15.8.2022 | Svátek má Hana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
žádný učitel 9.2.2009 22:07

Re: Té paní, co ji pustil sednout cizinec

Pane "K" myslím ,že Vám rozumím.Jsme v jakési pseudodemokratické pasti.Kdo má naučit děti slušnosti ,než jejich rodič.Desetiletý chlapec má s největší pravděpodobností rodiče,jemuž bylo na počátku sameťáku 15 .Ale v té době bylo všechno dovoleno.Ono je to vlastně i teď.Takže co?Spokojíme se s konstatováním,že češi jsou hovada?Asi ano,co nám vlastně zbývá.

Liberta 10.2.2009 0:43

Re: Té paní, co ji pustil sednout cizinec

Ano, potvrzuji, tohle se děje. - Dnes jsem osoba dost středních let a mohu říci s jistotou, že mě v tramvaji ještě NIKDY (fakt nikdy) nepustil nikdo sednout. V době, kdy jsem byla pubescentem, bylo nemyslitelné sedět v autobuse pod někým, komu bylo 40+ a byl obtěžkán třeba nákupními taškami. Ta atmosféra by byla tak hustá, že nešlo nevstat. Dnes je to úplně jinak a zažila jsem i scény, kdy někdo žádal pro nemocnou starou paní místo k sezení na nějakém -náctiletém a byl odmítnut. Těžko to chápu - vychovávám syna "normálně" a děsí mě, v jaké smečce musí obstát..

w 9.2.2009 20:40

demokracie

jsou různé složky v lidském konání, kde se uplatňuje různá míra demokracie, nejhůř jsou na tom uniformované složky a pak i jiné a školství má být hodně blízko, těm uniformovaným (mimochodem, jsou státy, kde žáci nosí uniformy a jak se ukazuje, oni osvícení dobře vědí, proč tomu tak je) A mimochodem, brojí se proti násilí ukazovanému v televizi, jenže násilí je zřejmě někdy v pořádku, ale jestliže se dva perou a publikum se zřejmě vyžívá v tom, že se řežou s odpuštěním jako koně, krev z nich jenom stříká a oni pak vstanou jako by nic, takovej kluk si myslí, co bych ho nepraštil, nejlépe polenem, vždyť se mu to nicneudělá.

AndyO 9.2.2009 20:48

Re: demokracie

míníte box? Tak to souhlasím.

Jenda 9.2.2009 20:16

Nadprumerna znalost pouzivani IT?

Asi tak na urovni pouzivani televize nebo kazetaku. Pocitac je pro soucasnou mladez bezna nezajimava spotrebni elektronika a ty pro nekoho odborne rozhovory jsou jen vzajemne predhaneni o to kdo ma novejsi a drazsi masinu. A ne ze by drahousci tusili co ,ktera z tech zkratek, jimiz sermuji, znamena.

Petr 9.2.2009 20:20

Re: Nadprumerna znalost pouzivani IT?

Jste si tím opravdu jist?ám trochu jinou zkušenost a to se v PC docela orientuji:)

Jenda 9.2.2009 20:26

Re: Nadprumerna znalost pouzivani IT?

Jsem si jist.

Pro nas byl pocitac neco co je potreba prozkoumat, zjisit co to vsechno umi a co by to umet mohlo. Pro soucasnou mladez je to spotrebni elektronika. Cosi na cem se pousti filmy a stahuje muzika.

Lucifer 9.2.2009 20:37

Re: Nadprumerna znalost pouzivani IT?

Dobrý postřeh. A tak to funguje s veškerou user friendly technikou. Stačí se naučit mačkat čudlíky jako opičky a vyskočí banán. Je to tak: moderní technika dnes slouží především k tomu, aby opičky dostaly rychle a pohodlně svůj banán.

Minutus 9.2.2009 21:19

Re: Nadprumerna znalost pouzivani IT?

Když to porovnáme se starší generací je rozdíl velmi patrný.

fren440 10.2.2009 18:02

Re: Nadprumerna znalost pouzivani IT?

Jeden dva ze třídy "Počítačové systémy" ví co je to implicitní. Když řeknu, aby neotvírali ten soubor s vlnovkou (tildou) (podotknu, že je to záložní soubor), najde se aspoň jeden, který neodolá a potom se diví, že vidí všechno jeden krok dozadu.

Kamjdu 9.2.2009 20:11

Autorovi.

Jak je vše relativní. Nejdříve jsem vám chtěl dát za pravdu a podivit se, že ač tak mladý, tak již tak moudrý, ale potom jsem ze zvědavosti zabrouzdal nazad do vašich článků a hned jsem byl zklamán. Nevěřil jsem svým očím že právě vy, člověk, který se článkem jeví jako sečtělý,  se smysem pro spravedlnost, napíše v jednom ze svých minulých článků, že jste stoupencem znovuzvolení Václava Klause (toho symbolu darebáctví jak já to vidím) a vynášíte jeho přednosti. Od toho okamžiku jste pro mě ztělesněním rozporu a něco tu nehraje a nevěřím vám, že jste ten případ učitele a žáka dobře prozkoumal.

