3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ron 9.2.2009 12:19

malá oprava

možná už ji udělal někdo přede mnou. Nemám teď čas projít celou diskusi.

Jen upozorňuji, že onen nešťastný "šmejd", který se posléze oběsil, byl přímo ředitel oné školy.

Jinak děkuji za článek, vystihuje naprosto podstatu věci !!!

PG 9.2.2009 12:18

Co je biflování množin?

Moc by mě zajímalo, co si pod tím představujete. Speciálně na základce.

Český učitel 9.2.2009 12:18

Příčiny jsou známé

 Základní - navzájem související - obecné příčiny narůstajících problémů českého školství jsou dlouhodobě známé:

1) celospolečenské podceňování významu vzdělání s deformovanou cenou výchovné a vzdělávací práce a pokračující feminizací škol  2) financování škol podle počtu žáků 3) nízká kvalita výběru a přípravy budoucích učitelů a absence kvalitního a náročného systému celoživotního vzdělávání učitelů s navazujícím kariérním řádem 4) školská reforma založená na módních teoriích o výchově ke "spokojenosti žáků" a na mediálním reklamním triku o "konci biflování v Čechách."

Kvalifikovných analýz  na toto téma u nás přibývá, ale nedostává se jim zatím na odpovědných místech sluchu. Takže nějaký čas bude v Čechách ještě hůř.

glos 9.2.2009 12:17

Re: Vzdělání pro všechny

Moc to nefunguje a bude to fungovat čím dál méně. Budete mít šiky frustrovaných lidí u montážních pásů, kterým slibovali nějakou budoucnost a ona ve skutečnosti pro ně žádná nebude.

Poklop 9.2.2009 12:17

Re: Naprostý souhlas

Také jsem dostal facku od učitelky matematiky ,ale ani mě nebolela,protože paní učitelka byla tak krásná.Ta kdyby mě fackovala každý den,tak by mi to snad ani nevadilo.

Aleš 9.2.2009 12:16

Re: učitelský strach

Naprosto souhlasím. Je to přesně tak, jak je napsáno v tomto příspěvku. Kvalitu výuky na škole a mantinely chování žáků určuje vedení školy. A pokud vedení netáhne s učiteli za jeden provaz ( je "na jiném břehu" ), pak zpravidla roste nekázeň žáků a klesá úroveň jejich vzdělanosti.

tony 9.2.2009 12:15

Svatá slova,

pravdivá řeč!!! Jak říkali naši otcové a dědové - škoda rány, která padne vedle!

Drobek 9.2.2009 12:14

Re: Budoucnost ukáže

R^

Jura Jurax 9.2.2009 12:14

Re: Nedostatek respektu...

A ještě - ono taky ta buzerace může způsobit, že uvnitř lbi se rozbřeskne ... :-D

Jura Jurax 9.2.2009 12:12

Re: není co dodat

Nesouhlas. Ono je to trošku o přístupu k matematice - a s těmi množinami se začínal dřív než v páté třídě, nepletu-li se ;-) A množiny jsou zpočátku stejně nepochopitelné jako trojčlenka - a obráceně.

A je to 9.2.2009 12:12

K článku

S článkem naprosto souhlasím.Být oním učitelem dal bych tomu šmejdovi též po držce.Nejhorší ovšem je postoj samotných kolegů pseudohumanisticky zaměřených pedagogů a pedagožek.Zcela evidentně se naše školství přibližuje k americkému-všichni umí vesměs hovno aby nebyli chudáci přetěžovaný a jednoho dne vystřílí půl třídy. Další nesmyslnou věcí je opětovné zavedení 9.třídy kde dnes sedí i 16 letí žáci(většina dětí dostává dnes odklad-asi pro svoji nedomrlost.)V 16 letech už by měl člověk chodit min.do druháku na střední. Tito výrostci se pak celkem logicky při hodinách nudí a proto vymýšlí zpestření hodiny. Škola -ředitel měl pedagoga podržet -před veřejností i rodiči.Dotyčného žáky bez sůitování vyhodit.poté mohl pedagogovi např. snížit osobní ohodnocení.-To by byl celkem férový postup.Ředitel padavka se ale bál jako i celý sbor- chudinky.

Blanche 9.2.2009 12:11

Souhlas

Stoprocentnisouhlas.Imebyzajimalareakcerodicutechtospratku.Cosetykamladychanevzdelanychhlupaku,jizdnesjsoujichkvantavevedoucichfunkcich,nekteristitulemMBA,kdyobjevujipovelkychkopancichobjevene.Ojejichjednanivdusledkufunkce-mocibysedalyvypravetlegendy.

