29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M.Lapin 21.3.2009 8:00

Re: No to by bylo báječné

Ono platí taká jednoduchá rovnica - na 1 hodinu učenia (výuky) je treba 1 hodinu prípravy a súvisiacich prác (kontrola písomiek a pod.), okrem toho administratíva, školenia a iné práce. Na univerzite je treba na jednu hodinu výuky 2 hodiny prípravy a okrem toho povinná vedecká činnosť, publikácie, verejné prednášky, školenia atď. Učitelia nepracujú takým systémom ako úradníci a robotníci, že so skončením smeny končia aj pracovné povinnosti.

bývalý učitel 21.3.2009 8:04

Re: No to by bylo báječné

děkuji Lapine,tak nějak jsem to dělal........a někdy ani to nestačilo

Sýček 21.3.2009 9:53

Re: No to by bylo báječné

:-D

Tak jo, připravujte se na to ve škole a to i o prázdninách, je to ověřitelné a jistě si ty peníze zasloužíte. Ale máte zcela mýlný dojem, že dělníci a ostatní pracovníci končí s prací s píchačkami a po směně se nemusejí vzdělávat. Jo to tak možná pomocní přihazovači na stavbách a otroci různých personálních agentur.

:-D

Pavel72 21.3.2009 10:04

Re: No to by bylo báječné

Vase lpeni na tom pripravovat se ve skole je naprosto smesne a navic je videt, ze namete poneti, co pozadujete - pro radu ucitelu je to nemozne, protze ve vetsine zakladnich skol nemaji k dispozici ani sve PC. Neni jediny duvod, abych si pripravu na hodinu nebo zkouseni neceho noveho nemohl udelat doma.

M.Lapin 21.3.2009 11:01

Re: No to by bylo báječné

Je to tak, úradník si vždy bude myslieť, že ak nie je iný zamestnanec pod kontrolou, tak nepracuje. Posudzuje každého iného najmä podľa seba.

Sýček 21.3.2009 12:25

Re: No to by bylo báječné

Ne zcela náhodou o tom něco vím, třeba to, že tři učitelky (které znám blíže a považuji je za dobré) se mimo opravy  doma připravovat nemusejí, ono se toho třeba z matematiky od dob první republiky změnilo opravdu málo, viďte, nemluvě o fyzice, chemii, jo pravopis se mění, ale jen ke zjednodušení. Jo mění se jistě výukové metody. Ale nejlepší je ta, která dává dobré výsledky, ne ta nejnovější, vymyšlená od stolu "výzkumného ústavu pedagogického". Viďte? A nové předměty? Informační technologie, sexuologie.... No jak často děti vědí v těchto předmětech více, než je v učebním plánu?  A odpovědnost je v sexuologii to nejnepřípustnější slovo. Jo a o učitelích nemluvě. Jeden k tomuto tématu podotkl, kdo po pěti letech ještě píše osnovy, neměl ani studovat.  Jo jo, znám i ty co od učitelství utekli k zaměstnaneckému poměru i k podnikání a po pár letech se vrátili proč? Inu buzerace a nároky, málo času a nejistota ....

Pavel72 21.3.2009 12:41

Re: No to by bylo báječné

Ja zrovna ucim pocitace a fyziku + delam spravu site a to vase "vidte" + zavery svedci leda o tom ve vy vite velky kulovy o tom, jak opravdu chodi... Vidte.

Kanuk 22.3.2009 1:11

Re: No to by bylo báječné

Pokud nejste na elektroprůmyslovce, tak učení "počítačů" je ptákovina. Protože to je jen o tom, jak ty počítače používat, a to dovede pomalu cvičená opice, viz čtyřleté děcko. Jinak žák se může něco naučit jen od inteligentního (více nebo méně) učitele, nikdy od idiotské bedny.

Pavel72 22.3.2009 2:43

Re: No to by bylo báječné

Vy jste jasnovidec? Mate predstavu, co se moji zaco uci? Takove odsouzeni muze udelat jen idiotska bedna...

Jinak pitomec se dost casto pozna podle toho, ze si mysli, ze kazde male decko umi s pocitacem, to mam vypozorovane z desitek diskusi.

Pavel72 21.3.2009 12:39

Re: No to by bylo báječné

"že dělníci a ostatní pracovníci končí s prací s píchačkami a po směně se nemusejí vzdělávat"

Tak zrovna delnici a ostatni pracovnici toho po pracovni dobe nastuduji zanedbatelny zlomek proti tomu, co dela ucitel.

františek 21.3.2009 9:44

Re: No to by bylo báječné

Učím už 40 roků a stále věnuju práci pro výuku okolo 50 hodin týdně. Je zajímavé, jak si neználkové pletou úvazek učitele s počtem odpracovaných hodin. Možná ještě tělocvikáři se nemusí tolik připravovat a studovat a opravovat písemky a sledovat, kde je co nového. Nevím.

