakkoli je to docela užitečná dovednost) nezaujmete nikoho ani na 5 minut. Můžete použít vnější motivaci (body za správné řešení), takže to budou dělat dobrovolně, ale samotný zájem o procvičování jako takové vzbudíte těžko.

JaS 9.2.2009 14:24

Můj děda učil před válkou

a řešil to tak, že ho pozval do kabinetu. Tam nebyli spolužáci.

pepašachista 9.2.2009 14:22

Re: nic není černo-bílé

ˇˇRekla jste nám to přesně: náš počítačový genius /druhák/, je vynikající, kdežto učitelky jsou debilní primitivové.  Vypněte někdy synovi počítač  a vyzkoušejte ho z malé násobilky /bez kalkulačky/. A ještě něco : prozrad'te nám vaše zkušennosti s rakousko-uherskem. A odvolávat nebo dokonce vyhlazovat učitele, to zde již bylo. Grebeníček má z vás nepochybně radost.

poste.restante 9.2.2009 14:18

Re: Pravdivý článek

souhlasím a znovu doplňuji: Školy jsou motivovány k autocenzuře negativních jevů.  - "Jenom ať se o nás, proboha, nemluví ve zlém, aby nás nezrušili."

Financování pomocí normativů na žáka fungovalo jakž takž v době, kdy bylo dětí dostatek. Teď, když je jich málo vede to k přímému úpadku.

adne 9.2.2009 14:17

vzkaz pro ministerstvo - odstraňte systemovu chybu

odstraňte systemovu chybu ve financování škol !, dejte učitelum zpátky větší pravomoc, a netlačte je k tomu aby by vníman jako podřízený žáka.Dovedete si představit policajta, který by při silníční kontrole neměl žádnou pravomoc vám udělit za přestupek pokutu?  Co by se dělo na naších silnicích? V takové situace je dnešní UČITEL, a žáci to dobře ví. Kam to spějě? Chybu vidím ve financování žák=dotace, pak je učitel mezi dvěma kameny, ředitel školy se snaží udržet žáka a nepostihovat za každou cenu, a pak ten žák vidí že je na nej učitel krátky a dělá si co chce, vždyť se mu nic nemůže stát! Ještě že nejde o život, nebo snad ano?

krouti hlavou 9.2.2009 14:17

Re: Teď jste mě teda dostal........Re: není co dodat

tak nak to vidim :) a tak sem to myslel... je prece spousta veci ktera se da pochopit v ramci obsahu stredoskolskeho studia bez nutnosti ucit se basnicky ... ale pan chtel zrejme demonstrovat ze as jedine na matfzu muze clovek tvrdit ze chape cokoli z matematiky... este ze to nechapu ;-)

máma 9.2.2009 14:17

Re: mluvíte o vlastních dětech/vnucích

ježiši a proč bych měla? schopnost dítěte se na něco soustředit je cca od 20 - 40 minut (podle věku). Takže 3 hodiny jsou naprd - to byste snad měl vědět!

máma 9.2.2009 14:15

Re: mluvíte o vlastních dětech/vnucích

Encyklopedické znalosti jsou učiteli k ničemu, pokud je nedokáže předat. A to je právě ten problém - vy si opravdu myslíte, že všude jsou učitelé, kteří umí učit - tzn. jsou schopni dělat tu práci, za kterou jsou placeni?

Mám jiný názor než většina možná i právě proto, že jsem ty malé měla šanci učit - cizí jazyk. Kdybych dodržovala ty metody, které byly tenkrát doporučovány, nikdy bych 4 - 6ti leté děti nic nenaučila. Vlastní znalosti učitele nestačí - musí je umět předat takovou formou, kterou jsou jeho svěřenci schopni pochopit. myslím, že tohle je neuralgický bod našeho školství.

Jura Jurax 9.2.2009 14:14

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

K čemu jinému může vést povinná školní docházka a obecně státní vzdělávací systém založený na donucení? No, přinejménším k tomu, že děti nezustanou blbé. protože bez toho donucení by blbé zůstaly. Dítě (do patnácti let), které se učí samo od sebe a rádo i to, co jej nebaví jen proto, že mu to rozšiřuje informační potenciál, je neexistující zrůda!!! ;-D

A slaboduché idioty dělá z lidí právě to, že se nátlaku nepodřídí a zůstanou nevzdělaní  potažmo blbí.

Drzost je potřebná - někdy. A rozpoznat kdy, to musíte být buď talent od bohů, jsou-li jací, a/nebo musíte hodně vědět, Což získáte studiem nejspíš v rámci vzdělávacího systému.

A s dobrovolně uznanou autoritou jděte do háje. Byl jste na vojně? Dobrovolně uznaná autorita je jistě nejlepší, ale ne vždy ten, kdo se má té autoritě dobrovolně podřídit, je natolik vyspělý, aby tak učinil.

Jak 9.2.2009 14:14

Re: Nedostatek respektu...

