15.8.2022 | Svátek má Hana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Defo 12.2.2009 22:25

E-mailový kontakt

Dobrý den. Rád bych požádal o e-mailový kontakt na autora článku, defo@seznam.cz

Děkuji

Lena 11.2.2009 18:07

SOuhlas

To co tu bylo napsáno, je holá pravda. Smutná, neměnná. Bohužel. A budu hůř, pokud se něco nezmění, taky bohužel.

J.Bubla 11.2.2009 20:17

Re: SOuhlas

Pokud chceme žít ve společnosti v jaké žijeme, měnit by se nic nemělo. Dnešní režim ke své prosperitě potřebuje mít většinově blbce, kteří bezmyšlenkovitě uvěří všem blábolům nejrůznějších lobistů a jimi dosazených politiků, reklamám i nejrůznějším sektám, včetně ekologické. Kam by ekonomika dospěla, kdyby se každý dokázal orientovat v přírodních i společenských souvislostech a měl alespoň základní pojetí o zákonitostech a fungování věcí? A jak by společensky uspěl, kdyby byl slušný a ohleduplný?

kaad 11.2.2009 13:10

Absolutně souhlasím

Neustále všude čtu,jak jsou české děti čím dál horší snad úplně ve všem - a vždycky,jak jinak,za to můžou učitelé. Nedokážou používat správné metody, nedokážou motivovat...atd.atd. Přitom jejich studenti mají mnohem víc práv - a někdy dokonce i peněz. POkud budou mít učitelé pořád stejně směšné platy, tak se -s prominutím- běžte všichni bodnout se všemi alternativními metodami - za ty prachy učitel pouze odvykládá,co má - a nazdar! Kvalitnější a schopnější učitelé ovšem samozřejmě budou učit tak 3-4 roky, než je spratkové podobného kalibru jako v článku nevytočí natolik, že půjdou raději někam do banky nebo firmy - za slušný plat a bez nervů. Kdo zůstane ve školství, kdo bude učit naše děti? Za těchto podmínek asi jenom hodnej blbec nebo úplnej idiot. A ještě si o sobě neustále v médiích číst, že je vlastně neschopný? Vy byste to dělali?

Jana 15.2.2009 20:16

Re: Absolutně souhlasím

K tomu bych ráda podotkla, že učitelé odpoledne zdarma doučují děti a vedou kroužky. Pořád je to málo, proto se chystá reforma, kdy budou učitelé zdarma i suplovat a ve škole budou muset být celých 8 hodin. Znamená to, že když si odučí , tak si hned sednou k sešitům a přípravám, což je po 5 hodinách výuky psychicky nemožné. Děti nejsou stroj, který můžete vypnout a udělat si pauzu. Dětem se musíte věnovat celou svou bytostí, reagovat a odpovídat na všechny jejich dotazy, starosti i radosti. Věřte mi, že po 5 - 6 hodinách ve škole máte hlavu jako kopací míč a potřebujete vypnout. Na opravu sešitů a přípravu je potřeba se soustředit. Tak nevím, kam až chtějí naši zákonodárci zajít. Který kantor si tohle nechá líbit....

kaad 11.2.2009 13:09

Absolutně souhlasím

Neustále všude čtu,jak jsou české děti čím dál horší snad úplně ve všem - a vždycky,jak jinak,za to můžou učitelé. Nedokážou používat správné metody, nedokážou motivovat...atd.atd. Přitom jejich studenti mají mnohem víc práv - a někdy dokonce i peněz. POkud budou mít učitelé pořád stejně směšné platy, tak se -s prominutím- běžte všichni bodnout se všemi alternativními metodami - za ty prachy učitel pouze odvykládá,co má - a nazdar! Kvalitnější a schopnější učitelé ovšem samozřejmě budou učit tak 3-4 roky, než je spratkové podobného kalibru jako v článku nevytočí natolik, že půjdou raději někam do banky nebo firmy - za slušný plat a bez nervů. Kdo zůstane ve školství, kdo bude učit naše děti? Za těchto podmínek asi jenom hodnej blbec nebo úplnej idiot

hana šk 10.2.2009 22:17

svatá pravda

Mluvíte mi ,mladý muži, přímo z duše ,jak se říká.

Je to tak,jen Ti mladí rodiče a jejich"miláčci" to nechtějí chápat.

Chybí ta slušnost,úcta-holt výchova,která má začínat v rodině.

