28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
LENKA 23.3.2009 14:06

TAK TO NEMÁ CHYBU!!!!

Co jiného na to říci?! Je to prostě super, a kdyby to mělo nějaký význam, zarámuji si to. Pravad, pravda, pravda. Bohužel by to měli číst hlavně "ti nahoře". Ale asi bysme toho chtěli moc, aby si to četli, ještě si z toho něco vzali a k tomu snad ještě s tím začali něco dělat. Učím na základní škole a ono to není v dětech ale v jejich rodičích!!! Děti jsou bohužel již jen důsledkem nezájmu o výchovu!!

Zdena 21.3.2009 15:47

Souhlas po všech stránkách

Milý pane, já jsem sice v roce 89 byl již na vysoké škole, ale souhlasím s Vámi na 100%. Moje žena je učitelka na ZŠ, mám 2 děti a mám obdobné zkušenosti, které popisujete v tom článku. Ten článek by měl být povinnou četbou pro ministra školství a všechny jeho podřízené až do úrovně ředitelů škol. To jsou totiž všichni, kteří tvoří pravidla zacházení s žáky, ale sami s nimi vůbec nepřijdou do styku ( případně zcela výjimečně ). Mělo by se o tom víc mluvit. Zdena.

Martina 18.3.2009 13:34

Grázlíky nezvládám

Ahoj, zdravím všechny, jsem učitelka a zažila jsem totéž. Akorát bez toho provazu na závěr. Jeden patnáctiletý chlapeček (mimochodem o hlavu větší a asi o 10 kg těžší než já), a který měl také jaksi mimochodem opakovaně problémy s policií-vykradl totiž s kamarádem školní sklad - se mi pokusil (po roztržce v hodině češtiny) na školní chodbě podrazit nohy. Dost bolestivě mě nakopl, ale jeho "snožka" mu už nevyšla. Byla jsem rychlejší a v otočce jsem mu vrazila facku. A hádejte, co se stalo? Dostala jsem důtku před nastoupeným pedagogickým sborem za to, že jsem použila tělesný trest! Na moje námitky, že se jednalo spíše o přiměřenou sebeobranu, reagovala ředitelka školy tím, že jsem měla s hochem diskutovat. Jsem přece pedagožka a takové věci musím zvládat! Jenže já pět let studovala jazyky a historii, nikoliv univerzitu pro bachaře, policejní vyjednavače a protiteroristické agenty. Mám spoustu podobných zážitků a pravda je taková, že učitel je vydán na milost a nemilost. Studentům, jejich rodičům a bohužel v mnoha případech i svým nadřízeným. A jako ve všem platí, že záleží, na koho natrefíte. Stačí jeden zakomplexovaný chudáček ve třídě, a máte po hodině. Třeba oblíbená kratochvíle plivání na okna- pří hodině! Ovocný jogurt zasychá neskutečně rychle. Co dělat? Křičet nemá smysl, možná se to už ani nesmí. Poznámky jsou k smíchu. A rodiče? V tomto případě reagovala matka tak, že si to mám já utřít, když mi to vadí. Ano, utřela jsem to.  Teď přemýšlím, že bych změnila zaměstnání. Třeba v protidrogovém komandu by to nemuselo být špatné. Přátelé,  učitelství je nádherná práce. Ale já grázlíky prostě nezvládám. A navíc nechápu, proč bych měla.  Martina

Liberta 23.3.2009 15:44

Re: Grázlíky nezvládám

Cítím s Vámi. A asi nejhorší na tom je to, že za Vámi nestojí Vaši nadřízení (a možná i kolegové). To už je absurdita!

HAMMLET 9.3.2009 12:09

P59SP23VEK

Myslím si, že tahle událost, která se udála je velmi zřídka k vidění a učitele by meli s tímto rizikem počítat toť vše.(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y);-O:-D

Lucka 9.3.2009 9:22

happylucka

Dobrý den,

po přečtení článku mně šel mráz po zádech, naprosto s Vámi souhlasím. Jsem úplně stejná generace jako vy, v roce 1989 jsem byla prvňáčkem a mám pocit, že ještě tak dva tři ročníky za námi byly "normální" a pak se to všechno zvrtlo. Nejsem pro fyzické tresty, ale proboha, copak je výchovná facka fyzický trest? sama ze svého mládí dobře vím, že taková jedna výchovná facka mě naučila daleko víc, než tisíc vyčítavých slov maminky.  Taky jsem si užila bouřlivé mládí, rodiče za mnou stáli, ale podařilo se jim vybudovat ve mně respekt v autoritu!