Fafa 21.3.2009 11:28

Re: No to by bylo báječné

Frantisku, kolik latky na zakladni skole se meni natolik, ze ucitele na prvnim stupni musi sledovat, co je v oboru noveho a menit pripravy z minuleho roku?  

bývalý učitel 21.3.2009 14:38

Re: No to by bylo báječné

tělocvikáři tráví neskutečně času po odpolednách,večerech a víkendech,přeci mají vždycky pár talentů,které trénují,jezdí s nimi na závody,motivují je a mají z toho radost...

jirka 21.3.2009 7:24

LIDÉ JSOU DOBŘÍ JENOM TEHDY, PŘIMĚJE-LI JE K TOMU NUTNOST Machiaveli

NETRESTAT ZNAMENÁ SCHVALOVAT   film Studentská máma z r. 1935

ČASTO PARDONOVANÝ HLUPÁK SE STÁVÁ LUMPEM.   Čínské

BEZ BÁZNĚ NENÍ KÁZNĚ.   Komenský

Není větší radosti pro kohokoliv, natož pro děti, vyhýbat se práci /studiu/ a povinnostem. Pokud s výše uvedenými autoritami nesouhlasíte, není vám pomoci. Státní preference špatných mravů (viz kupř. překrmované a chráněné cikorky na úkor lidí) je jistě vítaným příkladem. Jak ale vychovat politiky, aby uměli být politicky korektní a přitom neškodili slušným lidem? Asi už se jejich nedostatek  „Kinderstube“ nedožene...

Mgr.Milda 21.3.2009 7:13

Škola, základ života, je dána už v první třídě

proto by prvňáčky měli dostat ti opravdu nejlepší pedagogové. Zak začnou, tak i skončí, budou-li žáci rádi chodit do té první třídy, je naděje, že jim ten dobrý poměr ke škole vydrží až do puberty. To je zase období, kdy učitelé a učitelky jenom těžko třídu zvládají. Je to ale i období, kdy se zájmy žáků začínají formovat, takže je už možné diferencovaně na to dobré navázat. Jak bojovat s tím špatným, to je opravdu pro školu samotnou těžké, potřebuje intenzivní spolupráci rodičů a případně i policie. Kde ovšem rodiče školu bojkotují, je pedagog opravdu velmi osamělý.

Nejlepším prostředkem, jak žáky přimět k práci, je tlak společnosti. Ve společnosti, kde se vzdělání nevyplácí, kde si každý své doktorské diplomy může objednat za úplatek, kde vládne korupce a intriky, je těžko mládeži kázat morálku. I v takové uspořádané společnosti, jakou je třeba Německo, však narůstají problémy s mládeží s imigračním původem. Podobně jako u nás s Cikány, není u nich z valné většiny hodnota vzdělání nijak vysoká, vidí svoji budoucnost jako rapoví zpěváci nebo hvězdy noční společnosti.

Tam, kde začínají převažovat, nastávají neřešitelné problémy. Další problém je několikakolejnost vzdělávání, dítě, které se začne vyvíjet trochu později, má problém s přestupem na jiný typ školy. Proto by na ministerstvu mělo být prvořadým úkolem, zajistit učební osnovy tak, aby se na všech typech škol v určitém stáří žáka scházely a tím umožnily v průběhu základního vzdělání nejméně každé dva - tři roky přestup. Ne vždy ze základního typu na gymnásium, ale také naopak, gymnasista, který nemá šanci na maturitu, by měl včas změnit školu. Možná, že by pak ta rákoska nebyla tak nutná.

