28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
školník 9.2.2009 18:45

Re: AndyO,

Souhlasím s Vámi doktore a dodávám,že toto je dnes extrémě zakotveno ve včech částech lidského dění/ né v takové míře v rodinách/ a proto tu také např. máme krizi a to téměř všeho a né jak se nám snaží nabulíkovat.

glos 9.2.2009 18:45

Re: škola

Svatá prostoto!

glos 9.2.2009 18:43

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Opět a znova, co má dělat ředitel bez podpory zřizovatele? Mimochodem, jsem pro to, aby všichni šli od toho. Potzom se možná něco vyřeší. Možná.

OJ 9.2.2009 18:42

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

 Abrahame, Abrahame, nevíš o čem píšeš. Ta devastace školství je opravdu strašná.!

Eva D. 9.2.2009 18:41

Re: Nedostatek respektu...

Petro, R^R^R^VV

glos 9.2.2009 18:41

Re: Hezký článek, se špatným koncem

Tím myslíte co? Taky se oběsit?

Eva D. 9.2.2009 18:41

Re: Nedostatek respektu...

Takže, ne právě drahý jak, teď jste se zachoval pěkně hulvátsky. Taky nedostatek výchovy ve Vaší rodině?

Eva D. 9.2.2009 18:39

Re: Nedostatek respektu...

Slušnost je věc toho dítěte a jeho rodiny. Pokud jsem nějakého učitele nerespektovala, a že jich bylo, bohužel, stejně jsem se mohla chovat slušně a nenadávat  mu do debilů a krav.

Chápete, doufám.

qwert 9.2.2009 18:38

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Hmm, nevím. Jistě, bez podpory kolegů a řiditele je to obtížné, ne-li nemožné, nicméně konec hodiny neurčuje zvonek ale pedagog....

Na průmce jsme měli taky takového učitele, na kterého všichni prděli. Při jeho hodinách se mazal mariáš, v zadních lavicích se pokuřovalo, ostatní žáci se bavili o čem chtěli. On se ten učitel nijak nerozčiloval, jen vždycky prohlásil "jestli tady nebud ticho budu muset začít zkoušet", na což se ozvalo trhni si. Jednou to pana učitele přestalo bavit a a výsledkem bylo několik desítek koulí na vysvědčení, čímž prostě odlifroval ty největší spratky ze školy. Bohužel ZŠ není střední škola.

Petr 9.2.2009 18:36

Re: Vltavo

Já ale mluvím o školství a pokud jejich "mizerné školství" vyprodukuje i na procenta víc špičkových vědců než naše super školství je chyba asi jinde než jsou počty a křivky :-PPS:mimochodem jejich možnost si zvolit na střední škole obtížnost různých předmětů mi nepřipadá zas až tak hloupá.

Sele 9.2.2009 18:35

Taktická chyba? Obrana cti není věcí taktiky!

Prosím, aby bylo rozlišováno:

1) Nedonesl jsi úkol, rozbil jsi okno atd., tedy místo poznámky to vyřešíme ručně, nejlépe beze svědků = tělesný trest, tudíž dnes nepřijatelné. A právem, protože nedůstojné.

2) Ohrožuješ něčí život, zdraví, majetek, čest dobré jméno atd., tedy tu máš přes hubu, když to nejde jinak. Toto není tělesný trest, nýbrž použití síly, za kterým si budu stát, nebudu se schovávat do kabinetu nebo na chodbu a hlavně nebudu se omlouvat!

školník 9.2.2009 18:35

Re: gratuluji

V našem školství Janíku určitě né proto, že veškerá práva jsou dávána jen na stranu ubohých a utiskovaných žáků. Ti ,co měli autoritu, dávno odešli proto, že jediný protekční žák"fracek" od něho dostal za svou hulvátskou povahu pár facek.