Radovan 9.2.2009 12:11

Naprostý souhlas

Dodnes vzpomínám jak na mě výchovně zapůsobila facka od učitelky matematiky. A jsem za ní rád. Grázly fackovat a trestat bez milosti.

Honza z podhůří 9.2.2009 12:10

Re: Problém vidím v tom,

Bohužel (bohudík?) jsem k tomu dospěl také - facka v pravou chvíli vyřeší mnohé, i mezi dospělými... Ono vědět, že když se budu chovat mimo meze, můžu nějakou schytnout, je velice výchovné!

AndyO 9.2.2009 12:09

Re: Souhlas!!!!!

takže za chyby vaší generace mohl systém, za chyby dnešní mladé generace si můžou sami nebo jejich rodiče ( případně systém, jak říká "doktor", ale to jsou pořád lidi- vaše generace, generace rodičů dnešní mládeže).

Kriminály dnes nepraskají ve švech, nacpané patnáctiletými až dvacetiletými "spratky".

Žádný systém- jen lidé, jedinci. Jistěže v mé generaci byla spousta udavačů, estébáků atd.- netvrdím přeci nic jiného, jen to, že celé to skuhrání je nezvládnutý generační spor. Dnešní mládež je horší než ta minulá? Proč? Rodí se snad mutanti nebo je předchozí generace špatně vychovává? A kdo je ta předchozí generace? Právě ti, kteří zde nadávají, ¨

Nikdo není bez viny.

Ludva 9.2.2009 12:08

Vzdělání pro všechny

Myslím, že naše školství jde v podstatě správnou cestou. Střední a v zásadě i bakalářské vzdělání je přístupné v zásadě všem, co mají zájem. Je to správné, i když se pak lamentuje nad snížením průměrné kvality studentů. Je lepší, když všichni aspoň těmi školami projdou, každého to trochu opracuje do lepší podoby, než kdyby se poflakoval jako nezaměstnaný. V minulosti se řada lidí prostě na školy nedostala, jelikož kritériem byla schopnost biflování. Ukázalo se po převratu, že středoškoláci si ve volné soutěži vedli stejně dobře jako vysokoškoláci. Vzdělání tedy raději  pro všechny, ale k tomu ještě pár výběrových škol, skutečně kvalitních. Je jasné, že na tyto se dostanou jen ti nejbohatší, ale formou stipendií se tam musí dostat i ti nejtalentovanější. Tak to funguje ve světě a my k tomu taky směřujeme.

mag 9.2.2009 12:08

Re: není co dodat

Nezatracuji biflování, nýbrž biflování množin u desetiletých dětí.

MLOK1 9.2.2009 12:08

Re: Hluboký souhlas!!!

Souhlasím JOPE.

       Ale toto vše bude platit pouze do okamžiku, než ten sebevědomý drzoun narazí na jiného "spratka". Pak bude velmi-velmi zle. A bude-li navíc někdo z nich ozbrojen..............

kpt 9.2.2009 12:07

Tak tak

dobře umístěná facka urychlí vyšetřování ...

Jura Jurax 9.2.2009 12:07

Re: Nedostatek respektu...

Buzerace na vojně - co to má s respektem ... to by bylo delšího povídání ... on ten výcvik má specifické zaměření a leccos pochopíte ...

A že dneska si nemusíte dát všechno líbit ... to to jste nemusela nikdy, ale v každém případě musíte být připravena nést následky.

mag 9.2.2009 12:06

Re: není co dodat

Vyučování množin jako matematické kategorie hovadina není, to je pravda. Ale trvám na tom, že děti zhruba v páté třídě, které neumí trojčlenku, neznají nazpaměť malou násobilku a neumí používat ani jednoduché vzorce, ztrácejí masivním vyučováním množin čas a rozhodně jim nerozumí Množiny patří -zhruba - na střední školu, lépe pak na některé směry vysokých škol..

Poklop 9.2.2009 12:05

klukovská čest

Několikrát jsem dostal pár facek a ani jsem se různého řádění nezúčastnil a prostě si doma stěžovat mě vůbec nenapadlo.Třeba by šla matka si do školy stěžovat,ale prostě klukovská čest by mě to nedovolila.To bylo pro nás kluky dost ponižující.

poste.restante 9.2.2009 12:05

učitelský strach

Já vím, že se opakuji, ale o kus níže jsem psal:

Ale zakopaný pes je jinde. Učitelé mají strach se ozvat. V době, kdy dětí je málo, škol mnoho. V době, kdy ředitel či celá škola jsou vydáni na milost a nemilost zřizovatele = libovůli politiků, jejichž vlastní (spíše teoretická) odpovědnost končí volebním obdobím. Kdy koneckonců učitel samotný je odkázán na milost ředitele, když už ne existencí, tedy určitě výší platu. Tedy v takové době je těžké býti hrdinou. 