Tx 21.3.2009 10:46

Re: Škola, základ života, je dána už v první třídě

Mildo, máte pravdu. Máma byla elementaristka, furt 1. třída, vynikající, taky dostala "vzornou učitelku", ale byla přísná, obávám se, že moc milovaná dětmi nebyla. Respektovaná ano. Fakt je, že naučila. Já sám jsem, když jsem měl jít do školy, z vodpuštěním sral strachy, aby mne nedostala máma, naštěstí byli kantoři rozumní a dali mne do paralelky. To má za následek (ač paní uč. byla taky moc dobrá), že krasopis není moje silná stránka (přesněji: mé poznámky mi musí přečíst žena, zvyklá číst po doktorech).

hugo 21.3.2009 7:13

tragedie českého školství

pouze  odráží tragedii české společnosti......neuvědomili jsme si,že jsme ve 21. století,že se doba za posledních 25 let radikálně změnila a nebereme si příklad ze zemí,kde si to již uvědomili a mají část reforem již těžce za sebou.....1.je třeba nic si nenamlouvat a skončit s rádoby vzdělávacím socialismem 20. století 2.zrušit povinnou školní docházku 3.vytvořit jednotný,ucelený ale vyriabilní vzdělávací systém(od kolébky do rakve).státní i soukromý...

p.s. k autorovi-učitel -chlap by měl rozhodně chodit alespoň v kravatě!!!!

honzak 21.3.2009 7:16

Re: tragedie českého školství

pán je nepochybně chytrá horákyně - ".vytvořit jednotný,ucelený ale vyriabilní vzdělávací systém"

kajik 21.3.2009 7:39

Re: tragedie českého školství

 A následkem "jednotného,uceleného ale vyriabilního vzdělávacího systému" budou tací polovzdělanci a poloanalfabeti, jako je hugo.

hugo 21.3.2009 8:19

Re: tragedie českého školství

nebudte kritičtí a mějte slitování se starcem,který si poránu nevzal svou sadu patáků,nenašel brýle,protože zapoměěl kde si je večer dal.........;-( a jediné co ráno uvidí,když vstane,je blikající obrazofka kompu,který zapomně vypnout!

Pavel72 21.3.2009 10:38

Re: tragedie českého školství

"p.s. k autorovi-učitel -chlap by měl rozhodně chodit alespoň v kravatě!!!!"

- jste nejak zapomel, ze je 21. stoleti, ne?

hugo 21.3.2009 13:49

Re: tragedie českého školství

to je ta ošidná globalizace jež se stala v usa-eu prostoru synonymem pro proletarizaci a dostává se pozvolna do fáze idiotizace.......vychovávat + vzdělávat zákazníky pro supermarkety,idioty pro nákupní akce a proletáře do montoven.........svět asijský se nenechal strhnout a ponechává si své kulturní společenské základy založené na systematizaci a pozvolna postupuje vpřed zatímco my degenerujeme....indičtí a čínští učitelé chodí v kravatě....zatímco naši jako šupáci!zřejmě má svůj podíl i kultura ředitelů-tělocvikářů,která se prosadila v posledních letech....též tragické...

Pavel72 21.3.2009 14:17

Re: tragedie českého školství

trent? obelix? nahoda?

Jinak nemyslim, ze kravata je to, co by bylo to nejdulezitejsi, stejne jako si nemyslim, ze reditele jsou telocvikari. Tech je MHO velmi malo a navic to neznamena, zer musi byt nutne hloupy. Vim o ucitelce matematiky a jako reditelka je silena.

hugo 21.3.2009 21:13

Re: tragedie českého školství

nic v životě není náhoda,ani nehoda není náhoda,poslední sezónu jsem si ve školství užíval,škoda,že musím, zase na 2 roky ze školství pryč,za výdělkem do světa,na stará kolena-naposled,potřebuji spravit střechu ,ale já se zase vrátím.......;-)

Eva D. 21.3.2009 17:36

Re: tragedie českého školství

Kultura ředitelů tělocvikářů se naopak prosazovala před r. 90. Byli to oblíbenými kádrovými rezervami. Nic nekomplikovali složitým přemýšlením, měli čas a ambice, neb tělocvikáři bývají soutěživí.

Všem výjimkám skutečně srdečná omluva, i takové znám. ;-)

Kanuk 22.3.2009 1:26

Re: tragedie českého školství

1.je třeba nic si nenamlouvat a skončit s rádoby vzdělávacím socialismem 20. století 2.zrušit povinnou školní docházku ...To jako máte na mysli Zimbabwe a ostatní africké státy?

Teda s tou kravatou bych mohl souhlasit, i když člověk může chodit slušně oblečený i bez kravaty. Určitě ne texasky prostříhané na kolenou a na zadnici, aby vypadaly jako obnošené.

hugo 22.3.2009 9:51

Re: tragedie českého školství

kravata míněna jako synonymum solidního-systémového-disciplinovaného oblečení.....víte uniformy mají svůj smysl,a ta "kravata" jest náhražkou uniformy.............

upřímně! k čemu ta docházka je?potřeby společnosti a ekonomiky nejsou takové jako za studené války......postačí pár elitních škol(státních či soukromých).....ostátní budou v montovnách,nebo dýleři nebo nezaměstnaní.......o tom kdo co bude v této zemi vyrábět se v této zemi nerozhoduje.....

