19.5.2024 | Svátek má Ivo


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Harry 23.12.2009 20:23

Re: Pro ty, kteří to nevědí

No jisteze kazdy ma narok na svuj nazor, byt jakkoli "nekonformni" ale napr u sklenky vina doma ci v hospode mezi kamarady. Sepise-li ale nekdo knihu nebo canca v TV tak by mel byt velmi opatrny a vazit slova a nazory a radeji si 10x promyslet co zvastne natoz napise. Obzvlaste kdyz to pise jako historickou studii.

Jenda 23.12.2009 21:19

Re: Pro ty, kteří to nevědí

A jakpak pan Drnek vyresil situaci kdy jediny sousedni stat bez uzemnich pozadavku bylo Rumunsko se kterym jsme meli nejakych sedesat kilometru hranice daleko na vychode? Ano, i Polsko se ve sve namyslene imbecilite tesilo, ze si kousne.

Ano, Nemecku bychom byvali mohli nejakou dobu vzdorovat. Ovsem neslo jen o Nemecko. Myslite, ze by se Madarsko nepridalo? Fakt? Sakra on na ne pan Drnek nejak zapomel.

Ovsem nezapomel na letadla tajne dodana z SSSR. KUDY PROBOHA?

A co celou dobu dela appeasedementni plebs v Anglii a Francii?

Vlad 23.12.2009 12:06

Re: Pro ty, kteří to nevědí

R^

:-) 23.12.2009 10:57

Nějak vám v tom svatém zapálení uniklo,

že závěry paní Heimannové potvrzuje skutečnost, že Československo se rozpadlo. A to je definitiva na téma Československo.

Jenda 23.12.2009 11:18

Re: Nějak vám v tom svatém zapálení uniklo,

Stvol uschl a zlomil se. Selhalo tedy? Opravdu? Kdyz zrno v klasu uzralo? Mimo jine nebyt Ceskoslovenska tak se od Dunaje k Tatram dale rozkladaji Horni Uhry. A slovensky tam hovorí tak možná pár babiček.

:-) 23.12.2009 11:32

Re: Nějak vám v tom svatém zapálení uniklo,

:-) To jsou kdyby. Československo prostě skončilo. To není kdyby.

Mirek F. 23.12.2009 11:35

Re: Nějak vám v tom svatém zapálení uniklo,

Chápete, že skončit není vždy totéž , co selhat?

:-) 23.12.2009 11:38

Re: Nějak vám v tom svatém zapálení uniklo,

Pokud ten stát měl být funkční a o tu funkčnost přece šlo, tak to je selhání i konec zároveň.

Mirek F. 23.12.2009 11:42

Re: Nějak vám v tom svatém zapálení uniklo,

Stát splnil svoji úlohu a skončil. Což není selhání.

:-) 23.12.2009 11:45

Re: Nějak vám v tom svatém zapálení uniklo,

Ale je. Kdyby se to týkalo jiného státu, tak bys to věděl a říkal taky. Jenže v případě českého státu si vždycky Čech najde nějaký úhybný manévr, aby to nebylo tak neúprosně a střízlivě věcné.

To je ta česká povaha.  :-)

Mirek F. 23.12.2009 12:14

Re: Nějak vám v tom svatém zapálení uniklo,

Zkuste mi nepředhazovat, co bych podle vás dělal v jiném případě. Předpokládám, že jste nějaké základy slušnosti mohl někdy ve svém životě pochytit.

Harry 23.12.2009 20:34

Re: Nějak vám v tom svatém zapálení uniklo,

Neuprosne se rozpadla rada statu a soustati. Me ani nenapadne abych koukal skrz prsty na Anglicana protoze se jim rozpadlo Britske imperium. Prvni Republika jiste nebyla Eden=Raj dle dnesnich meritek uz vubec ne. Presto ale do Ceskoslovenska utekli Rusove pred leninem po Velkem Rijeni a utikali do nej i antifasiste z Nemecka pred Hitlerem. Tezko by utikali do horsiho ze? Slovaci odesli z dobrovolneho svazku protoze do EU chteli vstoupit s vlastni stolickou a praporem, OK.