Eva D. 9.2.2009 18:34

Re: Nedostatek respektu...

dulcibelko, souhlasím a R^R^R^

Dolly 9.2.2009 18:30

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

A kdo je bude hlídat? Uvedená metoda zase nahrává grázlíkům a trestá učitele. Zásadní otázka zní: proč chodí vůbec mládežníci do školy? Krom toho že musí tak protože si jdou ověřit živočišné pudy (kdo je silnější, kdo hraje lépe karty, komu seberu svačinu, koho donutím dát mi cigaretu a vůbec občas je tam sranda), ti starší protože je to výhodné kvůli daním, podpoře od úřadů případně proto, že třeba ten papír k něčemu bude. Tipuji, že tak 20% se chce učit. Po návštěvě několika škol, konzultacích s rodiči i žáky všemožných škol skutečně nevím, kam dám vnuky do školy, která není hlídárna, odkládárna, krotitelna grázlíků, které rodiče díky důvodům mnohde uvedeným v této diskuzi prostě pohodí do školy. Kdo si myslí, že v současných školách se učí, tak ať se projde po zvonění po chodbách škol - to bude překvapení.

doktor 9.2.2009 18:30

Re: AndyO,

Oprava: Bartuška: Až ti zastřelí bráchu.

Eva D. 9.2.2009 18:29

Re: nic není černo-bílé

Milá čarodějnice, R^R^R^VV.

Já svého někdy posílala znovu a znovu do obchodu, i když bych to zvládla sama rychleji. Pokaždé něco zapomněl, tak šel zase. Aspoň se proběhl. :-)

qwert 9.2.2009 18:29

Re: Ad znalosti

Jo, tak to jsem taky čuměl jak puk, když jsem zjistil že po dítěti chtějí v 8. třídě geomorfologii Čech - což je skutečně na nic. Když se pak osmáka zeptáte na cěho, že je Kohout nejvyšší hora, neví že Slepičích hor, ačkoli kdyby si alespoň jednou důkladně prohlédl podrobnou mapu v atlasu, nemohlo by mu to uniknout.

Abraham 9.2.2009 18:29

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Nesmysl. Učitel  s autoritou a následnou podporou, ředitelského sboru,dále i zřizovatele  má dostatečné nástroje řízení. V případě, že je nedokáže využít, má jít  t.zv." od toho." 

doktor 9.2.2009 18:28

AndyO,

protože nesedím u PC, odpovídám až teď (pseudodemokracie, lidská práva, atd.). Myslím, že těch 19 let stačilo, abychom pochopili, že formální demokracie je jen fikce: aby věci vůbec fungovaly, obchází se zdola až po mezinárodní problémy. Totéž platí pro jak houby po dešti se rojící stále nová a nová lidská práva bez zdůraznění definovaných lidských POVINNOSTÍ. Zažil jsem školu, kde nebyla dnešní "demokracie", ale taky ne šikana! Stačilo obecné povědomí o tom, co se smí a nesmí (hodnoty). Domnívám se, že právě ta formálně do škol, a to i vysokých (akademické senáty - jeden takový kdysi zvolil rektorem Knížáka) vnášená "demokracie", která je v rozporu s pozdější přísnou pracovní hierarchií, je příčinou školního verbálního i brachiálního násilí. Mládež, na rozdíl od resignujících dospělých, tu frustraci nezvládá. Myslím, že problém není v našich učitelích, vychovaných před rokem 1990: mají ho i v ostatních západních rozvinutých zemích. Získali ho spolu s "demokracií" - i v rodinách, jak všichni víme. Vzpomínám, jak mne popisem amerických školních poměrů šokovala polistopadová knížka V.Bartušky o USA (Až ti zastřelí tátu). Nejsem sociolog, ale řekl bych, že jednou z příčin je právě rozpor mezi do škol a do politiky nuceně vnášenou "demokracií" a praktickým životem ve společnosti, kde - jak jsem už napsal - o ničem se nediskutuje, a pravdu mají v podnicích a ve světové ekonomice nadřízení (menagement a majitelé).  

Eva D. 9.2.2009 18:25

Re: nic není černo-bílé

Asi byste měla změnit školu. Znám kantorky i kantory, kteří to s Internetem zvládají ( uživatelsky), baví je to a běžně ho mají doma. Máte nejspíš smůlu, ale řešit to můžete. Stále ale bude fajn, když dítě nebude hledat vše na počítači, bude umět i to (a + b)2, naučí se zpaměti slovíčka... Mozek se musí trénovat i jinak, než prací s počítačem.

Hlavně musí dítě pochopit, že učení je práce a práce je fajn, dává-li smysl. To se se zajímavostí výuky nevylučuje.

Leoš 9.2.2009 18:24

Moc hezky napsano, ale to je malo. Co takhle petici na nejvyšší místa ?!

