29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jenda 21.3.2009 18:13

Re: Kromě rákosky souhlasím.

A co na toho co sedi za vama, krade vam svacinu (v tom lepsim pripade), v dobe vyucovani vas taha za vlasy a pres opakovane napomenuti sproste rve? Sorry, ale pokud na toho NEPOUZIJE rakosku, tak ma utrum u me. Zadna duvera.

Kanuk 21.3.2009 19:14

Re: Kromě rákosky souhlasím.

v dobe vyucovani vas taha za vlasy... No, pokud vím, tak tahání holek za vlasy byl "mužský" sport od doby, kdy začaly "koedukační" školy, nebo třídy. Odpomoc je snadná, dávčinu ostříhat "na ježka".

pavel 99 21.3.2009 19:44

Re: Kromě rákosky souhlasím.

tak nevím - ve stejném duchu půjdeme dál? Když kradou svačinu, tak "větší svačiny", když šikanující požadují dávat peníze, zýšit kapesné?

Řekl bych, že pokud dochází k porušování školního řádu je NEZBYTNÉ tomu zabránit. (I když jsme to dělali také, když to videl vyučující, následoval trest.)

Sumo 21.3.2009 18:59

Re: Kromě rákosky souhlasím.

Měl jsem pech na dvě nejpřísnější školy v kraji - zvané pakárna - a ač jsem byl mladík VELMI divoký a kreativní, dobří učitelé si se mnou vždycky věděli docela hravě rady a to tak, že jsem jim to v podstatě ani neměl za zlé a to tak, že jsem v životě nedostal rákoskou ani jednou. Holt, kdo umí, umí, kdo neumí, čumí a blbě kecá.

pavel 99 21.3.2009 19:34

Re: Kromě rákosky souhlasím.

z toho, že "něco" fungovalo právě na Vás, nějak plyne, že musí fungovat na úplně každého?

Kanuk 21.3.2009 19:03

Re: Kromě rákosky souhlasím.

Na mě kantor/ka použít rákosku, má u mě utrum. Žádná důvěra......Evičko, četla jste "Stopka, Brouk a spol" od Kiplinga? Tam kluci dostanou přes záda holí, ale uznají, že si to zasloužili. Ovšem, Češi nejsou Angličani, a 2009 není 1899. Na druhé straně, jsou určité věci, které se nezměnily za 2000 let a snad ještě déle, co trvají školy.

Rudý Baron 21.3.2009 19:28

Re: Kromě rákosky souhlasím.

Skvělá kniha, dostal jsem ji od táty ke třináctým narozkám. Možná i proto jsem kantorem a možná se podvědomě snažím vyrovnat Kiplingovu "říďovi"...:-)

Eva D. 22.3.2009 18:50

Re: Kromě rákosky souhlasím.

Nečetla, ale vím že  bití rákoskou bylo používáno mnohem déle.

Rozhovor z očí do očí, i když trvá déle, taky má své účinky. Často velmi překvapivé a dlouhodobé. Já děcka ve škole nepotřebuji být a ani křičet není v 99,5% třeba. Ale mám relativně hodné venkovské děti, žádné kriminálníky. A taky praxi.

Eva D. 23.3.2009 18:35

Re: Kromě rákosky souhlasím.

bít, sorry, samozřejmě, mmyslím mnohem rychleji než píšu a vidím hůř, než slyším. Být ve škole je třeba, ne že ne. ;-P

v 21.3.2009 17:42

Na fracky doma remen, ve skole rakosku a rezat, rezat, rezat.

...

Mirda 21.3.2009 17:53

Re: Na fracky doma remen, ve skole rakosku a rezat, rezat, rezat.

Máte pravdu. Také bych doporučoval k Chartě lidských práv  urychleně vydat Kodex lidských a občanských povinností

Dolly 21.3.2009 17:36

Hledat řešení

aby se ve škole zase učilo je možné jedině když se změní vztah společnosti ke vzdělání. Vzdělání totiž nemá ve většině společnosti tržní hodnotu, a proto za jakýkoliv problém může škola. Žáci chodí do školy protože musí, a tak si tam plní své živočišné potřeby jídla, vyměšování a případně i spánku, protože nějaké učení je k ničemu. Pokud máte učit nějakých 25 párů očí, je třeba se trochu soustředit a to dost dobře nelze, pokud se jediný grázlík rozhodne, že třídu od učení zachrání a ztropí libovolné manévry. Pokud si to někdo nevyzkoušel asi neuvěří. Pokud dříve grázlík dostal 2 z chování, byla z toho ostuda po celém okolí a příbuzenstvu na rozdíl od dneška, kdy to je hrdinství. Nehodlám si při svých 52 kg někoho fyzicky napadat, za to mi současní mládežníci nestojí, ale je nutné ve škole v podstatě vytvořit službu, ochranku prostě cokoliv, aby za učitele řešil grázlíky. Pak učitel může učit, vychovávat, tvořit a ani není nutné dělat velké úpravy ve mzdách.

