8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
poste.restante 9.2.2009 15:34

Re: Ad znalosti

A 1 dm3 = 1 litr? 

Mluvíte mi z duše. Nejste mé ztracené dvojče?:-D

Jura Jurax 9.2.2009 15:34

Re: Je to o povaze

Takže říkám - násilí a šikana na slabších NE.  ... hm, a kdo je tu ten slabší? Kdo byl dohnán k sebevraždě?

Ale na druhou stranu by (právě školy) měly vychovávat samostatnou  generaci, která je schopna plnit odpovědně svou roli ve společnosti, klidně a asertivně klást své požadavky, ale i zodpovědně nést následky svého chování. Nejen školy - vychovávat maji hlavně rodiče. Školy mají primárně učit - nacpat do žáčka vědomosti a dovednosti. A ten žáček asertivní moc nebyl a následky svého chování nesl - dostal po právu přes hubu. Že pak byl potrestán kantor a ne drzý spratek jen dokladuje tristní stav naší společnosti.

Petr 9.2.2009 15:33

Re: Hlavní problém je jinde

Je to marné od toho jste pedagog.Řešení je méně žáků ve třídě ale politická vůle k tomu není.

poste.restante 9.2.2009 15:32

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

Ale no tak v pořádku. Zlá instituce, škaredý stát řekl, že je dobré pochopit na prvním stupni násobilku, na druhém zlomky a mocniny a na střední škole sinus. Vy s tím nesouhlasíte, ale chcete žít v tomto státě. Tak akceptujte pravidla. Stejně jako máte za povinost jezdit v obci padesátkou, máte povinnost nechat vzdělat své děti v tom, co předepsáno. Pokud se Vám to nelíbí, viděl bych to na brazilské pralesy, poušť Kalahari, anebo USA a společenství amenitů. Jinak nevím. ;-)

portwyn 9.2.2009 15:30

Ad znalosti

Nebýval jsem nikdy zastáncem pamětního učení, dívky mne často prosí "pane učiteli, dejte tam nějaký pravidlo a ne zas ty svý logiky". Faktem ale je, že když nemáte základ, jste s uvažováním v koncích. Nevíte, že procent je sto do celku (fuj, biflování), jak se počítá trojčlenka (fuj, biflování), že tlak vyjde v pascalech (fuj, biflování) atd.

Počítat rovnice nebo zlomky je obtížné, neumíte-li malou násobilku (fuj, biflování). Ano, najdete ji na mobilu, ale problém je, že vy to v té rovnici nevidíte a nemůžete neustále naslepo na kalkulačce zkoušet, jestli to náhodou neí nějaký násobek. Minulý týden sedmáci bez kalkulačky nebyli schopni počítat 12 x 30... Prý to nejde, cpali mi. Trefili výsledek na 5. pokus :-/

Poslední léta se na II. stupni bojuje tady - znalost malé násobilky, základních jednotek, základních převodů. Opravdu je tak strašně zbytečné vědět, že 1 litr = objem 1 kg vody?

Jakub S. 9.2.2009 15:30

Může být, že to ještě leckdo nezná - tak pro odlehčení (smutné...):

Víte, čeho je zkratka dnešní hrdý titul MBA - ?

Ale nevzpomínejte... je to: mladý, blbý, arogantní. :-DR^ ;-(Rv . . .

THX 9.2.2009 15:30

Re: vyborně napsáno

A ještě bych dodal, že kromě toho, že spratky vychovávají spratkové, tak ve vedení škol jsou zbabělí kojoti. Slušný ředil, po tom co spatřil celý incident, měl dát tomu sprostému spratkovi TROJKU Z CHOVÁNÍ !!!

Jura Jurax 9.2.2009 15:29

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

ty děti měly učit ... Jsem proti tomu, aby  ... nechci se Vás dotknout, ale neučil Vy jste se taky jenom to, co jste uznal za vhodné ...;-D

Proč by se lidi měli podřizovat autoritám? Protože civilizace potřebuje řád, jinak se zhroutí v černé díře anarchie.

Jinak - "vyspělost" se pozná podle toho že se podřizujeme autoritám? No, slyšel jste někdy pojem kázeň, resp. dobrovolná kázeň? Jinak viz o odstavec výše.