Vše jste podrobně popsal,je mi líto příbuzných pedagoga.

fecit 10.2.2009 20:30

naprostý souhlas

Názor autora je naprosto přesný a kultivovaný, díky za takové příspěvky. Veškeré průšvihy (klukoviny, ne podpásovky a srabárny) u nás řešila rákoska (v souvislosti se školou nebo běžným životem "venku"), příp. makačka (dnes by se řeklo buzerace nebo šikana) od trenéra. Nikdy by mě nenapadlo se s tím doma "pochlubit", zchytal bych to ještě jednou.

Učím na 1. stupni ZŠ a možnosti učitelů jsou skutečně omezené. Zastávám názor, že vše je záležitostí rodiny. Kvalitně vychovávané dítě buď nezlobí vůbec nebo je sice živější, ale přesto uznává určitou autoritu - otce, matku, učitele. Pokud je k takové úctě vedeno, nikdy nenastane nutnost řešit jeho "zlobení" důtkami či sníženými známkami z chování. Je si totiž moc dobře vědomo, co provedlo a jaký trest ho za to ve škole nebo doma čeká. Trest přijme, splní, a tím celý konflikt končí.

Dítě, které k úctě k autoritám není vedeno v rodině, se tomu ve škole těžko naučí. Má pocit, že může dělat, co se mu zlíbí ("máme přece demokracii"), a rodiče ho v tom ještě podporují - to je naprosté selhání výchovy a učitel/ka může mít sebevětší přirozenou autoritu, ovšem proti takovému dítěti nezmůže nic. Poznámkám a důtkám se dítě vysměje (nikdy jsem nepochopil, proč se třídní a ředitelské důtky nepíšou na vysvědčení stejně jako pochvaly), snížená známka je pouhé číslo/slovo na papíře - střední školy si ohromně konkurují a na "nějakou tu klukovinu" se příliš nekouká. A i kdyby, rodiče přece vydělávají dost peněz, tak se nějak postarají...

Na naší škole máme kluka v 7. třídě, který otravuje spolužáky i mladší děti, vyrušuje, neučí se apod., ovšem 2 z chování, kterou měl už dávno dostat, v pololetí nedostal. Má totiž velké rodinné problémy, tak aby se ho to, chudinky, náhodou nedotklo... Jeho spolužákům jsme tím dali jasně najevo - děláš bordel, ale máš to doma špatné?? Tak nic, my ti to odpustíme. Čímž dále podporujeme slabou výchovu z domova.

Pana učitele naprosto chápu a lituju zmařeného kvalitního života. Čest jeho památce!

Lípa 10.2.2009 17:04

Výjimečně rozumný, poučený a kultivovaný názor mladého autora

Někteří pamětníci zřejmě vzpomínají na samozřejmou autoritu učitele, který věděl, uměl, a proto učil. Bylo to jeho poslání a i když nebylo finančně přeceněné, přesto učitel požíval zasloužené autority ve společnosti.

Plně souhlasím s autorem a velmi oceňuji jeho střídmý a kultivovaný projev. Žádné výzvy k násilí. Sám si své zlobení ze školy pamatuje, a proto ten posun může nejlépe posoudit. Vina je jistě na feminizaci školství, vina je v rodině, kde se s dětmi rodiče nebaví, ale vina je i na veřejném mínění, na novinářích, kteří tímto směrem diskusi nedokázali pootočit.

kubik 10.2.2009 15:09

demokracie ve školství

Náš pan učitel vždycky říkával, že do školství a do rodiny demokracie nepatří.

messenger 10.2.2009 8:57

Mluvite mi z duse

neni co dodat... jen vic takovych kauz, at se to zase zacne otacet...

Jen bych podotkl ze problemem je take klesajici spolecenska vaznost kantoru.

Josef 45 10.2.2009 0:37

Také zamyšlení

Jsem rád, že jste takto vyjádřil školní výchovný proces, pokroucené výchovné režimy v rodinách a neodpovědnost rodičů za výchovu svých dětí. Nechci, aby to vyznívalo jako zoufalství nad celým systémem výchovy  většiny mladých, ale je třeba vidět tyto trendy, které se projevují nejen ve školství. Vždyť někteří dospělí (pouze věkem, nikoli rozumem) běžně předvádějí nepotřebu nejen dodržování zákonů, ale i běžné lidské slušnosti. Mnozí z těchto "mistrů světa" mají již své pomníčky vedle silnic, k nimž jejich pozůstalí chodí pravidelně zapalovat svíčky, a doufejme, že u toho také přemýšlejí o způsobu své výchovy potomka.To, jestli držením ochranné ruky nad ním, to jestli  zahrnováním různými a drahými dárky  namísto obyčejné rodinné výchovy, rozmluvy, domluvy, pochvaly, uznáním skutečných hodnot a případně použitím "makarenka", nevychovávají, nebo z nich nerostou takoví spratkové o kterých je řeč a kteří se pohybují mezi námi.