A jen pro doplnění, nejen sport a četba jsou pro člověka nejdůležitější k rozvoji osobnosti. Jsou lidé, kteří ve sportu zalíbení prostě nenašli a asi nikdy nenajdou, jako alternalita se pro ně jeví láska k hudbě:o)))

Dáša 6.3.2009 10:45

kam to u nás az dojde

Jen ve zkratce,plně s Vámi souhlasím,udělala bych totéž (zfackovala bych ho)a udivuje mě havně postoj školy,který je šokující,ale jak už tady napsal kolega v předešlém příspěvku,tak ,,ryba smrdí vždy od hlavy''.Mějte se a hezký den:-)

Sona Ježková 2.3.2009 12:32

Ryba smrdí od hlavy

Ryba smrdí od hlavy.Jak chceme vychovávat děti, učit základní pravidla slušného chování,nedej bože morálce, když se stačí podívat na vrcholné představitele naší země.Jejich neucta,osočování plná usta vulgarismu,gesta ani nechci komentovat.Věřit se jim nedá ani ,,dobrý den"a když už svuj post z nějakého duvodu opouští tak na ještě lépe placené místo nebo se zlatým padákem v kapse.Když si tohle necháme líbit tak nechtějme aby učitelé zachranovali budoucí generace a pokud možno zadarmo.Článek se mi moc líbil a naprosto souhlasím.

Věra 1.3.2009 13:58

svědomí rodičů

Článek je velmi pěkně napsaný. Je velmi smutné, že si značná část veřejnosti myslí, že by škola měla suplovat roli rodiny. Značná část rodičů si vykupuje své vlastní svědomí vůči dětem penězi, značnou benevolencí a přehnaným, zaslepeným obhajováním. Vše je daní dnešní době. Když slyším jednání některých dospělých, jsou "zářným" příkladem svým dětem a tato vulgárnost a agresivita, nerespektování a neúcta je pro takové děti zcela běžnou normou. Co pak po nich mohou ve škole asi chtít, když mají vše posvěcené od rodičů a jsou ještě ve svých jednáních podporovány. Nejhorší je, že jsou na takové jednání svých dětí rodiče patřičně hrdí - jejich dítě je v jejich očích "OSOBNOST"! Taky mám občas velmi kritický názor na některé postupy některých učitelů mé dcery, ale nikdy je neprezentuji před ní a její kritiku zásadně nepřipouštím. Nejsem si však jistá, že to u těchto rodin funguje stejně. Všude slyšíme, že se mají děti podílet na chodu rodiny a být přítomny všem rozhodováním, ale myslím si, že i zde je nutná jistá hranice! Zodpovědnost je vždy na rodičích.

Pavlína 1.3.2009 7:41

Děti jsou naše budoucnost ...

... proto mne až mrazí z toho, jak syrově, ale NAPROSTO PŘESNĚ, autor nastínil směr, kterým se vývoj našich potomků ubírá. Sama jsem matkou dvou dcer, které se velmi obtížně prokousávaly pubertou a musím se přiznat, že jsem nejednou navštívila školu, abych řešila jejich "pseudokřivdy" páchané zaujatým učitelem na vzorném dítěti;-)

Sama učím v mateřské škole a se "spratky" se setkávám výjimečně, pokud se tak stane, je opravdu chyba v přístupu rodičů. Jednou jsem řešila problém, kdy rodiče (následně samozřejmě ani dítě) nerespektovali můj pokyn (jednalo se o nošení hraček do školky, kdy jsme si s dětmi určili pravidla, které hračky ano a které ne). Dítě, které si o mně zřejmě doma vyslechlo své, se ke mně pochopitelně chovalo panovačně a direktivně s tím, že "když jí to tatínek dovolil, tak já do toho nemám co mluvit". Celá záležitost zašla tak daleko, že otec navštívil mou ředitelku, kde požadoval směrnice nebo zákon, který toto zakazuje. Protože šlo o rodiče, který byl známý "potížista", ředitelka mi naznačila, že bych v tomto případě měla udělat výjimku, proti čemuž jsem se vzbouřila. Jakou může mít autoritu učitel, kterému bude diktovat podmínky 6leté dítě jenom proto, že mu to nesoudní rodiče doslova vyřvou?! Byla jsem rozhodnuta vzít si neplacené volno do konce šk. roku, abych už nemusela být s touto rodinou v přímém kontaktu, z čehož byla nešťastná ředitelka. Ta nakonec našla v zákonech nevinnou větičku, která mi zachránila mou kantorskou důstojnost: "Rodiče i děti jsou POVINNI respektovat pokyny učitele".