Jenda 9.2.2009 20:17

Re: Autorovi.

Nenechte nenavist cloumat svym majestatem. Evidentne vam nenavist zamlzila brejle, takze dal jedete podle toho co jste kdysi videl a uz delsi dobu nevnimate.

TGM 9.2.2009 20:41

Re: Autorovi.

KOCOURKOV A HULVÁTOV !!!

. 9.2.2009 21:53

Re: Autorovi.

Třeba je autor skutečně moudrý a já si to myslím také. Jeho sympatie k současnému prezidentovi jsou důsledkem jeho moudrého a racionálního uvažování , takže bude někde chyba u vás a vašem  chápaní, či nechápání V. Klause.  Zkuste si tuto možnost připustit. Zkuste si na chvíli připustit, že VK nemůže být symbolem darebáctví, protože darebákem není a vy jste jen skočil na mediální masáž jeho nepřátel a nerozumíte  ničemu, co VK říká a dělá. Svět není černobílý a upírat někomu rozum a moudrost na zkladě toho, že má rád někoho, koho nemáte rád vy, je důkazem jisté dávky prostoduchosti, odpusťte.

jirka.s. 9.2.2009 22:57

Re: Autorovi.

Kamjdu - a prostoduchý ??? Nezřízeně obrovský eufemismus !!!!!!

Bacil 13.2.2009 18:22

Re: Autorovi.

Milí pane! Mícháte jablka a hrušky dohromady. Ten mladík zcela přesně pojmenoval dané problémy .Rv

J.G. Pašek 9.2.2009 20:09

Jó, za Rakouska Uherska . . . to byly školy, učebnice a disciplína ! . . .

Ten kdo vychodil tehdy 8 tříd, tak byl vzdělaněší a chytřejší než dnešní absolovent VŠ . . .

Podobné články se psaly už v antickém Řecku . . . 

Lucifer 9.2.2009 20:28

Re: Jó, za Rakouska Uherska . . . to byly školy, učebnice a disciplína ! . . .

Jistě, psaly, ale to nic nemění na věci, že z našich škol nějakých 3000 let poté lezou idioti slabomyslně slintající nad mobilama, kteří, nebýt soudobé techniky, nepřežili by v přírodě ani pět minut.;-)

Fascinují mne argumenty typu, že už pračlověk Janeček atd. Pračlověk měl své, antika taky své a my máme zase něco jiné. - A mimochodem, pokud vám to není známo, tak antický svět nakonec zkolaboval a se vší svojí kulturou a filosofií podlehl primitivním nájezdníkům. Pokud si tedy máme brát vzory ala už Sokrates něco bla bla bla stejně jako dneska nějaký mrzout bla bla bla, tak do důsledku.

Primitivní nájezdníci jistě s povděkem ocení, když budeme alibisticky a blahosklonně hodnotit úpadek naší kultury, že je to vpohodě, páč už Sokrates bla bla bla.:-/

J.G. Pašek 9.2.2009 20:33

Množství inteligence na Zeměkouli je konstantní . . . .

Dělí se mezi více lidí . . . .

Lucifer 9.2.2009 20:54

Re: Množství inteligence na Zeměkouli je konstantní . . . .

Tak to si nemyslím. Množství inteligence, řečeno vašimi slovy, roste, mnohem rychleji však narůstá množství debility. Výsledkem pak je, že pár, byť stále víc a více inteligentních jedinců, potupně obsluhuje narůstající počet idiotů, idiotštějších než jejich pračlověčí prapředkové, výrobou automatů na banány.

J.G. Pašek 9.2.2009 21:58

Re: Množství inteligence na Zeměkouli je konstantní . . . .

Nedělej chybu měřit zkušenost a inteligencí . . . .

hugo 9.2.2009 19:51

jen tak dál....

říkal mi kamarád,učitel,že vysvětloval žákům jak vyplnit na sš,a když jeden nedával pozor,tak mu řekl:"něčím se musíš vyučit,nebudeš věčně doma,jednoho dne tě mamka vykopne z domu"....a odpověď?...."jenom abych nevykopl já je!":-D

AndyO 9.2.2009 20:14

Re: jen tak dál....

to bylo drzé....ale asi těžko popřete, že nikoliv tito patnáctiletí, ale jejich rodiče a prarodiče dávali své rodiče do domovů důchodců, nechodili za nimi, brali jim byty, penze, soudili se s nimi o chalupu...

Abraham 9.2.2009 20:28

Re: jen tak dál....

AndyO. V tomto jsem s Vámi za jedno. 

kaja 9.2.2009 20:39

Re: jen tak dál....