Samozřejmě, základ dobré výchovy dětí musí být v rodině!!!! a škola musí být logickým pokračováním výchovy v úctě k člověku, hodnotám, historii, zákonům a také přispívat k rozvoji talentu a přirozeného nadání, na které již běžná rodina vždy  nemusí stačit. 

Chtějme proto působit i na to, aby opravdu rodina se znovu stala základem státu, aby mladí dokázali rozlišovat mezi možným a scifi, mezi dobrem a zlem, mezi pomocí a netečností, mezi úctou a arogancí a jinými zásadami života, nutnými pro přijatelnou existenci společnosti v blízké budoucnosti.

Gaston 10.2.2009 0:03

Samozřejmě souhlas

Ale proboha co to je za rodiče? Copak nevědí, že se jim tato "výchova" vrátí i s úroky? Pamatuju se, když jsme něco s klukama vyvedli sousedovi a on nás chytil , sám nás zmydlil, nahlásil doma a tam jsme dostali podruhé. Táta v podstatě děkoval sousedovi za výchovu. O poznámce v žákajdě  ( a její oprávněnosti) rodiče nepochybovali a učitelé se ctili. Asi se to nedá zastavit, ale svět se v pr... hrne

Iva 9.2.2009 23:48

souhlas

Pod vším, co jste napsal, se podepisuji !!! Zcela výstižně vyjádřeno, akorát to mnozí nechápou...škoda.

Bořek 9.2.2009 22:59

Stěžujeme si,

jaká je mládež.Mládež je taková,jací jsou rodiče.Místo,aby svého syna doma profackovali,co řekl učiteli,tak si ještě stěžují.

poste.restante 9.2.2009 22:22

Kyvadlo dějin

Řekl bych, že v některých hlavách současných náctiletých se začíná rozsvěcovat. Ale jen v některých a teprve začíná. Ten proces bude trvat ještě dlouho a je také možné, že než se věci uvedou do normálu, bude už pozdě.

Eva D. 9.2.2009 22:31

Re: Kyvadlo dějin

R^R^R^

mmrazik 9.2.2009 22:13

Ono to spíš začíná jinde...

Jestliže rodiče ratolesti posílají do školy,protože se to prostě musí,jak pak můžeme čekat,že z nich budou pilní a pozorní žáci.Samozřejmě,extrém,o kterém se tady bavíme,už překročil všechny meze a bylo by záhodno začít jednat.Mám ale takový pocit,že jsme se ocitli v bludném kruhu.Podívejte se,jací lidé jdou dnes do školství...kdyby si učitelé dokázali vydobýt autoritu,nemuseli bychom teď řešit podobné problémy.

jarda 9.2.2009 22:23

Re: Ono to spíš začíná jinde...

dobrá trefa mrazíku- právě že si pan učitel tu autoritu dobýt zpět zkusil :-(. A to nemluvím o finančníém ocenění, které je jedním ze znaků autority ve společnosti.

poste.restante 9.2.2009 22:31

Re: Ono to spíš začíná jinde...

Pojďte si zkusit vydobít autoritu, když jediný trest, který máte k dispozici je poznámka do žákovky a třídní důtka. Vždyť tomu se smějí i desetiletí.

Písemka za trest, zkoušení zlobivců =  šikana a osobní zášť učitele, bez předchozího, nejlépe písemného upozornění nesmíte nechat dítě po škole, facka beze svědků v kabinetě = risk, že mě obviní z pedofilie, anebo konflikt s rodiči, .... a tak mohu pokračovat dlouho.

Já netvrdím, že si nelze vydobít autoritu bez trestů, ale pokud se Vám grázlík v hodině vysměje do obličeje a vy ho nesmíte potrestat jinak, než pitomou poznámkou, tak to mi fakt pojďe předvést.

jirka.s. 9.2.2009 22:50

Re: Ono to spíš začíná jinde...

