15.8.2022 | Svátek má Hana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Věra 9.2.2009 22:25

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

O. K., něco podobného bylo kdesi uvedeno (v rámci podobného článku), abychom viděli, že už za starých časů dětičky a mlaďoši zlobili. Tam bylo tenkrát napsáno, že to bylo ve starém Egyptě.:-) V předešlém příspěvku jsem omylem napsala "před 2500 lety", správně mělo být 2500 let př.n.l.;-)

Janík 9.2.2009 18:09

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

Chyba je jednoznačně v rodině a její výchově.

dulcibelka 9.2.2009 18:15

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

Vskutku. No, vy to máte dobrý - vy, kteří děti vyučujete doma...To my, kteří jsme svěřili dítě škole (a tím na většinu dne) jsme doufali, že tam také od dospělých! dostanou dobrý příklad...

poste.restante 9.2.2009 18:20

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

Žertujete, viďte? Já totiž jako učitel všude slyším, že mám předávat kompetence a do výchovy mi nic není, protože to je svatá doména rodičů.

dulcibelka 9.2.2009 18:48

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

O osobním příkladu v chování a vystupování jste patrně ještě neslyšel, že?

poste.restante 9.2.2009 19:01

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

Ale slyšel, slyšel. Já totiž ženám přidržuji židli při sedání a těm, kdo jdou za mnou přidržuji dveře. Donedávna jsem vstával při odchodu ženy od stolu alespoň na plesech, ale ostatní se na mě dívali jako na magora a tak jsem toho nechal. ;-)

Ta moje poznámka byla jen postesknutím za starými časy, kdy se mluvilo o "výchovně-vzdělávacím procesu". Já si totiž myslím, že přinutit školy rezignovat na onu "výchovnou funkci" je totální zhůvěřilost. Děti tráví ve skole cca 1/3 bdělého času. Kde jinde je máme vychovat k životu ve skupině, společnosti, k práci s ostatními?

Jenže jak už jsem napsal: Dnes nesmíme ani učit, jen předávat kompetence.;-(

Jaroslav 9.2.2009 18:16

Re: Tak schválně, kdo to řekl?

Svata pravda.

Abraham 9.2.2009 17:42

Hezký článek, se špatným koncem

Ale ten špatný konec, je umocněn  precenensem.

Kde jsou všichni kantoři ?.

Proč nevyužií petičního práva , a dalších možností daných zákonem ?

Stydím se za ně , jejich už " bývalý  kolega "  byl formát  nikoliv hadr jako někteří  !!!!

glos 9.2.2009 18:41

Re: Hezký článek, se špatným koncem

Tím myslíte co? Taky se oběsit?

Abraham 9.2.2009 19:08

Re: Hezký článek, se špatným koncem

Nikoliv, právě tomu, zavčas předejít. Některé možnosti jsem naznačil. Věřte, záleží na tlaku na vyšší články řízení, tam je totiž tyto problémy netlačí.. Ty špatné konce si snad nepřeje nikdo.

Schumacher 9.2.2009 17:34

Tajemství vzdělání.

Mozek není mrtvý stroj, ale neuronová síť neoddělitelně  propojená se softwarem.  Zatím co spoje v procesoru počítače se nemění zpracovávanými instrukcemi a daty, ani paměť se nezvětší ani nezrychlí, mozek se učením  mění. Učení je trénink. Spousta informací po letech zastará, ale výsledkem dobrého tréninku je výkonnější mozek s lepší pamětí, lepšími kombinačními schopnostmi a všeobecně lepšími vlastnostmi než týž mozek netrénovaný. Čím je mladší, tím je učenlivější. Pak záleží jak a čemu se učí a naučí. Dobrému nebo špatnému.

Ludva 9.2.2009 17:36

Re: Tajemství vzdělání.

Jo, jo - učení v mládí je tesání do kamene, učení ve stáří je rytím v písku.

Schumacher 9.2.2009 17:40

Re: Tajemství vzdělání.

