28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jenda 11.11.2008 13:43

Re: Žáci jsou naši klienti.

V soucasne dobe to normalni je. Ovsem nesmyslne. Klientem zakladni skoly by nemel byt zak ale rodic.

Chris Kelvin 11.11.2008 13:40

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

"Dcera musí dostudovat", tak tohodle jsme se báli za minulého režimu a právem. Do dnešní doby to již nepatří. Jestli je to opravdu tak, jak píšete (a není v tom ještě nějaký jiný háček), určitě bych důrazně protestoval. A studenti dnes určitě mají nějakou samosprávu, která na podobné jednání má páky.

Jenda 11.11.2008 13:28

Re: Žáci jsou naši klienti.

Vyuka chovani zactva vuci pedagogum by mela byt take povinna a znalosti proverovany. A hlavne hodnoceny a to tak aby to deticky pocitily. Pedagog ma takove klienty jaci mu do tridy nebo na prednasku dorazi. On si sve klienty nevybira a ve vetsine pripadu se nemuze zbavit ani tech, kteri mu tam delaji nejvetsi bordel. O tom, ze by je snad mohl potrestat, si nesmi nechat ani zdat.

Vychova metodou cukr a cukr nefunguje.

moll 11.11.2008 13:25

K motivaci radil Jan Ámos Komenský

školu hrou. Pro malé děti pěkně funguje. Pro ty starší, na vysoké škole, může být motivací úspěch! Vždy jsme uvítal, když místo pouhého suchého vzorce nám vyučující přidal informaci jaký blázen ho kdysi vymyslel a že dnes díky tomu umíme počítat třeba - transformátory. Tedy pochopit poučku = úspěch při počítání transformátorů. To je to lízátko na které jsem zabral

Lída 11.11.2008 13:20

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

Pardon, tohle jsem odklepla omylem.

Lída 11.11.2008 13:19

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

A to si myslíte, že ta škola se bude zabývat tím, že z vašeho nicku a z vaší neúplné IP adresy bude zjišťovat, který student je u nich nespokojený? Mě by teda taky zajímalo, o kterou školu jde, tyhle kritiky typu "na jedné škole" jsou docela na houby. Nebo se bojíte, že se ukáže, že dcera kecá a že je to ve skutečnosti trochu jinak?

Lída 11.11.2008 13:17

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

A to si myslíte, že ta škola se bude zabývat tím, že z vašeho nicku a z vaší neúplné IP adresy bude zjišťovat, který student je u nich nespokojený?

Goro Bílý Pes 11.11.2008 13:03

Re: neobviňujme studenty

Ale to se ve školství přesně děje! Mladí učitelé po půl roku praxe učí stylem učitelky v přechodu, která je závislá na lécích na uklidnění. Promiňte to přehánění, ale je to tak. Je strašně těžké jít proti proudu. Ne kvůli penězům, ale kvůli této "stínové" šikaně učitele učiteli a kvůli zakonzervovanému prostředí odcházejí schopní lidi ze školství. No a ti otrlí a spokojení zůstávají, nedotčeni žáky a žáci nedotčeni jimi, a pak takoví studenti přijdou na VŠ. Začarovaný kruh???RvRv

R 11.11.2008 13:00

Re: Naprostý souhlas

To mně mrzí, že zrovna na UPce, mé Alma Mater  to takhle vypadá. Možná to jsou potíže růstu,  více než 20 let to byla malá škola tak s 200 studenty v ročníku, pak v 93 nabrali Dopravní z Žiliny a zavedli taky další fakulty, dneska tam je, díval jsem se před půl rokem,  v letošním ročníku 2000 nebo možná až 4000 studentů.... Taky za našich dob hlavní a jediný obor, chemie, je pravděpodobně upozaděn, v tom smyslu vyhrává konkurent, vysoká škola chemickotechnologická v Praze

