29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
smolik 21.3.2009 21:23

Vraťte do škol rákosku

Metla vyhání z pekla

třak to prostě je

akorát si dát dát bacha aby to žák potom nevracel

vojtaxx 21.3.2009 21:15

vyjádření

co se týká tý rákosky to se mi zdá dost drsný protože co se týče žáků na 2. stupni tam to prostě bez  bez občasnejch "poznámek"  žáků neobejde

Jarka 21.3.2009 21:06

Vážený pane ministře

Dále prosím pane ministře, abyste se přimluvil, aby opět zvýšili pracovní úvazky psychologů a sociálním pracovnicím v Pedagogicko psychologických poradnách. Je stále více dětí, které potřebují pomoc, ale jejich úvazky byly sníženy na polovinu, takže s dětmi, které mají problémy se stačí sepsat jen anamnéza, určit příčinu - LMD,  příp. formu dys. ale pracovat s nimi nemá kdo. Objednací lhůty jsou několikaměsíční. Vzhledem k tomu, že se zachraňují děti se stále nižší porodní váhou, je předpoklad, že většina bude potřebovat odbornou pomoc, ale nebude jim mít kdo poskytnout. Stejně tak dětem, které mají problémy s chováním, nebo učením.

jitka 21.3.2009 21:19

Re: Vážený pane ministře

Naprostý souhlas. Psycholožky zkoumají žáky jako jednotlivce v laboratorních podmínkách. Nechápou, že v normálním rámci kolektivu třídy se chovají úplně odlišně, že se chovají jinak při zábavě a zcela jinak, pokud si učitel "dovolí" po nich něco požadovat. Opravdu většinou jen sepíšou posudek, v němž učiteli nařídí, jak má žáčkovi sloužit, a tím to pro ně končí

Hrad 21.3.2009 21:00

Čo sa prežilo nech zhynie.(G. Husák 1969)

Já bych toho pohrobka bývalých časů - školu -  zrušil. Kdo chce pro své dítko nějaké vzdělání, ať si to zaplatí u soukromé agentury. Ruším školy!!!!!! podotýkám. Soukromé agentury by nabízely také skladbu předmětů, které jsou schopné učit. Rodič by si svobodně vybíral z té obrovské nabídky a tak vytvářel tu krásnou křivku, zvaná poptávka. Mně například prudí, že žádná současná škola nenabízí vyučování pletení košů a vrhání stínů. Jako motorická dovednost by se jistě uplatnilo plivání do dálky vpředmětu výchova ke zdraví . A co je nejdůležitější, soukromé agentury by nic nechtěly po státu, žádný podíl ze státního rozpočtu, jen by odváděly v podobě daní nějakou korunu ze svého výdělku. Tak tedy vpřed. Kupředu pravá.  S tím rákoskovným, je to jako s Cikrtným.  a teď vážně. Děti se skutečně nebíjí. Na budku mají dostat jejich rodiče!! Ale existuje spravedlnost. Tito rodiče budou možná jednou se slzami v očích číst o vymoženestech rodičů žijích na výměnku za Rakouska - Uherska na vesnici. 

prdek 22.3.2009 9:07

Re: Čo sa prežilo nech zhynie.(G. Husák 1969)

Právě proto,že se děti nebijí,tak si myslí,že si mohou na učitele dovolit,co si dovolují.

ale učitelé výchovný výprask nezakázali,tak není proto třeba jej dodržovat.

za našich mladých let se učitelé s námi nemazlili a na budku dostal i nezvedený synáček pana starosty.

Rudý Baron 21.3.2009 19:25

tarifní tabulky

dnes už mám praxe 23, v řízení školy již 13.

K diskusím o tarifech a platových postupech dodávám. Tarifní plat musí být základ, protože v partě třeba 40-ti lidí nemůže být ( a statisticky samozřejmě nikdy není ) 40 tahounů, kteří vynikají tak, že si zaslouží extra osobní příplatky. Gaussova křívka platí i tady.

