26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr 9.2.2009 20:18

Re: Petre

Ale právě o to jde,každý je jiný a má jiné schopnosti,což anglosaské školství umožňuje(a různí spolužáci? no nic není jen černé či bílé).Tady jsou jakoby všichni srovnáni do jedné normy (samozřejmě že to tak v reálu není,když někomu něco nejde snaží se to nějak ošvindlovat,ale tváříme se tak).Proč tedy nepřiznat že je každý jiný a má jiné schopnosti,což neznamená že nemá na SŠ.Navíc těžko srovnávat s USA kde ten papír(maturitní vysvědčení)nehraje takovou roli.A proč brát šance na dobrou práci tomu kdo třeba v matice na gymplu by propadl ale ostatní předměty by zvládal?(účetního takový člověk dělat nepude).

Jenda 9.2.2009 20:17

Re: Autorovi.

Nenechte nenavist cloumat svym majestatem. Evidentne vam nenavist zamlzila brejle, takze dal jedete podle toho co jste kdysi videl a uz delsi dobu nevnimate.

Jenda 9.2.2009 20:16

Nadprumerna znalost pouzivani IT?

Asi tak na urovni pouzivani televize nebo kazetaku. Pocitac je pro soucasnou mladez bezna nezajimava spotrebni elektronika a ty pro nekoho odborne rozhovory jsou jen vzajemne predhaneni o to kdo ma novejsi a drazsi masinu. A ne ze by drahousci tusili co ,ktera z tech zkratek, jimiz sermuji, znamena.

Abraham 9.2.2009 20:15

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Ověřeno v praxi, vážený.

AndyO 9.2.2009 20:14

Re: jen tak dál....

to bylo drzé....ale asi těžko popřete, že nikoliv tito patnáctiletí, ale jejich rodiče a prarodiče dávali své rodiče do domovů důchodců, nechodili za nimi, brali jim byty, penze, soudili se s nimi o chalupu...

Kamjdu 9.2.2009 20:11

Autorovi.

Jak je vše relativní. Nejdříve jsem vám chtěl dát za pravdu a podivit se, že ač tak mladý, tak již tak moudrý, ale potom jsem ze zvědavosti zabrouzdal nazad do vašich článků a hned jsem byl zklamán. Nevěřil jsem svým očím že právě vy, člověk, který se článkem jeví jako sečtělý,  se smysem pro spravedlnost, napíše v jednom ze svých minulých článků, že jste stoupencem znovuzvolení Václava Klause (toho symbolu darebáctví jak já to vidím) a vynášíte jeho přednosti. Od toho okamžiku jste pro mě ztělesněním rozporu a něco tu nehraje a nevěřím vám, že jste ten případ učitele a žáka dobře prozkoumal.

J.G. Pašek 9.2.2009 20:09

Jó, za Rakouska Uherska . . . to byly školy, učebnice a disciplína ! . . .

Ten kdo vychodil tehdy 8 tříd, tak byl vzdělaněší a chytřejší než dnešní absolovent VŠ . . .

Podobné články se psaly už v antickém Řecku . . . 

Eva D. 9.2.2009 20:08

Re: Autorita nade vše???

Morrigan, bylo, bylo, bylo! VV

Jakub S. 9.2.2009 20:08

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Ale jistěže nevěřím, žer nejste naivní!!!

Eva D. 9.2.2009 20:05

Re: nevychováváme už jsme si je vychovali

R^ Erichu

Když jsem před časem dvěma 13 letým dívenkám vysvětlila, že konverzace není řvát na spolužáka "ty č...u", byla jsem persona non grata nejen u většiny třídy, ale po nějakou dobu i u třídní,.Ty dívenky jí to podaly jinak, třída se s nimi nerada hádá ( mají velkou zásobu hrubostí) a já byla ta kráva, navíc směšná, protože, na rozdíl od nich jsem se vyjadřovala bez hrubostí, jen jsem jim to chtěla po dobrém vysvětlit. Já naivka!

No, hodně jsem se tehdy naučila.Školník, 100% chlap ze staré školy mi pak sdělil, že co nechtě odposlechne ZEJMÉNA od dívek, to by mi opakovat nedokázal, styděl by se.

Abraham 9.2.2009 19:56

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

poste,restante. Poslední poznámka. Zřizovatel jmenuje ředitele. A pokud vybraný ředitel z výběrového řízení si nevyjasní budoucí spolupráci se zřizovatelem,  bez ohledu na jmenovací dekret,, pracovní smlouvu a kompetence, tak to je špatné,  Problém vidím, také ve střediskových obcích. Ke vší úctě k obecní administrativě , jsou ve funkcích lidé nebojím se použít výrazu ducha mdlého. A zde je jádro pudla.

hugo 9.2.2009 19:51

jen tak dál....

říkal mi kamarád,učitel,že vysvětloval žákům jak vyplnit na sš,a když jeden nedával pozor,tak mu řekl:"něčím se musíš vyučit,nebudeš věčně doma,jednoho dne tě mamka vykopne z domu"....a odpověď?...."jenom abych nevykopl já je!":-D

Vlado Z 9.2.2009 19:49

Re: opakování chyb

Řekl bych větší samostatnost a větší sebevědomí u mladé generace, větší ochota riskovat-sám to vidím u mých mladších kolegů, kteří se nepodvolují natolik zneužívání ze strany nadřízených a mají mnohem menší problém se zablit aodejít jinde,když jsou k nim někde nespravedliví. Myslím, že já a starší ode mněsi necháme od autoritlíbit zbytečně moc a nejsme dost draví aby jsme seprosadili i s tím´,co spolehlivě umíme. Komunisté nás učili krčit se, těžko se nám dnes vyrovnává. Diskuse má být přípustná dokonce žádoucí, ale diskuse k tématu, ne hubování a odvrávání.

