28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
JanaB 11.11.2008 0:58

Zajímalo by mne

Zajímalo by mne, kde onen pán učí, co učí a hlavně jak učí. Možná příliš zobecňuje na základě pouze svých zkušeností. Možná je chyba na obou stranách. Ano, část studentů je lína a jde jí jen o to, aby školu prolezla a měla papír. Ovšem - co z toho, co se člověk na většině vysokých škol naučí, opravdu potřebuje pak ve svém povolání? Není i vysoká škola jen určitý test ingeligence, test oprávněnosti určitého druhu certifikátu? Kdysi jsem, v 80. letech, byla na brigádě v tehdejší Tesle Holešovice a šéf oddělení, kde jsem pracovala (navrhovali a projektovali hydroelektrárny pro Egypt) mi vyprávěl, že tomu, co celý profesní život dělá, se na ČVUT věnovali celé dvě hodiny... Čili zbytek se stejně musel naučit dodatečně.

Sama si vzpomínám z dob mých studií, že jsme měli předměty absolutně nezáživné, které navíc ani sami přednášející nebyli schopni jakýmkoliv způsobem zpříjemnit, pak předměty trochu záživné, které ovšem přednášející dokázali svým přístupem znechutit, a pak předměty, které byly zajímavé - ovšem většinou to bylo charakterem vyučujícího, který dokázal i z nudného předmětu udělat věc zajímavou a napínavou, která stála za to být zkoumána.

mike 11.11.2008 0:52

Re: mám podobné zkušenosti

To samozrejme, jenze vykladejte to nekomu pod dvacet :) Jak ja se pozdeji tloukl do hlavy, ze jsem flakal anglictinu v dobe, kdy by mi jeste sla snadno.

Slo mi spis o to, ze mi Jakubuv komentar pripada jak z jineho sveta. A ze jsme nebyli o moc jini, nez studenti, na ktere si stezuje autor clanku.

Komik 11.11.2008 0:47

Sepuku by měli spáchat

všichni ti, kdo naše školství přivedli tam, kde je, jednostrannou prferencí práv žáků před jejich povinnostmi.

Jedině doufám, že naším vzorem nebudou USA, kde, jak jsem se dočetl, dovolují v některých okresech nosit učitelům do školy zbraně kvůli jejich sebeobraně před žáky.

zdeněk 11.11.2008 0:43

mám podobné zkušenosti

ale to učení za 3 dny opravdu není ideální - člověk pak většinu věcí rychle zapomene.

mike 11.11.2008 0:41

Re: To je úděsné.

Muzu vedet, kdy bylo to kdysi? Studoval jsem VS v polovine 80 let a nejsem si jist, jestli bych v prvnich dvou az trech rocnicich odpovedel jinak. Protoze jsem byl na te bajecne vysoke, daleko od rodicu a mel spoustu lepsich a zajimavejsich veci na praci, nez bylo chozeni na prednasky :) Podotykam, ze jsem mel vetsinou prospechove stipendium, jelikoz jsem se na kazdou zkousku byl schopen naucit za tri dny na vybornou. Obratilo se to nekdy v polovine studia, kdy jsme se zacali zabyvat opravdu zajimavymi vecmi a kdy mi zacalo dochazet, ze muj pristup neni ten pravy. V tu chvili uz skoncilo pocatecni trideni a nas zustalo tak 30% z tech, co puvodne nastoupili.

Mozna to vypada divne, ale VS mi krome vseobecneho prehledu predevsim dala cas ujasnit si, co mne bavi, co chci delat a taky se to sam naucit. Uspesne.

Jakub S. 11.11.2008 0:24

To je úděsné.

Když si vzpomenu, jak jsem kdysi hltal a zapisoval si na FF všecky přednášky, semináře, konzultace, praktika... a dělali jsme to všichni. Bylo to samozřejmé, proto jsme byli v Brně a na škole, proboha! Konečně jsme byli na té báječné vysoké! - Svět je jiný. Nechápu. Musí to urážet. Jak se s tím kvalitní zanícený kantor smíří? A když se nesmíří? Je to takové dnes i na FF? Otázky, otázky, otázky... Lze po této četbě člověka něčím ze školství potěšit?

Milan 11.11.2008 0:17

Je to důsledek snadné maturity.

Protože většina dětí dnes studuje střední školu, musela nutně poklesnout náročnost středoškolské maturity na úroveň cca 93 bodů IQ. V důsledku toho se na vysoké školy může přihlásit značné množství hloupé mládeže, které zvídavost chybí a vzdělání pro ni není hodnotou.

Dlouhodobé důsledky budou možná horší, než jaké chtěl způsobit Hitler zavřením českých vysokých škol.

Jenda 11.11.2008 0:12

Tedy ne ze by nebyly predmety na kterych bych odpovedel jak ti studenti

ale rozhodne nebyly vsechny. A na vysoke uz vubec ne. Tam me napada tak temno (ne, Jirasek ne. Cantor s Bernsteinem, Zorn a dalsi a dalsi) a algebra (s tim cemu se rika algebra na zakladce to nesouvisi. Tohle jsou telesa, grupy, pologrupy, relace tranzitivni, (anti)reflexivni, (anti)symetricke a cert vi jake jeste).

Jak kdysi dvakrat rychle za sebou vykrikl Kálmán: "Je to běs. ... ... ... ... Je to běs." A bude hur.