28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
FKus 11.11.2008 9:51

Re: pokrok

Z toho ze všeho plyne, že by se počet vysokých škol, resp. studentů neměl neomezeně zvyšovat.Spíše bych viděl kdyby se posilovalo pomaturitní studium. Ušetřené peníze bych raději věnoval na rozvoj učňovského školství. Tam je situace katastrofální. Také mě tvrzení některých lidí, že mu nešla matematika a proto studuje humanitní obor působí jaksi nelogicky, protože základy vyšší matematiky na střední škole musí zvládnout každý, neboť to patří ke všeobecnému vzdělání a pokud ne, pak je to prostě nedostatek inteligence.

Jakub S. 11.11.2008 9:47

N e m ě l o ! N e s m í !

NevericiTomas 11.11.2008 9:41

Re: Praxe před vysokou

BINGO! Naprosto presne. problemem je naprosto rigidni vzdelavaci system nastaveny na sprty a "zapamatovavace". Vetsina uspesnych vysla az z praxe. Kvaltnich fakult je opravdu pomalu.

PPP 11.11.2008 9:38

pokrok

Úroveň studentů každým rokem prudce klesá a to už od středověku. Věda ale kupodivu nezanikla, jde stále kupředu a má stále dokonalejší výsledky ve všech oborech. Je tedy otázka, kdo ten úžasný pokrok vědy a poznání vlastně dosahuje, když ze škol vychází neteční ignoranti, navíc každým rokem horší těch předešlých. Že by v té původní úvaze byla někde chyba? Není to tak, že znalosti doktorů a inženýrů jsou každým rokem vyšší, jenže učitelé to nedokáží rozeznat a znalosti nezvyšuje škola, ale samostudiom?

ptakopysk 11.11.2008 9:35

Re: Zajímalo by mne

To co tvrdím já a co tvrdíte vy, se nevylučuje. Prostě se musíte přizpůsobit místním podmínkám, aby poměr cena/výkon byl pro vás co nejvýhodnější.

ale ale 11.11.2008 9:35

Re: neobviňujme studenty

Statistické a multivariátní metody zpracování dat jsou přeci zajímavým předmětem samy o sobě, ne? Mě to bavilo :)

Vašek 11.11.2008 9:18

Naprostý souhlas

Sice jsem učill na jiné fakultě Univerzity Pardubice, ale přesně tohle je důvod, proč jsem odešel. Skutečně se rok od roku zhoršuje nejen kvalita studentů, ale hlavně jejich ochota studovat. Když to navíc dáme dohromady s jejich chatrnými znalostmi se SŠ (na přednášce se mě jeden student zeptal, co je to za obrázek v tom vzorci - použil jsem sumu), tak je to tragédie.

Jediné, v čem se současní studenti orientují perfektně, je studijní řád. Tedy pouze ta část, ve které se píše, co všechno vyučující musí nebo nesmí. A pak ještě mistrně ovládají psaní stížností. No a s touto výbavou skvěle proplouvají  studiem. Co na tom, že absolventa UPa bych nezaměstnal ani omylem? On totiž nic neumí, teda kromě stěžování si na tom, jak je s ním špatně zacházeno. Sorry, ale na to nemám žaludek. Radši dělám něco, kde je za mnou vidět nějaká práce - a uživím se od svého odchodu velmi dobře (děkuji za optání - poznámka pro případné šťouraly). Na většině jiných škol je to dle mých zkušeností lepší, ale UPa je opravdu problém.

Apea 11.11.2008 9:18

A bude hůř

Základní příjem vysokých škol je za studenta. To bylo dobré, dokud chyběly studijní kapacity. Dnes nastupuje na české vysoké školy ročně o něco víc studentů, než kolik skončilo maturantů

(včetně těch na učilištích s maturitou). A nastoupí, protože, co žák, to příjem. A ze stejného důvodu, čím je na tom škola hůř, tím víc se tlačí na to, aby se nevyhazovalo (hůř, co do průměrné kvality studentů).

Školné v tomhle problému nic nevyřeší, pokud by nemělo být drasticky vysoké. Školu z ekonomického hlediska nezajímá, kdo za studenta zaplatí, ale kolik.  Kromě humanitních oborů klesají platba za studenta málokde pod 70 000 - když necháte stanovovat školné jednotlivé vysoké školy, nebude kvůli nižšímu školnému nebude škola přicházet o studenty.