R 11.11.2008 12:55

Re: Praxe před vysokou

Mně hlavně chybělo, co se týká znalostí, nějaká zkušenost v čtení výkresů. To by se podle mně mělo vyučovat, minimálně jako nepovinný předmět, na všech technických vysokých školách  a i na některých netechnických. V praxi se v obrovském množství oborů jednou za čas dostane na potřebu porozumět nějakému takovému výkresu či jiné haldě technické dokumentace a je třeba, aby se v tom člověl vyznal po pár minutách a ne po třeba celonočním usilovném studiu nebo vůbec. Dneska by se k tomu mohlo přidat vedle 2D papírových výkresů  i nějaké 3D modelování, to je dnes obvyklý způsob vytváření výkresů a aspoň by to bylo zajímavější. A k tomu nějaké zásady obecně práce s technickou dokumentací a obecně archivací dokumentů, v tom bývá dnes u „mlaďochů“ vesměs nepořádek.  No a potom, to už je ale specifičtější, nějaké základy materiálového inženýrství, třídy oceli, dneska i plasty atd.Taky veškeré soft skils, jak vyjít s různými spolupracovníky, všelijakými kolegy s jiných oddělení, jak se domluvit s nějakým posledním dělníkem na dílně a se všemi jak rozumně spolupracovat, když je třeba stejně jak se domluvit s nějakým vysokým šéfem, když chce něco vědět přímo od nějakého řadového úředníka, to všechno jsem se učil až v první práci během prvních dvou - tří let.

fo-ol 11.11.2008 12:22

Re: 90% predmetu mimo a k cemu to vede

pardon, to byl takovy smajlik pro cvutaky - predmety vyucovane B.Melicharem, tj. prave ty automaty, regularni gramatiky a podobne veci - pro programatora celkem nedocenitelne zalezitosti...

Jakub S. 11.11.2008 12:00

No ale: to rodiče trpí?!

Jakub S. 11.11.2008 11:59

Re: neobviňujme studenty

... tak to byl ale Bílý vrána! Takového pozlatit a ukazovat. A vyhodit, aby nekazil druhé prepodavátěle.

JanaB 11.11.2008 11:52

Malá poznámka ohledně kvality výuky

Syn chodí do sekundy jednoho pražského osmiletého gymnázia - státního. Byli jsme šťastní, že se tam dostal - u přijímacích zkoušek měl maximum bodů ze všech dětí. Jaké je však naše rozčarování - skoro každý den mají minimálně jednu hodinu suplovanou. Nechápeme to, někdy se vyučující nedostaví až na tři hodiny denně. Jak pak mají být děti motivovány k nějakým výkonům, když sami učitelé na výuku kašlou? V době studií mých a manželových byla opravdu výjimka, když  hodina s učitelem odpadla a na hodinu přišel náhradní učitel. Dnes je skoro výjimka, když se celý den učí.

Goro Bílý Pes 11.11.2008 11:47

Re: neobviňujme studenty

No! To jsem tvrdil ve svém prvním příspěvku. Nemá cenu řešit studenty, to nikam nevede, učitel musí začít u sebe. Teď to zní jako děsná fráze ;-)

Jakub S. 11.11.2008 11:38

Aha. Jasné.

PL 11.11.2008 11:33

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

Dcera musí dostudovat :-(

Jenda 11.11.2008 11:32

Re: mám podobné zkušenosti

Coz je v pripade nekterych predmetu to nejrozumnejsi co muze udelat.

matfyzák 11.11.2008 11:16

Re: Praxe před vysokou

snad na tom něco je,já jsem po 16 letech výběrových škol(jazykovka,matematické gymnázium a matfyz) mnohé věci ,myslím,pochopil,až když jsem se začal živit rukama.

Jakub S. 11.11.2008 11:13

Prostě nám oznamte název té školy!

Proč to neuděláte hned?