To nic není, ten váš příspěvek je slabota. Je mi 62 let, možná, jednou ale víckrát ne jsem byla puštěna v dopravním prostředku sednout. Dnes to bylo podruhé. Mladík vstal ještě když jsem byla na schůdkách tramvaje a nabízel mi svoje místo. Byla jsem velmi překvapena, ale bohužel jen chvíli, nebyl to Čech.

No, vychovali jsme nejen idioty, ale taky necitlivé, bezcharakterní, arogantní, sobecké, líné ani nevím jaké přívlastky bych měla vyjmenovat hajzlíky./pravděpodobně se usadí v politice, tam se dobře hodí/

Ti co jsou slušně vychovaní na tyhle hajzlíky budou celý život doplácet

Minutus 9.2.2009 19:17

Mohu jen podepsat

To se mi tu často nestává. Čtení a sport. Ano, to je obé velmi důležité.

Vlado Z 9.2.2009 19:12

opakování chyb

Svoboda bez odpovědnosti vede k anarchii, to vím všichni, bohužel při vedení společnosti tuto jednoduchou pravdu nerespektujeme. Problém má mnoho aspektů, ale zdůraznit bych chtěl dva-jeden je v bezradnosti části rodičů, jaké hodnoty vyznávat a co do dětí vštěpovat v dnešní rychle se měnící a všechno relativizující době. Druhý bych viděl v nekritickém přebírání západoevropských standardů, ať už pod tlakem nebo z pouhého opičení. V Západní Evropě si už tuto cestu odskoušeli a po dvou desetiletích praktikování nyni samí (například v Německu) zjišťují,že kromě nesporných pozitiv,přinesla demokratizace a uvolnění školství i významné problémy-k nimž teď sami hledají recept na řešení. Hrubě orientačně se zdá, že jím může být jakási střední cesta mezi učitelem jako nedotknutelnou autoritou, jíž se nesmíodporovat a učitelem, jako slouhou,jemuž se smíporoučet.Tady by se hodil do čela školství nějaký rebel, který by byl ochoten  jít proti, zatím stále převažujícímu, eurounijnímu trendu ve výchově a byl schopen u nás prosadit větší míru osobní odpovědnoosti žáka za svůj výsledek a jasné vymezení postavení učitele. Jinak mladým horzí k neprospěchu našemu i jejich opravdu zblbnutí. Sám se setkávám se zahraničními studenty, kteří považují školu za servisr, službu, již si oni nakoupí a tudíž je povinností učitela jim nějak do hlavy ty vědomostí nalít - a nepodaří-li se to, je to jeho selhání, ne jejich. Tito studenti jistě na svém sebevědomí žádný šrám neutrpí, k čemu budou použitelní až dospějí, toť otázka...

glos 9.2.2009 19:27

Re: opakování chyb

Jaká pozitiva přinesla taot cesta. Já je nějak nevidím.

Vlado Z 9.2.2009 19:49

Re: opakování chyb

Řekl bych větší samostatnost a větší sebevědomí u mladé generace, větší ochota riskovat-sám to vidím u mých mladších kolegů, kteří se nepodvolují natolik zneužívání ze strany nadřízených a mají mnohem menší problém se zablit aodejít jinde,když jsou k nim někde nespravedliví. Myslím, že já a starší ode mněsi necháme od autoritlíbit zbytečně moc a nejsme dost draví aby jsme seprosadili i s tím´,co spolehlivě umíme. Komunisté nás učili krčit se, těžko se nám dnes vyrovnává. Diskuse má být přípustná dokonce žádoucí, ale diskuse k tématu, ne hubování a odvrávání.

Jarda 9.2.2009 20:49

Re: opakování chyb

No já to vidím jinak, sebevědomí a samostatní mladší kolegové jsou, možná umí i líp všechno okecat a pokud je šéf hlupák, přesvědčit ho o své nepostradatelnosti. Riskovat jim nečiní problém, protože díky svému nezasažení znalostmi vůbec netuší jaké důsledky by jejich špatné rozhodnutí mohlo mít. Když ale má jejich práce nějaké hmatatelné a ověřitelné výstupy, jsou často nepoužitelní, protože nic neumí, učit se od kolegů by uráželo jejich sebevědomí, pečlivost a pracovitost jsou pro ně neznámé pojmy. Tak buď produkují nepoužitelné nesmysly, které po nich stejně musí někdo udělat znovu (a ještě si vyslechnout poznámky o šikaně, protože to přece bylo dobré) a  poté, co je jejich přínos pro firmu odhalen i vedením uraženě seberou a pokouší se o své nepostradatelnosti přesvědčovat zase někoho jiného.Samozřejmě že takoví nejsou všichni mladí, ale podíl tohoto typu sebevědomých hlupáků nebezpečně rychle narůstá. Vyhlídky firem které budou na mladé, sebevědomé a vzděláním a snahou o pracovní výkon nepostižené zaměstnance odkázané v globální konkurenci nevidím vůbec dobře.