17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Eva D. 9.2.2009 19:17

Re: Irelevantní

Portwyne, přesně. U nás jeden řval na ředitelku a když se ohradila, matka, která byla přítomna, div tu ředitelku nevyhodila z její vlastní kanceláře! Nedala se. Ale stížnost rodičů na kraj následovala.

Eva D. 9.2.2009 19:15

Re: Jde ale o to, aby - byť nezaujatí! - drželi hubu a nechali kantora to v klidu a řádně

Jakube, to je ono! A to je právě otázka slušnosti a respektu. Ony mnohé děti ani nechápou, co po nich chcete.

Jenže, tohle často nezvládnou ani dospělí.

Vlado Z 9.2.2009 19:12

opakování chyb

Svoboda bez odpovědnosti vede k anarchii, to vím všichni, bohužel při vedení společnosti tuto jednoduchou pravdu nerespektujeme. Problém má mnoho aspektů, ale zdůraznit bych chtěl dva-jeden je v bezradnosti části rodičů, jaké hodnoty vyznávat a co do dětí vštěpovat v dnešní rychle se měnící a všechno relativizující době. Druhý bych viděl v nekritickém přebírání západoevropských standardů, ať už pod tlakem nebo z pouhého opičení. V Západní Evropě si už tuto cestu odskoušeli a po dvou desetiletích praktikování nyni samí (například v Německu) zjišťují,že kromě nesporných pozitiv,přinesla demokratizace a uvolnění školství i významné problémy-k nimž teď sami hledají recept na řešení. Hrubě orientačně se zdá, že jím může být jakási střední cesta mezi učitelem jako nedotknutelnou autoritou, jíž se nesmíodporovat a učitelem, jako slouhou,jemuž se smíporoučet.Tady by se hodil do čela školství nějaký rebel, který by byl ochoten  jít proti, zatím stále převažujícímu, eurounijnímu trendu ve výchově a byl schopen u nás prosadit větší míru osobní odpovědnoosti žáka za svůj výsledek a jasné vymezení postavení učitele. Jinak mladým horzí k neprospěchu našemu i jejich opravdu zblbnutí. Sám se setkávám se zahraničními studenty, kteří považují školu za servisr, službu, již si oni nakoupí a tudíž je povinností učitela jim nějak do hlavy ty vědomostí nalít - a nepodaří-li se to, je to jeho selhání, ne jejich. Tito studenti jistě na svém sebevědomí žádný šrám neutrpí, k čemu budou použitelní až dospějí, toť otázka...

poste.restante 9.2.2009 19:11

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Ani na většině středních škol si tohle dnes nikdo netroufne. Dětí je málo, učitelů moc.

Eva D. 9.2.2009 19:11

Re: ŠKOLSTVÍ: Vychováváme generaci slabých idiotů

dulcibeĺko, R^;-)

Eva D. 9.2.2009 19:10

Re: aha

Jenže, na doplnění, jak to zvládnout u dítěte, kterého doma buď seřvou a pak nechají být napospas, nebo se ho sami bojí, protože mu  ustupovali od prvního breku?

poste.restante 9.2.2009 19:09

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Abrahame, to co popisujete je sice krásná představa, ale v praxi se vyskytuje tak leda na některých vesnických malotřídkách. Rozumný zřizovatel + soudný ředitel, beroucí se za svůj sbor + odvážní kolegové.  Vážně si myslíte, že je to možné snad aspoň na polovině škol v tomto státě?

Abraham 9.2.2009 19:08

Re: Hezký článek, se špatným koncem

Nikoliv, právě tomu, zavčas předejít. Některé možnosti jsem naznačil. Věřte, záleží na tlaku na vyšší články řízení, tam je totiž tyto problémy netlačí.. Ty špatné konce si snad nepřeje nikdo.

Eva D. 9.2.2009 19:08

Re: aha

Martine, R^R^R^VV

 Viz Komenského „Učiti znamená vésti – postupovati vlídně a laskavě“.