Je třeba sledovat obrácený konec. Když učitel není dobrý, nevydrží před příkladem ostatních učitelů a neustojí nápor žáků a rodičů. Bohužel výjimky jsou, ale dobří šéfové se je snaží vymýtit. Když blbec a nebo zlý kantor před dětmi funguje dlouhodobě, bývá v tom něco jiného než zdravý rozum. A i proto je výhodou nového člověka vzít nejdříve na dobu určitou, co je obrovská vymoženost pro řízení na rozdíl od let, kdy já jsem začínal ( 1985 ). To jsem dostal umístěnku a když jsem držel hubu a krok, mohl jsem hodiny odflákávat zcela po svém, pokud bych chtěl. Tehdy se totiž drtivá většina rodičů bála něco říct. Dneska na škole sledujou i to, jestli si učitel myje svoji Fabii a nebo jestli je to čuně...:-):-):-)

Kanuk 21.3.2009 19:41

Re: tarifní tabulky

nového člověka vzít nejdříve na dobu určitou,....To bývala běžná praxe ve státní službě. Definitivu dostal zaměstnanec až po několika letech "zkušební doby" (nevím, jak se tomu říkalo ouředně), a pak postupoval podle odsloužených let a jak umírali jeho nadřízení. Je možné, že to nebyl system ideální, ale asi nejlepší ze všech špatných systémů. Jinak, kolo bylo vynalezeno už dávno,  Amerika objevena také a přesto se to lidé pokoušejí opakovat.

Hrad 21.3.2009 21:08

Re: tarifní tabulky

Proč nenavrhnete rovnou kuratorium. Možná o té instituci nic nevíte. Pokud máte zájem, sedněte si do archivu ve svém městě a prostudujte si pár dokumentů k nějaké škole. Výroční zprávy a jednání městské rady o rozpočtu města. Dost poučné pro vyjádřování normativních názorů. Pokud ale chcete žít dál ve svých bludeeeeeeech, nic jsem nenapsal. Víte co je "sranda"? Na školství je odborníkem každý, kdo chodil do školy. Jako kdo jednou, dvakrát kopl do balonu je odborníkem na fotbal;-D;-P!!

Kanuk 21.3.2009 23:24

Re: tarifní tabulky

Hrade, jak se zdá, podle vašeho příspěvku odborníci na školství jsou ti, co sedí na ministeriu a vydávají fermany.

hugo 22.3.2009 9:59

Re: tarifní tabulky

a jak se projevuje,že není dobrý?chce učit?známkovat,dávat domácí úkoly?...no tak to by před dětmi a rodiči rozhodně neobstál!!!a smlouva na dobu určitou? no to je opravdu dar z nebes!!!!a na prázdniny mazej na pracák!!!!!!!!

petra 22.3.2009 13:33

Re: tarifní tabulky

S tím nesouhlasím, že by měli učitelé pracovat na dobu určitou, bude se to zneužívat. Učila jsem 20 let a byla jsem svědkem toho, že paní ředitelka ukončila v červnu samoživitelce s dítětem smlouvu, s tím, že jí přes prázdniny nebude platit a může přijít v září s novou smlouvou opět do června. To se má jít o prázdninách pást? 

Janula 21.3.2009 19:08

Pár poznámek

Chacha,jeden můj popřevratový ředitel si z mladých kantorek udělal poradní sbor a posléze jsme se dověděli,že mezi ním a obstaróžními pracovitými účami byl více než třítisícový rozdíl v osobním ohodnocení a odměnách.

Kanuk 21.3.2009 19:49

Re: Pár poznámek

Zřejmě poukazujete na to, že ty obstarožní pracovité úči měly o tři tácy víc, než mladé hopsalky. Jen bych ale poznamenal, že jestli to bylo obráceně, tak to mohlo být proto, že ty obstarožní úči měly jen učitelák, zatím co hopsalky měly pajdáka (teda pedagogickou fakultu university, aby bylo jasno). I když nakonec vykonávaly stejnou práci. Takže není dobré soudit, pokud nemáme pokud možno všechny podklady.

Kanuk 21.3.2009 18:14

Pár poznámek

Pár poznámek:

ad 4) Člověče, vy jste spad s višně. Uděláte frackovi na zadnici jelito rákoskou a máte na krku žalobu o těžkém ublížení na těle a odsouzení k placení doživotní renty.

ad 3) Tak vám se nelíbí plat podle odsloužených let.  Tedy se vám jistě bude líbit, když pohledná (a třeba i míň pohledná) "paní učitelka, co zrovna přišla ze školy, bude dostávat víc, než učitel s x odslouženými roky, protože poskytuje panu řediteli určité služby v poloze horizontální. Případně proto, že je neteří pana ředitele nebo jeho přítelkyně. Bohužel, plat podle odsloužených let je jediné objektivní měřítko.

Marko 21.3.2009 18:23

Re: Pár poznámek

Víte, já funguju v soukromé sféře. A zaměstnanci jsou placeni podle toho, jak jsou dobří. Např. 28 let stará holka má víc peněz než chlapík s padesátkou na krku. A nikdo si nestěžuje, protože všichni vědí, že ta holka je fakt dobrá a nepostradatelná.

