18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bacil 13.2.2009 18:22

Re: Autorovi.

Milí pane! Mícháte jablka a hrušky dohromady. Ten mladík zcela přesně pojmenoval dané problémy .Rv

Luigi 13.2.2009 14:33

Re: Jak říkával Jan Werich: doj s blbostí se nedá vyhrát ale nikdy se nesmí přestát vést....

R^SOUHLAS na 100 %.!!

Jan Benek 13.2.2009 10:13

Jak říkával Jan Werich: doj s blbostí se nedá vyhrát ale nikdy se nesmí přestát vést....

Souhlasím a rád bych pomohl.  Velmi si vážím kantorů, kteří tuto práci vykonávají.   Jsem přesvědčen, že pro většinu učitelů je tato posláním. Nechápu jak společnost, které  vychovávají její budoucnost, se může 

k učitelům takto chovat a vytvářet pro jejich práci takto "neslušné" a nemorální podmínky !  Zřejmě obraz naší společnosti a vlády. .  Asi by bylo třeba opět nějakou zmněnu !!!

Václav 13.2.2009 8:34

Psí podrbání

Máte naprostou pravdu,ale pan ministr Liška je i se svými patolízali úplně mimo mísu.Ředitelé škol se bojí zastat učitelů,protože každá stížnost je problém a přece nepřijdou o místo.

Defo 12.2.2009 22:25

E-mailový kontakt

Dobrý den. Rád bych požádal o e-mailový kontakt na autora článku, defo@seznam.cz

Děkuji

J.Bubla 11.2.2009 20:17

Re: SOuhlas

Pokud chceme žít ve společnosti v jaké žijeme, měnit by se nic nemělo. Dnešní režim ke své prosperitě potřebuje mít většinově blbce, kteří bezmyšlenkovitě uvěří všem blábolům nejrůznějších lobistů a jimi dosazených politiků, reklamám i nejrůznějším sektám, včetně ekologické. Kam by ekonomika dospěla, kdyby se každý dokázal orientovat v přírodních i společenských souvislostech a měl alespoň základní pojetí o zákonitostech a fungování věcí? A jak by společensky uspěl, kdyby byl slušný a ohleduplný?

Lena 11.2.2009 18:07

SOuhlas

To co tu bylo napsáno, je holá pravda. Smutná, neměnná. Bohužel. A budu hůř, pokud se něco nezmění, taky bohužel.

kaad 11.2.2009 13:10

Absolutně souhlasím

Neustále všude čtu,jak jsou české děti čím dál horší snad úplně ve všem - a vždycky,jak jinak,za to můžou učitelé. Nedokážou používat správné metody, nedokážou motivovat...atd.atd. Přitom jejich studenti mají mnohem víc práv - a někdy dokonce i peněz. POkud budou mít učitelé pořád stejně směšné platy, tak se -s prominutím- běžte všichni bodnout se všemi alternativními metodami - za ty prachy učitel pouze odvykládá,co má - a nazdar! Kvalitnější a schopnější učitelé ovšem samozřejmě budou učit tak 3-4 roky, než je spratkové podobného kalibru jako v článku nevytočí natolik, že půjdou raději někam do banky nebo firmy - za slušný plat a bez nervů. Kdo zůstane ve školství, kdo bude učit naše děti? Za těchto podmínek asi jenom hodnej blbec nebo úplnej idiot. A ještě si o sobě neustále v médiích číst, že je vlastně neschopný? Vy byste to dělali?