Michaela 11.11.2008 11:12

Re: neobviňujme studenty

Vy tady nad tim vtipkujete, ale zpusob podani je fakt dulezitej. Jak jinak by i mym velmi oblibenym predmetem na VS byla prave statistika ;-)

Asi jsme meli velky stesti na bezvadnyho vyucujiciho, ktery vychazel z toho, ze kdyz to nepochopi jeden clovek, je to problem toho studenta, ale pokud to nepochopi vic lidi, je to problem prave vyucujiciho, ktery by se nad svou metodou vyuky mel zamyslet - nase ukoly pro nej byly zpetnou vazbou, ktery se co tyden venoval, a podle nich upravoval obsah dalsiho cviceni.

PL 11.11.2008 10:33

Úroveň studentů si škola nastavuje sama - pokračování

Vrcholem dosavadního studia mé dcery bal okamžik, kdy jí a jejím spolužáků z oboru studijní oddělení oznámilo cca měsíc před státnicemi, že ke státnicím nebudou připuštěni, protože mají málo kreditů. A kreditů mají málo, protože za některé kurzy dával ústav historických studií v 1. ročníku 3 kredity, ale filozofická fakulta, ve kterou se ústav o rok později (to je mezi 2. a 3. ročníkem studia uvedené skupiny) proměnil už za tytéž kurzy dává jenom 1 kredit, takže mají smůlu. Řešení se ale našlo. Nikoli, jak by soudný člověk očekával, že se prostře budou studentům postiženým změnami počítat kredity uváděné v době jejich účasti v příslušné kurzu. Dostali radu, aby obešli vyučující, se kterými mají dobré vztahy a požádali je, aby je zapsali zptně do nějakých dalších kurzů, na které sice vůbec nechodili, ale přinesou jim potřebný počet kreditních bodů. Tolik k podvádění a motivaci dodržovat pravidla studenty.

Kolombo 11.11.2008 10:30

Re: Tradice zavazují - svazují.

Jistě máte pravdu, ale ta je jen vizitkou české společnosti. Titíž češi  pracují v cizině naplno, dobře se dá pracovat i v malých soukromých firmách, kde není tolik ulejváckých "kolegů". V prostředí závisti  a přerozdělování opravdu vypadá každý, kdo se snaží jako wůl, obzvlášť pokud je posléze honorován stejně jako flákači. Na tohle ale brzy dojede celá "Unie", většina mladých například ve Francii sní o kariéře státního úředníka pod penzí. Už ve dvaceti!!!

i.h. 11.11.2008 10:21

To delaj Cinani,

ti stredovek prekonali uz nekdy pred dvema tisici lety.

PL 11.11.2008 10:20

Úroveň studentů si škola nastavuje sama

Ač mne živí něco jiného, minulý rok jsem lektoroval jeden seminář ne nejmenované univerzitě pro studenty 3. a 4. ročníku. Kromě jiného jsem se ptal, proč studují obor, který studují, a co se chystají dělat po skončení studia. Z cca 30 studentů jeden odpověděl, že chce být na krajském úřadě (nebyl se ale schopen rozhodnout, jestli jako hejtman, nebo jako vrátný), jeden chtěl mít kavárnu a jistá půvabná a bezprostřední mladá dáma mne ujistila, že hned po škole se vdá a bude vychovávat děti a nechá se rozmazlovat manželem. Pouze jeden ze studentů měl jasno, že chce dělat obor, který studuje. Ostaní prohlásili, že ještě neví a že se něco najde, lhostejno co. Tolik k motivaci a trojce po první hodině.

Protože byl seminář rozdělen do dvou blokůs měsíčním odstupem, chtěl jsem, aby mi studenti poslali práci zadanou v prvném bloku včas, abych se na ni mohl podívat a dát jim zpětnou vazbu na bloku druhém. Byli z toho silně vyvedeni z míry, že tohle se u nich nedělá, že práci odevzdají a pak buď zápočet dostanou, nebo nedostanou, ale že u nich na škole žádná diskuse nad tím, co odevzdali není ve zvyku, takže vůbec neví, co ve svých pracích (pracech?) nají dobře či špatně. že vlastně vůbec neví, jestli práce někdo čte. Prý se to hodnotí od kusu. Tolik k podpoře motivace ze strany školy.