THX 9.2.2009 15:27

vyborně napsáno

Se vším souhlasím. Pana profesora Hýžu znám - učil mne zeměpis.

Spratek se spratek a člověk si řekne, že z toho časem vyroste. Ale zarážející je reakce rodičů. Pokud by slušný rodič viděl, jak se chová jeho dítě, tak by se šel učiteli omluvit a svého spratka by seřezal. Jenže ty spratky vychovávají spratkové. A z toho se chce zvracet.

Petr 9.2.2009 15:26

Re: Hlavní problém je jinde

Dáváte příklady ze života,dám vám taky jeden :učitel dá úkol (vysvětlí jen zběžně o co mu jde,vysvětluje to přeci každý rok několika třídám a tak mu připadá že už to musí všichni vědět,nemoc z povolání).Źák úkol vypracuje (samozřejmě s vynaložením co nejméně úsilí,"všichni jsme pohodlní")a dostane 5 že to není tak jak si pan profesor představoval a že tomá znovu vypracovat(opět nesdělí jaká je jeho představa)a po vypracování opět 5 a zase znovu teď už chce ale dvakrát to samé.Promiňte připadá mi že kantor má nějaký problém.

Jakub S. 9.2.2009 15:26

Re: Jde ale o to, aby - byť nezaujatí! - drželi hubu a nechali kantora to v klidu a řádně

Jasně. Jistěže.

Pavluša 9.2.2009 15:25

Re: No....

Nesouhlasím s výrokem, že biflování není nutné. Nelze každou věc pochopit, aniž by se člověk nemusel "nabiflovat". Jak jinak se naučit abecedu, násobilku, tvary sloves apod.? Bez určité míry biflování vyučovat a učit se nelze! K tomu, aby člověk dospěl do stadia "pochopení bez biflování", tedy hledání souvislostí, vytváření syntéz, dedukcí apod., musí projít určitými nutnými stadii "biflování" (zejména na 1. stupni). Na internetu vše nelze najít - respektive žák vše nemůže najít, pokud neví "jak", a i potom musí nutně dospět k poznání, že je třeba si hodně věci pamatovat, tedy "nabiflovat je", jinak ty souvislosti mezi jednotlivými jevy nenajde.

poste.restante 9.2.2009 15:25

Re: Je to o povaze

Pardon, ale školy už dnes nemají ani co vzdělávat.

My kteří učíme, tak činíme ilegálně. Dneska se ve školách předávají kompetence.

wulf 9.2.2009 15:25

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

To bohužel není tak jednoduché, protože stát stejně tak jako tak nakazuje co se na těch soukromých školách nebo doma učí + když se děti budou vzdělávat na jiných než státních školách, stát jejich rodičům za to, že nevyužívají státní školství a tudíž ho "šetří", daně nesníží

wulf 9.2.2009 15:22

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Mně zase přijde jako neopodstatněná drzost odkazovat lidi, kteří se nechcou vzdělávat tak jak to chce někdo jiný, do speciálních ústavů pod dohledem silných mužů...

portwyn 9.2.2009 15:22

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

Tak nedávejte děti do školy. Učte je doma, to už jde.

Nebo je dejte na soukromou základní školu. V tom případě ale musíte počítat s tím, že tam budou potkávat mnoho dětí, které jinde nechtějí. (Samozřejmě proto, že jsou to děti mimořádně dobrosrdečné, kreativní a zakomplexovaní učitelé jim závidí jejich charakter a nadání ;-) )

wulf 9.2.2009 15:20

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

ale já jsem pro nepodřídit se autoritě policisty nebo vedoucího ... když s němi jednám tak jako rovný s rovným... můžu dělat to co chtějí ale ne na základě jejich "autority" ale na základě nějaké smlouvy nebo zdravého rozumu

tristana 9.2.2009 15:19

Re: Vychováváme generaci slabých idiotů

Vazeny pane,pripojuji se k panu Novakovi a take si Vas vazim za ta slova R^mluvite mi ze V

wulf 9.2.2009 15:19

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

proč "demokratické diskuze" ? Jako že je starostí ostatních co se chcu já nebo moje děti naučit? ... povinná školní docházka nevznikla z potřeby mít vzdělanou populaci ale poslušnou populaci ... nevidím sebemenší důvod si myslet, že ministrovi jde o mé dobro a neznám žádný prostředek jak by mohl zjistit co to vlastně je...

