12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
františek 9.2.2009 15:04

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Nemáte pravdu. Drzost se dá snést u podomního obchodníka, ale stěží ji budu tolerovat u sebeschopnějšího podřízeného. Poníženou poslušnost vidíme především u učitelů. Férově se musí jednat. To je samozřejmé. Co se týče vzdělání, a to je mnohem důležitější než cokoli jiného, tam musíte tlačit na pilu a motivovat studenty dobrým slovem i špatnou známkou. Učitelé musí vzdělávat, vychovávají rodiče.. Nevychované děti nemají v normálních třídách co pohledávat. Mohou si je vzdělávat rodiče sami. Nebo být vzděláváni ve speciálních ústavech pod dohledem silných mužů.

Petr 9.2.2009 15:03

Re: Irelevantní

Chce říci že někteří kantoři se třeba za 5,10,15 let praxe nepotkají s gaunerem? A já netvrdím že autoritu si získám vysvětlováním jak by se měl kdo chovat,na někoho platí zvýšený hlas na jiného poznámka,na dalšího rodiče atd.

pavel 99 9.2.2009 15:00

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

"... Proč by se lidi měli podřizovat autoritám?..." - což takhle se "nepodřídit autoritě" policisty, vedoucího....... Pokud nežijete na opoštěném ostrově (nebo nejste despotický vládce) tak se holt autoritám podřizovat budete muset.

Petr 9.2.2009 14:59

Re: Nadprůměrná znalost IT TROCHU JINAK

Souhlasím.Já ale mluvím hlavně o základní škole tam (kromě rodiny)je ten základ,že( děti se do první třídy těší).Samozřejmě na 100% nejde nikdy nic.

Jiří Novák 9.2.2009 14:57

Vychováváme generaci slabých idiotů

Vážený pane, stoprocentně s Vámi souhlasím. Celková degradace naší společnosti bohužel začíná již ve škole a situce v rodinách je obdobná. Jediný smysl života jsou dnes peníze, což je společenská tragedie. Vážím si Vás za Vaše slova.

pavel 99 9.2.2009 14:57

Re: Irelevantní

jak jste přišel na to, že ji mají i u těch největších gaunerů? Někteří se s těmi největším gaunery jednoduše nepotkají. U těch totiž nemá autoritu nikdo. Ke každému je toriž třeba hovořit řečí, které dotyčný rozumí a nemusí to být vždy "dobré slovo". Zkuste jít s "dobrým slovem" do ohrady s hovězím, jak uspějete.:-D

poste.restante 9.2.2009 14:55

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

Vaše svoboda končí tam, kde začíná svoboda moje.

Právo žáka kecat do všeho končí tam, kde začíná právo jiného žáka využít čas, kteří jeho rodiče zaplatili formou daní k tomu, k čemu instituce zvaná škola je určena, tedy k učení.

Krom toho o tom co se učí na základních školách vůbec nemůžeme říct, že to je to, co by se měli děti učit. Měli by se totiž učit to co samy (resp. jejich rodiče) uznají za vhodné, ne to co si myslí nějaký Liška (např.), že by měly znát. Že se člověk nátlaku sám přirozeně nepodřizuje je jenom dobře. Důležité není "vzdělaní" samo o sobě, ale svoboda (aspon v nějakých náznacích).

- Děláte si legraci? Moc se těším na demokratické diskuse o nutnosti naučit se na základní škole trojčlenku a krácení zlomků. (Jo a krokodýl je ryba - viz jedn známý učitelsjký vtip.)

portwyn 9.2.2009 14:54

Re: PPP na 2 věci

Ano, je špatná. Ale najít poradenskou psycholožku jiného střihu je i ve stotisícovém městě obtížné.

portwyn 9.2.2009 14:53

Svoboda končí

ve chvíli, kdy omezuje svobodu jiného.