Eva 27.2.2009 21:16

Ještě nás pár zbylo

Výborný článek, také patřím k mladším kantorům na střední škole. Opravdu někteří kolegové již rezignovali, nechají si nadávat, nic nevyžadují,nic raději nevidí, bojí se žáků, ředitele i rodičů. My ostatní se snažíme o dodržování oboustranných pravidel,spravedlnosti a kupodivu se to studentům líbí a tzv. si to hlídají.

Markéta 26.2.2009 10:04

školství

Sama jsem matkou 8 leté dcery a musím říct, že zastávám výchovné metody, jaké byly u nás v rodině - škoda facky, která padne vedle. Smekám před dnešními pedagogy, nemají to vůbec jednoduché. Igora Hnízda do základních škol, myslím že by to dětem jen prospělo.

jirka 22.2.2009 22:47

osobne dam kazdemu rozumnemu uciteli pisemne ze muze a dokonce musi na pripadne drze chovani

osobne dam kazdemu rozumnemu uciteli pisemne ze muze a dokonce musi na pripadne drze chovani jasne reagovat R^ 

ten ucitel udelal to nejlepsi co mel    zel asi neprohlednul   lecku  s mobilem :-/ 

jirka 22.2.2009 21:41

myslim si ze statni podnik vzdelavaci monopol - je na naproste hranici mozneho

myslim si ze statni podnik vzdelavaci monopol - je na naproste hranici mozneho 8-o 

znate nejaky statni podnik ktery dobre a efektivne funguje? Ja zel ne.

ve vychodoceskem kraji stalo jedno misto ve skole v roce cca 2006 asi 44.000,-  ... ... ...   koho vzdelavani skutecne zajima rohodne doporucuji si precist :

Vzdělání a trh

www.jaknatoo.blogspot.com/2007/02/10-rad-jak-vybrat-stedn-kolu.html  R^

jaroslapek@seznam.cz 21.2.2009 2:38

PŘEČÍST!!!

Uctivě zdravím!

Tak se nám ve škole na učitelské nástěnce objevil článek o výchově slabých idiotů i s povelem PŘEČÍST !!!, inu zdá se, že opravdu většině kantorů mluví z duše. O tempora, o mores! Celý text i s „diskusí“ je přitom zase jen okázalou manifestaci toho hlavního, co se na nás učitelích (vedle všelijakých banalit) kritizuje právem, ale málo. Nejde ani tolik o konkrétní názory – s těmi se dá dle situace a osobního naladění souhlasit (jsou to ostatně většinou takové ty otřepanosti, jako že někdy není nad "jednu výchovnou", číst je dobré a sport nedělá z lidí jen nedospělé blby), anebo je taky považovat za zcela extrémní. Pánbůh zaplať za jakoukoli rozmanitost učitelských přístupů (nebo ne?). Krajně podezřele tady na mne ale působí ta naprostá absence pochybností o vlastním náhledu na věc – ta jistota, že dobře vím, čeho je nebo není dítěti třeba, aby se stalo osobností; to směšné juvenilní přesvědčení, že sám jsem nemohl být vychován lépe; ten automatický předpoklad, že je tak nějak hned jasné, co je to "autorita" a z čeho plyne; ta obecná školometská neschopnost hledat zpochybnění raději nežli jistotu.

Ovšem tu neradostnou práci, fackovačku za autoritu, permanentní stress a strastiplnou bachařinu vám tedy nezávidím.

Jarda Novotný, učitel na ZŠ, táta doma

 

jaroslapek@seznam.cz 21.2.2009 2:57

Re: PŘEČÍST!!!