Jo, kdybych neflákal piáno a spoustu ostatního....;-(

Fafa 9.2.2009 17:27

Ludvo

Pokud vím, tak na VŠ je v prvních ročnících více volných míst než bude maturantů. Předpokládá se, že se přijmou všichni, co projeví zájem.

Co ale podle Vas znamena "projevi zajem"? Podaji si prihlasku? Podle mne  projeveni zajmu treba o studium antickych dejin predpoklada, ze uchazec uz o antice ledacos vi. A pokud nevi, tak nema na bakalarskem studii misto. Taky doufam, ze treba na katedre rusistiky bakalarske studium nezacina vyukou azbuky.  

Ludva 9.2.2009 17:34

Re: Ludvo

Myslím to tak, že se přijmou plošně na všechny druhy škol. Kdo se nedostane na FAMU, tak prostě půjde jinam. Samozřejmě, že přijmout neznamená dostudovat. Ale šanci by měli dostat.

Schumacher 9.2.2009 17:36

Re: Ludvo

Ale podle některých přijímacích testů se zdá, že úspěšný uchazeč by měl mít znalosti na úrovni úspěšného absolventa ;-)

Fafa 9.2.2009 17:55

Panove,

kde tedy lezi hranice? Kdysi se za ni povazovala ZDS, pak prisla maturita pro vsechny. Ted tedy mluvime o bakalarskem titulu pro skoro vsechny. Bude to za par let PhD pro vsechny?

I kdyz Schumachere v necem mate pravdu. Do dneska si pamatuju Vas vyrok, ze dneska je skoro zapotrebi mit doktorat prav ke koupi paru bot.  ;-)

mlady.k.70m 9.2.2009 17:22

gratuluji

 nemohu jinak konečně članek který stojí za přečtení  doporučuji  ministrovi školství ke studiu a všem ředitelum škol .Zajistit autoritu učitelum je prvo řadý ukol .Falešní obhajci dětských prav to dotahly v USA ke katastrofě jestli toto je náš cíl tak pozdrav buch !!Děkuji za članek >-:-D

dulcibelka 9.2.2009 17:31

Re: gratuluji

U vás tedy češtinář moc autoritu neměl, co?

Puštík 9.2.2009 17:32

Autoritu si každý musí zajistit sám.

Především učitelům by toto mělo být jasné.

Janík 9.2.2009 18:10

Re: gratuluji

Problém je v tom, že autorita se zajistit nedá.

školník 9.2.2009 18:35

Re: gratuluji

V našem školství Janíku určitě né proto, že veškerá práva jsou dávána jen na stranu ubohých a utiskovaných žáků. Ti ,co měli autoritu, dávno odešli proto, že jediný protekční žák"fracek" od něho dostal za svou hulvátskou povahu pár facek.

František 9.2.2009 17:20

Souhlasím s autorem článku

Když rodiče "vzorně" vychovávají svého drzého dacana, tak to je opravdu nepříjemné a zlé.

Úcta, slušnost a pod. jsou pomalu v naší společnosti neznámé pojmy, bohužel. Já jsem kromě učitelského povolání také katolík, tak snad se vůbec nemusím zmiňovat o tom, jak naše média a potažmo celá společnost veřejně zfackovala přímo vicepremiéra pana Jiřího Čunka. Na to se také musíme jen dívat, další bohužel.

A po třetí: darebáci mají více svobody než ti slušní, další bohužel.

poste.restante 9.2.2009 17:31

Re: Souhlasím s autorem článku

Souhlasím s Vámi pokud se týče společnosti, úcty a slušnosti. Přidal bych morálku.

Pak ale příklady volte opatrněji. Ukládat si miliony a žádat o sociální příspěvky ....,  ...skartovat materiály, které mi nesedí a dostaly se mi do rukou omylem, atd..  ...to mi moc morální nepřijde.

pavel 99 9.2.2009 17:42

Re: Souhlasím s autorem článku

nemluvě o falešném svědectví (křivá přísaha?), které mělo posloužit k obhajobě - to se moc s "katolickým přístiupem" neslučuje. Nebo snad ano?

