28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
portwyn 9.2.2009 16:55

Hlavně to neříkejte moc nahlas

aby se to nedozvěděl ředitel školy. Učitel by mohl mít problémy, i když si to Vy jistě nepřejete... Mně taky občas rodič tohle nabídne. Nesmím.

(Ne že bych je chtěl mlátit, ale stačila by hrozba, že můžu ;-D )

Ivanhoe 9.2.2009 16:55

Re: Hluboký souhlas!!!

... bude z toho pěkné Kočkování!;-)

Fafa 9.2.2009 16:53

Wulfe

neopodstatněná drzost odkazovat lidi, kteří se nechcou vzdělávat tak jak to chce někdo jiný, do speciálních ústavů pod dohledem silných mužů...

To mate castecne pravdu. Ale jenom za podminky, ze pripadni negramotni spoluobcane budou ponechani sami sobe a svym schopnostem. A k tomu podrizovani se autorite a shode na zaklade zdraveho rozumu. Jsou momenty, kdy neni cas vysvetlovat situaci tak, aby si na ni na zaklade zdraveho rozumu vsichni udelali nazor. Zvlaste obtizne to bude u tech negramotnych.  

Petra neomi 9.2.2009 16:52

Re: Ad znalosti

No, tak podle vašich generalizací ohledně dívek bych opravdu nerada, abyste učil mou dceru. :/

poste.restante 9.2.2009 16:51

Re: Petre

Američané také mají poněkud širší základnu. Mezi dvěma sty miliony se géniů najde více než mezi deseti. Samozřejmě, že roli hraje i systém. Buďto pomáhá, anebo potlačuje. Např. kolik nositelů Nobelovky je z Číny? Přitom géniů by mělo být percentuálně přibližně stejně, ne? Pokud chcete srovnávat, pak můžete třeba Českou republiku a New York.

františek 9.2.2009 16:51

Re: Petre

Američany snad nikdo nepohrdá? Osvobodili nás od komunistů. Mají nejpropracovanější systém vzdělávání a výrazně horší podmínky pro vzdělávání než my především kvůli jazykovým problémům části obyvatel. Jejich stipendijní systém jim můžeme závidět. Ale především výrazně převyšují celý svět v kvalitě univerzit. U nás dnes zakládají vysoké školy méně schopní podnikatelé. Úroveň znalostí studentů jejich středních škol je skutečně tristní. Ale učitelé se tam nezabývají výchovnými problémy. Ty řeší specialisté

Schumacher 9.2.2009 16:50

Re: Kontrolní otázka

Za standardních pozemských podmínek bude mít větší hmotnost kilo peří.

Ludva 9.2.2009 16:50

Re: Kontrolní otázka

Zkuste zvážit 1 kg vodíku v nějakém balónu. Bude ta hmotnost záporná ? Jinak 1 kg je vždycky 1 kg. Hmotnost není váha.

Sam Křepelka 9.2.2009 16:50

oznámení pro mého syna bylo účelné

Před začátkem školního roku jsem předstoupil před svého syna a oznámil mu, že pan učitel, který jej bude učit v páté třídě má moji ( i manželky ) plnou moc k tomu, aby vzniklé problémy s ní řešil rychle a ručně. A jestliže bude mít syn nějaké připomínky, budu to řešit stejně jako pan učitel. Musím  s potěšením prohlásit, že zatím jsem v letošním roce nemusel řešit s pubošem problém přestože vím, že už od učitele nějakou dostal.

AndyO 9.2.2009 16:49

Re: mě zastihl rok 89 v lavici páté třídy

R^R^R^

Jura Jurax 9.2.2009 16:49

Re: Svoboda končí

Hm ... a pojem kázně Vám nic neříká? Nebaví mne fyzika, budu rušit ostatní? Zkuste to v kině, když Vás nebude bavit film ... ;-)

poste.restante 9.2.2009 16:47

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Svým žákům občas říkám: "Je demokracie. Máte právo se svobodně rozhodnout a zůstat až do konce života blbí. Jen si pak nestěžujte, že s Vámi někdo bude zacházet jako s blbci."