 Můj osobní názor je, že rozhodující ve výchově je rodina ! Bohužel dnešní rodiče nezletilců (ovšem né všichni) jsou zřejmě špatně vychovaní, když nejsou schopni posoudit chování svých potomků v rámci povinné školní docházky . Protože jsem z kategorie dříve narozených, ptám se zda existuzje ještě platný školní řád, který byl závazný jak pro žáky, tak i pro učitele včetně zřizovatele. Jen na okraj se chci zmínit, že jsem syn učitele a v naší rodině jsem měl ještě tři sourozence. Jinač moc děkuji za váš postoj !

školník 9.2.2009 18:21

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Tu první část vašeho příspěvku by jste provedl asi jen po to jeho konstatování, potom by se ctihodní žáci zvedli a klidně opustili třídu s nadávkami o omezování svobody a pokud by jste se neudržel a začal je přesvědčovat důrazněji , tak by vám při odchodu ještě nasadili odpadkový koš na hlavu.Ve třídě by zůstala slabá čtvrtina žáků a to možná nadsazuji.Važený, sezmamte se s nynější školou a její realitou a změníte názor a dáte za pravdu pisateli článku.

Janík 9.2.2009 18:20

Re: škola

Rozhodně nesouhlasím s fyzickými tresty. Je to selhání dospělého člověka. Nevychovaný žák je zcela jistě velký problém. Ale i ten se musí řešit a to hned v prvních fází projevu. Jako kantorovi by mi musel ředitel pomoci. Nebo přestup žáka, nebo kantora. Cokoli, co by znemožnilo další provokace. Pokud to kantorovi vadí, musí si poradit. Je to jako v jiném, běžném životě.

poste.restante 9.2.2009 18:20

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

Žertujete, viďte? Já totiž jako učitel všude slyším, že mám předávat kompetence a do výchovy mi nic není, protože to je svatá doména rodičů.

erich 9.2.2009 18:19

nevychováváme už jsme si je vychovali

Nedávno jsem byl při cestě vlakem do z Ostravy do Prahy těžce postižen přítomností dvou slečen, které až do Olomouce /dál jsem to nevydržel a nasadil jsem si sluchátka a pustil hudbu na plno/ vedly debatu o tom kdo, kdy, s kým, a co chlastal /to je jejich výraz/. Moje opravdové zděšení vzniklo až poté co jsem zasechl, že slečny nejsou první z posledních , kam jsem si je zařadil, ale studentky jakési VŠ v Liberci.  NO NAZDAR.

Eva D. 9.2.2009 18:19

Re: nic není černo-bílé

Nesouhlasím s Vámi a jsem přesvědčena, že se hrubě mýlíte.

Mám zkušenost jak s hyperaktivním vlastním synem ( dnes docela úspěšným zaměstnancem v IT) tak se studentíky, protože i na víceletém gymplu takové kluky ( dívek bývá poměrně málo) míváme.

S Vašimi názory byste z takového dítěte vychoval zlého neurotika. Přitom to bývají často jen v jistém směru méně zralé děti ( problém se soustředěním), kterým většinou bylo jinde o to víc dáno, třeba v kreativitě.  Mezi IT týpky jich bývá dost a mohou být lepší, než mnozí z nás, bez LMD. Jen to s nimi umět a vydržet, než z toho trošku vyrostou. Trpělivě, důsledně.

Fakt doufám, že neučíte, protože vykazujete známky vyhoření a reagujete příšerně ! ;-€

Jaroslav 9.2.2009 18:16

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

Svata pravda.

dulcibelka 9.2.2009 18:15

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

Vskutku. No, vy to máte dobrý - vy, kteří děti vyučujete doma...To my, kteří jsme svěřili dítě škole (a tím na většinu dne) jsme doufali, že tam také od dospělých! dostanou dobrý příklad...

Janík 9.2.2009 18:14

Re: Souhlasím s autorem článku

Co to píšete, proč do toho taháte Čunka. Čunek, kdyby byl soudný, nevstoupil by do velké politiky na kterou prostě neměl a to z mnoha důvodů. Jinak souhlasím, že výchova dítěte je věcí rodiny.

dulcibelka 9.2.2009 18:11

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

Aristoteles, 4. stol. př. Kr.:-)