Rozsekat vyučovací hodinu na hadry není projevem kreativity, ale porušením práv spolužáků. Kromě fracka a jeho obdivovatelů(ek) totiž obvykle sedí ve třídě ještě několik dětí, které by se docela učily. Fracek jim tu šanci vezme.

ranbow 9.2.2009 14:53

Je to o povaze

Řeklo by se, že když už měl ten učitel takovou náturu, že dokázal  drzému žákovi , vrazit pár facek, tak snad měl mít i takovou náturu, aby psychicky přežil následky svého činu . Nikdo ho soudně trestat nechtěl, a když někomu vrazíte v afektu facku (a není to zrovna v hospodě po třetím panáku), tak je zvykem že se za to omluvíte, a určitě to samé udělá i organizace ve které jste to provedl. Nakonec to byl on, kdo propadl lítosti a beznaději Čest jeho památce.....Našinec už by přece, po 40 letech buzerace komunismu, a nepříliš povedené repríze v demokracii , měl mít trochu hroší kůži . Takže říkám - násilí a šikana na slabších NE. Ale na druhou stranu by (právě školy) měly vychovávat samostatnou  generaci, která je schopna plnit odpovědně svou roli ve společnosti, klidně a asertivně klást své požadavky, ale i zodpovědně nést následky svého chování. Což, jak se zdá, nezvládají současní učitelé ani u sebe...

Petr 9.2.2009 14:51

Re: Hlavní problém je jinde

A není možnost například výuku(zvlášť v 7B kdy je pozornost celé třídy jedním gaunerem naprosto zničena)ukončit (stejně by se nezdařila)dát písemku a pokračovat v jiný den?PS.a prosím netvrď te mi že je to tak každý den každou hodinu,to radši jděte ze školství,chyba bude v tom případě asi ve Vás.

pedagog 9.2.2009 14:51

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

Měl jsem na mysli opravdu užitečné funkce (třeba používání stylů). Jinak s Vámi ve všem plně souhlasím - vždy jsem svým žákům doporučil vypínat "inteligentní předvídání", automatiku číslování, osobně vypínám i spoustu automatických oprav během psaní. A přehnaně zruční tvorové jsou na obtíž všude, nejen ve Wordu.

Ale když diplomant potřebuje natáhnout text o dvě stránky a já mu doporučím maličko zvětšit písmo běžných odstavců a meziodstavcové mezery - a on pak dva dny a dvě noci přeformátovává jeden odstavec po druhém, tak to je zážitek.

Diskuse o Wordu by byla velice zajímavá, ale tady na to není bohužel místo. Zdravím!

Jakub S. 9.2.2009 14:51

Re: PPP na 2 věci

Ta psycholožka je  š p a t n á - na tom trvám. Tohle mi stačí. Mělo by stačit i vám. Na nalezení jiné...

mirda 9.2.2009 14:50

Re: ŠKOLSTVÍ: Vychováváme generaci slabých idiotů

Ne,ne. Sám jsem prošel dvouletou vojnou , nikdo mě nikdy nešikanoval ani já někoho, ale "přijímač" na PŠ ve Zvolenu nás všechny pěkně srovnal. A ten bych přál dnešním nevybouřeným jinochům jako sůl a stačily by jim 3 měsíce. Stačí je vidět na stadionech, zábavách, v dělnické straně a jinde.

portwyn 9.2.2009 14:49

Re: PPP na 2 věci

Jasně, mně šlo o fracky. Slušnému dyslaktikovi trochu pomůžete  a on maká, tam problém není.

poste.restante 9.2.2009 14:49

Re: Jde ale o to, aby - byť nezaujatí! - drželi hubu a nechali kantora to v klidu a řádně

Souhlas souhlasovatý.

Jen jsem to nechtěl napsat tak expresivně.;-)R^R^

Jakub S. 9.2.2009 14:48

Re: KAM VEDE PŘEMÍRA PRÁV A ŽÁDNÉ VYŽADOVÁNÍ POVINNOSTÍ

Práva a povinnosti jsou dvě stran téže mince. To bylo samozřejmé už od počátku antiky. Jeden z důvodů světového mnohasetletého úspěchu Říma. Dvě strany všeho, dvojdomost, dualita, neustálé vyvažování  d á v á m  a  d o s t á v á m . Do ut das. Trochu volněji: Dávám, abych dostal. Tady jen stručně tolik. Děkuji za pozornost.

portwyn 9.2.2009 14:48

Re: Dnes by Váš děd

To nebyl vtip. Dávám si pozor, abych nikdy nebyl s dítětem sám v zavřené místnosti.

wulf 9.2.2009 14:47

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Zapomínáte na roli rodičů, která je nejzásadnější. Jestli někdo tak oni mají své dítě "donutit" resp. vést ke vzdělání. Jsem proti tomu aby to někdo nařizoval pro všechny stejné direktivně a shora. Krom toho o tom co se učí na základních školách vůbec nemůžeme říct, že to je to, co by se měli děti učit. Měli by se totiž učit to co samy (resp. jejich rodiče) uznají za vhodné, ne to co si myslí nějaký Liška (např.), že by měly znát.