Martin 9.2.2009 15:18

No....

Takže s autorem bych naprosto souhlasil, že úcta a respekt k učiteli je nutný a musí být vyžadován a že trest za odpověď typu "seber si to sám, vole" je na místě. Dokonce to může být i ono zpohlavkování, docela dobře by ale také fungovala hiearchie trestů - první důtka, druhá důtka, ředitelské napomenutí, podmínečné vyloučení, vyloučení. Jednoduché, stačí, aby tyto své možnosti ředitelé využívali. Aby se nebáli ze školy vyhodit nezvladatelného spratka. Mají k tomu snad možnosti, nebo ne? Pokud ne, měli by mít. Ale v čem s autorem zase nesouhlasím a zdá se mi to trochu přitažené za vlasy, je jeho doměnka, že liberální školství bez biflování automaticky produkuje slabé arogantní bbce. Ne. Liberální školství je např. o tom, že nemusím zpaměti znát životopisy českých spisovatelů a jejich díla. To nemá s četbou nic společného, četba je o čtení jejich děl, ne o biflování se jejich životopisů. To opravdu nepotřebujeme a nepatří to k základnímu vzdělání - je to cosi nadbytečného, co zbytečně bere čas, využitelný k výuce jiných věcí. Koho to zajímá, ten to snadno najde a naučí se například na nenáviděném internetu. To byl jen příklad, to samé by se dalo říct o výuce dějepisu (pro samé letopočty a nepodstatná jména většině žáků unikne celkový pohled na dějiny v čase, sice jsou skvěle nabiflováni fakty, ale až na vyjímky, které to baví, nevidí historii jako celek, ale jako jednotlivé nesouvisející bloky dat - vyučovacíh hodin, týdnů, kapitol apod. Samozřejmě vím, že zastánci biflování se mnou nebudou souhlasit. Ono pak lidé sice vědí, co kdo napsal, ale nevědí, že si nemají půjčovat peníze s nutnou platbou předem a bez nároku na poskytnutí půjčky, popř.s úrokem stovky procent nebo rozhodčí doložkou s rozhodcem "Marií lakatošovou při česko-německé advokátní komoře, sro :) Nebo neumějí napsat jedinou větu bez hrubek - protože pro samé biflování faktů nečetli skoro žádné knihy. A počítače, ty za to opravdu nemohou, ani za rachitické nebo obézní postavičky. To je v hlavách lidí.

wulf 9.2.2009 15:16

Re: Svoboda končí

jenomže on je ten vtip v tom, že ti žáci tam ze zákona MUSÍ. "Rozsekat" vyučovací hodinu jistě není projevem kreativity, ale ani porušením "práv" spolužáků. Někteří by se třeba rádi učili, někteří ne (nebo by se rádi učili něco jiného), myslím tedy, že porušením jejich práv je to, že se učit musí (jiank pujdou jejich rodiče do vězení a oni do ústavu...) - resp. musí docházet do školy a nějakou dobu tam prosedět. "Fracek" by se třeba rád zrovna věnoval radši fotbalu, "šprt" by zas třeba radši přeskočil celou základku a učil se hned něco pořádného. Stát jim tu šanci vezme.

Petr 9.2.2009 15:16

Re: Irelevantní

No pak není co řešit,100% nebude nikdy.Poruchy osobnosti dětí či rodičů(což je jistě horší)prostě existují.