Pokud jste třeba dobrý zedník, tak to y/i se čtverkama na základce přežijete. Jenom si pak musíte zaplatit chlapílka, který za Vás napíše smlouvu, nebo i životopis a žádost o zaměstnání. Pokud ale ambice jedince končí u podpisu na žádosti na sociálce, pak uznejte, že společnost má právo se bránit. Třeba povinnou školní docházkou.

chk 9.2.2009 16:44

Re: Kontrolní otázka

To nic, prvotní úvaha byla správná. Ostatní se odladí ;-)

portwyn 9.2.2009 16:43

Já je nechci bít

a ať je to nepovinné.

Soukromé školy zdarma nejsou, soukromé SŠ nejsou zdarma ani povinné a není to tam o nic lepší. Dítě na soukromém VG mnohdy přistoupí k učení stylem "já si to tu platím, tak co bych se učil".

Ale je to třídu od třídy, i na soukromém G. Předloni super kvarta, letos totálně nedisciplinovaná - mají na víc, ale zahazují to, jinak jsou celkem zvídaví, když je něco baví. Tercie úplný opak. Pracovité děti, i když já bych bral víc diskuzí.

Jura Jurax 9.2.2009 16:43

Re: Je to o povaze

No, ten fackující učitel byl ředitelem oné školy, nepletu-li se ...

Jura Jurax 9.2.2009 16:41

Re: No....

Ne, ale jistý přehled o lecčems ... vzdělanec je ten, co ví o všem něco a o něčem všechno ... ;-D

Fafa 9.2.2009 16:40

Petre

Američané (kterými tady řada pohrdá) mají představu jinou,přesto Nobelových cen získali víc.

Americane maji predevsim mnohem plossi Gaussovu krivku. A to temer ve vsem, od vzdelani, pres prijmy po fyzicku. Takze vynikajici vysledky na poli spickove vedy nejsou obrazem casto tristni urovne strednich skol. Americane celkem obdobne soucasne zvladaji ziskavat obrovske mnozstvi olympijskych medaili a mit epidemii obezity.

poste.restante 9.2.2009 16:40

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

Obávám se, že jste Vy ani wulf nepochopili mou nadsázku.

Tak jinak. Ne já, ale vy máte problém s tím, že Vám a Vašim dětem někdo (stát, ministr, inspektor, Jánevímdoještě) nařizuje, co se má učit. Sami si své děti učit nechcete a máte částečně pravdu v tom, že základní obsah výuky je víceméně dán bez ohledu na formu a místo. Navrhuji Vám proto buďto se smířit s tímto stavem, pokusit se o jeho změnu v rámci legislativního procesu, anebo emigrovat jinam, kde Vás nechají učit třeba teorie o Velkém konstruktérovi. V čem je ještě je Váš problém?

lerak 9.2.2009 16:40

Stačí

vizáž v TV šotu, aniž padne ještě slovo, a rozpoznám zelenou kreaturu. Nafoukaný obličej a neupravený vzhled.(Y)

Jura Jurax 9.2.2009 16:38

Re: Kontrolní otázka

No jo, ale stejně se stydím ... takhle se utnout ... ;-( 

portwyn 9.2.2009 16:37

Re: No....

Což je ovšem týrání mladé osobnosti nerespektováním svobodného názoru ;-D

BTW já jsem blahem bez sebe, když někdo diskutuje, třeba i poněkud mimo mísu. Dokonce se to poslední měsíc docela daří :-)

Jura Jurax 9.2.2009 16:37

Re: Ad znalosti

Dnes rozhodně odcházejí třeba z 7.tříd žáci s většími znalostmi, než žáci před 20 lety. Neodcházejí. Samozřejmě vědí o věcech, které tehdy nebyly, ale nevědí ani o základních věcech, které tehdy už byly. Snižují se prostě nároky na dovednosti i vědění ...