Tx 21.3.2009 7:13

Tak já nevím.

jestli jsem oprávněn do toho vstupovat. Co píši se týká většinou moravské vesnice. Učil jsem v r. 45 (se souhlasem inspektora – byla to doba bohatýrská…) na obecný místo mámy a pod jejím dozorem (první 2 hodiny, když zjistila, že je to OK, tak se na dozor vykašlala) rok ruštinu, mlád 15 jar (to je kantor, co? – ale úspěšně!) ,  já ji totiž jakž-takž uměl, nikdo jiný ani slovo, potom asi týden suploval hudebku, vlastivědu (chemie, fyzika atd) a počty (to už mi bylo 18), později 2 roky na vysoký co asák,  oba rodiče i manželka učitelé, takže o tom přece jen něco vím. Táta byl povahou spíš vychovatel než učitel, učil 7-8 třídu, byl i skautský vůdce a velice oblíbený. Vydával i školní časopis. V jeho hodinách neměly děti ruce za zády, panovala tam uvolněná atmosféra, nicméně si dítka nedovolila žádnou drzost. Srandu ovšem jo, to táta bral. To bylo do r. 45, kdy padl při frontě. Matka byla elementaristka, tj. 1. třída. No, tam drzost ani nepřipadala v úvahu. Manželka naopak, v Praze, v 70tých létech, učila spíše 3-7 třídu, no, a občas (ale to pečlivě třídila, pokud vím  2x) použila jednou „náprdel“ (tatínek, navíc dost vysoký StBák, kterému to moje žena hned hlásila, jí řekl: jen se nežinýrujte a klidně mu nasekejte, když bude nutno) a jednou facku (těžkýmu frajerovi z osmičky) a ti postižení, protože přesně věděli proč, za ní pak chodili jako foxteriéři a velice si jí vážili a chránili ji. Takže: občas jo, ale ne jako základní trest. Opravdu ale nevím co s některým týpky. I manželka měla jednoho, kdy řekla, že tomu by tedy facku nedala, i když si ji velice zasloužil, protože ten na to čeká (měl skoro 2 m) a ihned by ji zmasakroval. Nemělo by to tedy  ten výchovný účinek jako v prvních dvou případech. To jsou ti, kteří by asi měli jít do polepšovny, nebo jak se tomu teď říká.

           

Tx 21.3.2009 7:20

Re: Tak já nevím.

Ještě doplňuji:

Jinak si myslím, že tzv. „inflace vzdělání“ se týká i školství. Proč má mít, proboha, učitelka mateřinky, učitel 1-5 vysokou školu??? Dřív měli učitelský ústav, ped. gympl, tedy maturitu a násobilku naučili stejně dobře. Akorát, že by je na té stř. škole měli učit i moderní technologie, aby byli třeba v IT lepší než žáci (to je tedy někdy problém…) Tady jde spíš o vztah k dětem a přirozenou autoritu než o vysoké vzdělání. Jinak si myslím, že osnovy nebo jak se tomu teď říká, by si měl každý učitel umět udělat sám v rámci toho, co má naučit. Vždyť i teď si musel dělat „přípravy“ a to od toho není moc daleko.   

            Učitelství je talent, jako umění. Někdo je vynikající vědec, ale autoritu nemá. Někdo je ale „Hnízdo“ z filmu Obecná škola. Mne vždycky děti i posluchači brali. A nemusel jsem nijak řvát. Manželku taky. Nevím proč. Já neměl nikdy potíže, manželka taky ne (pokud jo, dovedla je vyřešit velice rázně). Akorát chápu, že toto povolání je značně podhodnocené, asi proto, že nepřináší OKAMŽITÉ hospodářské výsledky.

K té inflaci vzdělání bych dodal z jiného soudku: v mém bývalém zaměstnání dělala inventurnici dáma s dvouletou hospodářskou. Bezvadně. Když šla do penze, nastoupila Ing.ekon., tedy o 2 stupně výš. Tragedie. Já nepodceňuji teoretické vzdělání (sám jsa VŠ), ale ani ho nepřeceňuji. Vidím VŠ, naprostého blba, i SŠ, velice úspěšného. Ona ta škola dá možnosti a předpoklady, ale ne jistotu.

bývalý učitel 21.3.2009 7:40

Re: Tak já nevím.

moje mamka,učitelka mateřinky, měla červený diplom a ještě doktorát.(talent naštěstí taky)