Kalamajka Mike 23.12.2009 12:15

Československo se sice rozpadlo,

ale vztahy Čechů a Slováků jsou nejlepší v historii. Nemluvě o tom, že jsme společně v EU a vzájemně silně provázaní. ;-P

NevericiTomas 23.12.2009 12:28

Re: Nějak vám v tom svatém zapálení uniklo,

Poslyste, ruku na srdce a supky dupky vyjmenovat staty ktere existovaly v roce 1938a existuji v Evrope i dnes.

Harry 23.12.2009 20:27

Re: Nějak vám v tom svatém zapálení uniklo,

Kdysi byvalo Norsko soucasti Svedska, pote se oddelilo. Takze soucasne Svedsko vlastne je neuspesnym a zkrachovalym utvarem nehodnym dalsi existence? A Norsko tez? Takovych zmen jsou po svete desitky.

Han 23.12.2009 10:57

S tím sestřelením gen. Štefánika se pravdu nikdy spolehlivě nedovíme.

Asi tak jako o konci Jana Masaryka.

Edmont Dante 23.12.2009 10:46

Pane Adlere, je skvělé, že jste o této knize napsal

Ano, americká historička Mary Heimanová, která vyučuje v Glagově na Strathclyde Univerzity napsala knihu o Československu ISBN: 0300141475. A bylo by dobré, kdyby si každý rozumný člověk tuto knihu přečetl, zdůrazňují rozumný a ne blb! Pak by se dověděl, že kdyby nevniklo po roce 1918 Československo nevznikla by ani druhá světová válka. Nebýt Čechů nikdy by nebyl Mnichov. Nebýt Čechů nikdy by nebyl holokaust, protože to byli hlavně Češi kdo naháněli Židy do plynových komor. A dověděl by se další "pravdy", které bohužel lze historickými dokumenty nezvratně zpochybnit. 

Při čemž kniha kterou anotovala Yale Univerzity slovy, že boří mýty o historií ČSR, nezaznamenala ani fakt, že to bylo ČSR do kterého utíkali pronásleddování lidé z Německa.

Takže Německo, které rozpoutalo dvě nejstašnější světové války a vraždili lidí na zakladě rasy mělo vzniknout, ale ČSR, která nikoho nenapadla, NE! Španělsko, které vyvraždilo jihoamerické indiány a zničlo jejích kultůru mělo vzniknout, ale ČSR NE! A tak si můžete pokračovat genocidou Arménů od Turků, Katyňským lesem atd.

Vážení přátelé věřte mi, že o každém národě na této planetě by se dala taková kniha napsat, stačí k tomu zkoncentrovat svojí nenávist k určitému národu nebo etniku, což naše mila Mery učinila a přisoudit mu ty nejhorší vlastnosti a "dobrá věc" se povede.Tím vznikne jak napsal Yale University Press:........nejpřesnější historie Československa.

A až po přečtení knihy si uvědomíte, že neexistuje jediný Čech, který by byl přínosem pro lidstvo. A chcete vědět kdy, dle naší milé Mery zavládné celosvětový mír mezi národy? Až bude zabit poslední Čech!  A o tom celá kniha je.

:-) 23.12.2009 10:50

Re: Pane Adlere, je skvělé, že jste o této knize napsal

WW1 nezačalo Německo, ale Rakousko-Uhersko.

Edmont Dante 23.12.2009 11:17

Re: Pane Adlere, je skvělé, že jste o této knize napsal

Příteli přečtěte si můj příspěvek pozorně, nenapsal jsem, že Německo rozpoutalo první světovou válku, ale druhou, což je historický fakt a stalo se tak napadením Polska!

A ještě dodám ke komentáři výše, že Mery mohla pobývat nějaký čas v ČSR, ovšem to samo o sobě nemusi stačit k tomu, aby napsala o tomto státě zasvěcenou historií.

Edmont Dante 23.12.2009 11:24

Re: Pane Adlere, je skvělé, že jste o této knize napsal

Ještě krátké upřesnění, máte právdu, neuvědomil jsem si, že jsem napsal, že Německo rozpoutalo dvě světové války a pojal jste to takto. Ano je fakt, že první světová válka vznikla vypovězením války Rakouska- Uherska Srbsku, ale vražda Ferdinanda byla záminka, ovšem ve skutečnosti to bylo Německo, kdo zahnalo Rakousko-Uhersko do války.

brána 23.12.2009 16:05

Re: Pane Adlere, je skvělé, že jste o této knize napsal

Pane Dante, jsem potěšen vaší argumentací. Zbývá ještě vysvětlit  příčiny optiky  paní Mery. Již jste zagůgloval?