Problém školství ale vidím (v rodině,co s tím když společnost je bez zásad?) ale též (po vlastních zkušenostech žáka či rodiče)ve velké míře málo kvalitních učitelů(příčiny učitelé znají,co s tím když ministrům jde se v politice co nejvíc napakovat?)

portwyn 9.2.2009 15:10

Re: Hlavní problém je jinde

Mimochodem s jedním gaunerem si poradím. Co ale dělat v případě, kdy je těch gaunerů pět? Nebo když  je třída prostě uřvaná? Zapomeňte na filmy, kde děti způsobně sedí. Dnešní dítě když něco chce říci (třeba kamarádce, že půjdou odpoledne na zmrzku), tak to řekne - a řekne to tak, že ho slyší celá třída. Obzvlášť problém je to v případě, kdy děti mají něco dělat rukama a přitom Vy jako učitel máte práci organizovat (modelový případ: rýsování nebo laboratorní práce). Jakmile takové dítě pohne rukou, otevře ústa. Nevím, čím to je, ale musí tam být nějaký spoj. Děti v tomto případě nejsou zlé, ale prostě nedokáží zavřít ústa. Výsledek je ale stejný. Vámi zmíněný model výklad - úkol je ještě nejméně namáhavý. Výuka nekvalitní, ovšem někdy nic jiného nezbývá. Učitel má jen jedny hlasivky...

portwyn 9.2.2009 15:09

Re: Irelevantní

Mohu říci, že mám autoritu u 99% dětí. Na některé děti ale neplatí nikdo - loni jeden řval i na ředitelku.

františek 9.2.2009 15:09

Re: Je to o povaze

Proboha, zapomeňte na ta slova o vychovávání. To dělali komunisté. Školy mají vzdělávat. Vychovávají rodiče. Učitel musí mít právo vyloučit ze vzdělávání jedince, jehož rodiče výchovu nezvládli a přesunout jej na speciální školu, která jeho vzdělávání zvládne. A ty nesmysly o vychovávání na školách opakuje dnes kdejaký Liška.

pavel 99 9.2.2009 15:09

Re: Hlavní problém je jinde

představte si, že rodiče jsou schopni si na učitele stěžovat za "neohlášenou písemku".

Radomír 9.2.2009 15:09

Také jsem učil

Naprostý souhlas.

dulcibelka 9.2.2009 15:08

Re: Nedostatek respektu...

Ale ale pane příslušníku, však se tak nečilte! Hezky jste potrefený, jen co je pravda. To každému (řidiči) na potkání říkáte, že má hubu?!

Odkud čerpám přesvědčení, že policajt je trubka? Inu, nejste první, se kterým komunikuji. A vy jste ještě ke všemu drzá trubka, zastydlá v době někdy před dvaceti lety. Tyhle móresy si laskavě nechte pro svoje soudruhy a jejich huby. Ä tu "slepici" si nechte třeba pro svoji starou. Čest.

poste.restante 9.2.2009 15:07

Re: Hlavní problém je jinde

Jsem už středního věku a tč na střední škole. Ve svých třídách tyto problémy nemívám. Pořádek jsem si vždycky dokázal sjednat a to i způsobem, který zmiňujete a mnohými jinýmï. Jen mě to někdy stálo zbytečnou energii. Občas pravda strávím 10 minut pokusem vysvětlit puberťákovi v čem spočívá nesmyslnost jeho předpokladů, či závěrů. Možná proberu méně látky, ale snad jsem mu pomohl předejít situaci, kdy za pár let dostane od života přes ústa. Maturanti,  kteří se zastavují občas na návštěvu to zpětně spíše oceňují, tak v tom asi budu ještě chvíli pokračovat.

Je mi spíš líto mladších kolegyň, které fakulty na tyto situace ani zdaleka nepřipravily.

Já totiž už od prvního ročníku vytvářím předpoklady pro to, aby si mi ve třetím ročníku nikdo nedovolil poslat mě onde. (Alespoň ne nahlas - co si myslí v duchu je jeho věc.) A po večerech si připravuji scénář situace, kdy narazím na sociopata, který mě tam pošle.

portwyn 9.2.2009 15:06

Re: Hlavní problém je jinde

Ne, není to možné. Aspoň ne vždy. Pokud máte opravdové fracky, jsou jim známky šumafuk. Rodiče buď

a) jsou názoru, že chyba je v učiteli (nepřipomíná Vám to něco?)

b) s učitelem souhlasí, ale vlastních dětí se bojí (to není nadsázka) nebo s nimi nic nezmůžou.

c) je jim to jedno.

Kromě toho je dost pravděpodobné, že když to uděláte potřetí, někdo si bude stěžovat - a jak známo, každý rodič Komenským a náš zákazník, náš pán.