Mirda 21.3.2009 17:49

Re: Hledat řešení ?

Nehledat ! Jednat !!

důchodce 21.3.2009 18:35

Re: Hledat řešení

Plně sopuhlasím, sám jsem s dětmi dloho pracoval a občas pracuji. Nám pan učitel dával ukazovátkem na ruku i na zadek. Myslím, že nikdo z nás neutrpěl žádné trauma. Kdybych jsem si postěžoval rodičům, že mě pan učitel dal na zadek tak bych od táty dostal ještě jednou, protože pan učitel byl autorita . Na školu i na pana učitele s rákoskou rádi vzpomínáme

Kanuk 21.3.2009 19:23

Re: Hledat řešení

Pane důchodče, že jste důchodce by bylo možné poznat i bez vašeho nicku. Protože tak, jak popisujete vy, se chovali rodiče před válkou. Kdyby dnes si učitel dovolil sahnout na nějakého fracka, druhý den je ve škole mateř, rozlícená jak sedmihlavá saň, soptící oheň a síru a vyhrožující zbouráním školy a podáním stížnosti od magistrátu až po Nebeský soud.

pavel 99 21.3.2009 19:40

Re: Hledat řešení

a nejlépe rovnou s právníkem.

jitka 21.3.2009 21:27

Re: Hledat řešení

Naprostý souhlas!V

Marko 21.3.2009 17:23

je třeba

V českých školách je třeba posílit šikanu. Jedině mazáctví a podřízenost udrží pořádek ve školách. Když budou malé děti od útlého věku biti a ponižování, tak se u nich nebude tvořit nezdravé sebevědomí na úkor zdravé podlézavosti a poslušnosti. A ve vyšších ročnících se žáci tak naučí, jak ovládat slabší. Šikana za prospěšnou přípravou k životu, proto ji na našich školách podporujme - věřím, že tato výchova povede k lepšímu vzdělávacímu systému a lepší společnosti.

Jenda 21.3.2009 18:11

Re: je třeba

Nebojte, na tom se pracuje celou dobu. Kdyz zakazete fungovani oficialni hierarchie, tak se proste vytvari neoficialni. Kdyz nesmi sefovat dospely, bude sefovat nejake dite. Dospely ma alespon vetsinou rozum, to dite, ktere ma dost sily na to stat se sefem, prakticky nikdy.

janoryna 21.3.2009 18:18

Re: je třeba

šikanu nemám rád, ale funguje. bohužel, v dnešní době, kdyse spíš učitel musí bát žáků než oni učitelů to jinak nepůjde. učitel by si mezi největšími lumpy měl najít ňáké kápo,které mu pak za některá privilegia udrží kázeń. všichni budou spokojeni... 

Marko 21.3.2009 18:35

Re: je třeba

Jenda tu moji ironii pochopil správně - tam kde nefunguje oficiální autorita, tam se vytvoří jiný systém autorit. A co s tím? Nevím, ale narozdíl od autora článku vidím problém spíš v tom, že učitelé nejsou autoritou. Na PF chodí studenti studovat jen proto, že je to nejsnadnější cesta k titulu - dostanou titul magistra a jdou dělat jinam, protože učit ani nechtěli, ale chtěli jen snadný titul - vím, co říkám jsem jeden z nich. Na PF jsem šel jen kvůli titulu a dnes se živím z komerční sféře. Takže z toho vyplývá, že učit jdou skoro jen ti, kteří se nedokážou uživit jinde. A omlouvám se té menšině schopných učitelů za tohle mé zvšeobecnění. 

Anonym 21.3.2009 17:14

Jo, jo

DíkyR^

Jiří 21.3.2009 16:31

Ještě něco málo

K té závěrečné výzvě bych rád ještě dodal své osobní přání. Pane ministře školství, prosím vytvořte ve školách takové personální podmínky pro nové učitele, aby tan ti čerstvě vystudovaní muži  mohli při nástupu získat odpovídající postavení, funkce i platy. Praxe je dnes totiž taková, že nový učitel nastupuje do skupiny důchodkyň z nichž každá má ten nejvyšší možný učitelský plat, příplatky za třídnictví , k tomu pobírá starobní důchod a mladému učiteli se může jen vysmívat. A to nemluvím o tom, že ty dámy vystudovaly pedagogiku před 45 lety, a jak v jejich podání vůbec pak může vypadat  výuka v roce 2009? Za stávajících podmínek (které vytvořil stát) není pro mladého a třeba i nadšeného učitele na škole místo!