Dcera studuje jinou univerzitu, kam řada jejích spolužáků dojíždí, někteří zdaleka. Je v 5. ročníku, takže školu mají pouze 3 dny v týdnu. Minulý týden výuka ve 2 dnech odpadla, jednou se nedostavil vyučující (bez omluvy), podruhé nenašli místnost, ve které by se učili, protože v původně určené učebně probíhala jakási konference. Dojíždějící spolužáci přijeli na dva dny ze tří zbytečně, protože škola není schopna nejenom zabezpečit organizaci studia, ale není schopna dát to vědět včas svým "klientům". Tolik k motivaci studentů ze strany školy.

ZW 11.11.2008 10:16

Re: školné

Stačí se podívat na rozdíl mezi státními a soukromými středními školami. Kdo čekal, že se ze soukromých SŠ stanou elitní "college" s nadstandardní úrovní výuky, musí být těžce zklamán. Drtivá většina z nich funguje stylem "zaplatil jsem si, tak mě doveďte k maturitě a jinak mi dejte pokoj". Čest výjimkám.

Tino 11.11.2008 10:12

Tradice zavazují - svazují.

Nejen studenti, ale i dospělí a zaměstnaní lidé provozují tuhle jednoduchou politiku práce. Tvářit se že makám a dožadovat se platu, to je všeobecný český jev daný minulostí. Kdo poctivě pracuje, ten je vystaven posměchu a běda tomu kdo pro poctivou práci má i odpovídající plat. Na všech zaměstnaneckých úrovních probíhá tenhle druh selekce pracovitých. Pracovití jsou vystaveni tlaku od svých kolegů k menší pracovitosti a podvádění, intriky jsou tlačeni do pozice darebáků, mamonářů, hamižníků, ba i zlodějů.

Na pedagogických školách nebyly oproti společnosti odlišné podmínky. Nebylo tedy s prací učitelů(zaměstnanců školy) a se studiem žáků jinak. Proto je i dnes pan Pouzar svědkem stále stejného jevu ve společnosti(u něj u studentů), že lépe je práci ošidit a výsledek že bude stejný jako při poctivé práci.

Učitelé jsou si defakto sami vinni, že mají tak těžkou práci. Sami totiž lehce v minulosti vystudovali a naučili se od předešlých lajdáckosti a to předávají dál. Je to nekonečný proces, stále se opakující.

Jediná naděje nám skýtaná je od cizích zahraničních firem, kde neošvindluješ nic! Můžeš mít papír a je ti na h.... pokud neprokážeš prací své schopnosti. Takže naše školství úplně zrušit a začít znovu - to je ovšem jen fikce. Doslova nelze skončit naši českou tradiční neochotu poctivě pracovat a brát jen to, co si skutečně vysloužím.

Na místě autorově, by bylo možné doporučit, aby nekompromisně vyžadoval naprosto poctivé studium studentů a nedal se ovlivnit ani úplatkem či nátlakem rodičů nebo vlivných. To by se mu ovšem mohlo nevyplatit, což je ovšem logické v naší tradiční české společnosti!

Fafa 11.11.2008 10:11

Re: Ale Blackthorne neboli Anjin-san

Pardon, nevsiml jsem si Vasi poznamky. Proto moje odpoved Pitipacce.

Fafa 11.11.2008 10:09

Re: no nazdar!

R^ Kdyby se vsichni studenti snazili tak jako John Blackthorne, tak by na skolach bylo hej.

Goro Bílý Pes 11.11.2008 9:58

Re: neobviňujme studenty

;-D;-D;-D