26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Starý J. 16.2.2009 11:51

Re: Souhlasím!

Ano, novináři by mohli být trestaní již nyní. Jenže nejsou, možná se to některým státním zástupcům líbilo, že jim pomáhají manipulovat veřejné mínění.

Neschopnost (nebo nevůle???) policie vyřešit, odkud všechny úniky pocházejí, v tom možná také sehrála své!

Nejhezčí ukázkou byla celá akce Čunek, ať už si myslíme, že Čunek byl uplácen, či ne! Celou tuto kauzu řešila jen a jen veřejnost, dobře zásobovaná úniky, tak jak se zrovna komusi hodily!

michailus 16.2.2009 10:37

Proč tolik zášti?

Pan Adler má zřejmě nějaký osobní problém, jinak by jednu skupinu pracujících nenazýval nadsamci. Jaký problém to je "kanadský" demokrat asi má? Že by vřelá blízkost k jednomu ze sociálnědemokratických politiků?

ilna 16.2.2009 11:50

Re: Proč tolik zášti?

R^

promirul 16.2.2009 10:32

odposlechy

Pane Adler už je velice potřeba by to těm redaktorům řekl aby přinášeli zprávy a nekomentovali.Jejich zájmem je pouze svoboda projevu pro ně.Velice ohlupují a ovlivňují své čtenáře a místo aby uklidňovali tam kde mají,jítří tam,kde je to nejméně potřeba.Přinášejí super články o tom jaké platy berou kapitáni průmyslu a obchodu,ale jaksi zapomínají uveřejnit své platy a zisky.

Starý J. 16.2.2009 10:44

Re: odposlechy

V tom s Vámi nesouhlasím (aby nekomentovali). Ale v práci novináře musí být jasné oddělení zprávy a komentáře. Zpráva by měla být ověřená a pravdivá, v komentáři už se projevuje názor komentátora na určitý problém . Zatím co zpráva musí být objektivní, nelze "objektivitu" vyžadovat u komentáře. Nemůžete napadat novináře za "neobjektivní" komentář, jen za neobjektivní zprávy.

Problém je, že v našich novinách to splývá dohromady. Pokud se Vám některé komentáře nelíbí, musíte si najít takové noviny, kde budou komentáře, které budou ladit s Vaším názorem. Zprávy byste měl ale najít všude pravdivé.

Pepan 16.2.2009 10:32

Jak dojemné plakání různých diskutujících

Je velmi dojemné jak někteří diskutéři pláčou s novináři jak bude omezena svoboda slova.Není ale divné, že na jedné straně údajně novináři bojují proti korupci a na druhé straně ji zcela nepokrytě využívají?Co je to jiného,když nějaký policajt nebo akdvokát ukradne odposlechy a prodá je novinám.Nebo,že by je dal jen tak tomu může věřit jeden na hlavu padlej.A brečení pana Čásenského včera v ČT1 to bylo vskutku dojemné.Bylo by už na čase,aby se všichni přestali zaklínat,že to dělají v zájmu spravedlnosti.Nedělají, je to jen a jen byznys a pan Adler má skutečně pravdu a je vidět,že pravda někdy bolí a někoho irituje,tak už chodí v životě.

vlasta 16.2.2009 10:44

Re: Jak dojemné plakání různých diskutujících

R^

Starý J. 16.2.2009 11:26

Re: Jak dojemné plakání různých diskutujících

Nejhorší je, když se k tomu přidá i "nečí zájem" a odposlechy jsou uvolňovány a otiskovány tak, jak se to hodí režisérovi toho "zájmu".

Je vidět, že si to naštěstí uvedomily obě strany politických protivníků, že podpora takového konání, se může otočit v jiném případě zase proti nim.

Konat musí ten, kdo konat má. S odposlechy musí pracovat policie, státní zástupce. Ne je předhazovat "soudci Lynč" - tedy lidem, jejichž právní povědomí je někdy přímo otřesné, což se projevuje i zde v diskuzi. Je pak zoufalé číst, s jakými základními neznalostmi v otázkách práva zde někteří operují. Mnohdy je nutné se smířit s tím, že i když jsme vnitřně přesvědčeni o vině, či nečestném jednání někoho, nebylo možné mu to dokázat a musel být tedy osvobozen, nebo přerušeno trestní stíhání. Novináři musí v prvé řadě vyvíjet tlak, aby pracovaly instituce, k tomu ze zákona ustanovené - policie, státní zástupci, soudy! Tam je jejich poslání!

Navíc tím, že veřejnosti je předhozena část odposlechů, ještě neznamená, že veřejnost zná všechny okolnosti, důkazy pro a proti, ale již si na základě  posouzení jednoho jediného z důkazů (odposlechů) dělá závěry a vynáší svůj "rozsudek". Takhle se nikdy nedopracujeme toho, že budou lidé přijímat a budou srozumněni s rozsudky, vynášenými jedině k tomu určenými institucemi - t.j. soudy!