kaad 11.2.2009 13:09

Absolutně souhlasím

Neustále všude čtu,jak jsou české děti čím dál horší snad úplně ve všem - a vždycky,jak jinak,za to můžou učitelé. Nedokážou používat správné metody, nedokážou motivovat...atd.atd. Přitom jejich studenti mají mnohem víc práv - a někdy dokonce i peněz. POkud budou mít učitelé pořád stejně směšné platy, tak se -s prominutím- běžte všichni bodnout se všemi alternativními metodami - za ty prachy učitel pouze odvykládá,co má - a nazdar! Kvalitnější a schopnější učitelé ovšem samozřejmě budou učit tak 3-4 roky, než je spratkové podobného kalibru jako v článku nevytočí natolik, že půjdou raději někam do banky nebo firmy - za slušný plat a bez nervů. Kdo zůstane ve školství, kdo bude učit naše děti? Za těchto podmínek asi jenom hodnej blbec nebo úplnej idiot

hana šk 10.2.2009 22:17

svatá pravda

Mluvíte mi ,mladý muži, přímo z duše ,jak se říká.

Je to tak,jen Ti mladí rodiče a jejich"miláčci" to nechtějí chápat.

Chybí ta slušnost,úcta-holt výchova,která má začínat v rodině.

Vše jste podrobně popsal,je mi líto příbuzných pedagoga.

Eva D. 10.2.2009 20:58

Re: mluvíte o vlastních dětech/vnucích

Jen tak na okraj. Taky mám původně jiný obor a mohla jsem vydělávat cca 2x víc. Taky jsem se potýkala s výchovou dis a LMD dítěte. Ale jsem nepoučitelná idealistka či masochistka - učím. Přes to vše, co zmiňujete.:-/;-)

fecit 10.2.2009 20:57

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Nemáte zcela pravdu, "poškola" zakázána není, jen musí být rodiče informováni. Proč by museli být po škole až druhý den?? Na všechny rodiče má škola telefon, pokud je učitel co k čemu, tak obětuje pár korun, zavolá a oznámí to rodičům okamžitě. Že se jim nemůže dovolat? Fajn, zavolá na 158, že to a to dítě, rodné číslo, bydliště, zůstává ve škole, ať seženou rodiče, aby si dítě vyzvedli osobně ve škole. Žádné slitování. Rodiče budou muset sepsat protokol, že byli seznámeni s důvody zadržení dítěte ve škole a že si ho v ten a ten čas osobně vyzvedli, nejlépe v ředitelně, razítko školy, podpisy a hotovo. Oficiální dokument.

Je pouze otázkou času, kdy to rodiče "spratka" přestane bavit a začnou s ním něco "dělat", tj. konečně začnou vychovávat.

Dítě šikanuje nebo nadává učiteli?? Okamžitě podat trestní oznámení!! Pokud je mu pod 15 (už aby to bylo 14!!), tak to sice odloží, ale rodiče se budou muset dostavit k podání vysvětlení atd. Pokud je mu nad 15 (mnohdy již v 8. třídě), dostane třeba pokutu atp., každopádně řešit to s policií, to si to každý grázl příště rozmyslí... Opět, žádné slitování!! Jinak tu naši společnost ženeme do pekel a ne k výšinám. A koho vlastně chceme chránit? Hajzly, nebo slušné lidi?!

Eva D. 10.2.2009 20:55

Re: mluvíte o vlastních dětech/vnucích

No vidíte, mámo. Pak se nedivte. ;-)

fecit 10.2.2009 20:30

naprostý souhlas

Názor autora je naprosto přesný a kultivovaný, díky za takové příspěvky. Veškeré průšvihy (klukoviny, ne podpásovky a srabárny) u nás řešila rákoska (v souvislosti se školou nebo běžným životem "venku"), příp. makačka (dnes by se řeklo buzerace nebo šikana) od trenéra. Nikdy by mě nenapadlo se s tím doma "pochlubit", zchytal bych to ještě jednou.

Učím na 1. stupni ZŠ a možnosti učitelů jsou skutečně omezené. Zastávám názor, že vše je záležitostí rodiny. Kvalitně vychovávané dítě buď nezlobí vůbec nebo je sice živější, ale přesto uznává určitou autoritu - otce, matku, učitele. Pokud je k takové úctě vedeno, nikdy nenastane nutnost řešit jeho "zlobení" důtkami či sníženými známkami z chování. Je si totiž moc dobře vědomo, co provedlo a jaký trest ho za to ve škole nebo doma čeká. Trest přijme, splní, a tím celý konflikt končí.