 Aby mohly (ty děti) studovat čestinu do stejné hloubky, jako tomu bylo před lety, musely by reálně absorbovat mnohem víc informací a znalostí.  Nesmysl. Pravidla se podstatně nezměnila a literatury zas tolik nepřibylo.

wulf 9.2.2009 16:37

Re: Wulfe, mně se férovost

ale já nejsem proti tomu aby děti byly slušné... já souhlasím s tím, že většina těch dětí o kterých píšete jsou "spratci" a "neposlušné ovce" ... jenomže řešení není to, že ty děti budete bít, nebo přísněji trestat... ony se tam chovají jako hovada, protože si toho neváží a neváží si toho (ony samy i jejich rodiče) proto, že je to zdarma a je to povinné...

Učitel 9.2.2009 16:34

Vychováváme generaci...

Vážený pane, John Locke napsal, že dítě vychovává trojúhelník vlivů: společnost, rodina  a škola, přičemž poslední instituce má vliv nejslabší.Stav společnosti zná každý / veřejná morálka, soudnictví atd./.  Dopustili jsme, aby demokratická výchova byla nahražena anarchií, politikové a sdělovací prostředky připravili učitelský stav o zbytek autority. Zcela přitom zapomněli, že učitelská autorita je možná poslední autoritou , kterou dítě uznávalo.  Lze soudit, že dítě vychované bez autority nebude ani později v životě uznávat žádnou autoritu. Stane se sobcem, jehož jedinou hodnotou bude vlastní prospěch. Zdravím Vás.

wulf 9.2.2009 16:32

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Vy vůbec nechápete o co mi jde. Píšete tady o právech a povinnostech v " naší" společnosti. Ten důraz na MY je velmi podstatný. Jenže takové MY je imaginární. Otázkou totiž není jestli by lidé měli (a pokud ano tak nakolik) sloužit sobě nebo "veřejnosti" ("MY") - "veřejná" veřejnost, ani "společná" společnost atd. tak jak je běžně pojímána je jenom symbolickou zástěrkou pro uskutečňování záměrů jednotlivců (ať už "sobeckých" nebo mesiáškých). Vy si myslíte, že je něco nesmysl...a co jako? Někdo ne. Jo jsou tady ty volby, pomocí kterých nevzdělaný hlupec rozhoduje i o vašem životě. Z toho jste vyvodil, že nikdo nesmí být nevzdělaným hlupcem. Já zas z toho vyvozuju, že nikdo nemá právo volit a direktivně ostatním určovat, jak naložit se svým životem.

P.S. no mně se tyhle psí kusy s i/y nikdy nebavilo učit, to je fakt...mně spíš vždycky zajímalo co je tak nějak "pod povrchem" ..... 

chk 9.2.2009 16:32

Re: Kontrolní otázka

Správně :-)

portwyn 9.2.2009 16:32

Wulfe, mně se férovost

loni těžce vymstila. Klasická úvaha smrada "když mě nepodrazil, tak je asi slabej". Stejnou věc dělal všem ostatním, spolu se svými kámoši. V té třídě se nedalo vydržet. Slušné děti nám chodily říkat, jak se těší, ža z té třídy vypadnou. Tajně, měly strach.

A k těm ovcím: dnes je v některých třídách největším projevem odvahy chovat se slušně. Ovce bečí, dělají bordel a přizvukují pár vychytralým smradům. Slušné děti trpí.

Když 10 lidí nahází odpadky na zem všude po třídě a jeden je odnese do koše, kdopak je ta ovce? Když 10 lidí žvaní o ničem a jeden pracuje, kdopak je ta ovce? Ten jeden? Jedna ovce a dav kreativních svobodných bytostí?

chk 9.2.2009 16:32

Re: To se pletete

Z fyzikou byste tedy pohořel. Viz výše.

Petr 9.2.2009 16:31

Re: Hlavní problém je jinde

No a takoví "učitelé" mi vadí ale je mi to stejně tak prd platné jako ,že vám vadí (ostatně mě taky)gauneři žáci.Přesto ani v takovém to případě neradím dítěti ať se na to vykašle,radši mu s tím pomůžu (a jsem tedy zvědav jak to dopadne);-D

Jura Jurax 9.2.2009 16:29

Re: To se pletete

Ve fyzice ne. Nanejvýš krátkodobě a pak to skončí průserem ... ;-D