Eva D. 9.2.2009 19:05

Re: J.A.Komenský

Komenský:

„Učiti znamená vésti – postupovati vlídně a laskavě“. 

 "Kdo nedbá aby byl vyučován, toho budeš marně vyučovati".

Tohle si pamatuji já.

Sele 9.2.2009 19:04

Ani do krav

se zbytečně nekope a nenádává se jim.

Fafa 9.2.2009 19:03

Petre

a jeste dodatek k tem krivkam. Pokud je spickove vzdelani definovano absolutnim mnozstvim vedomosti a schopnosti, tak v plochem rozdeleni v populaci dostanete percentualne vic spickovych vzdelancu i pri stejne prumerne kvalite. ;-P

poste.restante 9.2.2009 19:03

Re: Školství nevychovává

Zlatá slova.R^

čtenář 9.2.2009 19:01

Pane Marku

Vážím si Vašeho člámku i Vás i přez náš věkový rozdíl.Jsem současně potěšen tím, že i dnes se najdou mladí lidé uvažující ve smyslu úcty, nepsaného práva soužití a spravedlnosti v souvislosti se současnou společností ovádanou svévolnými, nesmyslnými a sebeúčelovýmy zákony a nařízeními "vyvolených".

poste.restante 9.2.2009 19:01

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

Ale slyšel, slyšel. Já totiž ženám přidržuji židli při sedání a těm, kdo jdou za mnou přidržuji dveře. Donedávna jsem vstával při odchodu ženy od stolu alespoň na plesech, ale ostatní se na mě dívali jako na magora a tak jsem toho nechal. ;-)

Ta moje poznámka byla jen postesknutím za starými časy, kdy se mluvilo o "výchovně-vzdělávacím procesu". Já si totiž myslím, že přinutit školy rezignovat na onu "výchovnou funkci" je totální zhůvěřilost. Děti tráví ve skole cca 1/3 bdělého času. Kde jinde je máme vychovat k životu ve skupině, společnosti, k práci s ostatními?

Jenže jak už jsem napsal: Dnes nesmíme ani učit, jen předávat kompetence.;-(

Morrigan 9.2.2009 19:00

Autorita nade vše???

Se vším co píšete rozumný člověk nemůže než souhlasit, je ovšem škoda že nenavrhujete jakou cestou se má školství dát. Já jsem odešla ze ZŠ předčasně před deseti lety. Nepamatuji se, že by učitelé měli málo autority, přistupovali k nám však jako ke stádu jehož vnitřní problémy neřešili. Pohrdavě se vyjadřujete o zranitelnosti dětské osobnosti, možná proto že jste patřil k těm silnějším. slabé osobnosti v takovém stádu neobstojí a bývají tím nadlouho poznamenány. Co tedy dělat aby si učitelé zachovali svou autoritu a přitom mohli k dětem přistupovat individuálně? Nebylo by dobré aby ve třídách byl poloviční počet dětí, aby pedagogické studium mělo lepší úroveň a aby učitelé měli větší platy?

Eva D. 9.2.2009 19:00

Re: To hovadství

Kdepak, v tomhle případě ten smrad jde odspoda. Jak si rodiče děti vychovají, takové je pošlou do školy. Stačí mi poslouchat některé děti, jak se baví an hřišti, když je máma kráva a fotr svině, co asi může být učitelka, :-/

Náhodný kolemjdoucí 9.2.2009 18:58

Re: Školství nevychovává

Neopakujte hlouposti. Učitelé vychovávali už od starověku k vědění a ke kázni. Koukněte se na kterýkoli studentský film z demokratické první republiky. Učitelé musí umět zajistit podmínky k učení - a tou jsou kázeň a pořádek ve třídě. Učitel není jen od toho aby stál u tabule, mlel si svou a nikdo ho neposlouchal - jak to teď často na školách vypadá.

Abraham 9.2.2009 18:58

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

OJ. Právě, že vím. Něco nejasného ?