Janík 9.2.2009 18:14

Re: Souhlasím s autorem článku

Co to píšete, proč do toho taháte Čunka. Čunek, kdyby byl soudný, nevstoupil by do velké politiky na kterou prostě neměl a to z mnoha důvodů. Jinak souhlasím, že výchova dítěte je věcí rodiny.

Uncle K 9.2.2009 17:13

Škola za to nemůže

Je tomu pravda dávno,co jsem opustil školní lavice,nicmně dodnes mi ve vzpomínkách vystupuje moje třídní učitelka,které jsme říkali Soumarka.Dodnes si vzpomínám,co jsem byl za parchanta a jak mi s chutí dala,nebo dávala pár facek.Dodnes jsem ji za to vděčný,neboť tím vše končilo a neřešilo se to přiblblým pohovorem se s.ředitelem atd.Naproti tomu,si dodnes docela pamatuji pravidla čes.pravopisu,německá nepravidelná slovesa,která do mne nalila v hodinách nepovinné němčiny a spoustu knížek,které jsem na její popud přečetl.Škoda,že tu dámu už nikdy neuvidím,neboť když jsem v r.1966 opouštěl 9.třídu,bylo ji něco přes 50.Přestože jsme jako vejrostci byli schopni téměř všeho,nikdo z nás by si asi nikdy nedovolil této učitelce a ani jiným jejím kolegům tykat,nebo jim dokonce nadávat.Možná tak kilometr od školy a v místě kde by to rodiče neslyšeli,neboť by patrně následoval fyzický trest,zvíci několika facek! To až dnešní generace rodičů,kteří si nesou v sobě zakódovaný úzus:ta učitelka je kráva,co proti tobě má?, je schopna vychovávat podobné spratky.Naštěstí tito spratkové neobrací svoji neomalenost jen vně rodiny,takže jsme čas od času svědky toho,jak chráněný synek zmydlí nejprve bráchu,pak mámu a nakonec i fotra,protože je přece hrdina a ten fotr už ho dlouho sere! Tedy jaká vejce nasadíme,taková se vyklubou kuřata...

xx 9.2.2009 17:13

škola

Problémů ve školství ji vícero. Tohoto případu se dotýká špatně nastavený systém, kdy nevychovaný žák musí dochodit ZŠ a uvědomí si svoji nepostižitelnost. Normální žáci  musí trpět vedle těchto individuí a mnohdy jsou jimi ještě trápeni. Situace se částečně změní na střední škole, či učilišti, odkud může být žák odejít. V ten okamžik znejistí a začne se zklidňovat. Nemůžete vyhodit příliš žáků neboť žák je nositelem financí pro školu, tudíž vašim živitelem a klientem. Škol je mnoho a žáků málo. Tělesný trest není špatným řešením, ale ne v afektu a ne učitelem. Ten je ve škole od učení. Fyzické potrestání by musela vykonávat osoba k tomu určená. např. školní strážník. Autor má pravdu píše-li o pseodohumanismu nebo falešném individualismu.  Metodická pracoviště možná vnímají stav  věci, nikdo nenajde odvahu do problému řiznout. Třeba by byl označen za milovníka starých pořádků. 

Ludva 9.2.2009 17:20

Re: škola

Máte pravdu, bohužel ta nepostižitelnost se zdaleka netýká jen školáků.

Janík 9.2.2009 18:20

Re: škola

Rozhodně nesouhlasím s fyzickými tresty. Je to selhání dospělého člověka. Nevychovaný žák je zcela jistě velký problém. Ale i ten se musí řešit a to hned v prvních fází projevu. Jako kantorovi by mi musel ředitel pomoci. Nebo přestup žáka, nebo kantora. Cokoli, co by znemožnilo další provokace. Pokud to kantorovi vadí, musí si poradit. Je to jako v jiném, běžném životě.