Dítě, které k úctě k autoritám není vedeno v rodině, se tomu ve škole těžko naučí. Má pocit, že může dělat, co se mu zlíbí ("máme přece demokracii"), a rodiče ho v tom ještě podporují - to je naprosté selhání výchovy a učitel/ka může mít sebevětší přirozenou autoritu, ovšem proti takovému dítěti nezmůže nic. Poznámkám a důtkám se dítě vysměje (nikdy jsem nepochopil, proč se třídní a ředitelské důtky nepíšou na vysvědčení stejně jako pochvaly), snížená známka je pouhé číslo/slovo na papíře - střední školy si ohromně konkurují a na "nějakou tu klukovinu" se příliš nekouká. A i kdyby, rodiče přece vydělávají dost peněz, tak se nějak postarají...

Na naší škole máme kluka v 7. třídě, který otravuje spolužáky i mladší děti, vyrušuje, neučí se apod., ovšem 2 z chování, kterou měl už dávno dostat, v pololetí nedostal. Má totiž velké rodinné problémy, tak aby se ho to, chudinky, náhodou nedotklo... Jeho spolužákům jsme tím dali jasně najevo - děláš bordel, ale máš to doma špatné?? Tak nic, my ti to odpustíme. Čímž dále podporujeme slabou výchovu z domova.

Pana učitele naprosto chápu a lituju zmařeného kvalitního života. Čest jeho památce!

fren440 10.2.2009 18:02

Re: Nadprumerna znalost pouzivani IT?

Jeden dva ze třídy "Počítačové systémy" ví co je to implicitní. Když řeknu, aby neotvírali ten soubor s vlnovkou (tildou) (podotknu, že je to záložní soubor), najde se aspoň jeden, který neodolá a potom se diví, že vidí všechno jeden krok dozadu.

Lípa 10.2.2009 17:04

Výjimečně rozumný, poučený a kultivovaný názor mladého autora

Někteří pamětníci zřejmě vzpomínají na samozřejmou autoritu učitele, který věděl, uměl, a proto učil. Bylo to jeho poslání a i když nebylo finančně přeceněné, přesto učitel požíval zasloužené autority ve společnosti.

Plně souhlasím s autorem a velmi oceňuji jeho střídmý a kultivovaný projev. Žádné výzvy k násilí. Sám si své zlobení ze školy pamatuje, a proto ten posun může nejlépe posoudit. Vina je jistě na feminizaci školství, vina je v rodině, kde se s dětmi rodiče nebaví, ale vina je i na veřejném mínění, na novinářích, kteří tímto směrem diskusi nedokázali pootočit.

kubik 10.2.2009 15:09

demokracie ve školství

Náš pan učitel vždycky říkával, že do školství a do rodiny demokracie nepatří.

mmrazik 10.2.2009 13:44

Re: Ono to spíš začíná jinde...

Nemluvím z pohledu profesora,nýbrž z pohledu studenta,a věřím,že dnes už je dost pozdě.Na druhou stranu,mám sám několik profesorů,kteří si respekt zkrátka vydobyli...a ten zbytek profesorů již zřejmě pochází z onoho bludného kruhu.

Abraham 10.2.2009 10:07

Re: Existují i jiné metody jak na spratky

Nic nového jsem se nedozvěděl. V daném případě selhal zřizovatel. Mám s tím osobní zkušenosti po roce 1993.

 V dané situaci bych proti odvolání nic nezmohl, ev. bych se odvolal. Ale v žádném případě bych se žákovi neomluvil.!!!!!!

máma 10.2.2009 8:59

Re: mluvíte o vlastních dětech/vnucích

Nešla - ze 2 důvodů:

1. Nemám pedagogické minimum, což v půlce let 90tých let pro výuku nebylo problém, teď už ano (zúčastnila jsem se výběru na ředitele odborné SŠ a nedostala to místo právě kvůli tomuto).