Jojo, podívejte, jak dopadl Tkaloun a to se spratka nedotkl ani tou houbou! ;-(

Věra 9.2.2009 23:39

Re: Ono to spíš začíná jinde...

Na spratky platí jedině Igor HNÍZDO!;-P

Liberta 10.2.2009 0:33

Re: Ono to spíš začíná jinde...

Neříkám, že to máte lehké. Ale autorita musí z kantora vyzařovat. Myslím, že leccos se dá i naučit (vždyt se pět let studuje na fakultě!). Musí to být souhra judistických manérvrů, která fracka paralyzuje - hrubá síla nepomůže. Trest je přece až ta poslední instance. Fracka nutno znemožnit, izolovat (tj. dosáhnout toho, aby jeho chování nebylo pro kolektiv příkladem, nýbrž nepřijatelným modelem) a posléze pomalu motivovat k rehabilitaci.

poste.restante 10.2.2009 1:17

Re: Ono to spíš začíná jinde...

Máte samozřejmě v mnohém pravdu. Nechápejte to jako moje osobní stesky. Pokud si přečtete mé dřívější příspěvky uvidíte, že já většinou problémy s kázní nemám. Ale stálo mne to na můj vkus přespříliš sil a energie, kterou jsem mohl věnovat výuce. A je mi líto hlavně mladších kolegů, kteří nemají mou psychologickou průpravu a odolnost.

Učím na střední škole, ale znám i praxi na základkách. Odtamtud k nám přicházejí sebestřední "borci", kteří nemají ani elementární základy slušnosti. Neumí pozdravit, kšiltovku nesmeknou ani při jídle, ale jsou plní keců o tom, co my, učitelé, smíme a co ne. A my je tři měsíce stavíme do latě, "buzerujeme" a vytváříme podminky pro to, abychom vůbec mohli pracovat = učit. Škola má pověst náročné a začíná se to projevovat na počtu přihlášených.

Zatím slevujeme pouze v požadavcích na znalosti, protože jinak by polovina neodmaturovala. Doposud jsme neslevili v požadavcích na kázeň a snižujeme známky z chování třeba "jenom" za neomluvené hodiny. Ale už nám to bylo vytknuto školní inspekcí a počty stížností ke zřizovateli = na kraj už nepočítáme. Jak dlouho to ředitel ustojí, toť otázka. Kraj se chystá zavřít 9 - 14 škol...

mmrazik 10.2.2009 13:44

Re: Ono to spíš začíná jinde...

Nemluvím z pohledu profesora,nýbrž z pohledu studenta,a věřím,že dnes už je dost pozdě.Na druhou stranu,mám sám několik profesorů,kteří si respekt zkrátka vydobyli...a ten zbytek profesorů již zřejmě pochází z onoho bludného kruhu.

Roman 9.2.2009 22:00

pozdrav od horní končetiny

"Nevím, jakou zkušenost prodělal laskavý čtenář, ovšem kdyby moje maličkost doma sdělila, že byla učitelem zpohlavkována za vulgární nadávku, okamžitě by ze strany otce přiletěl pozdrav od horní končetiny."

Naprosto souhlasím a ztotožňuji se s obsahem článku.. Akorát by mi nedal přes držku otec ale matka.  

ondrej 9.2.2009 21:38

IT technologie - dodatok

Ako profesionál Vámmôžem potvrdiť, že s tou znalosťou IT, to nie je až také dobré. Používať mobilný telefón, chatovat a hrať sa cez internet, má v súčasnosti s IT už málo spoločného;-P.

Jura Jurax 9.2.2009 23:05

Re: IT technologie - dodatok

Potvrzuji ... :-D

K. 9.2.2009 21:14

Té paní, co ji pustil sednout cizinec

Já jsem zase viděl, jak asi desetiletý chlapec chtěl v narvané tramvaji pustit sednout starou paní, ale otec, který seděl na sedátku za ním, mu položil ruce na ramena, vmáčknul ho zpátky do sedadla a komentoval to slovy: „Seď! Máš zaplaceno, tak seď!“

Chudák kluk se neodvážil otci vzepřít a zůstal zahanbeně sedět. A babička rozpačitě stát.

Lucifer 9.2.2009 21:28

Re: Té paní, co ji pustil sednout cizinec

Horší je, když se tak chovají, kdo zaplaceno nemají - a řeknu vám, že jich není málo. Dokonce si myslím, na základě běžného pozorování, že drzost těch, co zaplaceno nemají, vzrůstá. A v tomto duchu je i výchova nové generace.