Klokan03 16.2.2009 10:28

Je taky třeba položit si otázku,

kdo to vůbec je, ten "novinář". Jaké kvalifikační, odborné, etické vlastnosti by měl mít a kdo to kontroluje? Zatím to vypadá, že novinářem se může stát naprosto každý a objektivita a morálka jsou spíše na závadu. Až budou naši hlídací psi dosahovat kvalit redaktorů BBC nebo CNN, můžou se začít hlásit o stejná práva. I když nevěřím tomu, že by v nějakém státě platilo, že policista/soudce/advokát nebo někdo jiný ukradne materiály z neuzavřeného soudního spisu, novinář je zveřejní a těší se přitom zákonné ochraně.

Vašík 16.2.2009 12:43

Re: Je taky třeba položit si otázku,

Ano, kdo je to ten " novinář ", stejná otázka jako kdo je to ten " politik " ? Prostě jeden za 18 a druhý za 20 - 2. Navíc - tzv novinářů z Blesku atd. se tento zákon vůbec netkne. Protože tito "novináři" budou dále psát nepravdy, lži, pomlouvat a nikdo s tím nic nenadělá !

Vážný 16.2.2009 10:28

SMlouvy a zákon

Tato ochrana je špatná z jiného důvodu. Natvrdo řečeno: Politik a veřejný činitel nemá právo na soukromí. S rostoucí pozicí klesá nárok na soukromí a je západoevropským zvykem, že se šťourá i v osobních věcech. DOvedu si představit, že třeba u ministra je ta hranice někde kolem nemoci jeho dcery, tam kde by normální volič konstatoval, že už je to hyenismus. Ale normální volič se zajímá o úplatky, dary, studium, předchozí práci, manželskou věrnost, domácí násilí, přestupky ministra, manželky, dětí, ... U starosty, či hejtmana například pod ochranou určitě není, že jezdí do Dubí do bordelu. A samozřejmě vše co se týče veřejného rozhodování a veřejných peněz.

Podle zvyklostí a judikátů ESLP se toto rozšiřuje nejen na jmenované a volené funkcionáře, ale třeba na veřejně činné osobnosti vůbec, které mají zájem na tom aby o nich veřejnost věděla (tak tedy vše, nejen co oni nastrčí) - herce, umělce, a samozřejmě na posty, kde je veřejný zájem: vyskoké představitele odborů, businessu, církví, komor ... Vzpomeňme na to jak manageři  německého VW hostili u nás v bordelu jejich šéfy odborů.

Čili pokud někdo v tomto veřejném zájmu použije reálnou citaci získaného odposlechu, i kdyby to odposlechl přes otevřené okno a není to sestříhané do opaku, tak to je legální.

To že náš zákon tvrdí něco jiného je nulitní, protože takto vykládá příslušné smlouvy ESLP a smlouva je nadřazena zákonu ve smyslu, že tvrdí-li zákon něco jiného, platí smlouva.

Schumacher 16.2.2009 10:39

Ne, politik a veřejný činitel mají právo na soukromí.

Pokud hovoří o osobních  záležitostech. Ale případy  kterých je řeč, nebyly soukromými záležitostmi. Byly to hovody o ovlivňování veřejných záležitostí, o komplotech proti občanům.

Hašek 16.2.2009 10:45

Běhá mi mráz po zádech,

tvrdíte, že politik nemá právo na soukromí!!! Tak to je konec. Přesně nahráváte situaci, kdy lidi budou

 jíst drby z novin a Novy a občané čekající suchá čísla o hospodaření kraje, faktury za státní zakázky a jejich záruční doby atd, atd budou stranou. Lid bude "jásat" nad tím soukromím politiků. CHa, cha.

sociolog 16.2.2009 11:12

Re: Běhá mi mráz po zádech,

Sam dole pisete, ze se pohybujete na hranici legalnosti. Takze Vase obavy chapu, lec nesdilim.

bezocasý obojživelník 16.2.2009 11:20

Re: SMlouvy a zákon

Proč by starosta nebo hejtman nemohli jezdit do Dubí do bordelu? 8-o

A co je veřejnosti do starostových dětí? 8-o

Jo, pokud se PROKÁŽE, že ten starosta jezdí do Dubí do bordelu za obecní peníze nebo že hejtman nechal zavřít školu, ve které mu děti propadly, je to něco jiného.

Schumacher 16.2.2009 10:28

Má-li v Česku fungovat, ale OPRAVDU fungovat, demokracie...blablabla....