2. vydělávám si zhruba 2x tolik co průměrný jazykář a stačí mi, že se potýkám s vlastními dětmi, aby nebyly těmi spratky, jací jsou tady popisováni;-). Musím ale říct, že jsem o tom uvažovala v době, kdy jsem šla do práce po druhé mateřské - jenže dodělávat ještě druhou vysokou školu se mi nechtělo - mimochodem ta pedagogika pokud vím dálkově nejde:-(.

messenger 10.2.2009 8:57

Mluvite mi z duse

neni co dodat... jen vic takovych kauz, at se to zase zacne otacet...

Jen bych podotkl ze problemem je take klesajici spolecenska vaznost kantoru.

poste.restante 10.2.2009 1:17

Re: Ono to spíš začíná jinde...

Máte samozřejmě v mnohém pravdu. Nechápejte to jako moje osobní stesky. Pokud si přečtete mé dřívější příspěvky uvidíte, že já většinou problémy s kázní nemám. Ale stálo mne to na můj vkus přespříliš sil a energie, kterou jsem mohl věnovat výuce. A je mi líto hlavně mladších kolegů, kteří nemají mou psychologickou průpravu a odolnost.

Učím na střední škole, ale znám i praxi na základkách. Odtamtud k nám přicházejí sebestřední "borci", kteří nemají ani elementární základy slušnosti. Neumí pozdravit, kšiltovku nesmeknou ani při jídle, ale jsou plní keců o tom, co my, učitelé, smíme a co ne. A my je tři měsíce stavíme do latě, "buzerujeme" a vytváříme podminky pro to, abychom vůbec mohli pracovat = učit. Škola má pověst náročné a začíná se to projevovat na počtu přihlášených.

Zatím slevujeme pouze v požadavcích na znalosti, protože jinak by polovina neodmaturovala. Doposud jsme neslevili v požadavcích na kázeň a snižujeme známky z chování třeba "jenom" za neomluvené hodiny. Ale už nám to bylo vytknuto školní inspekcí a počty stížností ke zřizovateli = na kraj už nepočítáme. Jak dlouho to ředitel ustojí, toť otázka. Kraj se chystá zavřít 9 - 14 škol...

zajíček8 10.2.2009 1:16

Re: Hlavní problém je jinde

Není to únavné diskutovat s lidmi, kteří před katedrou nikdy nestáli?

Potvrzuji Vaši zkušenost, že jeden a ten samý přístup v jedné třídě vede k zaujaté práci téměř všech žáků a žaček a v paralelní třídě totéž o 10 minut později nezaujme a třída řeší včerejší televizní show.

zajíček8 10.2.2009 1:03

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Hlásím se k neexistijcí zrůdě. Mé nehynoucí díky patří paní učitelce Lebedové z Pacova, která mi v 6 letech předala pocit, že "vědět a znát" je příjemné.

Liberta 10.2.2009 0:43

Re: Té paní, co ji pustil sednout cizinec

Ano, potvrzuji, tohle se děje. - Dnes jsem osoba dost středních let a mohu říci s jistotou, že mě v tramvaji ještě NIKDY (fakt nikdy) nepustil nikdo sednout. V době, kdy jsem byla pubescentem, bylo nemyslitelné sedět v autobuse pod někým, komu bylo 40+ a byl obtěžkán třeba nákupními taškami. Ta atmosféra by byla tak hustá, že nešlo nevstat. Dnes je to úplně jinak a zažila jsem i scény, kdy někdo žádal pro nemocnou starou paní místo k sezení na nějakém -náctiletém a byl odmítnut. Těžko to chápu - vychovávám syna "normálně" a děsí mě, v jaké smečce musí obstát..

zajíček8 10.2.2009 0:39

Re: Ad znalosti

Jak se je mají nabiflovat, když v učebnici a cvičebnici je na každé písmeno (b,l,m,..) 6 cvičení po max. 20 výrazech a jedno souhrnné? Domácí úkol 1x týdně pět vět.