Igor 23.12.2009 10:37

It is not true , thanks for Mr. Masaryk and for Czechoslovak democratic state

Czechoslovakia didn´t failed, only politician had failed and powerfull state like France and Great Britain had failed in territory of Middle Europe and in Balkan - unjustice border, no military help. Czechoslovakia was the democratic state and had given chance for developing Slovaks and Ruthenians in eastern part of Czechoslovakia. Development of education, schools and selfdetermination of Slovak and Ruthenians was great during 20 years from 1918 to 1938. This was the main role of Czechoslovakia for us in Slovakia. We can use our mother language without limitations. Thanks to all czech teachers, physicians, artists,officers which had helped in eastern part of Czechoslovakia. Around Czechoslovakia was only totalitary ( Nazi Germany) and autoritative regime ( Poland, Hungary).Now our relations with Czech republic is the best in the whole 1000 years history.

Igor from Slovakia

Han 23.12.2009 10:53

Re: It is not true , thanks for Mr. Masaryk and for Czechoslovak democratic state

Slovensky jste zapomněl? Igore?

:-) 23.12.2009 11:01

Re: It is not true , thanks for Mr. Masaryk and for Czechoslovak democratic state

Třeba reaguje na tu anglicky psanou knihu, která se tu přetřásá.

igor 23.12.2009 11:07

Re: It is not true , thanks for Mr. Masaryk and for Czechoslovak democratic state

Nezabudol.

Sven Australan 23.12.2009 11:13

Re: It is not true , thanks for Mr. Masaryk and for Czechoslovak democratic state

 Děkuji Igore, stoprocentně souhlasím, TGM nebyl svatý, ale tehdejší Československo, přeze všechny své chyby a zmíněné nespravedlnosti, bylo v té době oasou svobody a demokracie.  Jen potřebovalo více času, než těch daných dvacet let, ono by i proti snahám pres. Beneše, časem ke spravedlivé federalisaci došlo. Za jeho největší dějinnou vinu, pokládám jeho cestu roku 1943 do Moskvy, to byl začátek našeho konce ! - Máte pravdu i v tom, že současné vztahy - České republiky i Slovenské republiky jsou přátelské, tak, jak za ČSSR nebyly. Nejlepší ukázkou jsou české a slovenské jednotky NATO v Afghanistanu.  Tady v Austrálii, (mimo pár starých hlupáků) jsme se - Češi a Slováci "nerozvedli" - (trampi, Sokolové atd.) Ještě jednu poznámku : p.Krystlíka , i když píše zajímavě, "nemusím" !

:-) 23.12.2009 11:35

Re: It is not true , thanks for Mr. Masaryk and for Czechoslovak democratic state

Československo by se nikdy nemohlo federalizovat. jedinou cestou byl rozpad. Jinak by se nerozpadlo, ale federalizovalo. Jenže se rozpadlo a nefederalizovalo..... ad ležatá osmička. :-)

Igor 23.12.2009 11:56

Re: It is not true , thanks for Mr. Masaryk and for Czechoslovak democratic state

Ja hovorím to isté, čo som už napísal pre anglicky denik. Mohlo sa federalizovat´.

Henri 24.1.2010 3:49

Re: It is not true , thanks for Mr. Masaryk and for Czechoslovak democratic state

Igor, ty si naivka. Keď sa za 70 rokov nestihlo federalizovať, tak na to asi nikdy nebola z českej strany vôľa a vyriešilo sa to rozvodom. Česi získali v roku 1918 svoj štát ČSR a my svoj pred 20-timi rokmi.  Vy v emigrácii si spolu môžete nostalgicky spievať koledy pri posedeniach, ale to sa postupne prirodzeným pôsobení času utlmí a deti vašich detí si na to ani nespomenú.  

F. Kusák 23.12.2009 12:44

Re: It is not true , thanks for Mr. Masaryk and for Czechoslovak democratic state

I agree with you.