A u školství - To přece může poznat sám ředitel, jak jsou žáci a rodiče s učitelem spokojení, jak se mu žáci dostávají na vyšší stupně... A může do toho zohlednit i snahu učitelů o sebevzdělávání.

Kanuk 21.3.2009 18:52

Re: Pár poznámek

Pane Marko, asi jste neslyšel o případech, kdy nanicovatá sekretářka dostávala víc, než DOBRÝ chlapík s padesátkou na krku. V soukromé sféře to je věc šéfa, a do toho mu nemá kdo co kecat. Ale ve veřejné službě by - aspoň podle mého názoru - měla být uplatňována pouze měřítka objektivní. Výše vzdělání, odsloužené roky. Šmytec. Možná, že nějaké standartní kursy na universitě nebo tak nějak, ne nějaké soukromé pseudokursy. Jakékoliv hodnocení subjektivní můře být zneužito.

Marko 21.3.2009 18:59

Re: Pár poznámek

A tabulkové ohodnocení zase diskrimunuje vyjímečnost a schopnosti učitelů.

Kanuk 21.3.2009 19:06

Re: Pár poznámek

To sice můžete mít pravdu, ale na výjimečnost a schopnosti nejsou objektivní měřítka.

Marko 21.3.2009 19:15

Re: Pár poznámek

Bingo - exaktně definovatelná  a objektivní měřítka pro ohodnocování učitelů neexistují, proto bych to nechal na lidech z vedení škol, ti vědí nejlépe, jak pracují jejich zaměstnanci.

fren440 21.3.2009 19:21

Re: Pár poznámek

Zkuste ty měřítka definovat.

Kanuk 21.3.2009 19:32

Re: Pár poznámek

Mýlíte se, Marko. Ta měřítka existují, jak jsem uvedl. Ale vám se nelíbí.

pavel 99 21.3.2009 19:38

Re: Pár poznámek

jaká "objektívní měřítka" odliší mladého kvalitního kantora, který dokáže naučit, od staršího, který naučřit nedokáže?

Kanuk 21.3.2009 20:18

Re: Pár poznámek

Pavle, on je rozdíl v tom, co si kdo představuje pod pojmem "něco naučit". Angličani, přesněji anglicky mluvící národy, říkají "monkey see, monkey do" - opice vidí, opice udělá. Někteří lidé tomu říkají "něco naučit".

pavel 99 22.3.2009 12:44

Re: Pár poznámek

no řekl bych, že "opice" od "naučených žáků" pozná nejen "přebírající" učitel ve vyšším ročníku či dále učitel na vyšším stupni či nadřízený po nástupu do praxe. Ostatně i sám žák (po pár letech) moc dobře ví, kdo jej naučil použitelné znalosti a dovednosti. U učitelů, kteří na škole působí pár let, je všeobecně známo co naučí a co nikoli.

Marko 21.3.2009 19:38

Re: Pár poznámek

Mně se hlavně neblíbí to měřítko odučené doby. Není normální, aby stará, nepružná přeučená ruštinářka na angličtinu měla vyšší plat než třicetiletý učitel, který studoval v USA, průběžně se vzdělává a žáci se mu dostávají na prestižní školy.

fren440 21.3.2009 19:43

Re: Pár poznámek

Ještě jsem ve škole neviděl učitele, který studoval v USA.

jitka 21.3.2009 21:23

Re: Pár poznámek

R^R^;-D;-D

Wolfram 22.3.2009 0:20

Re: Pár poznámek

Já jednoho viděl. Byl rodilý američan, pak zprznil nějaké studentky a dokonce byl  v hlavních zprávách na Nově, jak po něm pátrá policie ČR. asi se to ututlalo, ale pak už neučil

Eva D. 22.3.2009 18:59

Re: Pár poznámek

Tak to jste toho m,oc neviděl. Znám angličtináře ( spíše angličtinářky), kteří mají za sebou pobyty hrazené Fulbrightovou nadací ( 1 rok), kteří studovali na universitách v Británii,  USA. Na ZŠ jich je pravda málo, na gymplech a VŠ mnohem víc. Zrovna u nás anglinářů to zas až taková výjimka není, i já mám takové studium, za sebou. Jenže, třeba v Polsku něco takového znamená plus v kvalifikaci, u nás po tom často neštěkne ani pes. 

Přičemž, abyste se tam dostal, musíte projít několikastupňovým výběrovým  řízením.