!!A jéje, tak autor není učitel? a z "diskutérů" jen každý druhý?!! Že by byl scholastický dogmatismus obecnějším nešvarem? Nechce se mi věřit...

Jarda

 

Olin 20.2.2009 19:52

neuvěřitelný!

To je neuvěřitelný: Tak svorná, jednomyslná a statečná veřejnost - a tak slabé, špatné školy! To není možný v jedný zemi. Tento článek a reakce na něj, které jsou stále tytéž jak hukot před mešitou, svědčí o tom, že Češi jsou národ vod rány, děti vycepované, k dospělým lidem je obecně respekt zejména proto, že v každé kuchyni nezahálí vařečka a v obyváku tátův pásek. jenže tento národ neumí učit, takže je nucen posílat své děti do škol a internátů k Heilótům, kteříž jsou národem zpozdilým, slabým a zbabělým, ale jsou hold vybaveni k životu nutnými informacemi.

No když už to tak musí bejt - alespoň si na těch Heilotech české děti cvičí své sebevědomí, aby až vyrostou byli stateční na internetu, a doma měli čilou vařečku a pásek...

Peťule 19.2.2009 20:45

Přesně můj názor

Srdečně zdravím a myslím, že pod tento text se dá jenom podepsat. Já sama mám tři děti, nejstarší je ve čtvrté třídě, druhý prvńák čekatel. Syn má výbornou mladou paní učitelku, která se snaží dětem maximálně věnovat, ale přesto už nyní se najdou děti, které dělají problémy a s rodiči není možné situaci vyřešit, protože zastávají názor, že děti se mají volně rozvíjet a děti omlouvají a zastávají se jich. Sama syny vedu k tomu, že rodiče a učitel mají vždycky pravdu a pokud je to jinak, tak platí bod číslo jedna. Prosím neberte to doslovně, ale s nadsázkou. Myslím si, že v dnešní době se hodně zaměňuje demokracie s anarchií a z toho vyplývá i nárůst nedostatku úcty k autoritám.

Tento nešťastný incident by nám měl být varováním. Jako rodiče bychom možná měli být více kritčtější k našim dětem a trochu tolerantnější k jejich pedagogům, protože nejsou vůbec v lehké situaci. Mějme své děti rádi, ale v tom nejniternějším slova smyslu. Poskytujme jim tedy hranice a tím i jistotu v životě. Věnujme se jim, sportujme s nimi,čtěme, diskutujme, ale v rámci hranic, které vymezíme my rodiče. Nedopusťme, aby za naše prohřešky ve výchově pykali učitelé ve školách.;-(

Převezměme plnou zodpovědnost za výchovu svých a dětí a buďme partnery učitelů, protože zvláště v dnešní době naše zastání potřebují.:-)

Pavlína 1.3.2009 7:48

Re: Přesně můj názor

Milá Peťule lépe jsi to snad ani napsat nemohla!  Kdyby bylo víc takovýchto rodičů, tak bych se o budoucnost našich dětí vůbec nebála!

wendy07 19.2.2009 10:52

Neřekla bych to lépe

Zdravím, musím říct, že je to výborný článek a všichni by si ho měli přečíst a hlavně se nad ním zamyslet. Podle všeho jsem stejný ročník jako pisatel, taky jsem byla v roce 1989 v první třídě. Ale naprosto ve všem souhlasit. Vlastní děti ještě nemám, ale už dneska vím, že takhle je vychovát nebudu. A já mám pocit, že největší chybu na tom mají právě rodiče toho hajzla (jinak to říct nejde) a hlavně v tom, že se po celém incidentu ještě synáčka zastávali.

Vymýšlí se spousta nesmyslů a zákonů a všeho, ale myslím že občas by stačil jen obyčejný Selský rozum!!! A taky to, že dítě má sice svá práva, ale taky POViNOSTi, ale o těch se už tolik nemluví.