Tohle je příklad módního ideologického blábolu. Stejně jako kdysi bylo v kurzu psát na téma ...má -li opravdu fingovat socialismus...blablabla...Rétorika zůstala stejná, i styl myšlení. Jen vyprázdněný socialismus vyměnili za vyprázdněnou demokracii a jedou dál. A mnozí na tenhle blábolivý newspeak slyší a tleskají mu. Náruživě se přou o tom co je a co není demokratické a navzájem se ostrakizují, aniž věděli o čem mluví. Vykřikují, že toto je demokratické a toto není demokratické, podle toho co vyhovuje či nevyhovuje jejich zájmům. Demokracie není nic jiného než forma vlády, která může mít rozličný obsah. Může se projevovat prospěšně i zhoubně, podle  toho jaké rozhodnutí je učiněno. To může být prospěšné nebo zhoubné. Míra demokracie je mírou vůle a schopnosti  jejího nominálního nositele vládnout, projevující se v jeho jednání. Nynější politický systém lze označit jako reálnou demokracii podobně jako  dřívější za reálný socialismus, protože občané jsou sice formálně rovnoprávní, ale reálně nerovní v důsledku svých nerovných schopností. A tato nerovnost, kterou nelze odstranit se projevuje ve fungování jakéhokoli formálního společenského uspořádání, od vztahů v malé skupině, od rodiny ke státu až ke globální civilizaci. Je to od přírody a neleze na tom nic změnit.

xxxKubeš 16.2.2009 10:23

Autorovi článku

R^

gerontusinza 16.2.2009 10:22

Pane Adlere

"Zákon není zaměřen PROTI novinářům. Zákon je zaměřen proti těm, kteří NEDODRŽUJÍ zákon. "   Každý zákon se může stát náhubkem....;-D To vy nevíte? Ale ale....... Kolik zákonů vzniklo za komunistů proto aby se z jejich chování a skutečností stali pomluvy.....  Víte, ten zákon výbec nezajímá frantu vopršálka kterému je skutečně jedno co kdo oněm řekne nebo napíše ten zákon má ochránit tzv "celebrity" které se za ně považují a předpokládají že ten plebs dole nemá bnárok vědět co jste zač....... takže nežvaňte o zákonech když si děláte zákony na míru, necháváte vámu jmenované lidi doživotně soudit v prakticky neodvolatelném režimu a ničíte lako stát prosté lidi takovými zákony o které se opíráte viz o exekucích a podobně..... Kvůli 30 kačkám vytváříte hrozby s 50000 covými pokutami..:-/... pane jestli vás ještě někdy někdo zvolí, tak dejte na modlení...... naštěstí příští rok půjdete od válu a pak se snad něco změní pro normální lidi , ale provás zatraceně hodně to vás mohu ujistit už předem....;-D Sbohem

Schumacher 16.2.2009 10:35

naštěstí příští rok půjdete od válu a pak se snad něco změní pro normální lidi ?

Ale vy naivo. Vy si myslíte, že nová garnitura onen zákon zruší ? Kdepak, pro nové mocné bude stejně  užitečný jako pro nynější.  Viz Š+G  " Šumákovo hospodářství" : "Tak, Čoudku, jdi zase do klády....

gerontusinza 16.2.2009 10:51

Tak holt si to vyzkoušíme znova........Re: naštěstí příští rok půjdete od válu a pak se snad něco změní pro normální lidi ?

asi jsme tu už dlouho nemělu komunisty ve vládě, prostě následně půjdou kukat obě velké strany. pokud ovšem ODS bude ještě "velká"..... po debaklu zaměrů a schopnosti je prosadit v minimální formě už nemá nárok někoho vést..... tolik pitomosti pohromadě aby člověk pohledal....á se skutečně už historicky jako bílá vrána a zakopává se skoro histericky a nejspíše i historicky... dojede na největší blbost, na poplatcích jednoho zlodějského "genia"... a stačilo tak málo....:-/

gerontusinza 16.2.2009 10:56

Re: Tak holt si to vyzkoušíme znova........Re: naštěstí příští rok půjdete od válu a pak se snad něco změní pro normální lidi ?

omlouvám se, něco se mě tam vymazalo asi o tom že jako bílá vrána v tom ansáblu působí Kalousek, který se zakopává skoro histericky a nejspíše i historicky... dojede na největší blbost, na poplatcích jednoho zlodějského "genia"... a stačilo tak málo....:-/

Rybák 16.2.2009 14:17

Re: Pane Adlere

" stali pomluvy" ? - sakra nechcete se už naučit alespoň základy pravopisu? Prázdný sud nejvíce duní. Ve vašem případě obzvlášť !

gerontusinza 16.2.2009 15:12

Stěžujte si na lampárně, Re: Pane Adlere

moje klábosnice zásadně po sobě ty pitomosti nečte.... dělejte totéž ,prosím;-)

Důchodce 16.2.2009 16:59

Re: Pane Adlere

\Rybáku,já si velmi cením pana Adlera,jeho článků a toho jak po 30ti letech v Kanadě ještě umí česky.My bychom za tu dobu neuměli česky ani anglicky !