Eva D. 9.2.2009 18:57

Re: Příčiny jsou známé

Kolego, R^R^R^VV

Abraham 9.2.2009 18:56

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Ale vždyť to píši, včetně zřizovatele.

.A ptám se, co je to za zřizovatele od neboštíka kantora ? .

 A co ti stávající a mlčící jeho bývalí  klegové.?

A co příslušný Krajský úřad a Ministerstvo ?

Dobře tedy,  v klidu si počkejme na další smyčku.!!!

Fafa 9.2.2009 18:55

Petre

Bohuzel ta moznost si zvolit obtiznost jednotlivych predmetu jenom kompenzuje praktickou nemoznost zvolit si skolu podle obtiznosti. Existuje velmi male mnozstvi skutecne dobrych skol, treba ve meste kde ziju, mluvime o DVOU mimoradne kvalitnich strednich skolach pro spadovou oblast 2 milionu lidi. Takze vetsina deti bude na "beznych" strednich skolach a bude si volit predmety podle obtiznosti. Vetsinou se ale nevytvori jedna trida studentu, kteri by spolecne chodili do skoly, IMHO docela dobra zkusenost do zivota. V praxi to dopada tak, ze spoluzaci na matematice jsou zcela odlisni nez spoluzaci na anglictine a znovu zcela odlisni nez spoluzaci na prirodnich vedach.   

Sele 9.2.2009 18:54

Re: Nic se nezměnilo

Je pěkné, že jste respektovali učitele, který věděl o zvířatech všechno, zřejmě to pro Vás byla hodnota. Co ale s těmi dnešními žáky,  pro které jsou hodnotou leda tak debilní počítačové hry a nic jiného?

Náhodný kolemjdoucí 9.2.2009 18:53

Děkuji,

konečně čtení, při kterém  jsem mohl s úlevou konstatovat že existují i jiní lidé s podobným názorem. R^R^R^    

Eva D. 9.2.2009 18:53

Re: učitelský strach

Ono to bývá i jinak. Učitelé - kolegové a kolegyně- Vás mohou podrazit, ne vedení.

Znám příklad, kdy učitelka dala známku na vysvědčení, zcela  spravedlivě. Byl to výborná a v jiných třídách oblíbená češtinářka. Jenže, třídní této třídy si ji, nic netušící, pozvala do třídy a postavila před své miláčky, ať vysvětlí, proč Marušce dala 2 a ne 1! Takový pranýř před 13letými dětmi.

Ta dobrá češtinářka už je jinde, pochopitelně.Dobře jí tak, chtěla aby děti četly a přemýšlely! Ony se mnohé děti radši nakonec nadřou ty telefonní seznamy, jde to rychleji.

františek 9.2.2009 18:52

Školství nevychovává

To po školách kdysi chtěli komunisté, protože si nebyli jistí výchovou v rodinách. Vychovávají rodiče a jsou za svou výchovu jednoznačně odpovědní. Školy mají jako cíl vzdělávat. A měly by mít právo z klasického vzdělávání vylučovat obtížně vzdělatelné jedince.

glos 9.2.2009 18:50

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

Ono ti Řeci a ti Říše římská taky nedopadly noc moc.

dulcibelka 9.2.2009 18:48

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

O osobním příkladu v chování a vystupování jste patrně ještě neslyšel, že?

františek 9.2.2009 18:47

Re: Začátkem 60-tých bylo v měšťance 80% žáků pologramotných ignorantů

Proboha, kdo vám to napovídal? Komu jste to naletěl? V 60. letech byla úroveň vzdělání i vzdělatelnosti výrazně vyšší než dnes. Jací pologramotní? Pominu-li týrání dětí jakýmsi marxismem a oblbování při občance. Děti tenkrát výrazně více četly a lépe se orientovaly v textu. Jestli máte aspoň střední školu, zkuste si nějaký příklad, diktát, či test z oné doby. Dnes jsou pro svou obtížnost nepoužitelné ve výuce.

Emen 9.2.2009 18:46

Naprostý souhlas

R^R^R^