Goro Bílý Pes 11.11.2008 9:14

Re: neobviňujme studenty

Zapeklitá tematika (aspoň pro laika). Klobouk dolů před učitelem, který tohle umí podat. Ale už jsem viděl i atraktivně vyložený předmět Statistické a multivariátní metody zpracování dat;-)

vlasta 11.11.2008 9:14

Re: To je úděsné.

R^

Lobo 11.11.2008 9:11

???

Co autor učí? Že je to takovej vopruz.

mlok 11.11.2008 9:09

Re: Zajímalo by mne

To ovšem platí jen v našem státním "tržním prostředí". V přirozeném tržním prostředí Vás zaměstnají jen pokud ten titul budete mít ze školy, která nic zadarmo nedá.:-/

vlasta 11.11.2008 9:03

Re: Mám také postarší maturitu na SPŠE. Tam byl ale problém v tom, že jakákoliv novinka, byť 15 let stará, běžně používaná a dostupná, se teprve dostávala do učebních osnov. Jestli tomu věnuje čas, záleželo jen na učiteli.

R^

Jakub S. 11.11.2008 8:58

Re: To je úděsné.

Ach, ta povýšenost... pak se nedivte. Divl by ses, snobe, že na některých oborech byli - a rádi - kluci z Prahy. Věděli proč. Ále co...

Jakub S. 11.11.2008 8:56

Tak, příteli!!!

A není to vůbec v rozporu s tím, co jsem napsal výš.

Jakub S. 11.11.2008 8:52

Ale on to byl jiný svět, než ten v osmdesátých. Výrazně.

Mluvím o FF! Na technice atd. to bylo přirozeně jiné.

A urýpaného pasáčka necháme plavat, že.

A  p i l n ý - ? Můžu doufat, že dost z vás taky pochopilo, že vůbec nešlo o píli?

Peta 11.11.2008 8:50

Nezaměstnanost...

Absolventi vysokých škol se daleko snadněji uplatňují na trhu práce než lidé s nižším vzděláním. Z toho lze vyvodit, že nezaměstnanost výrazně snížíme (až k 0%), bude-li každý mít VŠ. ;-P

Jakub S. 11.11.2008 8:47

V šedesátých.

R 11.11.2008 8:43

Re: neobviňujme studenty

Jestli si to dobře pamatuji z jiných autorových článků, učí nebo tehdy učil na Univerzitě Pardubice jakousi chemii, nejspíš jakousi anorganickou analytiku.

ptakopysk 11.11.2008 8:31

Re: Zajímalo by mne

čistě tržně viděno - když budu za školu platit 20000 šušní ročně, tak chci, abych ten titul dostal. Jinak půjdu na jinou školu, kde mi ho dají. A když tohle udělá většina žáků, tak tahle škola skončí. ;-P

i.h. 11.11.2008 8:28

Von ten Pouzar toho Soguna

snad vubec necet, to je hruza, takovehle blaboly ...

i.h. 11.11.2008 8:25

Ale Blackthorne neboli Anjin-san

byl, jak vime od Clavella, zak mimoradne nadany, motivovany a snazivy.

ptakopysk 11.11.2008 8:24

Re: školné

leda kulový, pane kolego, leda kulový. Možná to tak funguje na magisterském studiu, ale na bakalářském platíte školné proto, aby z vás byl bakalář, i když vás třeba osobně ve škole nikdo nezná. Je to smutné, ale je to tak.

Goro Bílý Pes 11.11.2008 8:22

neobviňujme studenty

Tak by mě zajímalo, na jaké fakultě autor působí a co vyučuje. Dopouští se velké učitelské nectnosti - obviňuje studenty z nezájmu (či neschopnosti....dosaďte si, co libo). Jsem učitel a jako takový mám povinnost se snažit analyzovat svoje chyby, a pokud vidím, že studenty něco nezajímá, tak to řeším volbou jiných metod, jiným přístupem atd. - od toho jsem přece učitel! Na co jinak učitelství studovat, že? Mj.: Učitelé na VŠ trpí dalším nešvarem: Ač odborníci ve svém oboru, pedagogové bývají často mizerní; také jsem nechodil na přednášky proto, že to prostě nemělo cenu a lepší bylo nastudovat literaturu. :-/

Sairait 11.11.2008 8:01

Re: Reseni je jednoduche: Skolne a to drahe

"Budou samozrejme i taci, kdo chapani skolneho prevedou do roviny ze si

neplati za vedomosti, ale za ten papir a titul. Doufejme ze zustanou v

mensine."