Drahá Dulcibelko, k těm ......policajtům dobrým tak......Tady je začátek. Vy si určíte, k čemu je dobrý, Vy spácháte přestupek a ještě máte hubu a domníváte se, že je to za jedny peníze. A tady je ta chyba - to by nemělo být za jedny peníze, uděláte přestupek a ještě máte hubu, tak by to mělo být podstatně dražší. Odkud vlastně čerpáte přesvědčení, že policajt je trubka a vy jste něco chytřejšího? On se možná po právu domnívá, že takovou slepici za volantem ještě neviděl. Některé věci jsou věcí názoru, ale je je nutno řešit podle určitých pravidel.To je stejné jako v té škole: prostě je určitá autorita a žák je v postavení, že jí musí respektovat. pokud jí nerespektuje, měl by přijít postih.

Ludva 9.2.2009 14:13

Re: Vzdělání pro všechny

Myslím, že už pár těchto škol existuje. Ti bohatí to platí a ti co dostanou stipendia zvednou kvalitu. Není to zrovna rovnostářské, ale mohlo by to fungovat. Dnes totiž nestačí jen duševní schopnosti, musí být také patřičně drahé technické vybavení, aby se dal dělat výzkum.

zorro 9.2.2009 14:12

Potlesk pro autora článku,neboť ...

...pod vše, co jste napsal, se můžu podepsat s čistým svědomím.Reforma školství vychovává nové a sebevědomé,komunikativní hlupáky,znající a odvolávající se jen a pouze na svá práva, neznajíc své povinnosti.Pokud tenhle zelený trend bude pokračovat,ze škol odejdou poslední a slušní páni kantoři a nahradí je ukecaná sorta nových a chápajících,kteří nebudou mít nároky na chudáčky v lavicích a tito je posléze zadupou do země.A jakmile naše děti začnou učit mateřskému jazyku učitelé z Ukrajiny,Mongolska či Bulharska,potom národ pochopí,jakého zvěrstva se v těchto časech dopustil na mládeži a dětech.Amerika - náš vzor, tak už jen chybí ta střelba, protože "úroveň" znalostí už americká je.Howk.

Ludva 9.2.2009 14:08

Re: K článku

Přesněji výchovná opatření - to jsou i pochvaly, nejen tresty.

Jura Jurax 9.2.2009 14:04

Re: mluvíte o vlastních dětech/vnucích

neschopnost učitelů děti zaujmout přiměřeným typem výuky - škola je z kategorie povinnosti a děti nutno vést k tomu, že se musí naučit i to co je nezaujalo. Protože je to jeho povinnost. A šmytec! Pojem škola hrou nelze vykládat tak, že si ve škole hrajeme. A není žáček,  kterého byste zaujala ve všech předmětech, co jich na škole má.

A neschopnost udržet si autoritu je dána taky tím, že učiteli jsou odejmuty mnohé prostředky, jimiž by si autoritu udržet mohl - od rákosky po podporu rodičů. I Vy si níže stěžujete, že je Váš synek přetěžován - a činíte-li to před ním, co myslíte, že to dělá s autoritou pedagoga? Byť by i objektivně přetěžován byl, což není jisté?

Myslíte-li si, že u určitého typu sígrů si pedagog získá autoritu encyklopedickými znalostmi o literatuře, broucích či fyzice, jste diplomaticky řečeno naivní.

A negativní postoj k vlastním dětem/vnukům - no, on každý ví, co má doma. Andílci jsou to zcela vyjímečně. Lepší výraz by byl kritický postoj.

františek 9.2.2009 14:03

Pravdivý článek

Jen několik málo připomínek. Na úrovni vzdělávání se negativně projevuje tzv. školská reforma. Vychovávat by měli rodiče. Učitelé vzdělávají.

Školy i školství smrdí od hlavy. Pan Liška není příliš chytrý člověk a říká o vzdělávání věci pošetilé. Vzdělatelnost naší mládeže klesá rok od roku. Každý kantor vám potvrdí, že absolventi základních škol jsou stále hloupější. Mají velmi slabou paměť, která by se měla rozvíjet především na prvním stupni. Bez dobré paměti a s nepatrnými schopnostmi číst a bez schopnosti porozumět přeslabikovanému textu před nimi neleží příliš skvělá budoucnost. Dobré jsou ty školy, jejichž ředitelé dbají především na vzdělávání. Většina ředitelů je příliš servilní vůči nadřízeným. Za důležité považují jakési klíčové kompetence a uniká jim, že klesají studijní schopnosti i znalosti žáků či studentů. Dobří učitelé jsou dobří odborníci ve svém oboru a mají snahu maximum naučit. Špatní učitelé mají většinou špatné ředitele. Těm i oněm nezáleží na tom, co žáci umí, za důležité považují nemít problémy.  Státní testy znalostí na všech úrovních škol by odhalily které školy mají neschopné ředitele. Učitelé jsou odměňováni podle počtu žáků, které učí. Nikoli podle schopnosti naučit. To je nutí, aby nesnižovali počty žáků ve třídách a raději učí i neschopné lemply, místo aby je nechávali propadat nebo je přesouvali do blbšulek. Mám pocit, že naše školství ještě svého dna nedosáhlo. Co se týče drzých spratků a šikany učitelů jejich žáky či studenty? Školy by měly více spolupracovat s policií a méně s různými poradnami, které nemají žádnou odpovědnost. Užívat stejnou měrou negativní i pozitivní motivaci pro dosažení co nejlepších výsledků práce. Uplatnil by se i stipendijní systém. Placené vysoké školství je zřejmě nutné