Eva D. 9.2.2009 19:46

Re: mě zastihl rok 89 v lavici páté třídy

R^R^R^, poste restante!!

poste.restante 9.2.2009 19:45

Re: Petre

Výběr argumentů podle toho, zda se mi hodí do krámu, to není nic neobvyklého a vlastně je to i v pořádku. V rámci diskuse většinou zazní argumenty z obou stran. Pokud nepůjde o demagogii, nevadí mi to. Na společnosti je pak vybrat si cestu, ideálně i svědomím negativ a rizik.

poste.restante 9.2.2009 19:39

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Ale no tak. Radní obvykle drží politickou lajnu a kvůli nějakému řediteli si přece nerozbijí koalici. V tomto smyslu zlaté časy školských úřadů. Zástupci státu na okrese byly většinou žabomyší války na dědině ukradené.

Kolemjdoucí 9.2.2009 19:39

Re: Autorita nade vše???

Vase posledni veta podle me nevyresi to hlavni. Vyresil by to misto mudrovani zdravy selsky rozum. Totiz znovuzavedeni telesnych trestu do skol. Ty by umoznily pristupovat k detem individualne jak byste si to prala. Lide jsou ruzni a z toho je treba vychazet. "Noveho cloveka" nikdo nevygeneruje. Na nekoho staci se litostive podivat, s druhym pratelsky povorit, tretimu domluvit, na ctvrteho zarvat ale pak jsou takovi, kteri rozumi jedine rakosce. To bylo, je a bude. Bohuzel, ale je to tak a s tim zadny pseudohumanista s jeho pokrivenym videnim sveta nehne. V opacnem pripade to dopadne se spolecnosti spatne. Psal jsem o tom uz o radu prispevku nize.

Eva D. 9.2.2009 19:36

Re: Je to o povaze

poste restante, R^R^R^:-/

poste.restante 9.2.2009 19:35

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

"Zivná půda" tohoto charakteru je dle mých zkušeností přinejmenším na 80% škol. Nezlobte se, ale moje zušenost se zřizovateli i rodiči je opačného rázu. Rozumného abys pohledal. Já vím, že vzorek diskutijících zde není reprezantetivní, ale většinou se shodují na tom, že jejich rodiče by jim netolerovali ani desetinu toho, co je dnes ve školách běžné.

Eva D. 9.2.2009 19:34

Re: Můj děda učil před válkou

Dnes velmi, velmi nebezpečné. Klidně můžete skončit jako v médiích profláklý znásilňovač nevinných žáčků.

Abraham 9.2.2009 19:34

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

To je jedině dobře. Zastřešuje to samozřejmě starosta, který i odvolává. Ale je tam rada města (obce) a následně členové zastupitelstva. To jsou všichni slepí ?

Fafa 9.2.2009 19:32

Re: Petre

Ja tou cestou jit nechci. Ja jenom popisuju fakta, ktera vidim kolem sebe.

Zajimave je, ze tenhle princip plati u Ameriky na mnoho veci. A lide v diskusi si vybiraji argumenty podle svych sympatii. Treba v debatach o zdravotnictvi Vam odpurci americkeho systemu budou ukazovat tragicke vysledky na leve casti krivky a jeho zastanci vynikajici vysledky na prave casti krivky. :-)

J.G. Pašek 9.2.2009 19:29

Re: Začátkem 60-tých bylo v měšťance 80% žáků pologramotných ignorantů

Ty jdi do tvého kostela a já půjdu do mého . . .

glos 9.2.2009 19:27

Re: opakování chyb

Jaká pozitiva přinesla taot cesta. Já je nějak nevidím.

Kamjdu 9.2.2009 19:27

Re: Školství nevychovává

R^

Eva D. 9.2.2009 19:26

Re: mluvíte o vlastních dětech/vnucích

Mámo, nedivte se. Kdo myslíte, že se ze SŠ hlásí na učitelství? Malá skupinka nadšenců, pak ti, co nevědí, kam by šli, ale nějakou vejšku chtějí. Znám je, každý rok učím maturanty.

Kolik myslíte, že výborných jazykářů ( po všech stránkách) na školách vydrží? A pokud ano, proč, když na někdo na sobě pracuje a fakt umí, neodejít z "obyčejné" ZŠ na výběrovou, či na gympl, či z gymplu na V? Aspoň pak učíte, místo "vychovávání".

V angličtině je pořád volno. Šla byste na běžnou ZŠ? Neberte to prosím jako útok. Zajímá mne to, sama učím ANJ na státní škole, už 18 let. 

glos 9.2.2009 19:26

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Zřizovatele jsou volení zástupci... Domystete si to sám....

Abraham 9.2.2009 19:22

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

poste.restante. Když tam ještě přičteme zřizovatele, a zapojíme rodiče viděl bych to i na dvě třetiny, Mluvím o základních školách. A věřte nejsem naivní ?..

PS: Ještě k tomu inkriminovanému případu. Tam již musela být "živná půda "daleko před incidentem.

poste.restante 9.2.2009 19:19

Re: Petre

Čili výsledkem je pár procent géniů, hodně průměru a taky hodně blbců, kteří volí cestu těch lehčích předmětů. Vzhledem k velké základně je na počet těch tahounů dost na to, aby šla úroveň státu jako celku kupředu. + Nezanedbatelně schopných imigrantů vzdělaných jinde a jdoucích za příležitostí. OK, nejsme ve sporu.   Jen mám strach, že my touto cestou jít nemůžeme. To už je mi bližší model Finsko, ideálně Japonsko.

Minutus 9.2.2009 19:17

Mohu jen podepsat

To se mi tu často nestává. Čtení a sport. Ano, to je obé velmi důležité.