Nezustanou.

Skolne za ne plati rodic, dite samo tu hodnotu nevnima, protoze dotycne penize nemuselo vydelat. Realna situace na mnoha privatnich skolach je jeste daleko horsi nez na statnich, a mentalita "mame ten papir zaplaceny, tak co po nas jeste chcete" je naprosto bezna.

pitipačka 11.11.2008 8:01

no nazdar!

Jestli je tento pán učitel, nedejbože vysokoškolský profesor, tak mě úroveň výuky vůbec nepřekvapuje. Buď Šóguna (rozhodně ne ŠógŮna!!!) vůbec nečetl nebo má problémy s pochopením textu nebo s příběhem manipuluje. V každém z těchto tří případů jde v případě pedagoga minimálně o ostudu Rv

tich@dohoda 11.11.2008 7:58

Spoluobcane s nadvyvinutym socialnim citenim prominou, ale staci proste do rovnice prihodit skolne, pokud mozno skutecne a ne symbolicke a myslim ze velka cast studentu najednou vse zacne chapat jinak. Kdyz za neco platim, ziskam k tomu snad preci je

viz titulek nick Luc / placene skoly= skolne rozhodne neplati jako obecny prostredek napravy/kvality, plati to jen o prestiznich skolach  o ktere je obrovsky zajem a proto si mohou dovolit luxux vysokych naroku na studenty. Na spouste soukromych skol dostane student v podstate stejnou kvalitu jako na skolach statnich , jen za to plati. Pokud vim, v CR predstavuji soukrome skoly v drtive vetsine spatnou uroven kde se kupuje diplom/papir /cest vyjimkam/ . V USA se mi libi tzv. Community college na techto skolach lze za rozumne penize ziskat vcelku slusne vzdelani ,/ pochopitelne to plati pro studenty kteri maji zajem/ . Problem je, ze s diplomem z community college se dela kariera daleko hure, diplom z prestizni university totiz ma velkou vahu. Cest :-)

R 11.11.2008 7:57

Re: 90% predmetu mimo a k cemu to vede

No já nevím, na vysoké škole jsem se učil podstaně jinak než se učím teď. Na vysoké škole jsem se učil učivo nejvíc na přednáškách, sám někde na kolejích nebo ve vlaku nebo o zkouškovém před zkouškami jsem se naučil velice málo. Dneska je to přesně opačně nejlépe se mi nyní učí v autobuse nebo ve vlaku a co nestihnu tam, učím se doma z papírů nebo z obrazovky počítače. Ovšem přednášky už dneska jaksi nejsou.

R 11.11.2008 7:53

Re: Autor nenapsal na jaké škole a co vyučuje. Jestli v tom není ukrytá odpověď.

No, já jsem asi měl štěstí na přednášky, v nich se vesměs přednášelo to, co se potom zkoušelo. Já jsem se přednášek zúčastňoval pravidelně a dodatečně jsem si uvědomil, že účast na přednáškách byl hlavní zdroj mých vědomostí. Zhruba od druhého ročníku jsem totiž začal trpět alergií na učení, mohl jsem klidně sedět nad učivem celý den, ale více než hodinu denně jsem se na učivo nepřinutil myslet. A to jen ve zkouškovém, mimo zkouškové na učení mimo docházku do školy nebyl čas. Já jsem se učil tak, že na začátku jsem získaná skripta během pár dnů prolistoval a pročetl, byl jsem zvědavý, co tam je, potom jsem se to učil na přednáškách poslechem a současně zapisováním do sešitů a doučoval ve škole na cvičeních a laboratořích. K učení na kolejích nebo jinde mimo školu jsem se nedokázal přinutit a záviděl jsem těm, co to uměli a ve zkouškovém seděli nad skripty od rána do večera.

liberal shark 11.11.2008 7:51

školné

Podporuji zavedení školného a zároveň odpovídající snížení daní. Placení školného dodá žákům motivaci a školám peníze, přímo úměrné jejich užitečnosti. Umožní přizpůsobit kapacitu škol zájmu studentů a rozlišit dobré školy od špatných.