Marie 21.3.2009 17:44

Re: Ještě něco málo

Myslím, že problém ve školství vidíte velmi jednostranně, pořád jen mluvíte o mladých mužích ve školství a pro ně nevyhovujících podmínkách, ale co mladé ženy? Pro ty je to v pořádku, že nastoupí do sboru plného důchodkyň, za nízké platy a s minimální možností kariérního růstu? Nebo snad jich se tento problém už netýká? Pro ně jsou tyto současné  podmínky vyhovující?  Myslím, že chceme ve školství kvalitní pedagogy a je jedno jestli se jedná o muže nebo ženy, nebo se snad mýlím? Pokud chceme muže -  učitele za každou cenu, ať umí učit nebo nestojí za nic, hlavně, že je to muž, tak je opět něco moc špatně. Nemyslíte?

Eva D. 21.3.2009 17:53

Re: Ještě něco málo

Marie, máte pravdu. Jenže ty důchodkyně jsou tam, protože se o jejich místa nikdo nedere. A jsou to často ty, které se ušetřily, které ta práce neoddělala, které ji moc neprožívaly. Anebo mají moc dobré geny. Navíc, výhodou důchodkyň je, že mají smlouvu jen na školní rok, takže škole šetří peníze. Ředitelé často místo nějakého budování sboru pedagogů jen zaplácávají díry, hlavně v některých oborech.

PS: Zase jsem potkala další bývalou studentku, dnes na pedagogickém oboru. Hned ve druhé větě mi ty milé dívenky sdělují, že učit tedy rozhodně nepůjdou...

Jenda 21.3.2009 18:07

Re: Ještě něco málo

Ale copak? Kdyz se jedna o kvokvokvoty pro zeny tak jsou vsechny na vetvi a najednou by se jim kvoty nelibily ...

Jiří 22.3.2009 11:56

Re: Ještě něco málo

Máte úplnou pravdu. Napsal jsem to nešťastně. Mělo to být upozornění na špatnou pozici nastupujícího učitele, lhostejno zda muže či ženu. Omlouvám se za svoji nešikovnost!

Eva D. 23.3.2009 18:35

Re: Ještě něco málo

Jiří, :-)VV

doktor47@seznam.cz 21.3.2009 16:25

rákoska

já chci taky dostat rákoskou

Pastevec 21.3.2009 16:03

Skolstvi?

Damy a panove jiz dlouho jsem si necetl na internetu tak slusne prispevky od diskutujicich na tak ozehave tema.Svedci to o tom,ze mezi nami je vetsina lidi skutecne slusnych.To je take zasluha skoly i kdyz hlavne rodiny.Patrim ke generaci,ktera ma jiz vsetko co se da od zivota cekat za sebou.To skolstvi nikdy neodpovidalo tomu co se od nej cekalo.Ja prosel ceskou skolou predvalecnou,valecnou Polskou i Nemeckou.Telesny trest byl vzdy soucasti vychovy ve skole i doma.Beda kdyz se prozradilo,ze byl ve skole narez,doma se neptali proc,jen pridali a to poradně.Jedno bylo devce nebo chlape.Ve skole musi platit jednotna pravidla pro vsetky.Pokud na stejnem typu skoly si vytvareji naprosto odlisne pozadavky a jina pravidla neni to k nicemu.Lide od detstvi se vzdy od sebe lisi mnohymi vecmi a tedy i schopnostmi.Velke státy maji vyhodu,ze tech nejchytrejsich maji vice ,je  to pocetny stát.Male státy jako je ta nase prkotina na tom jsou zle nebot tech tak zvane chytrych vzhledem k poctu obyvatel a zpusobu vzdelavani od predskolniho veku se nedostava i kdyz uz mame univerzity i na venkove.On si nekdo mysli,ze mnozstvim vselijakych skol se automaticky staneme vzdelanejsimi.Chlapi na skoly nejdou nejen kvuli penezum.On vi co to je mit doma tri děcka a zvladat je.Ve skole ma na starosti desitky ruznych typu,ktere cekaji co bude a on je ma jeste neco naucit a byt k nim slusny jinak nasleduje to co se bezne dela.Rodice,reditel,inspekce,tisk,ostuda atd.Ta tytez penize bez problemu kope diry,dela beton,asfaltuje cesty,maze vyhybky a sto jinych profesi i když ma vysokou skolu a je dobrý ve svem oboru.Kantor a rodina byl vzdy problem,kulturu bylo treba drzet na urovni tak se muselo omezit jine veci.