Snad se nám podaří vychovat lepší generaci:-)

Martina 17.2.2009 19:07

Krásný článek :-) díky

R^ Tohle by si měl přečíst každý, kdo ty spratky vychovává... Snad by to některým zabedněncům otevřelo alespoň jendo oko...

barča 17.2.2009 11:21

Díky za podporu

Srdečně zdravím, při čtení mi běhal mráz po zádech a neměla jsem daleko k slzám vděčnosti za takový článek.Školství jsem opustila nedávno z důvodu naprostého znechucení požadavky nadřízených k právě zmiňovaným tlakům na liberální průběh výuky a nevyžadování téměř čehokoli, co zavání nějakou povinností. Podotýkám, že s dětmi jsem neměla problémy, přestože "obdarována"  též prezenty a vyžadujíc od žáků plnění povinností.  Dodnes sleduji zprávy týkající se  školství, je mi velmi smutno a doslova soucítím s těmi, kteří se drží  a nadále bojují. Držím jim (nám všem)  moc palce.

Jana 15.2.2009 20:44

co po sobě zanecháme?

Se vším souhlasím.Už bychom s tím vším měli začít všichni konečně něco dělat!!

geronimo 15.2.2009 8:28

Souhlas

Naprosto s autorem souhlasim.Lepší článek jsem dlouho nečet.Byl jsem se podívat za mím synem na intrnátu kde jsou pani vychovatelky,a to co si ty smradi k nim dovolej to přesahuje všechny meze.A cudák ženská si to musí nechat líbit,aby panáčkové netrpěli.Největší chybou je ,že se zrušila vojna.Tam aspon tyhle spratky trošku vycepovali a když to nešlo tak šli do basy.Ten hajzl co nazval svého kantora šmejdem by měl dosta ještě z druhý strany,a takovou aby další chyt o lavici.A myslim to smrtelně vážně

freddy 14.2.2009 20:54

promyšlení

možná bude chyba také v tom, že učí stále více učitelů, kteří prostě nezvládají vytvořit si respekt... Když kluci a v této době ve velkém i holky kolem 15 let vidí, že učitel hodinu nezvládá snadí se ho vystrnadit a dovolujou si(machrovina), jsou mladí a bohužel jim zatím nedochází, že to může mít i následky...!

Jana 15.2.2009 19:52

Re: promyšlení

S respektem je to v dnešní době těžké. Když pedagog nemá respekt v očích dnešní společnosti, nemá ho u rodičů, nemůže ho mít ani u dětí. Ztratili jsme k učitelům úctu. Jen si sáhněte každý do svědomí, do jaké míry jste si  vážili nebo si vážíte lidí, kteří mají nelehký úkol : učit a vychovávat naše děti, na které nemáme většinou ani tolik času, co jim věnuje učitel ve škole, kterému mnohokrát nemůžeme ani přijít na jméno. Jestliže se rodič,médiá,společnost nechovají k učitelům s úctou, nemůžeme to očekávat ani od našich dětí......

Josef Lebeda 14.2.2009 14:30

Souhlas

Plně souhlasím. Těch šmejdů je bohužel v každé třídě tak 5. Je to číslo, které zahrnuje v součtu v celé společnosti počet lidí, kteří svými vlastnostmi škodí a ubližují ostatním na silnicích, v obchodních aktivitách a v každodenním životě. Dobrá otcova facka ochraňovala před kriminálem po celý život.

Jan Benek 13.2.2009 10:13

Jak říkával Jan Werich: doj s blbostí se nedá vyhrát ale nikdy se nesmí přestát vést....

Souhlasím a rád bych pomohl.  Velmi si vážím kantorů, kteří tuto práci vykonávají.   Jsem přesvědčen, že pro většinu učitelů je tato posláním. Nechápu jak společnost, které  vychovávají její budoucnost, se může 

k učitelům takto chovat a vytvářet pro jejich práci takto "neslušné" a nemorální podmínky !  Zřejmě obraz naší společnosti a vlády. .  Asi by bylo třeba opět nějakou zmněnu !!!

Luigi 13.2.2009 14:33

Re: Jak říkával Jan Werich: doj s blbostí se nedá vyhrát ale nikdy se nesmí přestát vést....

R^SOUHLAS na 100 %.!!

Václav 13.2.2009 8:34

Psí podrbání

Máte naprostou pravdu,ale pan ministr Liška je i se svými patolízali úplně mimo mísu.Ředitelé škol se bojí zastat učitelů,protože každá stížnost je problém a přece nepřijdou o místo.