Že se člověk nátlaku sám přirozeně nepodřizuje je jenom dobře. Důležité není "vzdělaní" samo o sobě, ale svoboda (aspon v nějakých náznacích).

Na vojně jsem naštěstí nebyl, unikl jsem téhle moderní formě nevolnictví jen o vlásek. Jinak - "vyspělost" se pozná podle toho že se podřizujeme autoritám? Proč by se lidi měli podřizovat autoritám?

poste.restante 9.2.2009 14:47

Re: Hlavní problém je jinde

chyba je v tom, že škola/učitel nemá prostředky k tomu jak pacifikovat nezvladatelné jedince. Pokud je i má, nevyužívá je, protože je na tom, aby jich nevyužila, systémem finacování zainteresována. Jeden hajzlík vás uprostřed hodiny může poslat do p... (vyberte si) a vy mu můžete dát maximálně tak poznámku, či navrhnout třídní důtku.

Petr 9.2.2009 14:46

Re: Irelevantní

A právě proto musí mít i tu autoritu.Jak to ,že někteří kantoři jí mají i u těch největších gaunerů a jiní ji nemají ani u premiantů?

Jak 9.2.2009 14:46

facka

Lidé (i učitelé) jsou různí, nijak nestojím o to, aby ve škole někdo děti otloukal jako píšťalku, proto mám názor tak na půl cestě: oficiální zavedení tělesných trestů rozhodně ne, ovšem naprosto nechci dělat problém z toho, že někomu občas  ujede ruka a neskutečnému sígrovi ubalí za jeho sprosťárny pár facek. Jinak si myslím, že je především na rodině, aby autoritu učitele podpořila a ne naopak. Dítě si postěžuje, že bylo napomenuto a rodič mu odpoví, že "co může od té krávy čekat, on jí to na třídní schůzce spočítá".........Co kdyby naopak dítě dostalo doma vynadáno, že ve škole vyrušuje a musí být napomínáno?

portwyn 9.2.2009 14:45

Re: Hlavní problém je jinde

Kdo mluvil o převyprávění??

Kravál se liší třídu od třídy. A nechcete mi doufám tvrdit, že těmi 5 metry chůze po chodbě dejme tomu mezi 7.A a  7.B se z dobrého učitele stane špatný a naopak?

Chyba je v tom, že když si děti umanou řvát, tak je učitel nezaujme, kdyby tam stál sám Komenský. 

Jakub S. 9.2.2009 14:45

Náš biskup Amos pravil: škola hrou - nikoliv HRA MÍSTO ŠKOLY!

Škola jako taková to je, prostě musí být, ať jsou její metody jakékoliv. Patří - správně zdůrazněno! - k povinnostem. Mohou se zpříjemnit, zkrátit atd... ale jsou to povinnosti. IT´s a must. A basta fidli.

Petr 9.2.2009 14:43

Re: Souhlasím s Vámi

A k tomu je (samozřejmě kromě rodičů)má vést základní školství,ne? fackovat 16 letého výrostka už asi moc nepomůže.

portwyn 9.2.2009 14:43

Re: Jde ale o to, aby - byť nezaujatí! - drželi hubu a nechali kantora to v klidu a řádně

R^

portwyn 9.2.2009 14:41

Dle zákona nelze

Ředitel spádové školy je ze zákona povinen přijmout žáka ze spádového obvodu. Institut "vyloučení ze školy" právně na ZŠ neexistuje.

Jakub S. 9.2.2009 14:41

Jde ale o to, aby - byť nezaujatí! - drželi hubu a nechali kantora to v klidu a řádně

- sdělit těm, co ho chtějí poslouchat. Ano? Ano.

poste.restante 9.2.2009 14:41

Re: PPP na 2 věci

Souhlas - mám s tím své zkušenosti.

Ale úplně bych je nezatracoval - poté co se mi podařilo přesvědčit maminku potvrdili mé podezření, že kluk je diskalkulik. Na prvním stupni měl reparát z matematiky, pak začal chodit k tabuli s tabulkou malé násobilky a najednou to šlo na trojku. Ano ty souvislosti chápal - jenom je neuměl spočítat.

Petr 9.2.2009 14:40

Re: Hlavní problém je jinde

A chyba je kde? Ve všech hodinách vašich kolegů je řev? Nemusím být pedagog abych převyprávěl látku z učebnice,zadal DÚ ,dal písemku a oznámkoval.To zvládne i automat.