F. Čech 16.2.2009 10:14

Všichni, ale opravdu všichni klausovi poskoci mluví stejně qa ani autor článku se navymyká

Podle českých postkomunistických kabinetních politiků od úrovně státu až po městská zastupitelstva je každá možnost pro odhalení jejich korupčních praktik nebezpečná a proto nežádoucí. Proto se tolik zasazují o to, aby nebyly veřejnosti k dispozici žádné odposlechy, žádné skryté kamery ani nic podobného a oni nemohli být při svých nezákonných praktikách nijak rušeni!Čím větší prostor budou mít političtí mafiáni z Klausova okruhu i z okruhů jemu podobných "nadlidí", tím hůře pro naši demokracii. Přijatý zákon opravdu není proti novinářům, ale totiž proti celé naší veřejnosti! Ovšem uznávám, že obracet se o pomoc v boji proti loupežníkům přímo k jejich náčelníkovi bylo od novinářů hodně naivní. 

Lobo 16.2.2009 10:08

Zákony?

Aha, takže stačí dodržovat zákony a všechno bude v pořádku. Ještě že už neplatí Norimberský zákony(Y)

a 16.2.2009 10:01

mladofrontovní svazáctvo

Nevzpomínám si, že by nějaký u nás nějaký zkorumpovaný politik nebo kdokoliv jiný byl odsouzen na základě zveřejění odposlechů v novinách. Odposlechy prostě ukradne nějaký policajt a prodá je do novin a novináři je pak prodávají dál - je to normální zlodějina a překupnictví. Obávám se, že za tím není ani žádná mafie či co, to se říká jen pro zvýšení čtenářského zájmu, doopravdy je to jen kšeft. Pokud jde opravdu o zájem nějakého velkého lumpa, tak ten si ti svůj telefon ohlídá. Zatím nejvyšší investigativní bombou v tomto směru byly záznamy telefonů vexláckých hochštaplerů, vychloubajících se svými údajnými kontakty do politiky a přisprostlých fotbalových bafuňářů. Naše svazácká mladofrontovní žurnalistika je fakt špička a nestydí se ohánět obhajobou demokratických svobod.

K. Babák 16.2.2009 10:00

Dvě připomínky o svobodě slova

1) Neměli bychom zapomínat na to, že podstatnými vlastnostmi informace jsou pravdivost a úplnost. Kdo uvádí neúplné a nepravdivé údaje (nebo neúplností dosahuje nepravdivého výkladu) by neměl být posuzován jako šiřitel informací a požívat jakékoli zákonné ochrany.

2) Asi je v pořádku, když někdo odhalí nezákonnosti a nepravosti. Je jeho věcí, jaké riziko přitom podstoupí a povinností státu, aby toto riziko bylo co nejmenší. Pokud ale předají policisté a státní úředníci tisku údaje, je nutné rozlišit, zda to udělali z čistého altruismu, zoufalství, že jim někdo hází klacky pod nohy, pro peníze, z politických (ne)sympatií ....K tomu je ovšem třeba znát toho, od koho údaje pocházejí. A jeho prozrazení je proti zájmu novinářů. Hlava XXII. Uvedu příklad, jak je to obtížné i v případě, kdy je zdroj známý:

a) Důstojník policie vidí, jak prorůstá zločin do špiček vládnoucí politické strany, která se mu snaží zabránit v činnosti. Proto seznámil s fakty o vyšetřovaných kauzách a nečistých zákrocích kompetentní politické složky (poslanecký výbor).

b) Podplacený důstojník policie se pokusil pošpinit křišťálově čisté politiky zveřejněním nepravdivých a vymyšlených údajů. Jako záminku použil zveřejnění těchto údajů prostřednictvím opozičních politiků.

Přiznávám, že si myslím, že pravda je někde mezi, podstatně blíž k variantě a). Nevěřím, že je možné najít a popsat skutečný stav. Nevěřím dokonce, že něco, co lze nazvat skutečným stavem existuje. A už vůbec není možné, aby tomu všichni věřili. A to víme celkem přesně, co se vlastně stalo.

chk 16.2.2009 10:31

Re: Dvě připomínky o svobodě slova

Tedy bod b) je opravdu velmi nepravděpodobný :-) nicméně i kdyby byl možný, kolik by takový podplacený důstojník musel dostat, aby mu to stálo za konec kariéry a naprosté znemožnění....? Tohle většinou dělají lidé jen tehdy, když vědí, že mají pravdu....

Schumacher 16.2.2009 10:40

Tohle většinou dělají lidé jen tehdy, když vědí, že mají pravdu....

Ano.