Synovec, 6. třída vesnické ZŠ, diktáty z Čj pravidelně za 5. Tři dny procvičování během vánočních prázdnin, hlavní problém - kdy a které pravidlo uplatnit (důsledek opičího procvičování jednoho gramatického jevu), výsledek - skok na dvojky. Pro mne neuvěřitelné, češtinu ho učily tři různé paní učitelky, tři různé přístupy, léta sezení ve školní lavici a byly nahrazeny třídenním cyklem 1x za dvě hodiny 15 minut češtiny a důsledným rozborem chyb. Jo a mým volným časem stráveným se synovcem.

Josef 45 10.2.2009 0:37

Také zamyšlení

Jsem rád, že jste takto vyjádřil školní výchovný proces, pokroucené výchovné režimy v rodinách a neodpovědnost rodičů za výchovu svých dětí. Nechci, aby to vyznívalo jako zoufalství nad celým systémem výchovy  většiny mladých, ale je třeba vidět tyto trendy, které se projevují nejen ve školství. Vždyť někteří dospělí (pouze věkem, nikoli rozumem) běžně předvádějí nepotřebu nejen dodržování zákonů, ale i běžné lidské slušnosti. Mnozí z těchto "mistrů světa" mají již své pomníčky vedle silnic, k nimž jejich pozůstalí chodí pravidelně zapalovat svíčky, a doufejme, že u toho také přemýšlejí o způsobu své výchovy potomka.To, jestli držením ochranné ruky nad ním, to jestli  zahrnováním různými a drahými dárky  namísto obyčejné rodinné výchovy, rozmluvy, domluvy, pochvaly, uznáním skutečných hodnot a případně použitím "makarenka", nevychovávají, nebo z nich nerostou takoví spratkové o kterých je řeč a kteří se pohybují mezi námi.

Samozřejmě, základ dobré výchovy dětí musí být v rodině!!!! a škola musí být logickým pokračováním výchovy v úctě k člověku, hodnotám, historii, zákonům a také přispívat k rozvoji talentu a přirozeného nadání, na které již běžná rodina vždy  nemusí stačit. 

Chtějme proto působit i na to, aby opravdu rodina se znovu stala základem státu, aby mladí dokázali rozlišovat mezi možným a scifi, mezi dobrem a zlem, mezi pomocí a netečností, mezi úctou a arogancí a jinými zásadami života, nutnými pro přijatelnou existenci společnosti v blízké budoucnosti.

Liberta 10.2.2009 0:33

Re: Ono to spíš začíná jinde...

Neříkám, že to máte lehké. Ale autorita musí z kantora vyzařovat. Myslím, že leccos se dá i naučit (vždyt se pět let studuje na fakultě!). Musí to být souhra judistických manérvrů, která fracka paralyzuje - hrubá síla nepomůže. Trest je přece až ta poslední instance. Fracka nutno znemožnit, izolovat (tj. dosáhnout toho, aby jeho chování nebylo pro kolektiv příkladem, nýbrž nepřijatelným modelem) a posléze pomalu motivovat k rehabilitaci.

Ebony 10.2.2009 0:18

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Vaše skvělé myšlenky by byly daleko efektnější a působivější a neotřelejší a hlubokomyslnější...., kdybyste je dokázal prezentovat bez banálních a nedůležitých pravopisných chyb.;-D

Gaston 10.2.2009 0:03

Samozřejmě souhlas

Ale proboha co to je za rodiče? Copak nevědí, že se jim tato "výchova" vrátí i s úroky? Pamatuju se, když jsme něco s klukama vyvedli sousedovi a on nás chytil , sám nás zmydlil, nahlásil doma a tam jsme dostali podruhé. Táta v podstatě děkoval sousedovi za výchovu. O poznámce v žákajdě  ( a její oprávněnosti) rodiče nepochybovali a učitelé se ctili. Asi se to nedá zastavit, ale svět se v pr... hrne