Víte, peníze jdou formou normativu na žáka. A těch je dnes málo. Střední školy berou děti bez přijímaček a chraň bůh někoho vyhodit, protože jemu v patách bude kráčet učitel, na jehož výplatu už nezbude. Ani základky na tom nejsou o mnoho lépe. Školy se zavírají a ne vždy s ohledem na kvalitu. Škola, která se snaží udržet úroveň vzdělanosti = náročná škola = klesá zájem uchazečů = zralá na zrušení. Většina učitelů dobrovolně snižuje laťku.

A kázeň: "Pane kolego, uvědomte si, že pokud se ta událost s fackou (drogami, šikanou) dostane na veřejnost a nedejbůh do televize, může nás to stát místo všechny. Raději to vyřešímě v tichosti , že."   V kolika ředitelnách už  zazněla podobná slova. Kdo nepochopil včas, hledal si od září místo jinde.

máma 9.2.2009 12:05

Re: nic není černo-bílé

nadávejte se do fracků svým dětem.  Kreten jste akorát vy.

Dítě jezdí na koni (právě kvůli LMD) od 2 let. Pokud neznáte nic o moderní psychologii a možnostech práce s hyperaktivními dětmi, vezměte si vařečku a natlučte si tyto informace do hlavy. A pak diskutujte.

Nesouhlasím s tím, když jsou děti vedeny bez kázně, na druhou stranu, každý učitel má možnost si tu kázeň vynutit. A nebo to vůbec nepotřebuje - dokáže zaujmout děti tak, aby na nekázeň neměly čas. Pokud neumí ani jedno, ani druhé, nemá na škole co dělat!

neuropan 9.2.2009 12:03

Re: není co dodat

Souhlasím, patřím ke generaci, která zažila zavádění množin do základního skolství. Ve třetí třídě jsme byli schopni převádět čísla do jiných číselných soustav, bůhví k čemu nám to tenkrát bylo, protože počítač jsem poprvé viděl až na střední škole - v časopise. Vyděšení z množin byli jen někteří někteří rodiče, pedagogové a to je tak všechno, tj. ti co učili nebo byli vyučováni systémem triviálního školství zavedeného za Marie Terezie - stačí naučit se číst, psát a počítat. Třídní sígři byli vlastně hyperaktivní beránci s lehkou mozkovou dysfunkcí, tenkrát ovšem nikdo takovou diagnózu neznal. Tykat učitelce, to by nenapadlo ani je. Do základního školství nepatří žádný liberální přístup nepatří. Musí platit dopředu daná jasná pravidla, povinnosti a práva. Pokud si ovšem někdo představuje, že má JENOM práva a žádné z nich vyplývající povinnosti, je třeba odpískat celý demokratický systém, protože tito spratci budou mít po dovršení osmnáctého roku života stejné volební právo, jako každý jiný občan, a to je na pováženou.

máma 9.2.2009 12:02

Re: nic není černo-bílé

Ne dostávali předepsané příklady a doplňovali výsledek. Ano dělal to i 2 hodiny a pak ještě ČJ. hezký příklad našich ubohých kantorů - a vyhodit ho nemůžete!

Anonym 9.2.2009 12:00

Re: Volně k tématu

Kéž byste měl pravdu!

Jura Jurax 9.2.2009 11:59

Re: Ještě bych podtrhl

Hm ... nevím ... chlapské, když učitelské kolektivy jsou feminizovány ... ;-D ... ale jinak má Váš názor něco do sebe.

dulcibelka 9.2.2009 11:58

Re: Nedostatek respektu...

O elementární slušnosti netřeba diskutovat.

K těm policajtům dobrým leda tak....no, pokud si na mě bude vyskakovat, řeknu mu svoje - je to totiž za jedny prachy, pokutu mi dá tak jako tak. A dneska si nemusíte dát všechno líbit, příroda zaplať;-)

Na vojně jsem nebyla a jsem tomu ráda - těžko bych tu buzeraci přežila. Vy na ni máte dobré vzpomínky?! Možná musíte někdy poslechnout silnějšího, ale co to má společného s respektem, propána?

Jura Jurax 9.2.2009 11:57

Re: učitel si vyhazov zasloužil...

No a? Jen ať se puberťáček trénuje - to musí ustát. A ohradit se lze i slušně - ne nadávkou. I to by se puberťáček měl naučit. Mimochodem - nepřišlo mi, že by ten puberťáček byl nějak ztrapňován ... fakt bych takového chlapečka rád viděl na bažantím přijímači ;-D